Заняття з математики для дітей старшої групи "Казковий лабіринт"

Про матеріал

Заняття з математики для дітей старшої групи в ігровій формі може бути використано як підсумкове заняття

Перегляд файлу

Заняття з логіко-математичного розвитку

КАЗКОВИЙ ЛАБІРИНТ

ХІД ЗАНЯТТЯ

І сувора, й солов’їна

Математики країна.

Праця тут іде завзято

Вмій лиш спритно рахувати, додавати, віднімати,

Вмій збагнути все кмітливо, дати відповідь сміливо.

Ледарів у нас немає. Хто руки не піднімає?

Вирушаємо у путь — нас цікаві речі ждуть.

Діти, сьогодні ми з вами можемо потрапити до країни Математики. Головна умова — всі присутні повинні бути уважними, добре відповідати, охоче гратись. Ми разом будемо мандрувати лабіринтами казкових завдань. Потрапимо ми до цієї країни на потязі.

Вагончики є у кожного з вас, розкладіть їх.

 Скільки всього вагончиків?

Полічимо вагончики порядковою лічбою: перший, другий, третій…

Який по порядку вагончик знаходиться між другим і четвертим?

Між дев’ятим та сьомим?

Після п’ятого?

Перед десятим?

Між другим та четвертим?

Перед шостим?

Після третього?

Між шостим та восьмим?

А як ще можна назвати вагончик, який після заданого? (наступний)

Перед заданим? (попередній)

А ось перше завдання в лабіринті, це гра «Мовчанка». Я вам буду задавати питання, а відповідь на питання ви мені будете показувати карткою з цифрою. Найголовніша умова – говорити в цій грі не можна, можна лише показувати картку. На столах у вас картки з цифрами, використовувайте їх для своїх відповідей.

  •  Скільки всього пір року існує?
  • А у кожної пори року скільки місяців?
  • Скільки очей у світлофора?
  • Скільки носів у двох собак?
  • Скільки вух у двох мишей?
  • Скільки хвостів у п’яти котів?
  • Скільки очей у людини?
  • Скільки вогнів у світлофора?
  • Скільки ніг у людини?
  • А у тварини?
  • Скільки днів має тиждень?
  • Скільки днів вихідних?
  • А робочих?

Все вірно, показали. Молодці.

Друге завдання лабіринту: віршовані задачі.

 

Іде маленька Галя,

Веде її Наталя.

Зустріли шість хлоп’ят.

То скільки всіх малят? (2+6=8)

 

Мама донечці і сину

Роздавала апельсини.

Два – Андрію й Олі – п’ять.

Тож давайте рахувать.

 Скільки ж то всіх апельсинів

Дала мама дочці й сину? (2+5=7)

 

Дев’ять малят-дошкільнят

Стали струнко в ряд.

Відійшов від них Панас.

Скільки залишилось нас? (9-1=8)

Давайте згадаємо складові задачі.

 

А зараз запросимо живі цифри до нас і згадаємо вірші про них.

 

Подивіться – ось вона,

Одиничка чарівна.

Хоч і ніжку одну має,

Вправно  ряд розпочинає.

 

Подивіться – ось і два,

Цифра дуже чепурна.

Шийку «гусачком» згинає,

Хвостик   хвилькою здіймає.

 

Цифра три – то чарівниця,

Невелика й круглолиця.

Яку казку н візьмеш –

Цифру три завжди знайдеш.

 

Познайомтесь – це чотири,

З нею в дружбі усі звірі,

Бо чотири лапки мають,

Вправно ними чеберять.

 

Тепер вийшла погулять

Така гарна цифра п’ять.

Руку вправно простягнула,

Ніжку бубличком зігнула.

 

Цифра шість немов замок:

Знизу круг, вгорі гачок.

 

Цифра сім – потішна дуже.

Ти її помітив, друже?

Вправно ніжку виставляє,

У таночок поспішає.

 

Цифра вісім – як малятко.

Це малятко-невалятко.

 

А дев’ятка, любий друже,

На клубочок схожа дуже.

 

А маленька одиничка –

Цифра зовсім невеличка.

Та лиш нулик підставляєш –

Число десять одразу маєш.

Ось такі в нас живі цифри, числа.

 

 

 

ПАЛЬЧИКОВА ГІМНАСТИКА

ЦУЦЕНЯ
Приніс учора татко
Маленьке цуценятко.
Воно із нами грається
І зовсім не кусається.

Долоню покласти на ребро, повернути на себе. Великий палець підняти угору, вказівний – зігнути, середній та безіменний – разом, мізинець опускається та підіймається.
У кінці вірша підставити вільну долоньку, як миску, погладити «цуценя» по головці.

КОШЕНЯ
Покажи, як кошеня згортається клубочком.
Он – веселі кошенята,
Люблять всіх наздоганяти.
А клубочки – то забава
Для малих найбільш цікава.

Вихідне положення. Вказівний палець і мізинець підняти нагору. Інші пальці випрямити і зібрати в «щіпочку». Потім згинаємо вказівний і мізинець.

 

 Третє завдання зі справжнім лабіринтом. Давайте допоможемо кошеняті і песикові дістатися до їжі. Необхідно провести лінію по середині кожної стежки, не відриваючи олівця від паперу.

Так, добре, ми покормили тваринок, і вони хочуть з нами зробити розминку.

ФІЗХВИЛИНКА

Для цього виходимо всі на килимочок.

 

Зараз підемо наліво – раз, два, три.

Потім підемо направо – раз, два , три.

Зберемося всі у коло – раз, два, три.

Та розійдемося з кола – раз, два, три.

Покружляємо на місці – раз, два, три.

Та поплещемо в долоні – раз, два, три.

Один одному всміхнемося

І завзято розсміємося.

 

Четверте завдання: знайдіть предмети, які подібні за формою до кулі, куба та циліндра. З’єднайте їх лініями з відповідними фігурами.

Які предмети ви з’єднали з кулею?

З кубом?

З циліндром?

Зараз давайте відпочинемо. Зробимо гімнастику для очей.

 П’яте завдання «Намистинки». Розфарбуйте намистини двома кольорами. З яких чисел можна скласти  число 10?

 

Ми з вами пройшли по казковому лабіринту, правильно виконали завдання і отримаємо подарунки.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
11 лютого 2023
Переглядів
660
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку