Методичні рекомендації "Використання мистецтва орігамі під час проведення методичних та масових заходів"

Про матеріал

Мистецтво орігамі – цікава загадка, і вона вабить кожного неймовірними перетвореннями звичайного квадратика паперу. Це навіть не фокус, це – диво! В одному аркуші приховані багато образів: кораблик, літачок, будинок, химерні дракони, птахи та інші цікаві речі. В руках дитини папір оживає: махає крилами журавлик, високо літає літачок, стрибає жабка, каркає ворона.

Не лише діти, але й дорослі, займаючись орігамі, відчувають емоційний комфорт, радість дитинства та неймовірне задоволення від виготовленого своїми руками виробу. Дорослим заняття орігамі допомагає розслабитися і відволіктися від роботи, зняти стрес і нервову напругу, пофантазувати. Тому під час проведення методичних заходів для педагогів (педагогічних рад, семінарів, нарад, практикумів) доцільно використовувати елементи майстер-класу з орігамі.

В даній роботі наведені казки-орігамі для педагогів та батьків, які були створені автором за наявними схемами; розміщені приклади майстер-класів для вихованців під час проведення масових заходів в канікулярний період, до кожного з яких підібрано цікавий матеріал; подані технологічні карти виготовлення різних моделей орігамі, за якими досить легко скласти моделі, навіть початківцям.

Дана робота стане у нагоді, як керівникам гуртків-початківцям, так і досвідченим майстрам, дозволить зробити методичні та масові заходи цікавими, пізнавальними та корисними.

Рекомендовано керівникам гуртків «Орігамі» та методистам закладів позашкільної освіти.

Перегляд файлу

Відділ освіти виконкому Центрально-Міської районної у місті ради

Комунальний позашкільний навчальний заклад

 «Центр позашкільної освіти «Зміна» Криворізької міської ради

 

 

 

Використання мистецтва орігамі

під час проведення

методичних та масових заходів

 

Методичні рекомендації

 

 

 

 

 

Автор:

Чернишова Людмила Петрівна,

керівник гуртка «Орігамі»

 

 

 

 

Кривий Ріг

2018

ЗМІСТ

Вступ ………………………………………………………………………….

3

Розділ І. Використання мистецтва орігамі під час проведення методичних заходів

 

1.1

Педагогічна притча …………………………………………………...

5

1.2

Казка про Любов …………………………………………………….

6

1.3

Легенда про журавлика ……………………………………………….

7

Розділ ІІ. Майстер-класи з орігамі для дітей та дорослих під час проведення масових заходів в канікулярний період

 

2.1

Казка-орігамі «Як янголята обирають батьків» …………………….

9

2.2

Символи Нового року ………………………………………………...

10

2.3

Маски до новорічного карнавалу ……………………………………

12

2.4

Дзиґа-орігамі …………………………………………………………..

14

Висновки ……………………………………………………………………..

15

Додаток 1. Технологічна карта виготовлення потрійного серця-орігамі...

16

Додаток 2. Технологічна карта виготовлення валентинки з орнаментом..

18

Додаток 3. Технологічна карта виготовлення журавлика ……………….

20

Додаток 4. Технологічна карта виготовлення найпростішої валентинки...

22

Додаток 5. Технологічна карта виготовлення новорічних орігамі ……….

24

Додаток 6. Технологічна карта виготовлення маски Півника ……………

28

Додаток 7. Технологічна карта виготовлення дзиґи ………………………

31

Додаток 8. Фото з майстер-класів ………………………………………..…

33

Список використаних джерел ………………………………………………

35

 


ВСТУП

         Орігамі. Хтось вже не раз чув це слово, хтось сам займається цим чудовим мистецтвом, а для декого це слово звучить вперше. Але орігамі варте того, щоб про нього говорили. Це унікальне заняття для всіх і кожного: для п’ятирічного малюка і математика на пенсії, для тата у вихідний і вчителя на уроці. Кожен знаходить в орігамі те, що для нього є близьке і цікаве. І нікого орігамі не залишає байдужим.

Мистецтво орігамі – цікава  загадка, і вона вабить кожного неймовірними перетвореннями звичайного квадратика паперу. Це навіть не фокус, це – диво! В одному аркуші приховані багато образів: кораблик, літачок, будинок, химерні дракони, птахи, тварини та інші цікаві речі. В руках дитини папір оживає: махає крилами журавлик, високо літає літачок, стрибає жаба, каркає ворона. Скільки радості, скільки захоплення!

Неможливо перерахувати всі достоїнства орігамі. Це мистецтво є не тільки захоплюючим способом проведення дозвілля, а й засобом вирішення багатьох педагогічних завдань, зокрема розвитку дрібної моторики. Удосконалюючи та координуючи рухи пальців і кисті рук, орігамі впливає на загальний інтелектуальний розвиток дитини, в тому числі і на розвиток мови. Адже ще Сухомлинський В.А. сказав: «Витоки творчих здібностей та обдарувань дітей на кінчиках їхніх пальців. Від пальців, образно кажучи, йдуть найтонші струмочки, які живлять джерело творчої думки. Іншими словами: чим більше майстерності в дитячій долоньці, тим розумніша дитина». Також, орігамі розвиває конструктивне мислення, здатність комбінувати, просторове та інтуїтивне мислення, почуття форми, творчу уяву, художній смак, розуміння навколишнього світу, краси і гармонії, стимулює розвиток пам’яті тощо.

