Методичні рекомендації щодо викладання географії у 2021-2022 н.р.

Про матеріал
Презентація призначена для вчителів геограіфії. В ній сформульовані основні методичні рекомендації щодо викладання географії у 2021-2022 навчальному році.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВИКЛАДАННЯ ГЕОГРАФІЇ У 2021-2022 н.р. Піготувала вчитель географії Карпенко Людмила Миколаївна

Номер слайду 2

ОСНОВНІ ДОКУМЕНТИУ 2021-2022 н.р. у 6-9 класах предмет географія вивчатиметься за навчальними програмами, що укладені відповідно до Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 №1392 та затверджені наказом МОН України від 07.06.2017 №804 У 10-11 класах (рівень стандарту і профільний рівень)- за навчальними програмами, затвердженими наказом МОН України від 23.10.2017 №1407

Номер слайду 3

ГЕОГРАФІЧНІ КУРСИ6 клас – «Загальна географія»7 клас – «Географія. Материки і океани»8 клас – «Географія. Україна у світі: природа, населення»9 клас – «Географія. Україна і світове господарство»10 клас – «Географія: регіони та країни»11 клас – «Географічний простір Землі»

Номер слайду 4

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ТА ПОУРОЧНЕ ПЛАНУВАННЯздійснюється вчителем у довільній формі, з використанням друкованих чи електронних джерел тощо. Формат, обсяг, структура, зміст та оформлення календарно-тематичних планів та поурочних планів-конспектів є індивідуальною справою вчителя.

Номер слайду 5

КУРС «ЗАГАЛЬНА ГЕОГРАФІЯ»У 6-ому класі розпочинається формування основних географічних уявлень загальної географічної культури школяра та поступове навчання картографічній мові. У 6-ому класі пропонується 8 практичних робіт, 4 з яких оцінюються обов’язково, решта – на вибір учителя. У 6-ому класі програмою передбачено резервний час – 6 годин. Ці години вчитель може розподіляти самостійно для: ТО, повторення, узагальнення, аналізу та коригування знань учнів

Номер слайду 6

КУРС «ГЕОГРАФІЯ. МАТЕРИКИ І ОКЕАНИ»Головною метою вивчення географії у 7 класі є формування географічних знань про природу материків і океанів, їх цілісність і диференціацію, про населення і його життєдіяльність у різних умовах. У програмі 7 класу передбачено виконання 12 практичних робіт, 4 з яких є обов’язковими для оцінювання. Уміння працювати з різними за змістом картами є одним з найважливіших показників якості підготовки учнів під час вивчення географії материків і океанів

Номер слайду 7

КУРС «УКРАЇНА У СВІТІ: ПРИРОДА, НАСЕЛЕННЯ»Курс спрямований на формування науково- географічної картини своєї держави як складника світової спільноти держав на основі комплексного її вивчення. Програма курсу розрахована на 70 годин (2 години на тиждень), резерв – 6 годин. Програмою передбачено виконання 12 практичних робіт, з яких 4 – обов’язкові для оцінювання

Номер слайду 8

Провідною метою є формування знань про тенденції розвитку національного та світового господарства й визначення місця України в сучасному світі. Важливим принципом побудови змісту географії у 9 класі є інтеграція, яка реалізується через поєднання суспільно-географічних складових під час вивчення особливостей розвитку та розміщення господарства в світі, Україні тав своєму регіоні. На курс відведено 52 години (1,5 години на тиждень)Програмою передбачено виконання 8 практичних робіт, з яких 4 є обов’язковими для оцінювання. КУРС «УКРАЇНА І СВІТОВЕ ГОСПОДАРСТВО»

Номер слайду 9

КУРС « ГЕОГРАФІЯ: КРАЇНИ І РЕГІОНИ»Курс спрямований на формування в учнів знань про особливості населення й просторової організації господарської діяльності у регіонах світу та окремих країнах. На курс відведено 52 години ( 1,5 години на тиждень)Програмою в 10 класі на рівні стандарту передбачено виконання 7 практичних робіт , обов’язковими для оцінювання в кожному семестріє 2 роботи на вибір вчителя.

