Заняття з математики для дітей старшої групи в ігровій формі може бути використано як підсумкове заняття
Заняття з логіко-математичного розвитку
КАЗКОВИЙ ЛАБІРИНТ
ХІД ЗАНЯТТЯ
І сувора, й солов’їна
Математики країна.
Праця тут іде завзято
Вмій лиш спритно рахувати, додавати, віднімати,
Вмій збагнути все кмітливо, дати відповідь сміливо.
Ледарів у нас немає. Хто руки не піднімає?
Вирушаємо у путь — нас цікаві речі ждуть.
Діти, сьогодні ми з вами можемо потрапити до країни Математики. Головна умова — всі присутні повинні бути уважними, добре відповідати, охоче гратись. Ми разом будемо мандрувати лабіринтами казкових завдань. Потрапимо ми до цієї країни на потязі.
Вагончики є у кожного з вас, розкладіть їх.
Скільки всього вагончиків?
Полічимо вагончики порядковою лічбою: перший, другий, третій…
Який по порядку вагончик знаходиться між другим і четвертим?
Між дев’ятим та сьомим?
Після п’ятого?
Перед десятим?
Між другим та четвертим?
Перед шостим?
Після третього?
Між шостим та восьмим?
А як ще можна назвати вагончик, який після заданого? (наступний)
Перед заданим? (попередній)
А ось перше завдання в лабіринті, це гра «Мовчанка». Я вам буду задавати питання, а відповідь на питання ви мені будете показувати карткою з цифрою. Найголовніша умова – говорити в цій грі не можна, можна лише показувати картку. На столах у вас картки з цифрами, використовувайте їх для своїх відповідей.
Все вірно, показали. Молодці.
Друге завдання лабіринту: віршовані задачі.
Іде маленька Галя,
Веде її Наталя.
Зустріли шість хлоп’ят.
То скільки всіх малят? (2+6=8)
Мама донечці і сину
Роздавала апельсини.
Два – Андрію й Олі – п’ять.
Тож давайте рахувать.
Скільки ж то всіх апельсинів
Дала мама дочці й сину? (2+5=7)
Дев’ять малят-дошкільнят
Стали струнко в ряд.
Відійшов від них Панас.
Скільки залишилось нас? (9-1=8)
Давайте згадаємо складові задачі.
А зараз запросимо живі цифри до нас і згадаємо вірші про них.
Подивіться – ось вона,
Одиничка чарівна.
Хоч і ніжку одну має,
Вправно ряд розпочинає.
Подивіться – ось і два,
Цифра дуже чепурна.
Шийку «гусачком» згинає,
Хвостик хвилькою здіймає.
Цифра три – то чарівниця,
Невелика й круглолиця.
Яку казку н візьмеш –
Цифру три завжди знайдеш.
Познайомтесь – це чотири,
З нею в дружбі усі звірі,
Бо чотири лапки мають,
Вправно ними чеберять.
Тепер вийшла погулять
Така гарна цифра п’ять.
Руку вправно простягнула,
Ніжку бубличком зігнула.
Цифра шість немов замок:
Знизу круг, вгорі гачок.
Цифра сім – потішна дуже.
Ти її помітив, друже?
Вправно ніжку виставляє,
У таночок поспішає.
Цифра вісім – як малятко.
Це малятко-невалятко.
А дев’ятка, любий друже,
На клубочок схожа дуже.
А маленька одиничка –
Цифра зовсім невеличка.
Та лиш нулик підставляєш –
Число десять одразу маєш.
Ось такі в нас живі цифри, числа.
ПАЛЬЧИКОВА ГІМНАСТИКА
ЦУЦЕНЯ
Приніс учора татко
Маленьке цуценятко.
Воно із нами грається
І зовсім не кусається.
Долоню покласти на ребро, повернути на себе. Великий палець підняти угору, вказівний – зігнути, середній та безіменний – разом, мізинець опускається та підіймається.
У кінці вірша підставити вільну долоньку, як миску, погладити «цуценя» по головці.
КОШЕНЯ
Покажи, як кошеня згортається клубочком.
Он – веселі кошенята,
Люблять всіх наздоганяти.
А клубочки – то забава
Для малих найбільш цікава.
Вихідне положення. Вказівний палець і мізинець підняти нагору. Інші пальці випрямити і зібрати в «щіпочку». Потім згинаємо вказівний і мізинець.
Третє завдання зі справжнім лабіринтом. Давайте допоможемо кошеняті і песикові дістатися до їжі. Необхідно провести лінію по середині кожної стежки, не відриваючи олівця від паперу.
Так, добре, ми покормили тваринок, і вони хочуть з нами зробити розминку.
ФІЗХВИЛИНКА
Для цього виходимо всі на килимочок.
Зараз підемо наліво – раз, два, три.
Потім підемо направо – раз, два , три.
Зберемося всі у коло – раз, два, три.
Та розійдемося з кола – раз, два, три.
Покружляємо на місці – раз, два, три.
Та поплещемо в долоні – раз, два, три.
Один одному всміхнемося
І завзято розсміємося.
Четверте завдання: знайдіть предмети, які подібні за формою до кулі, куба та циліндра. З’єднайте їх лініями з відповідними фігурами.
Які предмети ви з’єднали з кулею?
З кубом?
З циліндром?
Зараз давайте відпочинемо. Зробимо гімнастику для очей.
П’яте завдання «Намистинки». Розфарбуйте намистини двома кольорами. З яких чисел можна скласти число 10?
Ми з вами пройшли по казковому лабіринту, правильно виконали завдання і отримаємо подарунки.