Брошура містить добірку завдань з основних напрямів інформаційних технологій, рекомендації та пояснення до їх розв'язання, критерії оцінювання, а також перелік інтернет-ресурсів для самостійної роботи учнів та вчителів інформатики щодо опанування напрямами інформаційних технологій.
Методичний посібник може бути використаний вчителями інформатики для підготовки учнів до олімпіад з інформаційних технологій.
Укладачі:
Літвінова О.Ю., учитель інформатики загальноосвітньої школи I-III ступенів №10 Бахмутської міської ради Донецької області, спеціаліст вищої категорії
Парфьонова Н.В., учитель інформатики загальноосвітньої школи I-III ступенів №5 з профільним навчанням Бахмутської міської ради Донецької області, спеціаліст першої категорії
Методичний посібник для підготовки учнів до олімпіади з інформаційних технологій,
Брошура містить добірку завдань з основних напрямів інформаційних технологій, рекомендації та пояснення до їх розв’язання, критерії оцінювання, а також перелік інтернет-ресурсів для самостійної роботи учнів та вчителів інформатики щодо опанування напрямами інформаційних технологій.
Методичний посібник може бути використаний вчителями інформатики для підготовки учнів до олімпіад з інформаційних технологій.
Пояснювальна записка
Значна роль у формуванні особистості людини як інтелектуального, мобільного та компетентного суб‘єкта відводиться навчальній дисципліні інформатика, оскільки інформатична компетентність на сьогодні є інваріантною: знання, уміння та здатності, що стосуються використання ІКТ у повсякденному житті, не залежать від змісту професійної діяльності майбутнього фахівця.
Тому метою створеного методичного посібника є
Завдання:
Очікувані результати:
Варіант 1
Виконати завдання згідно зразка, який знаходиться в папці Word варіант 1. Виконане завдання збережіть у файлі під ім’ям Word.docx.
Критерій |
Бал |
параметри сторінки |
5 |
форматування тексту |
5 |
вставка зображень та їх параметри |
5 |
форматування абзаців |
5 |
формула |
5 |
всього балів |
25 |
Варіант 2
Виконати завдання згідно зразка, який знаходиться в папці Word варіант 2. Виконане завдання збережіть у файлі під ім’ям Word.docx.
Критерій |
Бал |
Параметри сторінки |
3 |
Стиль заголовка |
3 |
Форматування абзаців |
4 |
Маркований список |
4 |
Додавання зображення |
3 |
Колонки 1 |
4 |
Колонки 2 |
4 |
всього балів |
25 |
Варіант 3
«…НЕМА БІЛЬШОГО ГОНОРУ ДЛЯ ЧОЛОВІКА, ЯК БЕРЕГТИ СВОЮ НАЦІОНАЛЬНУ ЧЕСТЬ ТА БЕЗ НАГОРОДИ ВІРНО ПРАЦЮВАТИ ДЛЯ ДОБРА СВОГО НАРОДУ, ЩОБ ЗАБЕЗПЕЧИТИ ЙОМУ КРАЩУ ДОЛЮ».
Долі українських вчених дуже подібні між собою: їхню творчість знають на чужині і мало або зовсім не знають на батьківщині. Багата на таланти українська земля подарувала людству цілу плеяду геніальних учених і винахідників, співаків і композиторів, письменників і поетів.
Однією з найяскравіших і найпопулярніших постатей і разом з тим найбільш замовчуваним є наш геніальний вчений-фізик, філософ і перекладач, громадський діяч і публіцист, великий патріот, професор Іван Павлович Пулюй (1845-1919).
Завдання. Відформатувати документ відповідно до завдання. Необхідні текстові матеріали та фото знаходяться в папці Word варіант 3.
