МЕТОДИЧНИЙ КВЕСТ
У ПОШУКАХ ІСТИНИ
Час проведення 9.00 – 10.10
Мета:
Вступ Привітальне слово – побажання учасникам зустрічі. Хочу всім побажати Щастя, радості у хаті, Міх здоров’я, кошик грошей, Щастя від людей хороших. Від дітей, онуків – втіху, Добру вдачу, жменьку сміху. До життя наснагу мати, З добрим настроєм вставати, На роботу поспішати, Вчасно звіти поздавати, Для держави послужити, Щоб всім краще в світі жити!!!
Гра-квест є інноваційною формою роботи з учнями. Одна із найсучасніших інтерактивних форм роботи з педагогічними працівниками, що дає змогу створити інформаційний простір, де кожен педагог може самостійно набувати знань і навичок, сприяє підвищенню його фахової майстерності - методичний квест. Квест поєднує в собі ідеї проектного методу та ігрових технологій, перетворює педагогів із пасивних об’єктів навчальної діяльності в її активних суб’єктів, підвищує не лише мотивацію до процесу «добування» знань, а й відповідальність за результати цієї діяльності та їх презентацію. Це – цікавий і, водночас, ефективний спосіб засвоєння необхідних знань, умінь та навичок. Інтерактивні вправи, виконання яких передбачає участь у квесті, стимулюють інтерес , забезпечують активне долучення всіх учасників, згуртовують колектив . Проведення квестів дає можливість розвивати творчу особистість як учня, так і педагога, дає можливість отримати нові знання, позмагатись з друзями, отримати подарунок. Квест надає отримання внутрішньої та зовнішньої мотивації і спонукає до участі в ньому, а добре поставлені творчі завдання дозволяють створювати освітній контент, який можна використовувати на уроках. Отже ,шановні колеги ,Ви потрапили до Шевченківського квестленду.На Вас чекають неабиякі захоплюючі випробовування. А тепер за пазлами учасники квесту об’єднуються у дві команди. Команди обирають капітана та назву команди. На це відводиться 3 хвилини. А зараз настав час познайомити всіх вас, шановні друзі, з умовами нашого квесту. Отже, кожна команда отримає маршрутний лист, у якому позначено станції – перешкоди, на яких ви будете виконувати різні завдання. Виконане завдання на кожній станції дасть вам змогу отримати таємний лист, який буде перепусткою на наступну станцію і з яких потім кожна команда на станції №7 складе й презентує його в оригінальній формі, що і буде вашим останнім завданням.
|
||||||||||||||||||||||||||
Завдання - на кожній зупинці отримати зірку з таємницею, за qr – кодом визначити наступний крок.
Станції |
Зміст |
Місце випробовувань ,необхідне обладнання |
||||||||||||||||||||||||
1.Побачення - знайомство - 5хвилин
правила роботи – прислів’я - 3 хвилини
|
задумати цифри від 1 до 7 за кількістю цифр описати себе
|
атрибути,(ручки,бейджики,пазли,) |
||||||||||||||||||||||||
2. Вокзал очікування - 5 хвилин
|
написати на сузір’ях найважливіші очікування від зустрічі |
Візитка,атрибути, |
||||||||||||||||||||||||
3. Відомо – невідоме 5хвилин
|
Вікторина
це крапля чистої води на квітці троянди, потрібно так зрізати цю квітку... (щоб не струсити цю краплю)".
|
Бібліотека, атрибути, |
||||||||||||||||||||||||
4. Один із чотирьох" 5хвилин
|
Експрес – тест (Додаток)
|
Укр..мова, атрибути, |
||||||||||||||||||||||||
5. Педагогічний "Пінг-понг"-" 5хвилин
|
Встановіть відповідність між ключовими компетентностями учнів за Новим Державним стандартом із відомими у світі людьми. (Додаток)
1. МИХАЙЛО ОСТРОГРАДСЬКИЙ 2. ДМИТРО КОМАРОВ 3. ІГОР СІКОРСЬКИЙ 4 ІВАН ДРАЧ 5. БОГДАН СТУПКА 6. ОЛЕСАНДР АВРАМЕНКО 7. СЕРГІЙ ЛЕБЕДЄВ 8. ДЖОРДЖ СОРОС 9. ІЛЛЯ МЕЧНИКОВ 10. ШАЛВА АМОНАШВІЛІ 11. ЛЕСЯ УКРАЇНКА
Відповіді:
|
Фізика, атрибути, учні старших класів розповідають учасникам легенди про сузір’я |
||||||||||||||||||||||||
6. Стоянка цікавинка 5хвилин
|
Батьки разом з дітьми пропонують командам розгадати ребуси(створені за допомогою сервісу РЕБУС№1) |
Батьки і діти, атрибути, |
||||||||||||||||||||||||
7.Педагогічні посиденьки 10 хвилин |
Учасники складають сузір’я великої та малої ведмедиць,займають місця за творчими столами) Вправа - сторітелінг : казка,герой,місце,цінність,дія (За жеребкуванням) Мудра дівчина Котигорошко Вчителька,космонавт, МОН ,Верховна рада,розвиток дитини,майбутнє України,проведення переговорів,послання інопланетян (Учасники зачитують створені ними історії.Розкривається головний секрет квесту.Вправа на рефлексію «Мікрофон»)
|
О.І.Саранчук – творча лабораторія,вільний мікрофон , Доповідь,відео , атрибути, |
||||||||||||||||||||||||
Давня мудрість говорить: "Хто стоїть на місці, той відстає". А хто не хоче відставати, мусить рухатися вперед, і не зупинятися, досягнувши вершини, а підійматися вище. У цьому й полягає основна місія сучасного учителя. Вже не достатньо бути на уроці та поза ним актором, режисером, діловодом, диригентом, дипломатом, психологом, новатором і компетентним фахівцем. Модель сучасного вчителя передбачає готовність до застосування нових освітянських ідей, здатність постійно навчатися, бути у постійному творчому пошуку. Ці якості не видаються додатком до диплома про педагогічну освіту, а формуються у щоденній учительській праці. Сьогодні ми розуміємо: бути гарним професіоналом, означає бути в постійному пошуку, зростанні, розвитку. Ось і закінчилися ще одні наші випробовування, але межі досконалості ще ніхто у світі не досяг. Тому у кожного з нас попереду нові відкриття, методичні злети, цікаві уроки та виховні заходи. «Якщо ви хочете, щоб педагогічна праця давала вчителю радість, щоб повсякденне проведення уроків не перетворилося в нудну,одноманітну повинність, ведіть кожного вчителя на щасливу стежку дослідження. Тут знахідки, відкриття, радощі і прикрощі.» В.О. Сухомлинський.
Якщо ти щиро чемний з усіма – Віталій Іващенко
|
3. Відомо – невідоме
Знайди відповідність між компетентностями та їх характеристиками
1 |
передбачає відкритість до нових ідей, ініціювання змін у близькому середовищі (клас, школа, громада тощо), формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися, провадити професійну діяльність, відчувати себе частиною спільноти і брати участь у справах громади; |
Екологічна компетентність |
2 |
передбачають формування допитливості, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї, самостійно чи в групі спостерігати та досліджувати, формулювати припущення і робити висновки на основі проведених дослідів, пізнавати себе і навколишній світ шляхом спостереження та дослідження; |
Інноваційність |
3 |
передбачає активне використання рідної мови в різних комунікативних ситуаціях, зокрема в побуті,освітньому процесі, культурному житті громади, можливість розуміти прості висловлювання іноземною мовою, спілкуватися нею у відповідних ситуаціях, оволодіння навичками міжкультурного спілкування; |
Вільне володіння державною мовою |
4 |
передбачають співпрацю з іншими особами для досягнення спільної мети, активність в житті класу і школи, повагу до прав інших осіб, уміння діяти в конфліктних ситуаціях, пов’язаних з різними проявами дискримінації, цінувати культурне розмаїття різних народів та ідентифікацію себе як громадянина України, дбайливе ставлення до власного здоров’я і збереження здоров’я інших людей, дотримання здорового способу життя; |
Здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами |
5 |
передбачає опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання, організацію власного навчального середовища, отримання нової інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб, визначення власних навчальних цілей та способів їх досягнення, навчання працювати самостійно і в групі |
Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, усвідомленням рівних прав і можливостей |
6 |
передбачають ініціативність, готовність брати відповідальність за власні рішення, вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей, усвідомлення етичних цінностей ефективної співпраці, готовність до втілення в життя ініційованих ідей, прийняття власних рішень. |
Культурна компетентність |
7 |
передбачає усвідомлення основи екологічного природокористування, дотримання правил природоохоронної поведінки, ощадного використання природних ресурсів, розуміючи важливість збереження природи для сталого розвитку суспільства |
інформаційно-комунікаційна компетентність |
8 |
передбачає залучення до різних видів мистецької творчості (образотворче, музичне та інші види мистецтв) шляхом розкриття і розвитку природних здібностей, творчого вираження особистості; |
Підприємливість та фінансова грамотність |
9 |
передбачає опанування основою цифрової грамотності для розвитку і спілкування, здатність безпечного та етичного використання засобів інформаційно-комунікаційної компетентності у навчанні та інших життєвих ситуаціях; |
Навчання впродовж життя |
10 |
передбачає уміння усно і письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти, а також любов до читання, відчуття краси слова, усвідомлення ролі мови для ефективного спілкування та культурного самовираження, готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях; |
Математична компетентність |
11 |
передбачає виявлення простих математичних залежностей в навколишньому світі, моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань, усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини;
|
Компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій |
4. Один із чотирьох"
Експрес – тест
1 |
Коли розпочалася робота початкової школи за новим державним стандартом на компетентнісній основі?
|
А)2018 рік б)2019 рік в)2020 рік |
|
2 |
Скільки триває початкова освіта
|
А) 2 роки б)4 роки в)1 рік |
|
3 |
Що є метою початкової освіти?
|
А) передати людині знання, вміння, навички; б) вивчення проблем виховання та навчання людей; в) всебічний розвиток дитини,її талантів,здібностей ,компетентностей та наскрізних умінь |
|
4 |
Початкова школа – це навчальний заклад:
|
А) І-ІІ ступеня; б) І ступеня; в) ІІІ ступеня.
|
|
5 |
Скільки циклів за Державним стандартом має початкова школа?
|
А) 4 б) 2 в)3 |
|
6 |
Як називається 2 цикл початкової освіти?
|
А)Основний б)базовий в)адаптаційний |
|
7 |
1 цикл початкової освіти – це
|
А)Дошкільно – пропедевтичний б)ігровий в)адаптаційно - ігровий |
|
8. |
Яким э оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи? |
А)бальне б)вербальне в)формувальне
|
|
9. |
За якими освітніми галузями визначено вимоги до обов’язкових результатів навчання та компетентностей здобувачів освіти? Знайти зайве.
|
мовно-літературна (українська мова та література, мови та літератури відповідних корінних народів і національних меншин, іншомовна освіта); математична; природнича; технологічна; інформатична; соціальна і здоров’язбережувальна; медіа творча громадянська та історична; мистецька; фізкультурна.
|
|
10 |
На чому сфокусовані нові освітні стандарти? |
А)формування цілісної особистості б)формування компетентностей в)накопичення максимальної суми знань г)вироблення умінь і навичок д)виховання культурної особистості |
|
11. |
Що є головним, від чого залежить розвиток здібностей і талантів школяра?
|
А) від природніх задатків б)від організації і здійснення цілеспрямованого навчально-виховного процесу; в) від обсягу здобутих знань. г) розвиток мовлення дітей в ігровій діяльності; д) процес формування пізнавальної діяльності дітей дошкільного віку. |
|
12. |
Процес активного пристосування дитини до вимог навчального закладу – це:
|
А) акселерація; б) адаптація; в) актуалізація; г) соціалізація. |
|
13. |
Виховання – це:
|
А) спеціально організований педагогічний процес, у ході якого здійснюється цілеспрямований вплив на особистість із метою формування певних якостей; б) передача знань про норми та правила поведінки людей; в) передача підростаючому поколінню культурно-історичного досвіду народу |
|
14. |
На яких засадах педагогіки грунтується НУШ? |
А)триєдиності мети б)партнерства в)схоластичної дидактики |
|
15 |
Оберіть серед запропонованих ключові компетентності Нової української школи. |
А)академічна компетентність б)володіння навичками виробничого характеру в)навчання впродовж усього життя |
|
16. |
Яку роль виконує учитель в Новій українській школі? |
А)єдиний наставник та джерело знань б)беззаперечний авторитет,взірець для дитини в)тьютор,фасилітатор,модератор індивідуальної освітньої траєкторії розвитку дитини
|
|
17. |
Кому,на думку авторів концепції НУШ належить ключова роль?
|
А)виховання в родині б)академії в)середня школа г)усі структури освіти |
|
18. |
Що таке інтегроване навчання? |
А)це,коли учні та вчитель разом розробляють тему уроку б)доступ до навчання дітей з особливими освітніми потребами в)це,коли різні предмети об᾿єднуються навколо цікавих для дитини тем і проблем. |
|
19 |
Форма організації пізнавальної діяльності, мета якої — створити комфортні умови навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність:
|
А) пасивне навчання; б) інтерактивне навчання; в) активне навчання г) модульне навчання.
|
|
20 |
Який психологічний процес грецькою має назву "мнема":
|
А) пам’ять; б) темперамент; в) дія; г) уявлення.
|
|
21 |
Частково автоматизована дія людини:
|
А) уміння; б) мотиви; в) навички; г) процес. |
|
22. |
Коли піде до школи перший 12 клас? 2029рік 2018рік 2028 рік |
А)2029рік б)2018рік в)2028 рік |
|
Ключі до кодів ,що вказують на місце наступного кроку
Щоб любити – треба знати, а щоб проникнути в таку тонку й неосяжну, величну й багатогранну річ, як мова, треба її любити (Василь Сухомлинський) |
Запашна, співуча, гнучка, милозвучна, сповнена музики і квіткових пахощів – скількома епітетами супроводяться визнання української мови... Той, хто зневажливо ставиться до рідної мови, не може й сам викликати поваги до себе (Олесь Гончар) |
Люди перестають мислити, коли перестають читати. (Д. Дідро) |
Книги – морська глибина. Хто в них пірне аж до дна,хоч і труду мав досить ,дивнії перли виносить. Іван Франко |
“Жодна фотографія космосу не здатна передати тієї краси Всесвіту, яку людина може побачити своїми очима". |
"Коли я дивився на Землю з космосу, у мене було також і негативне враження. Воно прийшло відразу ж, коли я побачив цей найтонший шар атмосфери. Його особливо чітко було видно на тлі чорного космосу. Це мене дуже вразило. Пам'ятаю, у мене навіть настрій тоді зовсім пропав. Це все через те, що люди так спотворюють нашу екологію і недбало ставляться до природи".
|
Завдання школи - навчити жити. Ми повинні виховати Людину, здатну створити своє особисте життя.(П.Блонський) |
Даруй себе дітям! Будь терплячим у чеканні дива і будь готовим до зустрічі з ним в дитині.(Ш.Амонашвілі) |
Батьки і діти — це любов і сльози, Надія Красоткіна |
Мати і батько, тато і мама — це перші два авторитети, на яких для дитини тримається світ, грунтується віра в життя, в людину, у все чесне, добре і святе.
|
Буває часом сліпну від краси. |
До тебе, Україно, наша бездольная мати, |
Всі знайомства не є випадковими, Всі мету за собою несуть. Ми повинні бути готовими, Можливо по життю вони з нами підуть
|
Нічого не буває просто так.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Світлана |
Світлана |
Неля |
Світлана |
Євгенія |
Леся |
Любов |
Любов |
Надія |
Надія |
Ольга |
Ольга |
Олена |
Ірина |
Лариса |
Марія |
Лілія |
Алла
|
Віктор |
Алла |
Казка Мудра дівчина
|
Казка «Котигорошко» |
Герой Вчителька |
Герой Космонавт |
Місце МОН |
МІСЦЕ ВЕРХОВНА РАДА |
ЦІННІСТЬ РОЗВИТОК ДИТИНИ |
ЦІННІСТЬ МАЙБУТНЄ УКРАЇНИ |
ДІЯ ПРОВЕДЕННЯ ПЕРЕГОВОРІВ |
ДІЯ ПОСЛАННЯ ІНОПЛАНЕТЯН |
|
|
|
|
Учителю потрібно володіти величезним талантом людинолюбства і безмежною любов'ю до своєї праці й перш за все до дітей, щоб на довгі роки зберегти бадьорість духу, ясність розуму, свіжість вражень, сприйнятливість почуттів — а без цих важливих якостей праця педагога перетворюється в муку. (В. О. Сухомлинський)
Велика та Мала Ведмедиці
Колись давно в царя Лікаона, який правив країною Аркадією, була дочка на ім’я Калісто. Краса її видавалася настільки надзвичайною, що сам Зевс зацікавився нею. Саме від бога Калісто народила сина Аркада. Ревнива богиня Гера, дружина всемогутнього Зевса, врештірешт помстилася Калісто. Скориставшись зі своєї надприродної могутності, Гера перетворила дівчину на потворну ведмедицю. Коли ж син Калісто, юний Аркад, повернувшись із полювання, побачив біля дверей палацу дикого звіра, він, нічого не знаючи, мало не вбив свою матір-ведмедицю. Але Зевс не допустив такого страшного злочину: він утримав руку Аркада, а саму Калісто назавжди забрав до себе на небо, перетворивши на прекрасне сузір’я. Подейкують, що піднімав він її за хвіст, тому таким довгим є «хвіст» зоряної Великої Ведмедиці. На Малу Ведмедицю було перетворено улюбленого собаку (за іншими версіями — подругу або служницю) Калісто. Не залишився на Землі й Аркад: Зевс і його перетворив на сузір’я Волопаса, приреченого вічно стерегти на небесах свою матір. Головна зірка цього сузір’я називається Арктур, що означає «сторож ведмедиці».
На небосхилі у вигляді сузір’їв Калісто й Аркад стали ще прекраснішими, ніж на землі. Не лише люди захоплювалися ними, але й сам Зевс з вершини Олімпу часто милувався їхньою красою та безперервним рухом на небосхилі. Гері прикро було спостерігати за чоловіком, який милується своїми улюбленцями. Вона звернулася до морського бога Посейдона з проханням, щоб Велика Ведмедиця ніколи не торкнулася моря. Нехай помре від спраги! Але Посейдон не послухався Гери. Хіба ж він міг дозволити, щоб кохана його брата, громовержця Зевса, померла від спраги?! Велика Ведмедиця кружляє біля полюса й один раз на добу низько спускається над північним краєм обрію, торкається морської поверхні, втамовує спрагу й після цього знову піднімається нагору, привертаючи своєю красою погляди людей і богів.
Як на небі з’явилася Велика Ведмедиця? Історія сузірʼя сягає корінням у грецьку міфологію. Легенда свідчить, що одного дня вічно юна богиня Артеміда гуляла з луком і списом по лісах і горах у пошуках дичини. Її супроводжували супутниці і служниці, серед яких особливою чарівністю відрізнялася Каллісто. Коли Зевс побачив дівчину, то був підкорений її красою. Але для своїх служниць Артеміда встановила правило: вони не могли виходити заміж. Тоді правитель Олімпу зважився на хитрість. Він прийняв вигляд своєї дочки Артеміди і з’явився перед Каллісто. Незабаром служниця народила від нього сина Аркада, який став мисливцем. У Зевса була ревнива дружина Гера. Дізнавшись про чергову зраду чоловіка, вона перетворила дівчину в косолапу ведмедицю. Одного разу її в образі тварини зустрів в лісі Аркад. Він не знав, що це його мама і вистрілив з лука. Правитель Олімпу, який спостерігав за Каллісто, відвів від коханої стрілу. Він перетворив сина в маленьке ведмежа і забрав на небо разом з матір’ю. Каллісто і Аркада стали Великою і Малою Ведмедицею. З тих пір Велика Ведмедиця ходить колами біля полюса, кожен день, спускаючись до моря, щоб угамувати спрагу і знову піднятися на небо.
Отже, увечері, як добре стемніє, Велика Ведмедиця сяє прямо над нами, там, куди ми зводимо очі, коли звертаємося до Бога! Зауважимо, що нічого постійного й непорушного на зоряному небі, як і в нашому житті, не буває, на ньому постійно все рухається згідно з законами небесної механіки, тому так високо вгорі Велика Ведмедиця, ніби чарівний небесний ліхтар, світить тільки зараз, цими чудовими весняними вечорами.
Влітку, восени і взимку сузір’я буде вже блищати й у західній частині небозводу, і в східній, і в північній, але помітно нижче, ніж тепер. Зате, піднявши сьогодні голову у височінь, ми завжди будемо з першого погляду пізнавати сузір’я Великої Ведмедиці, де б воно не було, і, можливо, що саме воно своїм чистим сяйвом вкаже нам вірний шлях до пізнання таємниць зоряного неба.
КОМАНДА №1
СУЗІР᾿Я ВЕЛИКА ВЕДМЕДИЦЯ
1 КРОК |
ПОБАЧЕННЯ – ЗНАЙОМСТВО
|
2 КРОК |
ВОКЗАЛ ОЧІКУВАННЯ
|
3 КРОК |
ВІДОМО НЕВІДОМЕ
|
4 КРОК |
ПЕДАГОГІЧНИЙ ПІНГ – ПОНГ
|
5 КРОК |
СТОЯНКА ВЕСЕЛИНКА
|
6 КРОК |
ОДИН З ЧОТИРЬОХ
|
7 КРОК |
ПЕДАГОГІЧНІ ПОСИДЕНЬКИ |
|
|
КОМАНДА №2
СУЗІР᾿Я МАЛА ВЕДМЕДИЦЯ
1 КРОК |
ПОБАЧЕННЯ – ЗНАЙОМСТВО
|
2 КРОК |
ВОКЗАЛ ОЧІКУВАННЯ
|
3 КРОК |
ПЕДАГОГІЧНИЙ ПІНГ – ПОНГ
|
4 КРОК |
ОДИН З ЧОТИРЬОХ
|
5 КРОК |
ВІДОМО-НЕВІДОМЕ
|
6 КРОК |
СТОЯНКА «ВЕСЕЛИНКА»
|
7 КРОК |
ПЕДАГОГІЧНІ ПОСИДЕНЬКИ |
КОМАНДА №1 СУЗІР᾿Я ВЕЛИКА ВЕДМЕДИЦЯ
|
КОМАНДА №2 СУЗІР᾿Я МАЛА ВЕДМЕДИЦЯ
|
«Якщо ви хочете, щоб педагогічна праця давала вчителю радість, щоб повсякденне проведення уроків не перетворилося в нудну,одноманітну повинність, ведіть кожного вчителя на щасливу стежку дослідження. Тут знахідки, відкриття, радощі і прикрощі.»
В.Сухомлинський
2=О
1=Б
2= И
3 = В
+ Ї
3 = Л
+ Ї
Карти для створення пазлів