Методичний бюлетень
2019. Квітень Випуск № 4
«Реалізація індивідуального та диференційованого підходів на уроках з використанням ІКТ»
Новокиївська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат І-ІІ ступенів
Херсонської обласної ради
Інформатизація освіти - один з основних напрямів процесу інформатизації, продиктований потребами сучасного суспільства, у якому головним рушієм прогресу є індивідуальний розвиток особистості. Вона має забезпечити впровадження в практику програмно-педагогічних розробок, спрямованих на інтенсифікацію навчального процесу, вдосконалення форм і методів організації навчання. Основною метою всіх інновацій в освітній галузі є сприяння переходу від механічного засвоєння учнями знань до формування вмінь і навичок самостійно здобувати знання. Успішність розв’язання цього завдання значною мірою залежить від мети використання комп’ютера в навчальному процесі, якості й можливостей програмного забезпечення та від того, яке місце посяде комп’ютер в системі дидактичних засобів. Що ж таке ІКТ? Технологія – це наука про способи розв’язання задач людства за допомогою технічних засобів. Педагогічна технологія – це науково обґрунтована уроку виходячи з його цілей. При відборі навчального матеріалу він повинен дотримуватися основні дидактичні принципи: систематичності та послідовності, доступності, диференційованого підходу, науковості та ін. При цьому комп'ютер не замінює вчителя, а тільки доповнює його. Такому уроку властиво таке: 1. Принцип адаптивності: пристосування комп'ютера до індивідуальних особливостей дитини. 2.Керованість: у будь-який момент можлива корекція вчителем процесу навчання. 3.Інтерактивність і діалоговий характер навчання; - ІКТ мають здатність "відгукуватися" на дії учня і вчителя; -"вступати" з ними в діалог, що і становить головну особливість методик комп'ютерного навчання. 4.Оптимальне поєднання індивідуальної та групової роботи. 5.Підтримання в учня стану психологічного комфорту при спілкуванні з комп'ютером. 6.Необмежене навчання: зміст, його інтерпретації і додаток набагато великі. Комп'ютер може використовуватися на всіх етапах: як при підготовці уроку, так і в процесі навчання: при поясненні (введення) нового матеріалу, закріпленні, повторенні, контролі. При цьому комп'ютер виконує такі функції: 1. У функції вчителя комп'ютер являє собою: - джерело навчальної інформації; - наочний посібник; - тренажер; - засіб діагностики і контролю. 2. У функції робочого інструменту: - засіб підготовки текстів, їх зберігання; - графічний редактор; - засіб підготовки виступів; - засіб підготовки виступів;
|
педагогічна система, яка гарантує досягнення певної навчальної мети через чітко визначену наперед кінцевий результат. Будь-яка педагогічна технологія - це інформаційна технологія, оскільки основу технологічного процесу навчання складає отримання і перетворення інформації. Комп'ютерні (нові інформаційні) технології навчання - це процес підготовки і передачі інформації, засобом здійснення яких є комп'ютер. Інформаційно-комунікаційна технологія навчання (ІКТ) – це сукупність методів і технічних засобів реалізації інформаційних технологій на основі комп’ютерних мереж і засобів забезпечення ефективного процесу. Інформаційні технології стають потужним багатофункціональ -ним засобом навчання. Їх використання привчає учня жити в інформаційному середовищі, сприяє залученню школярів до інформаційної культури. Об’єктом методики використання ІКТ у навчальному процесі школи є процес навчання школярів в умовах сучасних загальноосвітніх закладів. Предметом методики використання ІКТ є педагогічні, санітарно-гігієнічні та технічні умови, за яких застосування ІКТ підвищує ефективність навчання. Основним видом використання комп’ютерно-орієнтованих засобів навчання є їх органічна інтеграція в певні уроки. У цікавій, динамічній, ігровій - обчислювальна машина великих можливостей. - засіб моделювання. Функцію об'єкту навчання комп'ютер виконує при:
На уроках комп’ютер для учня це:
Види реалізації ІКТ
Умовно уроки можна розподі- лити на : «уроки-презентації», «дослідницькі уроки»,«вірту -альні екскурсії», проекти, тестування та ін. Переваги використання ІКТ
|
формі учні опановують комп’ютерні засоби, набувають первинних навичок користування пристроями введення-виведення, початковими уміннями й навичками управління комп’ютером та одночасно удосконалюють свої знання з певних навчальних предметів, розвивають пам’ять, просторову уяву, логічне мислення, творчі здібності. Таким чином, з точки зору дидактики ІКТ дозволяють:
При підготовці до уроку з використанням ІКТ вчитель не повинен забувати, що це УРОК, а значить складає план
роботи учнів;
Існуючі недоліки та проблеми застосування ІКТ
Т.А.Багінська вчитель-дефектолог.
|