Не лише діти, а й дорослі, займаючись орігамі, відчувають емоційний комфорт, радість дитинства та неймовірне задоволення від виготовленого  своїми руками виробу. Дорослим заняття орігамі допомагає розслабитися і відволіктися від роботи, зняти стрес і нервову напругу, пофантазувати. Тому під час проведення методичних заходів для педагогів (педагогічних рад, семінарів, нарад, практикумів) доцільно використовувати елементи майстер-класу з орігамі.

В даній роботі наведені казки-орігамі для педагогів та батьків, які були створені автором за наявними схемами; розміщені приклади майстер-класів для вихованців під час проведення масових заходів в канікулярний період, до кожного з яких підібрано цікавий матеріал; подані технологічні карти виготовлення різних моделей орігамі, за якими досить легко скласти моделі, навіть початківцям.

Дана робота стане у нагоді, як керівникам гуртків-початківцям, так і досвідченим майстрам, дозволить зробити методичні та масові заходи цікавими, пізнавальними та корисними.

Рекомендовано керівникам гуртків «Орігамі» та методистам закладів позашкільної освіти.


Розділ І. Використання мистецтва орігамі під час проведення

методичних заходів

1.1 Педагогічна притча

K:\2018\Чернишова Л.П\Фото\Потрійне серце-орігамі\15.jpgДана паперова стрічка (Додаток 1) символізує творчий шлях Педагога. У житті кожного Педагога, як Майстра, присутній Учень. Вони зустрічаються (згинаємо стрічку навпіл по горизонталі), спілкуються (згинаємо стрічку навпіл по вертикалі), в результаті – утворюються лінії творчої взаємодії. Об’єднують Майстра і Учня містки (стрічку кладемо вертикально та згинаємо верх і низ на 1 см), які будуються на чотирьох опорах (перевертаємо фігуру на зворотній бік та до середньої лінії згинаємо ліву і праву сторони фігури спочатку зверху, а потім – знизу):

  • взаєморозуміння (згинаємо верхній лівий куточок);
  • взаємоповага (згинаємо верхній правий куточок);
  • творчий пошук (згинаємо нижній лівий куточок);
  • прагнення до досконалості (згинаємо нижній правий куточок).

В основі усіх опор лежить довга кропітка праця (утворені зверху і знизу трикутники загинаємо назад). Майстер розкриває таланти і здібності Учня (утворені зверху і знизу маленькі квадратики розкриваємо у вигляді крилець метелика) і закріплює набуті навички (верхні «крильця» згинаємо до середини). Усе це вимагає від Педагога безмежного терпіння, а від Учня  справжнього, непідробного бажання.

І тільки Педагог з таким великим серцем (фігуру кладемо горизонтально та до середньої лінії згинаємо її ліву і праву частини) здатний запалити іскри творчості в серцях своїх учнів. І нехай же ніколи не припиняється потік знань від великого серця до маленьких сердець.

Я бажаю, щоб у ваших серцях завжди було місце для ваших учнів і щоб ваші великі серця були наповнені радістю та гордістю за успіхи і досягнення ваших вихованців.

 

1.2 Казка про Любов

K:\2018\Чернишова Л.П\Фото\Валентинка з орнаментом\20.jpgШановні колеги, запрошую вас зануритися в казку загадкового Сходу.  Для цього візьміть, будь ласка, паперові заготовки і повторюйте за мною (Додаток 2). 

Колись давно, на одному острові посеред океану жили людські почуття: Любов, Радість, Смуток, Гордість, Задоволення, Сором та інші.  Одного разу почуття помітили, що їх острів став зменшуватися в розмірах і занурюватись під воду: спочатку одна сторона (складаємо сторони квадрата всередину, перевертаємо заготовку), потім інша (складаємо всередину сторони другого квадрата).  Почуття почали швидко залишати острів, відпливаючи на своїх човниках (складаємо трикутник). Невдовзі на острові залишилася одна Любов: їй не вистачило човна.  І стала вона кликати на допомогу…

  Через деякий час повз острів пропливав великий корабель багатого купця.  Любов звернулася до нього з проханням взяти її, але купець відповів: «Куди я тебе візьму?  У мене і так мало місця.  Ти хіба не бачиш, що мій корабель переповнений золотом (складаємо маленькі квадратики), сріблом, діамантами та перлами?!  Немає де тобі примоститись». І поплив далі. 

Знову залишилася Любов одна на маленькому клаптику землі.  Раптом вона побачила, що до острова наближається вітрильник (перевертаємо на інший бік), на якому плив поет.  З проханням про допомогу Любов звернулася до нього.  Але гордий поет відповів, що її присутність порушить його спокій (складаємо маленький квадратик) і звичний порядок життя (складаємо ще один  квадратик), і не глянувши більше в її сторону, поплив у далечінь. 

Коли не залишилося жодної надії на порятунок, Любов почула голос: «Сідай швидше до мене».  Озирнувшись, вона побачила юнака, що плив на маленькому човнику (складаємо трикутник).  «Як же ми помістимося удвох, адже твій човник такий крихітний?»,  – запитала юнака Любов.  «Не хвилюйся, нам вистачить місця».  І коли Любов сіла в маленький човник,  він у ту ж мить перетворився на великий корабель (розгортаємо квадрат, опускаємо верхній трикутник). Відразу все навколо змінилося: сонце засвітило яскравіше, (розкриваємо маленькі трикутнички), дзвінко заспівали пташки, підняли голівки квіти і все навкруги засяяло новими кольорами.

Так, завдяки доброму серцю юнака, Любов була врятована. 

Щоб ваше життя  було світлим, теплим та радісним завжди знаходьте в своїх серцях місце для Любові.  Дякую за увагу.

 

1.3 Легенда про журавлика

D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Журавлик\13.jpgОднією з невід’ємних частин сприйняття світу людиною є емоції, які формують наш настрій, а потім і відношення до певних речей, ситуацій. Тому пропоную на початку методичного заходу (на засіданні педагогічної ради, методоб’єднанні, семінарі, тренінгу тощо) провести з педагогами майстер-клас з виготовлення журавлика. Та спочатку легенда. 

Найголовніша японська легенда пов’язана з образом журавлика. Всі знають, що в країнах Сходу його вважають символом щастя, дружби та любові. Люди вірять, що коли зробити тисячу фігурок цієї пташки, а потім подарувати їх своїм друзям, то обов’язково здійсниться найзаповітніша мрія.

Якщо вірити легенді, то колись жив один майстер. Він був дуже бідний, але водночас дуже добрий. Щодня майстер складав з паперу різні фігурки і роздавав їх дітям. А одного разу він подарував свій виріб монахові, який брів дорогою. Це була фігурка журавлика. Мудрий монах сказав йому: «Твоє мистецтво зробить тебе багатим. Складай свої фігурки й надалі, але пам’ятай: коли складаєш, потрібно не думати про все навколишнє. Навіть якщо навколо тебе йде війна, ніщо не повинно відволікати твою увагу». Майстер послухав мудрого монаха і продовжував працювати.

Невдовзі, дійсно, почалася війна. Молоді пішли воювати, а старим доручили наглядати за дітьми та жінками. Настали важкі часи. Люди втрачали віру та надію на краще. Вони не розуміли нашого майстра, який не дивлячись ні на що, не залишав свого заняття. Розізлившись, люди вирішили спалити майстерню, але коли вони зайшли всередину, їх вразила різноманітність та неймовірна краса фігурок. Майстер запропонував вибрати кожному по одній. Люди почали запитувати, чому він їх виготовляє. І майстер сказав: «Я вірю, що вони дарують щастя». На очах у всіх він склав з паперового аркуша журавлика. І раптом птах змахнув крилами і, зірвавшись з руки, вилетів у вікно. Люди знову повірили в себе і змогли не тільки подолати ворога, але й відновити зруйноване селище.

Це лише одна з багатьох легенд. Насправді їх є тисячі, і кожен народ вірить в свою. Та всі дотримуються одного з головних правил орігамі – створюючи фігурки, не можна думати про погане. То ж пропоную вам з хорошими думками розпочати виготовлення журавлика – символу щастя та надії (Додаток 3).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розділ ІІ. Майстер-класи з орігамі для дітей та дорослих під час проведення масових заходів в канікулярний період

 

D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Найпростіша валентинка\12.jpg2.1 Казка-орігамі «Як янголята обирають батьків»

Дана казка-орігамі була спеціально створена для проведення майстер-класу (Додаток 4) в рамках міського родинного фестивалю «З любов’ю в кожне серце», який три роки поспіль проходив на базі ЦПО «Зміна».

Високо в небі за пухнастими хмаринками, в безмежних просторах Всесвіту (демонстрація  паперового квадрата), на перехресті зоряних шляхів (згинаємо квадрат по діагоналях) народжуються янголи (складаємо трикутник).

Через деякий час у них виростають крильця (складаємо протилежні кути трикутника до його вершини). Відтепер янголята можуть мандрувати небом та спостерігати згори (перевертаємо фігуру на протилежний  бік) за земним життям. Але вони не просто спостерігають,  а вибирають собі з поміж багатьох людей найдобрішу, найкрасивішу, найтурботливішу матусю та найсильнішого, найсміливішого, найрозумнішого татуся. Знайти батьків – справа нелегка. Адже батьками можуть стати тільки люблячі один одного люди.

Коли ж янголятко знаходить таких людей, воно спускається вниз (з’єднуємо протилежні кути ромба  згори вниз), крильця в янгола зникають (складаємо вершини верхніх трикутників до основи нижнього великого  трикутника) і народжується малюк.

З появою в  сім’ї дитинки в серцях її батьків назавжди поселяються безмежне щастя (загинаємо «до себе» гострі куточки), любов, радість та відповідальність за долю свого янголятка.

Ми бажаємо, щоб ваші серця (перевертаємо фігуру на зворотній бік) завжди були наповнені до краю саме цими чудовими почуттями, які супроводжуватимуть вас протягом всього життя.

 

 

2.2 Символи Нового року

Під час проведення в закладі новорічних та різдвяних святкових заходів вже традиційними стали майстер-класи з виготовлення символів Нового року. Дані майстер-класи разом з керівником проводять найкращі вихованці гуртка «Орігамі». Пропоную виготовити наступні новорічні фігурки: ялинку, Діда Мороза та символ 2018 року – песика (Додаток 5).

Під час виготовлення фігурок рекомендую розповідати цікаві факти про них.

D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Ялинка\7.jpgЧому символ Нового року – ялинка?

Впевнена, що навіть не всі дорослі знають відповідь. Про це можна дізнатися з розповіді В. Панкеєв  «Про ялинку та діда Мороза» [11]. Одна з легенд в оповіданні свідчить про те, що коли народився маленький Ісус, його прийшли привітати пальма, маслина і ялина. Пальма красувалася своєю кроною, маслина розповсюджувала солодкі пахощі, а скромну ялинку вони навіть не допустили до колиски. Мовчки стояла вона і не наважилася підійти до колиски. Але саме за скромність янгол прикрасив її зірками, і немовля простягнуло до неї свої рученята. А янгол сказав, що відтепер кожного  разу в свято Нового року і Різдва ялинка буде прикрашена вогнями. А діти буду радіти, милуючись нею.

Як в різних країнах називають Діда Мороза

D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Дід Мороз\15.jpgЧарівний Дід Мороз приходить в новорічну ніч з великою торбою подарунків до діточок. Всі чекають з нетерпінням цього доброго Дідуся. В різних країнах світу свої особливі новорічні традиції та свій Дід Мороз [4].

В Україні традиційно вітає дітей з новорічними святами добрий Святий Миколай. Він тихенько вночі кладе подаруночки, які називають «миколайчиками» під подушки всім слухняним малюкам.

Разом зі своєю онукою Снігуронькою до українських та російських діточок приїздить на льодяних санях Дід Мороз. Білосніжні коні возять його по сніжним дорогам від хати до хати. В одній руці старенький дідусь тримає кришталеву чарівну палицю, а в другій – мішок з новорічними подарунками. Їх Дід Мороз кладе вночі під ялинку. В Росії Діда Мороза називають також Морозко або Дід Тріскунець.

Таємно прокрадається в будинок через димар американський Дід Мороз – Санта Клаус. Він одягнений у червону курточку та ковпак, на оленях летить по небу. Є у Санта Клауса приятель – олень Рудольф, який вміє розмовляти.

Пер Ноель – французький  Дід Мороз. Він ходить в новорічну ніч по дахам, спускається в будинок по димарю та залишає свої подарунки у взутті маленьких діток.

Японський Дід Мороз зветься Одзі-Сан. Він стукає у дзвін 108 разів та сповіщає всіх про настання Нового року. А подарунки привозить на великому кораблі. Най бажаніший  новорічний подарунок в Японії – Кумаде. Це невеличкі граблі з бамбука, якими можна загрібати побільше щастя.

Святий Миколай – це ще й польський та бельгійський Дід Мороз. В єпископській білій мантії Святий Миколай їздить на коні у супроводі слуги Чорного Пітера,  який носить в одній руці – мішок з подарунками, а в другій – пучечок різочок для неслухняних дітей. Особливий подарунок від Святого Миколая добрій родині – золоте яблучко у черевичку.

Італійський Дід Мороз, Баббо Натале, дуже любить молочко та димарі. В новорічну ніч для нього обов’язково залишають горнятко улюбленого напою. Разом з Баббо Натале ходить чарівна фея Бефана та водить за собою віслюка з мішком подарунків. Золотим ключиком вона відмикає будинки та кладе очікувані новорічні сюрпризи у дитячі черевики.

Юль Томтен, або Йолотомтен – швецький Дід Мороз, якого називають різдвяним гномом. Він живе в чарівному лісі разом з своїм помічником – сніговиком  Дасті. У цьому таємничому лісі по стежках ходять маленькі Ельфи. Обережно, не наступіть.

На великій горі Корвантунтурі, що перекладається як гора-вухо, стоїть хатинка фінського Діда Мороза – Йоулупукки. Він живе разом з дружиною Муорі та маленькими гномами. Усі подарунки Йоулупукки привозить діткам на козлові, носить червону куртку з козлячої шкури та ковпак.

В різних країнах діти нетерпляче чекають подарунки від різних Дідусів Морозів, але свято Нового року для малюків та дорослих усього світу неодмінно є чарівним та казковим.

D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Собачка\9.jpgСимвол 2018 року – Жовтий Собака

Жовтий колір означає тепло, сонце, золото, божественне. Також це колір свободи, впевненості в собі, оптимізму, радості й оригінальності. У східній філософії жовтий колір символ сталості й мудрості.

Собака – сильний покровитель року, який може дати необхідну підтримку і можливості для вирішення багатьох складних питань. Жовтий колір додасть Собаці мудрості, а стихія Землі забезпечить Собаку матеріальною стійкістю.

Є надія, що 2018 рік стане мирним і спокійним. Це гарний час для починань, які стануть фундаментом усього подальшого життя.

 

2.3 Маски до новорічного карнавалу

D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Маска Півника\1.jpg Новорічні маски здатні впливати на наш настрій. З ними стає веселіше. Майстер-клас з виготовлення новорічних масок було проведено в рамках свята для творчо обдарованих вихованців з науково-технічної творчості «Різдво у Технограді». Пропоную виготовити маску Півника, який був символом 2017 року (Додаток 6).

Історія маски. Маска виникла дуже давно. Ще первісні люди її одягали, виконуючи священні танці.

З давніх-давен маски використовуються у театрі. Актори Стародавньої Греції грали у масках, які відтворювали найрізноманітніші почуття: радість, горе, гнів. Відтоді символом театру так і залишилися дві маски: весела – комедії, сумна – трагедії. У давньоєгипетській піраміді вчені знайшли золоту маску фараона Тутанхамона, який жив понад 3 тисячоліття тому. Тутанхамон похований у розкішній золотій масці, вона давала магічний захист. Вага маски – близько      100 кг.

Маски одягають не лише на новорічний маскарад, а й на різдвяні свята. В Україні були поширені вертепні вистави, що з’явилися ще у першій половині XVII століття та поширилися всією країною. Це були театралізовані лялькові вистави, які показували на ярмарках, міських площах, по хатах селян і міщан.
Але в Україні також був відомий так званий живий вертеп, у якому ролі дійових осіб виконували не ляльки, а люди. Саме його під час різдвяних свят можна зустріти і сьогодні на вулицях українських міст. Завдання вертепу –  повідомити добрим людям про народження маленького дитятка Ісуса.

