Презентація призначена для вчителів геограіфії. В ній сформульовані основні методичні рекомендації щодо викладання географії у 2021-2022 навчальному році.
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВИКЛАДАННЯ ГЕОГРАФІЇ У 2021-2022 н.р. Піготувала вчитель географії Карпенко Людмила Миколаївна
Номер слайду 2
ОСНОВНІ ДОКУМЕНТИУ 2021-2022 н.р. у 6-9 класах предмет географія вивчатиметься за навчальними програмами, що укладені відповідно до Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 №1392 та затверджені наказом МОН України від 07.06.2017 №804 У 10-11 класах (рівень стандарту і профільний рівень)- за навчальними програмами, затвердженими наказом МОН України від 23.10.2017 №1407
Номер слайду 3
ГЕОГРАФІЧНІ КУРСИ6 клас – «Загальна географія»7 клас – «Географія. Материки і океани»8 клас – «Географія. Україна у світі: природа, населення»9 клас – «Географія. Україна і світове господарство»10 клас – «Географія: регіони та країни»11 клас – «Географічний простір Землі»
Номер слайду 4
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ТА ПОУРОЧНЕ ПЛАНУВАННЯздійснюється вчителем у довільній формі, з використанням друкованих чи електронних джерел тощо. Формат, обсяг, структура, зміст та оформлення календарно-тематичних планів та поурочних планів-конспектів є індивідуальною справою вчителя.
Номер слайду 5
КУРС «ЗАГАЛЬНА ГЕОГРАФІЯ»У 6-ому класі розпочинається формування основних географічних уявлень загальної географічної культури школяра та поступове навчання картографічній мові. У 6-ому класі пропонується 8 практичних робіт, 4 з яких оцінюються обов’язково, решта – на вибір учителя. У 6-ому класі програмою передбачено резервний час – 6 годин. Ці години вчитель може розподіляти самостійно для: ТО, повторення, узагальнення, аналізу та коригування знань учнів
Номер слайду 6
КУРС «ГЕОГРАФІЯ. МАТЕРИКИ І ОКЕАНИ»Головною метою вивчення географії у 7 класі є формування географічних знань про природу материків і океанів, їх цілісність і диференціацію, про населення і його життєдіяльність у різних умовах. У програмі 7 класу передбачено виконання 12 практичних робіт, 4 з яких є обов’язковими для оцінювання. Уміння працювати з різними за змістом картами є одним з найважливіших показників якості підготовки учнів під час вивчення географії материків і океанів
Номер слайду 7
КУРС «УКРАЇНА У СВІТІ: ПРИРОДА, НАСЕЛЕННЯ»Курс спрямований на формування науково- географічної картини своєї держави як складника світової спільноти держав на основі комплексного її вивчення. Програма курсу розрахована на 70 годин (2 години на тиждень), резерв – 6 годин. Програмою передбачено виконання 12 практичних робіт, з яких 4 – обов’язкові для оцінювання
Номер слайду 8
Провідною метою є формування знань про тенденції розвитку національного та світового господарства й визначення місця України в сучасному світі. Важливим принципом побудови змісту географії у 9 класі є інтеграція, яка реалізується через поєднання суспільно-географічних складових під час вивчення особливостей розвитку та розміщення господарства в світі, Україні тав своєму регіоні. На курс відведено 52 години (1,5 години на тиждень)Програмою передбачено виконання 8 практичних робіт, з яких 4 є обов’язковими для оцінювання. КУРС «УКРАЇНА І СВІТОВЕ ГОСПОДАРСТВО»
Номер слайду 9
КУРС « ГЕОГРАФІЯ: КРАЇНИ І РЕГІОНИ»Курс спрямований на формування в учнів знань про особливості населення й просторової організації господарської діяльності у регіонах світу та окремих країнах. На курс відведено 52 години ( 1,5 години на тиждень)Програмою в 10 класі на рівні стандарту передбачено виконання 7 практичних робіт , обов’язковими для оцінювання в кожному семестріє 2 роботи на вибір вчителя.
Номер слайду 10
КУРС «ГЕОГРАФІЧНИЙ ПРОСТІР ЗЕМЛІ»Розкриває сутність географічної науки в цілому; інтегрує знання про природу, людину і господарську діяльність; формує в учнів чіткі уявлення про основні закономірності будови і розвитку географічної оболонки та загальні суспільно-географічні закономірності світу з метою забезпечення сталого розвитку. На курс (рівень стандарту) відведено 52 години (1 година на тиждень)За програмою в 11 класі на рівні стандарту передбачено виконання 10 практичних робіт, обов’язковими для оцінювання є 4 роботи ( по дві в кожному семестрі) на вибір вчителя.
Номер слайду 11
ПОГЛИБЛЕНЕ ВИВЧЕННЯ У 8 І 9 КЛАСАХПрограма поглибленого вивчення географії у 8 класі спрямована на формування цілісної науково-географічної картини своєї держави на основі комплексного її вивченя. Основними змістовими блоками програми, на вивчення яких планується 105 годин (3 години на тиждень), є блоки «Природа», «Населення», «Господарство», які розділені на окремі теми. Програма передбачає виконання 23 практичних робіт, 8 з яких (2,4,6,9,13,16,21,23) оцінюються обов’язково, решта – на вибір учителя. Курс поглибленого вивчення у 9 класі покликаний сформувати в учнів цілісне уявлення про навколишній світ, показати глибокий взаємозв’язок природи, населення і господарства земної кулі , навчити просторовому мисленню, виховати повагу і любов не тільки до своєї Батьківщини, але й до історії та культури інших країн та народів.
Номер слайду 12
ПРОФІЛЬНЕ НАВЧАННЯ В 10 І 11 КЛАСАХКурс «Географія», що пропонується для профільного навчання в 10 і 11 класах, завершує географічну освіту. Провідні ідеї програм – гуманізація, соціологізація, екологізація, економізація, залучення учнів до соціально корисної практичної діяльності засобами сучасної географії. У 10 класі передбачено виконання 25 практичних робіт. В 11 класі – 54 , які є обов’язковими для виконання всіх учнів класу. Учитель обов’язково оцінює 5 практичних робіт на вибір у кожному семестрі (всього 10 на рік)
Номер слайду 13
ДОСЛІДЖЕННЯ, ЯК ВИД ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІБуло включено до вивчення навчального предмета «Географія», згідно з оновленим Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти. Дослідження передбачають самостійну роботу учнів, час для їх виконання є позаурочним, рекомендоано виконувати їх у вигляді міні-проектів, презентацій, есе, усних повідомлень, схем-маршрутів, карт, рефератів тощо.Із запропонованої тематики досліджень учень за бажанням вибирає 1-2 дослідження(упродовж року) та виконує його індивідуально або в групі. Учитель оцінює таку роботу під час її захисту чи презентації.
Номер слайду 14
ВИДИ ПИСЬМОВИХ РОБІТ З ГЕОГРАФІЇВідповідно до «Орієнтовних вимог до виконання письмових робіт і перевірки зошитів з природничо-математичних дисциплін( лист МОН України №1/9 – 529 від 27.12.2000р.)розв’язування задач і вправ з географії;оформлення результатів виконання практичних робіт;складання таблиць, схем, написання рефератів тощо;записи результатів спостережень за природнми явищами;самостійні роботи;контрольні роботи (1письмова робота на семестр є обов’язковою);
Номер слайду 15
ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬПід час навчання географії в педагогічній діяльності важливим залишається проведення обов’язкового оцінювання навчальних досягнень учнів: поточне, тематичне і підсумкове, а основним видом оцінювання – тематичне.