Методичні рекомендації щодо виконання та оцінювання практичних робіт з географії (8 клас)

Про матеріал
Критерії оцінювання практичних робіт з географії у 8 класі розроблені з урахуванням правильності і науковості викладення матеріалу
Перегляд файлу

Методичні рекомендації щодо виконання

та оцінювання практичних робіт  з  географії (8 клас).

  • підручник «Україна у світі: природа, населення» 8 клас
  • атлас для 8 класу,  зошит  для   практичних  робіт, комплект  контурних карт.

 

Практична робота

Зміст

Основні терміни і поняття

Рівні навчальних досягнень учнів

Початковий

Середній

Достатній

Високий

 

 

Практична робота № 1.

Визначення напрямків, відстаней, площ, географічних і прямокутних координат, висот точок  за топографічною картою.

Навчально – тренувальна..

Оцінюється вибірково:

( при 1,5 год.

1 і ІІ семестр)

Оцінюється обов’язково:

оцінюються всі учні (при 1год.-1 семестр,

2 год.- ІІ семестр)

 

 

 

 

 

 

Складання  опису  місцевості.

Розв’язання  задач  на  визначення  напрямів,  відстаней  та  висот  за  топо-графічною  картою.

 

Топографічна карта, масштаб,

азимут, абсолютна  і   відносна висота,

горизонталі,

бергштрих,

умовні   знаки.

 

Має  уявлення про топографічну  карту  та  її практичне використання.

Розрізняє умовні знаки, що використо-вуються на топографічних картах.

За   допомогою вчителя   знаходить     деякі об’єкти.

 

Знає умовні знаки, що     використовуються   на  топографічних картах, розпізнає сторони горизонту, визначає, допускаючи неточності, взаєморозташу-вання  об’єктів,   їх абсолютну   висоту, відстань між ними.

 

Достатньо   вільно користується  умовними знаками, самостійно визначає напрямки, азимут, відстані  та   висоти (абсолютні, відносні).

 

Детально   описує місцевість  за  топографічною картою, точно і повно аналізує об’єкти   за вказаним маршрутом.

Безпомилково розв’язує  задачі  на  визначення    напрямків, відстаней,  висот.

Пояснює  алгоритм  виконання   завдань.

Виконує   додаткові завдання   на   визначення  крутості схилів.

 

 

Практична робота № 2.

Позначення  на контурній карті кордонів сусідніх держав, крайніх точок, географічних центрів України та Європиі зазначення їхніх назв;визначення координат точок, протяжності території України в градусах і кілометрах.

Обов’язкове оцінювання.

Нанесення  на контурну карту крайніх точок, географічного центру України та кордонів країн, що межують з нею. Визначення  положення України   в годинних поясах.

Аналіз  і  оцінка  особливостей  географічного  положення  України.

Крайні точки,

географічні координати,

географічний центр, кордони  (державні ).

Розрізняє поняття  крайні  точки,  географічний центр, кордон,

годинний пояс.

За   допомогою вчителя    знаходить географічні об’єкти та підписує  їх  на контурній карті, допускаючи неточності.

Називає та показує крайні точки, географічний центр України, біль-шість суміжних з Україною держав.

Орієнтується в контурній карті,

самостійно під-писує  вказані об’єкти, але не дотримується картографічних вимог.

Самостійно пра-вильно  і   чітко,  згідно картогра-фічних  вимог позначає і підписує крайні точки, географічний центр України, сусідні держави. Визначає  координати крайніх точок.

Характеризує кордони та особ-ливості геогра-фічного положення   України допускаючи неточності.

Підписує, згідно картографічних вимог, вказані географічні об’єкти.

Правильно визначає географічні корди-нати, протяжність України з півночі на південь та із заходу на схід   в    градусах   і  кілометрах.

Робить висновки про особливості  географічного положення України.

Практична робота  № 4. Встановлення за картами взаємозв’язків між   тектонічною, геологічною будовою, рельєфом та корисними копалинами.

 

Обов’язкове оцінювання.

Аналіз карти «Тектонічна будова земної кори України».

Зв'язок  між  тектонічною  будовою  і основними формами рельєфу,  корисні  копалини.

Тектонічні процеси, тектонічна структура, форми рельєфу, рельєф прямий і зворотний  (інверсійний),

корисні  копалини.

Учень розпізнає основні форми рельєфу та деякі умовні позначення    корисних копалин  за  допомогою  учителя.

Учень користується тематичними картами, називає та показує форми рельєфу, родовища корисних копалин.

Аналізує взаємозв’язки тектонічних структур, основні форми рельєфу та родовища корисних копалин.

Робить висновок.