D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Дзига-орігамі\11.jpg

2.4 Дзиґа-орігамі

Ще однією динамічною іграшкою-орігамі є дзиґа. Діти із задоволенням її виготовлять (Додаток 8) та змагаються на найбільшу тривалість її обертання.

Пращуром дзиґи була просвердлена пластинка з кістки або рогу [3]. Такі «іграшки» в наш час нерідко зустрічають археологи при розкопках стародавніх стоянок первісних людей.

А ось у австралійців, наприклад, дзиґа була довгим плоским шматком дерева, що іноді мав форму риби. Щоб наділити подібну дзиґу великими магічними властивостями, її розмальовували малюнками і письменами-заклинаннями. До одного кінця «чарівної»  деревинки прив’язували мотузок, що приводить дзиґу в рух. Обертаючись, він видавав гучний звук.

Чому вона крутиться? Чому дзижчить? Цього австралійські аборигени не знали. Вони простодушно вірили, що дзижчання – це ні що інше, як голос мерця. А коли в Австралії жінки і діти не підкорювалися людям похилого віку, їх лякали мерцями. Це робилося так: люди похилого віку, зображаючи небіжчиків, вимазували все тіло білою крейдою, обвішували голову віниками і несподівано вискакували із-за кущів, із-за каменю чи іншого укриття перед тим, кого вони мали намір злякати. Для більшого ефекту залякування вони приводили в рух майстерно замасковані дзиґи. Почувши таємничі звуки, жінки і діти приймали їх за голоси померлих.

Втім, не тільки аборигени Австралії викликали душі загиблих за допомогою дзиґ. Подібні обряди існували і у багатьох інших диких племен. Взагалі ж первісна дзиґа багато тисячоліть служила не тільки засобом залякування, але і засобом ворожіння у стародавніх народів. Прагнучи підняти завісу майбутнього, людина вірила, що отримає прогнози від своїх померлих пращурів за допомогою дзиґи.


ВИСНОВКИ

Підкреслюючи значення мистецтва для різнобічного розвитку дитини, відомий психолог Б.М. Теплов писав: «Мистецтво дуже широко і глибоко захоплює різні сторони психіки людини, не тільки уяву і почуття, що є й так зрозумілим, але і думки, і волю. Звідси його величезне значення у розвитку свідомості та самосвідомості, у вихованні морального почуття й формуванні світогляду». Виготовлення орігамі для дітей і дорослих – є дуже цікавою, захоплюючою та пізнавальною діяльністю.

Готуючись до проведення занять, майстер-класів керівники гуртків багато часу витрачають на пошук в мережі Інтернет цікавих виробів-орігамі. Досить часто складно знайти схему моделі, яка сподобалась, оскільки наявні лише відео-уроки, які не завжди є зручними для використання. Тому дана методична розробка стане у нагоді для керівників гуртків орігамі: в ній не тільки подані технологічні карти виготовлення цікавих виробів, але й до кожного майстер-класу підібрана пізнавальна інформація.

Процес орігамі трудомісткий і подекуди складний.  Але саме тому він здатний відвернути від повсякденних турбот і зневіри та перенести в країну Творчості, в якій не існує жодних обмежень. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1.

Технологічна карта виготовлення потрійного серця-орігамі

  1. Для виготовлення потрійного серця-орігамі нам знадобиться 1/4 квадрата аркуша паперу формату А4.

K:\2018\Чернишова Л.П\Фото\Потрійне серце-орігамі\1.jpg

  1. Згинаємо паперову стрічку навпіл по горизонталі та по вертикалі.

 

K:\2018\Чернишова Л.П\Фото\Потрійне серце-орігамі\2.jpg

  1. Згинаємо ліву і праву частини стрічки на 1 см.

K:\2018\Чернишова Л.П\Фото\Потрійне серце-орігамі\3.jpg

  1. Перевертаємо фігуру на зворотній бік та до середньої лінії згинаємо ліву і праву сторони фігури спочатку зверху, а потім –  знизу.

 

 

K:\2018\Чернишова Л.П\Фото\Потрійне серце-орігамі\4.jpgK:\2018\Чернишова Л.П\Фото\Потрійне серце-орігамі\6.jpg

  1. Утворені зверху та знизу трикутники загинаємо назад.

 

 

 

 

 

 

K:\2018\Чернишова Л.П\Фото\Потрійне серце-орігамі\7.jpgK:\2018\Чернишова Л.П\Фото\Потрійне серце-орігамі\8.jpg

  1. Утворені зверху і знизу маленькі квадратики розкриваємо у вигляді крилець метелика.

 

 

 

 

K:\2018\Чернишова Л.П\Фото\Потрійне серце-орігамі\10.jpgK:\2018\Чернишова Л.П\Фото\Потрійне серце-орігамі\9.jpg

  1. Почергово верхні «крильця» згинаємо до середини.

 

 

 

 

 

 

 

K:\2018\Чернишова Л.П\Фото\Потрійне серце-орігамі\12.jpgK:\2018\Чернишова Л.П\Фото\Потрійне серце-орігамі\11 (2).jpg

  1. Утворену фігуру кладемо горизонтально та до середньої лінії згинаємо її ліву і праву частини.

 

 

 

K:\2018\Чернишова Л.П\Фото\Потрійне серце-орігамі\13.jpg

  1. Потрійне серце-орігамі готове.

 

 

 

 

 

K:\2018\Чернишова Л.П\Фото\Потрійне серце-орігамі\15.jpg

 

 

Додаток 2.