Номер слайду 10

КУРС «ГЕОГРАФІЧНИЙ ПРОСТІР ЗЕМЛІ»Розкриває сутність географічної науки в цілому; інтегрує знання про природу, людину і господарську діяльність; формує в учнів чіткі уявлення про основні закономірності будови і розвитку географічної оболонки та загальні суспільно-географічні закономірності світу з метою забезпечення сталого розвитку. На курс (рівень стандарту) відведено 52 години (1 година на тиждень)За програмою в 11 класі на рівні стандарту передбачено виконання 10 практичних робіт, обов’язковими для оцінювання є 4 роботи ( по дві в кожному семестрі) на вибір вчителя.

Номер слайду 11

ПОГЛИБЛЕНЕ ВИВЧЕННЯ У 8 І 9 КЛАСАХПрограма поглибленого вивчення географії у 8 класі спрямована на формування цілісної науково-географічної картини своєї держави на основі комплексного її вивченя. Основними змістовими блоками програми, на вивчення яких планується 105 годин (3 години на тиждень), є блоки «Природа», «Населення», «Господарство», які розділені на окремі теми. Програма передбачає виконання 23 практичних робіт, 8 з яких (2,4,6,9,13,16,21,23) оцінюються обов’язково, решта – на вибір учителя. Курс поглибленого вивчення у 9 класі покликаний сформувати в учнів цілісне уявлення про навколишній світ, показати глибокий взаємозв’язок природи, населення і господарства земної кулі , навчити просторовому мисленню, виховати повагу і любов не тільки до своєї Батьківщини, але й до історії та культури інших країн та народів.

Номер слайду 12

ПРОФІЛЬНЕ НАВЧАННЯ В 10 І 11 КЛАСАХКурс «Географія», що пропонується для профільного навчання в 10 і 11 класах, завершує географічну освіту. Провідні ідеї програм – гуманізація, соціологізація, екологізація, економізація, залучення учнів до соціально корисної практичної діяльності засобами сучасної географії. У 10 класі передбачено виконання 25 практичних робіт. В 11 класі – 54 , які є обов’язковими для виконання всіх учнів класу. Учитель обов’язково оцінює 5 практичних робіт на вибір у кожному семестрі (всього 10 на рік)

Номер слайду 13

ДОСЛІДЖЕННЯ, ЯК ВИД ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІБуло включено до вивчення навчального предмета «Географія», згідно з оновленим Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти. Дослідження передбачають самостійну роботу учнів, час для їх виконання є позаурочним, рекомендоано виконувати їх у вигляді міні-проектів, презентацій, есе, усних повідомлень, схем-маршрутів, карт, рефератів тощо.Із запропонованої тематики досліджень учень за бажанням вибирає 1-2 дослідження(упродовж року) та виконує його індивідуально або в групі. Учитель оцінює таку роботу під час її захисту чи презентації.

Номер слайду 14

ВИДИ ПИСЬМОВИХ РОБІТ З ГЕОГРАФІЇВідповідно до «Орієнтовних вимог до виконання письмових робіт і перевірки зошитів з природничо-математичних дисциплін( лист МОН України №1/9 – 529 від 27.12.2000р.)розв’язування задач і вправ з географії;оформлення результатів виконання практичних робіт;складання таблиць, схем, написання рефератів тощо;записи результатів спостережень за природнми явищами;самостійні роботи;контрольні роботи (1письмова робота на семестр є обов’язковою);

Номер слайду 15

ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬПід час навчання географії в педагогічній діяльності важливим залишається проведення обов’язкового оцінювання навчальних досягнень учнів: поточне, тематичне і підсумкове, а основним видом оцінювання – тематичне. 

Номер слайду 16

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Юріївна Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Кучевський Микола
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Кучинська Ірина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
26 серпня 2021
Переглядів
9655
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку