Методичний бюлетень "Реалізація індивідуального та диференційованого підходів на уроках з використанням ІКТ"

Про матеріал
Інформатизація освіти - один з основних напрямів процесу інформатизації, продиктований потребами сучасного суспільства, у якому головним рушієм прогресу є індивідуальний розвиток особистості.
Перегляд файлу

Методичний бюлетень

2019. Квітень                                                                                         Випуск № 4

«Реалізація індивідуального та диференційованого підходів на уроках з використанням ІКТ»

Новокиївська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат  І-ІІ ступенів

                                                       Херсонської обласної ради

 

C:\Users\user\Desktop\С телефона\67178809_348472679421761_2054904395279106048_n.jpg

 

Інформатизація освіти - один з основних напрямів процесу інформатизації, продиктований потребами сучасного суспільства, у якому головним рушієм прогресу є індивідуальний розвиток особистості. Вона має забезпечити впровадження в практику програмно-педагогічних розробок, спрямованих на інтенсифікацію навчального процесу, вдосконалення форм і методів організації навчання.

   Основною метою всіх інновацій в освітній галузі є сприяння переходу від механічного засвоєння учнями знань до формування вмінь і навичок самостійно здобувати знання. Успішність розв’язання цього завдання значною мірою залежить від мети використання комп’ютера в навчальному процесі, якості й можливостей програмного забезпечення та від того, яке місце посяде комп’ютер в системі дидактичних засобів.

     Що ж таке ІКТ?

Технологія – це наука про способи розв’язання задач людства за допомогою технічних засобів.

Педагогічна технологія – це науково обґрунтована

уроку виходячи з його цілей. При відборі навчального матеріалу він повинен дотримуватися основні дидактичні принципи: систематичності та послідовності, доступності, диференційованого підходу, науковості та ін. При цьому комп'ютер не замінює вчителя, а тільки доповнює його.

Такому уроку властиво таке:

1. Принцип адаптивності: пристосування комп'ютера до індивідуальних особливостей дитини.

2.Керованість: у будь-який момент можлива корекція вчителем процесу навчання.

3.Інтерактивність і діалоговий характер навчання;

 - ІКТ мають здатність "відгукуватися" на дії учня і вчителя;

-"вступати" з ними в діалог, що і становить головну особливість методик комп'ютерного навчання.

4.Оптимальне поєднання індивідуальної та групової роботи.

5.Підтримання в учня стану психологічного комфорту при спілкуванні з комп'ютером.

6.Необмежене навчання: зміст, його інтерпретації і додаток набагато великі.

   Комп'ютер може використовуватися на всіх етапах: як при підготовці уроку, так і в процесі навчання: при поясненні (введення) нового матеріалу, закріпленні, повторенні, контролі.

При цьому комп'ютер виконує такі функції:

1. У функції вчителя комп'ютер являє собою:

- джерело навчальної інформації;

- наочний посібник;

- тренажер;

- засіб діагностики і контролю.

2. У функції робочого інструменту:

- засіб підготовки текстів, їх зберігання;

- графічний редактор;

- засіб підготовки виступів;

- засіб підготовки виступів;

 

 

 

 

педагогічна система, яка гарантує досягнення певної навчальної мети через чітко визначену наперед кінцевий результат.

   Будь-яка педагогічна технологія - це інформаційна технологія, оскільки основу технологічного процесу навчання складає отримання і перетворення інформації.

Комп'ютерні (нові інформаційні) технології навчання - це процес підготовки і передачі інформації, засобом здійснення яких є комп'ютер.

Інформаційно-комунікаційна технологія навчання (ІКТ) – це сукупність методів і технічних засобів реалізації інформаційних технологій на основі комп’ютерних мереж і засобів забезпечення ефективного процесу.

Інформаційні технології стають потужним багатофункціональ -ним засобом навчання. Їх використання привчає учня жити в інформаційному середовищі, сприяє залученню школярів до інформаційної культури.

  Об’єктом методики використання ІКТ у навчальному процесі школи є процес навчання школярів в умовах сучасних загальноосвітніх закладів.

  Предметом методики використання ІКТ є педагогічні, санітарно-гігієнічні та технічні умови, за яких застосування ІКТ підвищує ефективність навчання.

Основним видом використання комп’ютерно-орієнтованих засобів навчання є їх органічна

інтеграція в певні уроки. У цікавій, динамічній, ігровій

- обчислювальна машина великих можливостей.

- засіб моделювання. 

Функцію об'єкту навчання комп'ютер виконує при:

  • програмуванні, навчанні комп'ютера заданим процесам;
  • створенні програмних продуктів;
  • вживанні різних інформаційних середовищ.

На уроках комп’ютер для учня це:

  • контролююча машина;
  • навчальний тренажер;
  • моделюючий стенд;
  • інформаційно-довідникові системи;
  • ігрове навчальне середовище;
  • електронний конструктор;
  • експертна система.

Види реалізації ІКТ

  • як «проникаюча» (викорис- тання комп'ютера при вивченні окремих тем, розділів, для вирішення окремих дидактич- них завдань);
  • як основна (найбільш значуща в використовуваної педагогіч- ної технології);
  • Як монотехнологія (коли все навчання і управління навчаль- ним процесом, включаючи всі види діагностики, контролю і моніторингу, спираються на застосування комп'ютера).
  • Звичайно, ідеальний варіант, до якого прагне кожен вчитель монотехнологічне навчання, тобто самостійна навчальна робота дитини в інтерактивному середовищі навчання, використо вуючи готові електронні навчальні курси. На  даному етапі навчання  найбільше задіяний перший варіант.

Умовно уроки можна розподі- лити  на : «уроки-презентації», «дослідницькі уроки»,«вірту -альні екскурсії»,  проекти, тестування та ін.

Переваги використання ІКТ

  • Індивідуалізація навчання;

 

 

 

формі учні опановують комп’ютерні засоби, набувають первинних навичок користування пристроями введення-виведення, початковими уміннями й навичками управління комп’ютером та одночасно удосконалюють свої знання з певних навчальних предметів, розвивають пам’ять, просторову уяву, логічне мислення, творчі здібності.

Таким чином, з точки зору дидактики ІКТ дозволяють:

  • Забезпечити зворотній зв’язок в процесі навчання;
  • Зробити навчання більш інтенсивним, головне, ефективним за рахунок реалізації можливостей мультимедіа навчальних систем до дієвого і наочного подання навчального матеріалу;
  • підвищити унаочненість навчального процесу;
  • забезпечити пошук інформації з різноманітних джерел;
  • індивідуалізувати навчання для максимальної кількості дітей з різними стилями навчання і різними можливостями сприйняття.
  • моделювати досліджувані процеси або явища;
  • організувати колективну й групову роботи;
  • здійснювати контроль навчальних досягнень;
  • створювати сприятливу атмосферу для спілкування.

При підготовці до уроку з використанням ІКТ вчитель не повинен забувати, що це

УРОК, а значить складає план

  • Інтенсифікація самостійної

роботи учнів;

  • Зростання обсягу виконаних на урок завдань;
  • Розширення інформаційних потоків при використанні Internet;
  • Підвищення мотивації та пізнавальної активності за рахунок різноманітності форм роботи, можливості включення ігрового моменту. Комп'ютер дає вчителю нові можливості, дозволяючи разом з учнем отримувати задоволення від захоплюючого процесу пізнання, не тільки силою уяви розсовуючи стіни шкільного кабінету, але за допомогою новітніх технологій дозволяє зануритися в яскравий барвистий світ. Таке заняття викликає у дітей емоційний підйом, навіть відсталі учні охоче працюють з комп'ютером.

Існуючі недоліки та проблеми застосування ІКТ

  • Недостатня комп'ютерна грамотність вчителя.
  • У робочому графіку вчителів не відведено час для дослідження можливостей Інтернет.
  • Складно інтегрувати комп'ю- тер у поурочну структуру занять.
  • Не вистачає комп'ютерного часу на всіх.
  • При недостатній мотивації до роботи учні часто відволікаються на ігри, музику, перевірку характеристик ПК і т.п.
  • Існує ймовірність, що, захопившись застосуванням ІКТ на уроках, учитель перейде від розвивального навчання до наочно-ілюстративним методам.

 

 

Т.А.Багінська

вчитель-дефектолог.             

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Методичні рекомендації
Інкл
Додано
11 серпня 2019
Переглядів
634
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку