Методичні рекомендації "Театральна педагогііка як засіб формування всебічно розиненої собистості молодшого школяра"

Про матеріал
В методичних рекомендаціях "Театральна педагогііка як засіб формування всебічно розиненої собистості молодшого школяра" розкриваються основні принципи застосування елементів театральної педагогіки на уроках в початкових класах та позаурочній діяльності.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Хтось з дитячих письменників сказав, що у кожної дитини в глибинах його душі заховані срібні дзвоники. Треба їх відшукати, доторкнутися, щоб вони задзвеніли добрим і веселим дзвоном, щоб світ дитини став радісним і світлим.

Кожному вчителю хочеться зробити життя дітей в школі змістовним, цікавим, творчим. Всі ми прагнемо   знайти нові шляхи естетичного виховання і художнього розвитку дітей, шукаємо прийоми розвитку індивідуальних творчих здібностей учнів.

В рамках роботи  над своєю проблемою «Розвиток комунікативних навичок учнів початкових класів» сьогодні я хочу розказати про один з найефективніших засобів, який дозволяє розвивати мовлення, комунікативні вміння та навички, іншими словами доторкнутися до тих самих срібних дзвіночків кожної дитини.

  Так, це театр. А  театр – це синтетичний вид мистецтва. Недарма, ще Вольтер казав: « Театр навчає так, як не навчити жодній товстій книзі»

Використовуючи у процесі виховання та навчання елементів театральної педагогіки, ми занурюємо дитину в світ літератури, музики, образотворчого і інших видів мистецтв.   Дитина вчиться плідній взаємодії з великими і малими соціальними групами, опановує навичками колективної творчості. Ми реалізовуємо одну з найважливіших проблем навчання та виховання – розвиток комунікативних навичок та вмінь.

 

Тому можна з впевненістю сказати, що театральна педагогіка є прекрасний  засіб формування всебічно розвиненої особистості молодшого школяра

 

Що ж таке театральна педагогіка? Театральна педагогіка – це шлях розвитку особистості в процесі   навчання та виховання через процес гри  або сценічну дію, де індивідуальний розвиток відбувається від свободи вибору  через відповідальність до радості самовираження.

Основна мова театрального мистецтва – дія, основні видові ознаки – діалог і гра. Ці особливості роблять театральне мистецтво дуже близьким дітям, тому що гра в спілкуванні дуже природна для молодших школярів, в ній вони відчувають себе спокійно і комфортно.

Використовувати елементи театральної педагогіки можна як у позакласній роботі: гуртки, факультативи, заходи та свята, так і на уроках, використовуючи театралізовані ігри, інсценізації на різних етапах уроку тощо.

 

   Під час підготовки до свят та позакласних заходів, маленькі актори оволодівають різними видами мовленнєвої діяльності: аудіювання, говоріння та інш. Набувають різноманітних компетенцій.

Соціальна компетенція  передбачає здатність діяти в життєвих ситуаціях відповідно до соціальних норм і правил. Для цього під час підготовки   вистави вчу дітей грати як позитивних героїв, так і негативних, а, найголовніше, аналізувати їхню поведінку. Реалізація цієї компетенції в процесі відвідування занять гуртка передбачає формування культури міжособистісних відносин, толерантної поведінки, моральних якостей. 

 

Громадянська компетенція       має на меті наявність знань і уявлень про   суспільство, рідний край, а враховуючи що гімназія взяла напрям на екологічне виховання, розкриття на доступному рівні особливостей взаємодії людей і природи. 

 

  Співпрацюючи з героями вистав у  театрі, діти оволодівають правилами поведінки, умінням товаришувати, спілкуватися, дружити. Діти закріплюють важливі уміння і навички, що формують етичну поведінку, яка є складовою здорового способу життя.

 

  Але більш за все, спілкування з дітьми припадає на уроки. Саме там найбільше формуються  комунікативні навички та мова. І тому   впевнено можу сказати, що   елементи театральної педагогіки  можуть бути присутні на кожному уроці. Я з великою вдячністю завжди згадую своїх вчителів,  і зокрема свого батька, вчителя історії Сторожева Володимира Олексійовича. Саме завдяки йому театральна діяльність крокує зі мною вже більше тридцяти років.

Ні він не вів театральний гурток. Він просто проводив уроки. Але уроки незвичайні. Кожний його урок це була вистава, яку всі чекали з нетерпінням. Ми разом з ним заходили до печери первісної людини, плили на галерах Цезаря до Єгипту, чекали наступу у окопах під Сталінградом.

  Через особливості дитячого мислення, треба орієнтуватися при навчанні дітей перш за все на їх емоційний інтерес до предмету навчання. Методи, форми і зміст театральних вправ, які я пропоную дітям, реалізують одночасно три цілі: занурюють дітей у властиву їм стихію гри, згладжуючи рамки уроку. Кожний вчитель я думаю використовує казкових героїв, ляльок, які вітають малюків, знайомлять з правилами поведінки в школі, розказують про чарівні слова. Театралізовані ігри, інсценізація  допомогають наочно зрозуміти зміст задачі, розвивають діалогічне мовлення, допомагають провести незвичайні театралізовані фізкультхвилинки.

  Провівши невеличкий моніторинг в кінці минулого року, який дозволив прослідкувати динаміку мовної діяльності  учнів 2-б класу  при використанні елементів театральної педагогіки на уроках та позаурочній діяльності, можна зробити висновок я на правильному шляху.

Використання методів театральної педагогіки

*Створює передумови для всебічного розвитку особистості дитини.

* Розвиває увагу, мислення, пам'ять, самостійність.

* Розширює знання дітей. 

* Відточує їх мову. 

*Прищеплює атмосферу тріумфуючої творчості.

*Діти дістають унікальну можливість самовираження і самопізнання.

 

 

 

Як добре, що театр на світі є!

Він був і буде з нами щогодини

Коли він поруч -  диво настає

Для кожної без винятку людини.

 

Тут все прекрасно – жест і маска

Костюми, музика та гра.

Тут жити починає навіть казка

Аз нею світлий світ добра!

 

Як добре, що театр на світі є!

І не важливо, де він оживає.

Коли він поруч -  диво настає

Ви чуєте: десь дзвони  вже лунають.

 

doc
Додано
24 жовтня 2021
Переглядів
1062
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку