1
Розробка ранкових зустрічей до тематичного тижня «Зима» 1 клас
Мета: ознайомити дітей із характерними ознаками зими в живій і неживій природі, з причинами, що зумовлюють зміни в природі, з природою рідного краю; учити спостерігати за природними явищами, фантазувати, робити висновки; розширювати знання учнів про рослинний і тваринний світ узимку; розвивати вміння встановлювати причини і наслідки явищ; допомогти дітям невимушено висловлюватись; виховувати любов до природи, відчуття радості від спілкування з нею, естетичний смак.
Раз - зима прийшла!
Два – снігу принесла!
Три – вітання прийми
І сусіда обійми!
Вправа «Хочу тебе привітати і долонькою помахати».
На спеціально підготовлених паперових долоньках написані імена всіх присутніх дітей. Учні по черзі беруть їх і вітають того, чиє ім’я там написано зі словами : «Хочу тебе привітати і долонькою помахати».
Вправа «Коло вражень»
Учитель: Сьогодні ми розпочинаємо новий тиждень. Мені дуже хочеться, щоб кожен з вас розповів, як минули ваші вихідні. Висловлюватимемось по колу. Хто розповів, передає слово іншому плеском по долоньці. Якщо ви не заперечуєте, то почнімо з мене: Я зі своєю родиною їздила в гості до родичів. (Далі учні по черзі).
Вправа «Мій настрій»
Дітям пропонується зобразити свій настрій за допомогою ліній та фломастерів відповідного кольору. Після завершення роботи, дитина демонструє свій малюнок і розповідає про свій настрій.
В мене теж гарний настрій, хоча й трішечки стурбований. Я щойно прийшла з пошти. На моє ім’я надійшло відправлення, але від невідомого адресата. (Вчитель показує скриньку). Тут якісь предмети. Розглянемо їх (вчитель по черзі дістає паперову сніжинку, рукавички, ковзани, ялинкову прикрасу). Можливо, хтось із вас вже здогадався, хто це надіслав? (Зима)
Дійсно, це предмети, які нагадують нам про зиму. Тема цього тижня «Зима». І сьогодні ми з’ясуємо, які сюрпризи вона нам готує.
Вправа «Мої очікування»
Діти, що ви чекаєте від зими, що ви будете робити взимку? (Діти за бажанням висловлюються: покататися на санчатах, пограти в сніжки, весело зустріти Новий рік, чекаю зимові канікули і т. д.)
Гра «Знайдіть помилку»
Визначення сюрпризів зими. Гра «Передай сніжку»
Передавайте по колу сніжку і називайте по одному сюрпризу від зими. Вчитель на дошці записує ці слова ( сніг, канікули, Новий рік…)
А чи всі сюрпризи від зими приємні? Розглянемо фото.
Однією з ознак зими є сніг або сніжинка. А чи знаєте ви, що у світі не існує двох однакових сніжинок? Сніг рипить під ногами, бо під важкістю наших кроків у сніжинок ламаються промінчики.
Гра «Домалюй сніжинку»
(Діти об’єднуються в пари).
Домалюйте сніжинки, щоб не було двох однакових. (Це можливо, якщо під час виконання завдання діти будуть спілкуватися і домовлятися).
Загадки
Кружляє ніжно білий пух,
Міняє зайчик свій кожух,
Вдягає лиска рукавички,
Співають весело синички,
Ведмідь в барлозі вже дріма,
Яка пора скажіть? … (Зима)
Розсипає з неба сніг
Білим килимом до ніг.
Миколайчики приносить,
Новий рік у гості просить. (Грудень)
Тиждень я розпочинаю,
До роботи всіх скликаю. (Понеділок)
(Після відгадування загадок, слова-відгадки учні закріплюють на дошці щоденних новин)
Який день тижня був учора? Який буде завтра? Яке сьогодні число? Назвіть сусідів цього числа.
Виступ синоптика
Сьогодні ми вивчимо __________________
Будемо виконувати ______________________
Дізнаємося______________________
Попрацюємо над____________________.
А щоб наш настрій був бадьорий, давайте потанцюємо під пісню «Зимонька-зима» (https://www.youtube.com/watch?v=rWqSBvd1kRw).
Холодно в полі, в саду, на городі,
Зима хазяйнує у нашій господі.
Тепло і затишно в класі у нас,
Доброго дня, я вітаю всіх вас.
З лего ми навчаємось, з лего ми вітаємось.
Діти, оберіть цеглинку будь якого кольору та привітайтеся зі своїм сусідом, сказавши йому приємні слова, які починаються на першу букву назви кольору вашої цеглинки.
Вправа «Крісло автора»
(Заздалегідь підготовлений учень озвучує інформацію. Вчитель підкріплює його розповідь ілюстраціями)
Рослини взимку перебувають у стані глибокого спокою. Сніговий покрив має для них важливе значення. Сніг - поганий провідник тепла. Вкриваючи землю, мов килимом, він захищає рослини від переохолодження.
Більшість рослин заздалегідь готується до зими. Насіння однорічних рослин, яке залишилося зимувати, має чудову здатність не замерзати навіть під час найбільшого морозу. З нього навесні виростуть нові трави.
У багаторічних рослин гинуть надземні частини, а живими лишаються кореневища, бульби, цибулини - підземні.
Є рослини, що ростуть і взимку. Під шаром снігу та опалого листя у підсніжників, пролісок, рясту з’являються пуп’янки, які з настанням тепла розпускаються.
(Діти задають запитання по прослуханому повідомленню тій дитині, яка сидить у кріслі автора).
Перегляд відео «Чому ялика влітку і взимку одного кольору? (https://www.youtube.com/watch?v=x-hA8-Wqc94)
3. Групове заняття.
Гра «Впізнай дерево»
На світлинах зображені хвойні дерева. Користуючись підказкою, з’ясуйте, де ялина, а де сосна. Відповіді підпишіть.
Підказка. Ялина має форму конуса, гілки і шишки дивляться вгору, стовбур майже весь прикритий гілками хвоїнки короткі. У сосни гілки ростуть приблизно з середини стовбура, хвоїнки довші, ніж у ялини.
______________________________ _______________________
____________________________ ___________________________
Гра «Оживи рослину»
Кожна група отримує розрізаний на декілька частин малюнок рослини. Завдання склеїти ці частини в один малюнок.
Заповнення дошки новин
Чи будемо міняти напис на місці пори року і назви місяця? (Ні, так само як і вчора, сьогодні зима, грудень місяць)
Виступ синоптика
Ми дізналися від нашого синоптика температуру повітря. Виміряйте «температуру» вашого настрою на ранковій зустрічі, зафарбувавши поділки на термометрі.
Мені залишається нагадати, що тема дня «Що відбувається з рослинами взимку» та побажати гарного настрою, приємних вражень та нових відкриттів.
Доброго ранку,
Доброго дня!
Бажаєте ви, бажаю вам я!
Хай плещуть долоньки,
Тупають ніжки,
Працюють голівки
Та сяють усмішки.
Доброго ранку!
Доброго дня!
Бажаєте ви, бажаю вам я!
На вулиці сьогодні холодно, а щоб нам не замерзнути, привітаємось по колу і подаруємо один одному елемент зимового одягу.
Перегляд відео «Як зимують тварини»
Перегляд відео «Перелітні та зимуючі птахи»
Гра «Зимівля птахів»
Діти об’єднуються у дві групи. Перша група «Перелітні птахи», друга – «Зимуючі птахи». Діти з кожної групи по черзі підходять до дошки та обирають пташку відповідно до назви своєї групи та прикріплюють їх на дошку (Перелітних до сонечка, а зимуючих до годівнички).
Гра «Слідами тварин»
Дітям пропонується з’єднати тварини з їхніми слідами.
У щоденних новинах неправильно виставлені пора року , місяць, день тижня, число. Треба виправити помилку.
Виступ синоптика
Чи зрозуміли ви, яка тема цього дня?
Вчитель повідомляє про завдання цього дня, коротко оголошує, що вивчатиметься сьогодні на уроках.
Вправа «Очікування»
Діти за бажанням розповідають про те, що вони очікують від сьогоднішнього дня.
Добрий день, малята,
Хлопчики і дівчата.
З давніх пір і понині
Кажуть в нас в Україні
Здоровенькі були!
Всі хором: Здоровенькі були.
Вправа «Мій настрій»
Діти вибирають овал обличчя і малюють на ньому свій настрій, потім демонструють всьому класу.
Вправа «Очікування»
Робота над віршем
БІЛІ МУХИ
Білі мухи налетіли, —
Все подвір’я стало біле.
Не злічити білих мух,
Що летять, неначе пух.
- Галю, Петрику, Кіндрате,
Годі, ледарі, вам спати! —
І побігли до санчат
Галя, Петрик і Кіндрат.
Всі з гори летять щодуху,
Щоб впіймати білу муху,
А санчата їм усім
Змайстрував старий Максим.
М. Рильський
- Коли відбуваються події?
- Що то за мухи налетіли взимку?
- Яка зимова розвага згадується у вірші? (Катання на санчатах з гірки).
- Які рими помітили? (Налетіли – біле, мух-пух, Кіндрате-спати, санчат-Кіндрат, щодуху-муху, усім-Максим).
- А чим ще можна займатися взимку?
- Який малюнок зайвий? Чому?
Гра «Зимова прогулянка»
Діти об’єднуються в дві групи.
-Де переважно відбуваються зимові ігри? Правильно на вулиці. А що треба робити, щоб не змерзнути? (Тепло одягатися)
-Зараз ми перевіримо, чи вмієте ви самостійно обрати собі одяг для зимової прогулянки?
Гра «Прикрась ялинку»
Діти приклеюють тільки ті кульки, які відповідають числу на ялинці.
7
8
Заповнення календаря
Виступ синоптика
Робота зі щоденником вражень:
Моя улюблена зимова гра
Сімейний відпочинок узимку
Узимку я люблю…
Ми прийшли сьогодні в школу,
Стали всі в ранкове коло.
Треба друга привітати,
Усмішку подарувати!
Гра «Йдемо на свято»
Діти йдуть по колу один за одним. Якщо вчитель плескає в долоні один раз – діти підстрибують та йдуть далі, два рази – присідають і рухаються далі, три рази – рухаються, піднімаючи руки вгору.
Загадки про зимові свята з Лего
https://www.youtube.com/watch?v=uzsER1xJeao
1-ша група – Куди кладе подарунки святий Миколай? (Під подушку або у чобіток). Ваше завдання прикрасити чобіток за власним бажанням (фломастери, блискітки, стрази, стрічки, бісер).
2-га група – виготовити ялинкову кульку із різнокольорових кружечків
3-тя група – виготовити різдвяну зірку способом оригамі.
Заповнення календаря
Виступ синоптика
Емоційне налаштування на урок
Усміхнімось один одному, погляньмо ласкаво. Я бажаю вам гарного та цікавого дня.
6.Використані джерела