Учень   визначає причинно-наслідкові зв’язки (прямі, зворотні) закономірності розміщенні основних форм рельєфу, корисних копалин на території України. Прогнозує можливості пошуку   корисних копалин в майбутньому.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Практична робота  № 7. Позначення на контурній карті назв найбільших річок, озер, водосховищ, каналів, боліт.  Обов’язкове  оцінювання.

Зв’язок гідроло-гічного  режиму водоймищ  з кліматичними умо-вами, підземними водами.

Аналіз  водозабезпеченості  різних територій України. Шляхи   раціонального використання й охорони водних ресурсів.

Поверхневі  води, водні ресурси, водний  баланс, гідрологічний  режим, раціональне  використання   та охорона водних ресурсів.

Учень розпізнає на  карті  деякі гідрологічні об’єкти та під-писує їх на контурній карті за допомогою вчителя.

Учень показує на карті гідрологічні об’єкти, самостійно підписує їх на контурній карті

Учень   пояснює зв’язок    гідро-логічного режиму річок, озер з   клі-матичними умо-вами, підземними водами.  Аналізує  зміст  тематичних  карт  для  виявлення  закономірностей  в розпаділі річкового стоку, поширенні озер, боліт.

Учень усвідомлено обирає форми, методи, засоби, прийоми    виконання  практичної  роботи, виконує додаткові завдання.

Дає оцінку водозабезпеченості   різних територій України, пропонує    шляхи раціонального   використання    водних ресурсів.

Практична  робота  №8. Порівняльний аналіз різних типів грунтів

України.

 

Навчально-тренувальна.

Вибірково

оцінюється.

Аналіз карти грунтів

закономірності  поширення основних типів  грунтів.

Опис  їх    властивостей.

Ґрунтовий  покрив, карта грунтів,  зональність розміщення грунтів, земельні ресурси.

Учень  за  допомогою   карти називає основні типи   грунтів.

Учень на елементарному   рівні називає  основні чинники  ґрунтоутворення наводить приклади генетичних типів грунтів.

Учень аналізує умови ґрунтоутворення,

пояснює   законо-мірності  поширення грунтів, робить  опис  їх  властивостей.

Учень аналізує карту   грунтів, виявляє   зако-номірності поширення основних типів грунтів, описує  їхні властивості.

Пропонує  заходи раціонального використання і охорони земельних ресурсів.

 

 

 

 

Практична робота

№ 9.

Складання порівняльної характеристики     природних   зон  України.

 

Підсумкова

(оцінювання

обов’язкове)

 

Типовий план характеристики  природного  комплексу; порівняння    природних    комплексів, виявлення  спільних та відмінних  рис;

робота  з  тематичними картами;

робота з контурною картою; використання   додаткових джерел   інформації

Природний  комплекс;

природні компоненти;

 фізико – географічне  районування;

 природна країна (гірська, рівнинна);

 природна зона;  фізико-географічна підзона;

 фізико – географічна  провінція

Учень називає природні зони, позначає їх на контурній карті.

Називає  окремі компоненти природи,  природних  зон  і країн.

 

Учень частково дає опис природної території за типовим планом.

Присутні   неточності.

 Учень потребував допомоги вчителя в ході виконання роботи.

Учень самостійно здійснює характеристику природних зон і гірських країн, виявляє риси подібності та відмінності.

Формулює висновки, встановлює  взаємозв’язки  між  компонентами   природи, допускаючи  неточності.

Практична робота

№ 10.

Позначення на контурній карті

об’єктів природно-заповідного фонду України.

Навчально – тренувальна.

Вибірково

оцінюється.

Оцінюється обов’язково:

оцінюються всі учні

( 2год.-1 семестр,

1 год.- ІІ семестр)

 

Виявлення  екологічних  проблем України та їх проявів на території  держави;   розрізнення категорій природо охоронних об’єктів України;  робота   з тематичними картами; робота  з контурною картою;  використання додаткових джерел  інформації

 

Геоекологічна ситуація;   джерела   забруднення;  зони екологічної катастрофи;

 надзвичайно забруднені території;

 умовно  чисті території;

моніторинг навколишнього середовища;

природоохоронні об’єкти

Учень  має уявлення про геоекологічну  ситуацію   в Україні та головні  джерела  забруднення  довкілля.

Позначає   на контурній  карті деякі   природо-охоронні  об’єкти.

 

Учень  наводить приклади   негативного   впливу людини на природу, наносить   на контурну   карту райони   забруднення  та  природо охоронні   об’єкти.

Учень  потребує допомоги вчителя в ході  виконання роботи.

Учень   розрізняє категорії   природо-охоронного   фонду України,  аналізує карту геоекологічної ситуації України, робить висновки.

Позначає на контурній  карті  райони забруднення   в Україні,  природоохоронні об’єкти,   визначає   закономірності   в   їх  розміщенні.

 

docx
Додано
19 березня
Переглядів
47
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку