Трансдисциплінарний підхід до організації інтегрованого навчання. 

Про матеріал
При реалізації завдань інтегрованого навчання в НУШ ,інтеграція розглядається не як механічне об’єднання окремих питань з різних навчальних предметів, а як їх органічне взаємопроникнення. Воно дає якісно новий результат, нове системне й цілісне утворення – формування цілісної картини світу.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Трансдисциплінарний підхід до організації інтегрованого навчання. Автор: Моспан Ірина Олександрівнаучитель початкових класів. КЗ "Лисичанська спеціалізована школа №27"

Номер слайду 2

Інтеграція (від лат. Integratio – відновлення, спогад, Integer – цілий) – об'єднання в ціле будь-яких частин, елементів.  

Номер слайду 3

 Інтегроване навчання — це навчання, яке ґрунтується на комплексному підході. Освіта розглядається через призму загальної картини, а не ділиться на окремі дисципліни.

Номер слайду 4

При реалізації завдань інтегрованого навчання в НУШ ,інтеграція розглядається не як механічне об’єднання окремих питань з різних навчальних предметів, а як їх органічне взаємопроникнення. Воно дає якісно новий результат, нове системне й цілісне утворення – формування цілісної картини світу.

Номер слайду 5

Існують різні підходи до організації інтегрованого навчання. Зокрема:мультидисциплінарнийміждисциплінарнийтрансдисциплінарний

Номер слайду 6

Префікс «транс» передбачає злиття навчальних дисциплін з метою повноцінного розуміння сучасного світу, цілісність якого не може бути поділена для розуміння на частини, які є предметом вивчення окремих дисциплін. Найвищим виявом інтегрованого навчання є трансдисциплінарність, яка не є поєднанням дисциплін. Трандисциплінарність означає « понад дисциплінами».

Номер слайду 7

У той час , коли міждисциплінарні програми беруть початок в окремих дисциплінах, трандисциплінарні розпочинаються з проблеми. І у процесі розв’язання цієї проблеми актуалізують знання з тих дисциплін, які необхідні для цього. На уроках, яких реалізується трансдисциплінарний підхід до інтегрованого навчання учень ставиться до окремих предметів не просто як до джерела певного об’єму знань, а як до «читання світу з унікальної точки сприйняття».

Номер слайду 8

Ключова ідея трансдисциплінарного підходу до складання моделі інтегрованого уроку полягає в об’єднанні різних академічних дисциплін і практики для розв’язання проблеми, але без чіткого поділу на навчальні предмети. Трансдисциплінарність дає змогу підвищити нереалізований інтелектуальний потенціал здобувачів освіти, і, як наслідок, його ефективність. Дитиноцентризм в НУШ,який є однією з підвалин трансдисциплінарного навчання, дає змогу поєднати різні навчальні дисципліни і максимально наблизити учня до власного досвіду.

Номер слайду 9

При трансдисциплінарному підходові, вчителі розробляють уроки на основі запитів учнів, або сплановують урок на основі проектів; при такому підході вчителі формують наскрізні навички в реальному контексті, адже учні вирішують реальну проблему.

Номер слайду 10

Трандисциплінарна інтеграція спрямована на поглиблення зв’язку навчального процесу та реальних життєвих ситуацій. Програми та уроки розробляються з огляду на типові проблеми учнів конкретної школи або класу. Завдяки цьому учні розвивають життєві компетентності, застосовуючи їх в реальному житті.

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Притаманна НУШ нетрадиційна організація навчального простору, також відкриває можливості для проведення інтегрованих уроків з трансдисциплінарним підходом. Як правило ,у них створено всі умови для поєднання індивідуального і групового навчання у формах, які є комфортними для учня. У таких умовах учитель має ще більше можливостей використовувати сучасні різноманітні стратегії, прийоми, методи в навчанні учнів з даного навчального предмету.

Номер слайду 13

Нагадаю декілька прийомів та стратегій, які можна використовувати на сучасних уроках. Проектні технології:створення «Інтелектуальних карт», «Ментальних карт», «Щоденні 3», «Щоденні 5», «Я- схема», «Я – речення», «Лепбук»…Інтерактивні технології: «Кубування», мозкова атака, асоціативний кущ, знаємо – хочемо знати –дізналися, та багато інших.

Номер слайду 14

Одним із прийомів реалізації трансдисциплінарної інтеграції в навчанні є освітній інструмент – стрічка часу(timeline). Це максимально простий, зручний і зрозумілий формат подачі інформації, що сподобається учням будь – якого віку, і який підходить для більшості уроків. Увесь секрет в тому, що візуальний контент, який супроводжує стрічку часу, допомагає дітям послідовно все запам’ятовувати.

Номер слайду 15

Таймлайни – інструмент за допомогою якого можна проілюструвати розвиток подій у просторі і часі. Який вигляд повинні мати такі стрічки часу? За яким принципом їх створювати? Їх можна малювати, робити аплікації, будувати вежі, ланцюжки. При цьому не забуваючи про інтегрований курс предметів.

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Будування вежі

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Питання для вчителів 5 – 11 класів. На яких предметах доцільно застосовувати прийом «Timeline»?

Номер слайду 22

Дякуємо за увагу!

pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
25 жовтня 2021
Переглядів
1995
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку