Міністерство освіти і науки України
Старобільський коледж
Луганського національного аграрного університету
«Історія України»
Методичні рекомендації та завдання з семінарських занять
навчального матеріалу і складання звіту
Групи
Р-21. В-21
Загальний обсяг годин - 54
В тому числі аудиторних - 28
Самостійних - 26
Виконав (ла) студент (ка) групи _______
_________________________________
Викладач: Драган Ю.Л.
Семінарське заняття № 1.
Тема: Українські землі під владою Польщі та Литви (14 – перша половина 17 ст.)
Питання для обговорення на семінарському занятті.
Література.
Л-2 Субтельний О. Історія України. К., 1993, с. 95...121.
Л-3 ЗайцевЮ.Д. Історія України, Львів, 1996, с. 58...71
Л-9 Грушевський М.С. Ілюстрована історія України. К., 1990, Розділ III-IV
Опрацюйте рекомендовану літературу, зверніть увагу, що ослаблені монголо-татарськими нападами роздрібнені на окремі князівства, українські землі, які в XIV ст. були в складі декількох феодальних держав, і, фактично, на основах Київської Русі утворюється Велике Литовське князівство, яке складалося на 90 % з українських і білоруських земель.
Даючи оцінку правління князів Ольгерда, Ягайло, Вітовта, запам'ятайте, що на законодавчі традиції Київської держави спирався Литовський статут, основою якого була „Руська правда".
Аналізуючи Кревську унію, необхідно зрозуміти, що зближенню між Литвою і Польщею було зумовлено необхідністю їх спільної боротьби з німецьким орденом та піднесенням Московського князівства, на сторону якого припадала значна частина української шляхти, а Люблінська унія започаткувала утворення Речі Посполитої, в складі якої різко змінилося положення України.
Звіт по семінарському заняттю:
Дати відповіді на питання:
1. Заповнити таблицю: «Етапи приєднання українських земель до складу Великого Князівства Литовського»
Етапи |
Зміст |
Укр.землі |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Скласти порівняльну таблицю особливості розвитку Литовського і Польського князівства :
Характеристика для порівняння |
Литовське князівство. Князь |
Польське князівство. Князь |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Українські землі в складі Речі Посполитої суспільно-політичне та економічне життя, дати коротку характеристику розвитку_______________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Оцінка______________
Викладач____________
Семінарське заняття № 2.
Тема: Українська державність в 1917-1921 рр.
Питання для обговорення на семінарському занятті.
Література
Л-2 Субтельний О. Історія України. К., 1993, с. 95...121.
Л-3 Зайцев Ю.Д. Історія України, Львів, 1996, с. 58...7І
Л-5 Турченко Ф.Г. Новітня історія України - 10 кл. К.1994, с. 6...97.
Опрацьовуючи рекомендовану літературу, слід з'ясувати величезне історичне значення цього періоду (1917-1921) в спробі відновлення державності українського народу через утворення УНР.
Вивчаючи цю тему, поділіть умовно на 3 основних періоди: Українська Центральна Рада, Гетьманат та Директорія.
Проаналізуйте суперечливу політичну діяльність та відносини головних лідерів національно-визвольної боротьби М.Грушевського, В.Винниченка, П.Скоропадського, С.Петлюри, Є.Петрушевича та інших.
Виділіть головні причини поразки національно-визвольного руху. Зокрема:
1. Відсутність єдності серед лідерів і партій національно-визвольного руху.
2. Широкі маси українського населення не зовсім усвідомлювали загальнонаціональний інтерес в створенні власної держави.
3. Помилки щодо вирішення соціальних проблем та неспроможності створити стабільний політичний режим, зокрема державний апарат, армію і т.д.
Звіт з семінарського заняття:
1. Назвати основні події становлення Української державності 1917-1921 рр.
Події |
Характеристика |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Назвати причини війни РРФСР з УНР___________________________________ ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3.Дати характеристику Універсалам ЦРУ:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. Дати характеристику внутрішній і зовнішній політиці П. Скоропадського:
_____________________________роки правління
Внутрішня політика |
Зовнішня політика |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. Дати політичну характеристику Директорії С. Петлюри:
___________________________роки правління
Внутрішня політика |
Зовнішня політика |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Оцінка______________
Викладач____________
Семінарське заняття № 3
Тема:Закріплення радянської влади в Україні (1929-1938 рр).
Питання для обговорення на семінарському занятті
Література:
Л-2 Субтельний О. Історія України. К., 1993, с. 95...121.
Л-3 Зайцев Ю.Д. Історія України, Львів, 1996, с. 58...71
Л-5 Турченко Ф.Г. Новітня історія України - 10 кл. К.1994, с. 6...97.
Л-8 Мін освіта України Історія України. Навчальний посібник. К., 1993, с. 145...174.
Вивчаючи тему в процесі підготовки до семінару, важливо зробити відповідні висновки. Зокрема, за короткий період Україна зробила важливі кроки на шляху модернізації всіх сфер життя, але історична ціна радянської індустріалізації та колективізації була надто високою, це - мільйони людських життів, голодомор 1932...33 років, сталінські репресії.
Аналізуючи громадсько-політичне життя того часу, розкриття проблеми внутрішньої і зовнішньої політики України, роль в них культа особи Сталіна, стан суспільного життя в усіх сферах його існування в умовах тоталітарного режиму.
Звіт по семінарському заняттю:
1. Дати характеристику індустріалізації на Україні:
-завдання-_____________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
-Характерні ознаки- ____________________________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
-Особливості в Україні - _________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
-наслідки-_____________________________________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. Дати характеристику колективізації на Україні:
-завдання-_____________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
-Характерні ознаки- ____________________________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
-Особливості в Україні - _________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
-наслідки-_____________________________________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3. Дати характеристику Голодомору 1932-19333 рр.._________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
4. Культурне будівництво в Україні в 20-30-ті роки ХХ ст. ___________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Оцінка______________
Викладач____________
Семінарське заняття №4
Тема: «Україна в умовах політичної та економічної лібералізації суспільства (1953 – 1964 рр.).
Питання для обговорення на семінарському занятті.
Література.
Л – 1. Субтельний Історія України, К., 1991 р. с. 609…624.
Вивчаючи рекомендовану літературу, зверніть увагу: термін «десталінізація» означає відмовлення партійне-державного керівництва СРСР від методів, за допомогою яких функціонували органи влади з кінця 20-х років (у цей час країною фактично єдиновладно керував Й. Сталін) і часткову демократизацію суспільства.
Десталінізація – політика відходу від негативних рис сталінізму як крайньої форми більшовизму. Почалася після смерті Й. Сталіна (березень 1953 р. ). Активізувалася після ХХ з’їзду КПРС (лютий 1956 р.).
Лібералізація – скасування або послаблення державного контролю над усіма сферами життя суспільства.
Складові лібералізації : реабілітація репресованих у 30-ті роки відомих партійних, радянських і військових діячів (С, Косіора, В. Чубаря, П. Постишева); обмеження позитивного вживання імені Й. Сталіна; звільнення частини політв’язнів з таборів ГУТАБу; припинення масових репресій; ліквідація військових трибуналів; введення прокурорського нагляду за дотриманням законності; перегляд справ, сфальсикованих судовими трійками.
Звіт з семінарського заняття:
1. Дати характеристику процесу десталінізації в Україні ______________________ ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. Заповнити таблицю «Реформи М.С.Хрущова»
Реформа |
Зміст |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Історичний портрет М.Хрущова ________________________________________ ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Оцінка______________
Викладач____________
Семінарське заняття №5
Тема: Україна в період загострення кризи радянської системи (середина 60-х років – початок 80-х років ХХ століття.)
Питання для обговорення на семінарському занятті.
Література.
Л-6 Турченко Ф.Г., Панченко П.П., Тимченко С.М. Новітня історія України
- II кл., К., 1995с. 208...227
Л-2 Субтельний О. Історія України. К., 1993, с. 95... 121.
Л-8 Міносвіта України Історія України. Навчальний посібник. К.,
1993, с. 177...184.
Вивчаючи тему в процесі підготовки до семінару слід звернути увагу на реформи 50-60 років та їх здійснення в Україні, поглиблення кризи в промисловості та сільському господарстві, занепад економіки України.
Підкресліть, що причини невдач реформи 60-х років були пов'язані із загальною кризою тоталітарного радянського режиму в цілому та СРСР.
Звіт з семінарського заняття:
1.Готуючись до семінару складіть хронологічну таблицю «Україна в 1965-86р.р.»
Дата |
Подія |
|
|
2. Заповнити таблицю «Реформи Л. Брєжнєва»
Реформа |
Зміст |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Історичний портрет Л.Брєжнєва ________________________________________ ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Оцінка______________
Викладач____________
Семінарське заняття №6
Тема: Розпад Радянського Союзу і відродження незалежності України
Питання для обговорення на семінарському занятті.
Література.
Л-3 Зайцев Ю.Д. Історія України, Львів, 1996, с. 58...71
Л-6 Турченко Ф.Г., Панченко П.П., Тимченко С.М. Новітня історія України 11 кл.,К., 1995с. 208...227
Л-8 Міносвіта України Історія України. Навчальний посібник. К.,
1993, с. 177...184.
Вивчаючи рекомендовану літературу, проаналізуйте економічну та суспільно-політичну обстановку на Україні після проголошення державної незалежності, необхідність становлення владних структур.
З'ясуйте роль народного руху України в процесах створення реальної багатопартійності і її вплив на суспільний розвиток.
Проаналізуйте проблеми внутрішньої і зовнішньої політики України на сучасному етапі, розвиток України на шляху ринкових відносин, інтеграція її економіки у світове господарство, проблеми взаємовідносин з країнами ЄС і СНД. Зверніть увагу на взаємодію 3-х гілок влади: законодавчої, виконавчої і судової згідно Конституції України (1996 р.), необхідність проведення політичної реформи.
Звіт з семінарського заняття
1. Дати політичну характеристику розпаду СРСР і місце України в цьому процесі
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. Етапи Конституційного процесу в України, дати коротку характеристику: ____ __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3. Дати характеристику Української державності на початку 90-х років, багатопартійність та характеристика республіки_____________________________ __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
4. Заповнити таблицю «Економічний і політичний розвиток України в умовах незалежності»:
Подія |
Економічні зміни |
Політичні зміни |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Оцінка______________
Викладач____________
Семінарське заняття №7
Тема: Україна в умовах незалежності.
Питання для обговорення на семінарському занятті.
Література.
Л-3 Зайцев Ю.Д. Історія України, Львів, 1996, с. 58...71
Л-6 Турченко Ф.Г., Панченко П.П., Тимченко С.М. Новітня історія України 11 кл.,К., 1995с. 208...227
Л-8 Міносвіта України Історія України. Навчальний посібник. К.,
1993, с. 177...184.
Вивчаючи рекомендовану літературу, проаналізуйте економічну та суспільно-політичну обстановку на Україні після проголошення державної незалежності, необхідність становлення владних структур.
З'ясуйте роль народного руху України в процесах створення реальної багатопартійності і її вплив на суспільний розвиток.
Проаналізуйте проблеми внутрішньої і зовнішньої політики України на сучасному етапі, розвиток України на шляху ринкових відносин, інтеграція її економіки у світове господарство, проблеми взаємовідносин з країнами ЄС і СНД. Зверніть увагу на взаємодію 3-х гілок влади: законодавчої, виконавчої і судової згідно Конституції України (1996 р.), необхідність проведення політичної реформи.
Звіт з семінарського заняття:
1. Дати характеристику сучасним проблемам України________________________ __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. Основні напрямки геополітичних векторів України їх проблеми, перспективи, та місце України в цьому процесі_________________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Оцінка______________
Викладач____________
ЛІТЕРАТУРА
Основна
Л-1 Кульчицький С.В. та інші Історія України10-11 кл. ч. 1, II 1993 - 1994
Л-2 Субтельний О. Історія України. К., 1993 р, с. 61...68.
Л-3 Зайцев Ю.Д.Історія України. Навчальний посібник для вищих навчальних закладів, Львів, 1996 р., Розділ II.
Л-4 Марусик Т.В. Історія України Чернівці, 1993
Л-5 Турченко Ф.Г., Панченко П.П., Тимченко С.М. Новітня історія України,
10-11. К., 1995.
Л-6 Турченко Ф.Г. Новітня історія України - 10 кл. К., 1994 р. Л-7 Червінський В.І. Історія України, Хрестоматія. К., 1996 р.
Додаткова
Л-8 Міносвіта України. Історія України. Навчальний посібник. К., 1993 р.
Л-9 Грушевський МС. Ілюстрована історія України. К., 1990, Розділ II
Л-10 Грушевський М.С. Очерк истории украинского народа
Л-11 Жуковський Д, Субтельний О. Нарис історії України - Львів, 1992 р.
.
1