Технологічна карта виготовлення валентинки з орнаментом

  1. Для виготовлення валентинки з орнаментом потрібен прямокутний аркуш паперу у співвідношенні 1:2.

 

K:\2018\Чернишова Л.П\Фото\Валентинка з орнаментом\1.jpg

  1. Згинаємо аркуш навпіл.

 

 

K:\2018\Чернишова Л.П\Фото\Валентинка з орнаментом\2.jpg

  1. Утворені два квадрати згинаємо по діагоналях.

 

 

 

 

 

 

K:\2018\Чернишова Л.П\Фото\Валентинка з орнаментом\3.jpg

K:\2018\Чернишова Л.П\Фото\Валентинка з орнаментом\4.jpg

  1. З’єднуємо протилежні сторони квадратів, утворюючи базову форму «Подвійний трикутник».

 

 

 

 

 

 

 

K:\2018\Чернишова Л.П\Фото\Валентинка з орнаментом\5.jpg      K:\2018\Чернишова Л.П\Фото\Валентинка з орнаментом\6.jpgK:\2018\Чернишова Л.П\Фото\Валентинка з орнаментом\7.jpg

  1. Зверху та знизу моделі утворились два трикутники. Піднімаємо до вершин трикутників кути їх основ і робимо згини.

K:\2018\Чернишова Л.П\Фото\Валентинка з орнаментом\8.jpgK:\2018\Чернишова Л.П\Фото\Валентинка з орнаментом\9.jpg  

  1. Кожен, з у творених чотирьох трикутників, розкриваємо.

K:\2018\Чернишова Л.П\Фото\Валентинка з орнаментом\11.jpgK:\2018\Чернишова Л.П\Фото\Валентинка з орнаментом\10.jpg      

  1. Утворились чотири маленьких квадрати. До діагоналі кожного з квадратів від центру фігури згинаємо дві сторони.

K:\2018\Чернишова Л.П\Фото\Валентинка з орнаментом\13.jpgK:\2018\Чернишова Л.П\Фото\Валентинка з орнаментом\12.jpg      

  1. Утворились вісім маленьких трикутничків. Розкриваємо кожен із трикутничків, формуючи орнамент.

K:\2018\Чернишова Л.П\Фото\Валентинка з орнаментом\15.jpgK:\2018\Чернишова Л.П\Фото\Валентинка з орнаментом\14.jpg      

  1. Перевертаємо утворену фігуру на зворотній бік та опускаємо вниз один із трикутників.

K:\2018\Чернишова Л.П\Фото\Валентинка з орнаментом\17.jpgK:\2018\Чернишова Л.П\Фото\Валентинка з орнаментом\16.jpg     

  1.     Гострі кути фігури згинаємо всередину. Знову перевертаємо – валентинка готова.

K:\2018\Чернишова Л.П\Фото\Валентинка з орнаментом\19.jpg    K:\2018\Чернишова Л.П\Фото\Валентинка з орнаментом\20.jpg

 

Додаток 3

Технологічна карта виготовлення журавлика

  1. Для виготовлення моделі журавлика знадобиться квадратний аркуш паперу.

 

 

D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Журавлик\1.jpg

  1. Складаємо базову форму «Подвійний квадрат»: для цього з однієї сторони квадрата робимо згини по діагоналі, а з іншої – згинаємо квадрат навпіл.

 

 

 

D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Журавлик\2.jpg       D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Журавлик\3.jpg

D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Журавлик\4.jpg         D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Журавлик\5.jpg

  1. Фігура має лежати донизу тією стороною, що не розкривається. З обох боків подвійного квадрата до середньої лінії складаємо бічні сторони та добре наводимо лінії згинів.

 

D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Журавлик\6.jpg       D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Журавлик\7.jpg

  1. Розкриваємо заготовку та по лініях все згинаємо всередину, формуючи базову форму «Птах».

D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Журавлик\8.jpg       D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Журавлик\9.jpg

  1. Формуємо хвіст та шию журавлика. Для цього вгинаємо всередину з одного й іншого боку нижні частини базової форми «Птах».

D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Журавлик\10.jpg  D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Журавлик\11.jpg

D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Журавлик\12.jpg

  1. Формуємо дзьоб. Модель журавлика готова.

D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Журавлик\13.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 4

Технологічна карта виготовлення найпростішої валентинки

  1. Для виготовлення найпростішої валентинки потрібен квадратний аркуш паперу будь-яких розмірів.

D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Найпростіша валентинка\1.jpg

  1. Складаємо базову форму «Трикутник».

D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Найпростіша валентинка\2.jpg

  1. Згинаємо утворений трикутник навпіл, щоб отримати середню лінію. Розгинаємо фігуру до базової форми «Трикутник».

D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Найпростіша валентинка\3.jpg      D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Найпростіша валентинка\4.jpg

  1. До вершини трикутника (по утвореній середній лінії) складаємо кути його основи.

D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Найпростіша валентинка\5.jpg

  1. Перевертаємо утворену фігуру на зворотній бік та з’єднуємо протилежні вершини ромба.

D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Найпростіша валентинка\6.jpg        D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Найпростіша валентинка\7.jpg

  1. У верхній частині фігури утворились два прямокутні трикутники. Складаємо катети цих трикутників один до одного.

D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Найпростіша валентинка\8.jpg    D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Найпростіша валентинка\9.jpg

  1. Гострі кути фігури загинаємо всередину. Перевертаємо фігуру.

D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Найпростіша валентинка\10.jpg   D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Найпростіша валентинка\11.jpg

  1. Найпростіша валентинка-орігамі – готова.

D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Найпростіша валентинка\12.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 5.

Технологічна карта виготовлення новорічних орігамі

Виготовлення ялинки

  1. Для виготовлення ялинки потрібно 3 квадрата розмірами 10х10 см, 8х8 см, 6х6 см.

D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Ялинка\1.jpg

  1. З кожного квадрата складаємо базову форму «Подвійний трикутник»: для цього на одній стороні робимо згини по діагоналях, аз іншої сторони – згини навпіл.

D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Ялинка\2.jpg       D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Ялинка\3.jpg

D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Ялинка\4.jpg

  1. Працюємо з верхнім шаром паперу базової форми «Подвійний трикутник»: до середньої лінії складаємо протилежні сторони трикутника.

D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Ялинка\5.jpg

  1. Склеюємо між собою частини ялинки.

D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Ялинка\6.jpg

  1. Прикрашаємо готову ялинку новорічними прикрасами на власний смак.

D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Ялинка\7.jpg     D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Ялинка\9.jpg

 

Виготовлення Діда Мороза

  1. Для виготовлення Діда Мороза-оригамі нам знадобиться квадратний аркуш звичайного кольорового паперу, забарвленого з однієї сторони. Згинаємо квадрат по діагоналях.

D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Дід Мороз\1.jpg

  1. Верхній кут квадрата згинаємо до його центру і розгинаємо (щоб намітити лінію). До утвореної лінії згину підіймаємо кут квадрата і ще двічі виконуємо згини (за мал.) 

D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Дід Мороз\2.jpg  D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Дід Мороз\3.jpg

D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Дід Мороз\4.jpg   D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Дід Мороз\5.jpg

  1. До середини верхньої частини фігури підіймаємо нижній кут квадрата і знову його опускаємо – утворюється борода Діда Мороза.

D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Дід Мороз\6.jpg

D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Дід Мороз\7.jpg

  1. Перевертаємо утворену фігуру на зворотній бік та згинаємо бічні сторони всередину на 0,5 см.

D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Дід Мороз\8.jpg

  1. До середньої лінії фігури загинаємо її ліву та прву частини.

D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Дід Мороз\9.jpg

D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Дід Мороз\10.jpg

  1. Оформлюємо руки: згинаємо ліву частину фігури паралельно до верхньої частини та підіймаємо її вгору. Ті ж само дії виконуємо і з правою частиною.

D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Дід Мороз\11.jpg D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Дід Мороз\12.jpg

D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Дід Мороз\13.jpg

  1. Перевертаємо фігуру та оформлюємо обличчя Діда Мороза.

D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Дід Мороз\14.jpg   D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Дід Мороз\15.jpg

 

Виготовлення символу року -2018

  1. Для виготовлення собачки потрібно два квадрата одного розміру.

D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Собачка\1.jpg

  1. Спочатку складаємо тулуб  собачки: згинаємо квадрат по діагоналі, формуючи трикутник.

D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Собачка\2.jpg

  1. Трикутник згинаємо навпіл та загинаємо один з його кутів, формуючи хвостик.

D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Собачка\3.jpg   D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Собачка\4.jpg

  1. Для голови собачки складаємо базову форму «Трикутник» і намічаємо на його основі центр.

D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Собачка\5.jpg

  1. Симетрично згинаємо до центру трикутника його ліву і праву частини, формуючи вуха.

D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Собачка\6.jpg

  1. Перевертаємо фігуру на зворотній бік. Верхі та нижні гострі куточки загинаємо всередину.

D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Собачка\7.jpg

  1. Склеюємо голову та тулуб, прикрашаємо виріб.

D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Собачка\8.jpg D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Собачка\9.jpg

 

 

 

Додаток 6.

Технологічна карта виготовлення маски Півника

Для виготовлення маски Півника необхідно приготувати 3 квадрата формату А4 білого кольору, 1 квадрат 8,5х8,5 см жовтого кольору, 2 квадрата розміром 6,5х6,5 см та один квадрат 15х15 см червоного кольору.

  1. Працюємо з трьома білими квадратами: Згинаємо їх по діагоналях. Верхній та нижній кути квадрати згинаємо до центру.

D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Маска Півника\2.jpg

  1. Перевертаємо отриману фігуру на зворотній бік. Нижню сторону підіймаємо, а верхню опускаємо до центральної горизонталі, виймаючи назовні трикутники, що знаходяться позаду.

D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Маска Півника\3.jpg

D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Маска Півника\4.jpg

  1. Утворені трикутники складаємо до центру фігури (для двох заготовок).

D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Маска Півника\5.jpg

  1. У третьої заготовки загинаємо верхній та нижній кути на зворотній бік.

D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Маска Півника\6.jpg

 

  1. Для виготовлення борідки Півника з квадрату червоного кольору розміром 6,5х6,5 см складаємо базову форму «Повітряний змій».

D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Маска Півника\7.jpg

  1. Згинаємо нижній кут та перевертаємо фігуру на іншу сторону. Так само складаємо й другий червоний квадрат.

D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Маска Півника\8.jpg  D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Маска Півника\9.jpg

  1. Згинаємо верхні куточки борідки навскоси.

D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Маска Півника\10.jpg

  1. Для виготовлення дзьоба беремо жовтий квадрат та складаємо базову форму «Повітряний змій».

D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Маска Півника\11.jpg

  1. Згинаємо нижні бокові сторони до центральної вертикалі.

  1.     Згинаємо деталь дзьоба навпіл зверху вниз.

