Свято-розвага
Тема. Краса і спритність - це про нас українців.
Мета: ознайомити з народною та національною символікою українського народу, поєднати красу дівчат - українок та силу і спритність козацьких нащадків, познайомити з головним убором - українським віночком, його значенням в обрядах, віруваннях, розповісти про символічне значення рослин, які вплітали у вінок, познайомити з козацькими розвагами на фізичну силу, спритність, швидкість реакції та нестандартне мислення, виховувати любов до рідного краю,національних традицій та символів.
Обладнання:віночки, вишиті рушники, гімнастичні палиці, м’ячі, відра,
кульки, емблеми, нагороди, листя, різнокольорові стрічки, конячки,
відео про козаків, відео «Найдовше волосся України», рулетка,
горох, кукурудза, квасоля, тарілки, стільці, вежі, зірки з паперу.
Місце проведення:спортивний зал святково прикрашений українською та козацькою символікою.
Хід свята
Вихователь.
- Доброго дня вихованці та гості нашого свята-розваги.
Найкрасивіші дівчата - це в нас на Україні, найхоробріші та найспритніші хлопці - це в нас на Україні.
Ось ї сьогодні на нашому святі поєднаємо красу і спритність.
Учень.
День чарівний, справжнє диво
В залі посмішок багато
В залі людно і красиво
Бо у нас сьогодні свято.
Вихователь.
-А ще наша Україна - це співоча країна. В цьому легко впевнитися.
Пісня «Я маленька Українка».
У виконанні учениці …… прозвучить пісня «Я маленька Українка». Підтримаємо…. оплесками.
Вихователь.
- Кажуть «дівчина» - від слова «диво». І це диво допомагає творити її коса. Хто не милувався довгою косою?Вона викликає захоплення у всіх. Закосиченими українками світ милувався здавна. Довге волосся завжди було ознакою дівочої вроди. Окраса дівчини - це її охайне волосся, акуратно заплетене.
Учениця.
Вірш
Наче та роса, в дівчини коса.
Збережи її, бо яка ж краса!
Купай її в любистку й м’яті,
Щоб була пишна та густа.
Ти збережи її нащадкам,-
Це ж не позичена краса.
Вихователь.
-А зараз перегляньте відео «Найдовше волосся України».( 2м.35см.її довжину волосся занесене до Національного Реєстру Рекордів).
Вихователь.
-А зараз проведемо конкурс «Найдовша коса» в 1-А класі.(дівчата стають в рядок і міряємо їх довжину волосся, оголошуємо переможницю, вручаємо нагороду)
Вихователь.
- Раніше дівчатка прикрашали косу віночком. Сплетений віночок-це не просто краса,а й символічний «знахар душі» ,бо він знімав головний біль,беріг волосся від випадіння. Особливе щастя принесе віночок - оберіг, який сплетено із 12-тьох квіточок. Кожна квіточка щось символізувала.
(Виходять дівчата, стають у рядок, тримають у руках малюнки квітів говорять, що вони означають і розказують вірші про них).
Учениці.
1.Мальва – це символ, любові до рідної землі.
Мальви квіти чарівні
У віконце дивляться мені.
Наче діти заглядають,
Тільки жаль не розмовляють.
2.Чорнобривці-це символ доброти.
Гарні квіти біля хати
Навесні садила мати.
Чорнобривці чарівні
Так і просяться в пісні.
3.Незабутка- це символ вірності
Блакитні незабудки
Розквітли навесні,
Ніколи не забуду
Ці погляди ясні.
4.Деревій-це символ нескореності
Нескорена і мужня квітка,
Вона нескореності знак.
Її в віночку завжди видко...
Звичайна?! Та хіба ж це так?
5.Хміль - це символ гнучкості
Ой, я візьму хмелю,
Ой, візьму три жмені.
Чом хміль розум означає?
Бо великі вуса має.
6.Мак символ мрій,краси,молодості
Як без вишні – не садок,
Так без маку – не вінок.
Хоч багато не рвемо
– Всім віночки сплетемо.
7.Безсмертник – символ здоров’я
Квітка ця. Вона безсмертна!
Подивись, яка шляхетна!
Як її не поважати?
Всім здоров'я може дати.
8.Ромашка-символ ніжності.
Наче сонце, серединка,
Пелюстків біла хустинка.
Знає бджілка і мурашка,
Що звуть квіточку ромашка
9.Волошка-символ вроду,красу.
Я – волошка синьоока,
Падаю усім до ока.
Пахну житом і полями,
Бо вмиваюся дощами.
10. Барвінок-символ життя.
Біля хати у садку,
Під кущами в холодку
Я барвінок посадила,
Поливала кілька днів.
Він розрісся любо-мило,
Аж до снігу зеленів.
11. Любисток-символ любові
У росі, немов намисто,
Під вікном у нас любисток.
Цей любисток мама любить,
Бо його садила Люба.
І садила, й доглядала,
Із відерця поливала.
12.Цвіт вишні-це символ маминої любові.
А вишні цвітуть всі:
так рясно, так рясно
І радість несуть нам у душу..
Прекрасно.
Тут все навкруги скрізь:
красиво, красиво.
А ми всі живімо: щасливо,щасливо.
13.Калина-це символ розуму.
Серед поля, край села
Калинонька зацвіла,
Ніби дівчина в віночку,
У вишиваній сорочці
Русу косу заплела.
(Дівчата сідають, виходить дівчинка з віночком без стрічок).
Вихователь.
- До вінка прив’язували стрічки. Вони були найголовнішою прикрасою дівчат. Стрічки повинні були бути трохи довші від коси,щоб сховати волосся. Дотримувались і символіки барв.
(По черзі дівчатка виносять стрічки, зав’язують їх на вінок і говорять, що колір стрічки означає).
Учениці.
1.Коричнева стрічка-символ рідної землі-годувальниці.
2.Жовта-символ сонця.
3.Зелена-символ молодості.
4.Блакитна-символ неба.
5.Синя-символ води.
6.Фіолетова-символ мудрості.
7.Малинова-символ щирості.
8.Рожева - символ достатку.
9.Червона-символ любові і краси.
10.Біла-символ живої пам’яті поколінь.
(Дівчина надіває цей вінок і робить коло).
Вихователь.
- Які чудові символи?Тому такий віночок оберігає щастя кожної дівчини.
-А зараз до вашої уваги танок «Сонячний віночок»(Під пісню «Сонячний віночок» дівчата виконують таночок з віночками).
Вихователь.
-А наші хлопчики теж не відстають від дівчаток. З наближенням свята Покрови, яке ми відзначаємо 14 жовтня і яке включає в себе три свята: перше - Покрови Божої матері,друге-день козацтва, третє - молоде день захисника Вітчизни. Саме до цього свята ми проведемо конкурси «козацькі забави».
- Хто ж такі козаки.
(Перегляд відео «Дітям про козаків» озвучує вихователь).
- Тож наші хлопчики позмагаються у спритності,швидкості,
зосередженості, увазі ,а дівчатка та гості будуть їх підтримувати.
А ось для вас, хлопці, настанова.
Учень.
(Стає посередині залу і розповідає)
Нумо хлопці покажіться
А ви друзі подивіться.
За якого вболівати
Ви прийшли на наше свято.
Вихователь.
-У нас є дві команди. «Спритники» і «Кмітливці».
(Стають у дві колони. Перед початком козацьких розваг повторюємо правила з техніки безпеки. Відповіді учнів.)
(Всі конкурси під музичний супровід, музика різна під кожний конкурс)
Вихователь.
- Козаки постійно розвивали свої здібності за допомогою фізичних вправ,як їзда верхи. Ми також перевіримо чи наші хлопці стрибучі і сильні.
1 конкурс «Коняки-вершники». ( Конячки на гімнастичних паличках,відра)
- За сигналом учасника на «конях» прямують до відер ,напувають коня і назад,передаючи коня наступному.
Вихователь.
- Козаки славилися своїми кулінарними здібностями. Тож наступний конкурс.
2 конкурс «Забави - кашоварів».
- Якомога швидше відділити кукурудзу, горох, квасолю в різні миски.(по три учасника)
Вихователь.
- Про козацьку дружбу написано безліч легенд,пісень. Ніколи не кидали своїх товаришів в біді.
3 конкурс «Пліч-о-пліч із товаришами».
Затиснути м’яч плечима і долати відстань до фінішу і назад.
Вихователь.
- Коли підходили вороги,то сторожа,яка стояла в дозорі запалювала вежу, сповіщаючи «ворог іде ». Тож і в нас подібний конкурс.
4 конкурс «Засвіти вежу».
Із зіркою підбігти до вежі і прикріпити до уявної вежі.
Вихователь.
Ось і закінчилися конкурси. Вони показали, що наші хлопці спритні, зосереджені і дружні. А дівчата просто красуні.
(Виходять і стають у ряд дівчата, з-заді хлопчики.) (Всій учасників свята-розваги нагороджують солодкими призами, нагородами)
Вихователь.
- Красивий, щедрий рідний край
І мова наша солов’їна.
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься Україна.