Критерій |
Бал |
параметри сторінки |
3 |
титульна |
3 |
створення розділів |
3 |
використання стилів для форматування заголовків розділів, основного тексту та підписів під малюнками |
3 |
правильне форматування без використання стилів |
4 |
створений автоматизований зміст |
3 |
розміщення малюнків у потрібних місцях та форматування їх відповідно до зразка |
3 |
правильно оформлені джерела інформації |
3 |
всього балів |
25 |
Варіант 4
(Блез Паскаль)
Створіть дидактичний матеріал, згідно зразка: Зразок Word варіант 4.pdf папки Word варіант 4.
Виконане завдання збережіть у файлі під ім’ям Word.docx.
Критерій |
Бал |
Створення стилю Напис |
3 |
Створення стилю Заголовок |
3 |
Створення стилю Основний |
3 |
Створення блок-схеми |
3 |
Побудова малюнка |
4 |
Фігурний текст |
3 |
Формула |
3 |
Створення таблиці |
3 |
всього балів |
25 |
Варіант 1 "Складові комп'ютера"
Підготуйте презентацію для демонстрації складових частин комп'ютера за допомогою матеріалів папки Power Point варіант-1
Вимоги до презентації:
Критерій |
Бал |
Застосовано шаблон презентації |
2 |
Створено колонтитул |
2 |
Фон малюнків прозорий |
2 |
Перший слайд |
2 |
Другий слайд |
2 |
Третій слайд |
2 |
Четвертий слайд |
2 |
Гіперпосилання на слайдах |
5 |
Анімація на слайдах |
6 |
всього балів |
25 |
Варіант 2 Створіть таку анімацію гойдалки, як у файлі гойдалка.pps. Збережіть документ з назвою PowerPoint.pptx.
Варіант 3
Вивчати фізику в школі нелегко, особливо, якщо відсутні фізичні прилади. І тут на допомогу можуть прийти комп’ютерні моделі. Тож дерзаймо!
Для регулювання опору служать реостати. Реостат - прилад, який при підключенні до електричної мережі може змінювати яскравість світла в залежності від потреб.
Ваше завдання – створити інтерактивну модель роботи реостата (5 слайдів) засобами PowerPoint згідно зразка (файл Зразок PowerPoint.doc в папці PowerPoint варіант 3). В презентації використати зображення лампочки (файл лампа.wmf). Зображення зразків не використовувати.
Результат роботи збережіть у файлі PowerPoint.pptx.
Відповідно руху вказівника миші від положення перемикача реостата з меншим опором до положення з більшим забарвлюється перемикач реостата і змінюється колір лампочки від темно-жовтого до білого і навпаки. Всі зміни зображення повинні відбуватись після запуску презентації без клацання кнопок миші. Завершення роботи презентації здійснюється лише при наведенні вказівника миші на кнопку «ЗАВЕРШИТИ».
Критерій |
Бал |
Зображення блоку живлення(об'єм, знаки) |
3 |
Зображенняпружини(наявність,об'єм, вирівнювання) |
3 |
Зображення сірих дошок і клем (4 штуки) на своїх місцях |
3 |
зображення лампи з цоколем за зразком |
2 |
кнопка згідно зразка |
1 |
5 слайдів- різний колір лампи і перемикачів |
5 |
наведення працює для кожного перимикача назад і вперед |
5 |
кнопка ЗАВЕРШИТИ працює на кожному слайді, тло не реагує |
3 |
всього балів |
25 |
Варіант 1
Завдання виконувати на основі файлу Excel варіант 1.xlsx
Без використання фільтрів та сортування на аркуші «Густина» знайдіть:
Критерій |
Бал |
Формула для найбільшої густини |
2 |
Формула найменшої густини |
2 |
Формула середньої густини |
2 |
Формула кількості речовин, густина яких менша 2000 |
4 |
Формула кількості речовин, густина яких менша 1000 або більша 30000 |
5 |
Формула кількості речовин, в яких густина більша від середньої |
5 |
Знайдено назву найлегшої речовина |
5 |
всього балів |
25 |
Варіант 1
№ |
Фільм |
Країна |
Час |
Жанр |
Дата |
|
П’ятий елемент |
США |
125 |
фантастика |
1996 |
|
Титанік |
США |
185 |
мелодрама |
1998 |
|
Кавказька полонянка |
Росія |
100 |
комедія |
1999 |
|
Драйв |
США |
115 |
бойовик |
2001 |
|
По прозвищу Звір... |
Росія |
85 |
бойовик |
2003 |
|
Професіонал |
Франція |
125 |
бойовик |
2004 |
|
Іграшка |
Франція |
85 |
комедія |
2011 |
|
Танцюрист диско |
Індія |
130 |
мелодрама |
1982 |
|
Патруль часу |
США |
102 |
фантастика |
2010 |
|
Тільки сильніший |
США |
96 |
бойовик |
2013 |
|
Ромео и Джульєтта |
США |
126 |
мелодрама |
1978 |
|
Зіта та Гіта |
Індія |
185 |
мелодрама |
1983 |
|
На Дерибасівській гарна погода ... |
Росія |
95 |
комедія |
1991 |
|
Джуніор |
США |
90 |
комедія |
2001 |
|
Парк Юрського періоду |
США |
120 |
фантастика |
2015 |
|
Кріпкий горішок |
США |
120 |
бойовик |
2001 |
|
Загублений світ |
США |
110 |
фантастика |
2003 |
|
Американбой |
Росія |
110 |
бойовик |
2005 |
|
Невезучі |
Франція |
90 |
комедія |
2003 |
|
Танго і Кеш |
США |
98 |
бойовик |
2004 |
2. Створити форму для заповнення цієї БД (або стандартну стовбчасту форму)
3. Створити запити
Критерій |
Бал |
Створення БД і таблиць БД |
3 |
Зв'язування таблиць |
3 |
Заповнення таблиць даними |
3 |
Створення форми |
4 |
Створення запиту 1 |
4 |
Створення запиту 2 |
4 |
Створення запиту 3 |
4 |
всього балів |
25 |
Варіант 2
Сьогодні українські фізики посідають чільне місце у світовій науці, збагачуючи її оригінальними та ґрунтовними науковими дослідженнями та винаходами. Серед тих, хто своєю самовідданою працею і розумом розвивав українську фізичну науку можна назвати Йосипа Косоногова – видатного фізика, автора нового методу вимірювання електричної проникності рідин для сантиметрових хвиль, Степана Тимошенка – українського професора механіки, згодом одного з провідних учених фізиків США, Юліана Гірняка – спеціаліста у галузі фізичної кінетики, Романа Цегельського, роботи якого присвячені фізиці магнетизму.
Представниками теоретичної фізики є Мар'ян Смолуховський та його учень Володимир Кучер, які зробили значний внесок в розвиток квантової механіки. Назвати слід Дмитра Рожанського – фізика, родом з Києва, члена-кореспондента АН СРСР. Його основні праці стосуються фізики електричних розрядів та радіофізики.
Варто згадати також про діяльність фізиків – членів Наукового Товариства імені Т.Г.Шевченка у Львові – це саме приклад поведінки вчених, які за будь-яких обставин не забували, ким вони є, де їх коріння і кому вони повинні служити.
Завдання
Створити базу даних з використанням програми Microsoft Access «Видатні українські вчені-фізики». База даних повинна містити таку інформацію про вчених-фізиків:
Прізвище |
|
Ім’я |
|
По батькові |
|
Дата народження |
|
Місце народження |
|
Коротка біографія |
|
Фото |
|
Відкриття, винаходи, розробки |
|
|
|
|
Створити форму для БД такого зразка:
Критерій |
Бал |
Створення БД і таблиць БД |
3 |
Зв'язування таблиць |
3 |
Заповнення таблиць даними |
3 |
Створення форми |
4 |
Створення запиту 1 |
4 |
Створення запиту 2 |
4 |
Створення звіту |
4 |
всього балів |
25 |
ЕЛЕКТРОННІ ДЖЕРЕЛА ІНФОРМАЦІЇ