D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Маска Півника\12.jpg

  1.     Приклеюємо до голови  бороду та дзьоб.

D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Маска Півника\13.jpg

  1.     Згинаємо дзьоб, опускаючи обидві його частини вниз.

D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Маска Півника\14.jpg

  1.     Для виготовлення гребінця беремо квадрат червоного кольору розміром 15х15 см, складаємо базову форму «Трикутник».

D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Маска Півника\15.jpg

  1.     Згинаємо трикутник навпіл та ділимо його на три частини.

D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Маска Півника\16.jpg  D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Маска Півника\17.jpg

D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Маска Півника\18.jpg   D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Маска Півника\20.jpg

  1.     З’єднуємо всі модулі основи в одне кільце, приклеюємо до модуля основи очі.

D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Маска Півника\21.jpg

 

 

 

Додаток 7.

Технологічна карта виготовлення дзиґи

  1. для виготовлення дзиґи необхідно приготувати 2 квадрата розміром 10х10 см.

D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Дзига-орігамі\1.jpg

  1. Кожен квадрат згинами ділимо на три частини та по лініях згинів складаємо.

D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Дзига-орігамі\3.jpg

  1. Лівий верхній кут прямокутників опускаємо вниз, а правий – піднімаємо вгору.

D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Дзига-орігамі\4.jpg

  1. Одну заготовку кладемо горизонтально, іншу – на неї вертикально.

D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Дзига-орігамі\5.jpg

  1. Починаємо складати до центру трикутнички в такій послідовності: ліворуч – вниз – праворуч – вверх.

D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Дзига-орігамі\6.jpg   D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Дзига-орігамі\7.jpg

  1. Останній трикутничок розміщуємо в «кишені», яка утворилась при складанні правого та верхнього трикутників.

D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Дзига-орігамі\8.jpg    D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Дзига-орігамі\9.jpg

  1. Шилом або голкою в центрі дзиги робимо отвір, в який вставляємо зубочистку.

D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Дзига-орігамі\10.jpg  D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Дзига-орігамі\11.jpg

  1. Дзиґа готова – випробовуймо!

D:\ДОКУМЕНТЫ_MASSA\Чернишова\Методична робота\Педагогічні конкурси\Методичні розробки\2018\Чернишова Л.П\Фото\Дзига-орігамі\12.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 8.

K:\2018\Чернишова Л.П\Фото\DSC06652.JPGK:\2018\Чернишова Л.П\Фото\DSC06649.JPGВиготовлення валентинки з орнаментом (Казка про Любов)

 

 

 

 

 

 

 

K:\2018\Чернишова Л.П\Фото\DSC06657.JPG

 

 

 

 

 

 

 

Виготовлення потрійного серця-орігамі (Педагогічна притча)

K:\2018\Чернишова Л.П\Фото\IMG_5017.JPG

 

K:\2018\Чернишова Л.П\Фото\Майстер-клас-Всеукр. семінар.JPG

 

 

 

 

 

Майстер-класи з виготовлення новорічних орігамі

 

C:\Users\User\Downloads\image-0-02-05-562ba706c6bbd94d99b47a1e021c38cabd0ec0cedb031a7b047080cb6a5c6d13-V.jpgK:\2018\Чернишова Л.П\Фото\_DSC0450.JPG

 

 

 

 

 

K:\2018\Чернишова Л.П\Фото\DSC_0053.JPG

 

 

 

 

 

 

 

Майстер-класи з орігамі в канікулярний період

K:\2018\Чернишова Л.П\Фото\Фестиваль Здравофест-2015.jpgK:\2018\Чернишова Л.П\Фото\Майстер-клас Родинний фестиваль.jpg

K:\2018\Чернишова Л.П\Фото\_DSC0912.JPG

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел

  1. Афонькин С. Ю., Афонькина Е. Ю. Игры и фокусы с бумагой. Москва: Ролф, 1999. 186 с.
  2. Афонькин С. Ю., Афонькина Е. Ю Энциклопедия оригами для детей и взрослых. Москва: Оникс, 2000. 272 с.
  3. Історія дзиґи. URL:http://pozashkillya.ostriv.in.ua/publication/code-5C6A2FD008D0/list-E4EC9E2F26
  4. Коктейль натхнення (модульне орігамі). URL: https://nathnennya.jimdo.com/коктейль-натхнення-модульне-орігамі
  5. Орігамі: світ, створений з паперу. URL: https://ditvora.com.ua/origami-svit-stvorenyy-z-paperu
  6. Осадчук Л.О.Образ жизни оригами: оригами в педагогике и арт-терапии. Простір арт-терапії: разом з вами. Вип. 2.Арт-терапевтична асоціація. Київ, 2000. С. 54-60
  7. Сержантова Т.Б. Оригами. Лучшие модели. Москва: Айрис-пресс, 2003.
  8. Сержантова Т.Б. Оригами для всей семьи. Москва: Айрис-пресс, 2004.
  9. Соколова С.В. Театр оригами: Игрушки из бумаги. Москва: ЭКСМО-Прес, 2001. 224с.
  10. Тарабань Т.И. Оригами для начинающих. Ярославль: Академия развития, 2007.
  11. Чому ялинка – символ Нового року. URL: http://novij-rik.pp.ua/600-chomu-yalinku-simvol-novogo-roku.html.
  12. Щеглов О. Оригами. Волшебный мир бумаги. Новая книга оригами. Москва: Издательский Дом «Рипол Классик», 2007.    

 

 

 

1

 

docx
Додано
19 липня 2018
Переглядів
1730
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку