Методичний прийом "Одягни сенкан"
Мета застосування прийому: розвивати інтелектуальні здібності учнів, активізувати їх творчий потенціал, надати можливість дитині побути автором; перевірити знання частин мови, вдосконалити навички роботи з текстом, збагатити словниковий запас школярів.
Зміст нетрадиційного (традиційного) прийому. Слово "сенкан" походить від французького слова "п'ять" і означає неримований вірш у п'ять рядків на запропоновану тему.
Зміст сенкану
Тема ( 1 іменник).
Опис теми ( 2 прикметники).
Дія, пов'язана з темою ( 3 дієслова).
Ставлення до теми (речення з 4 слів).
Синонім до теми ( 1 іменник).
Таким чином, складаємо сенкан.
Зима
Білоніжна, довгоочікувана
Розстелила, зачарувала, подарувала
Пухнастою ковдрою вкрита земля.
Чарівниця
Тепер кожний рядок сенкану ніби-то "одягаємо", тобто, використовуючи слова з рядків, складаємо речення. Можна змінювати форму слова, додавати інші слова, словосполучення, речення так, щоб текст був зв'язним. Речення, що виражає ставлення до теми (з 4рядка), також можна використати. З утворених речень виходить твір-мініатюра.
А ось складений твір-мініатюра. (Використані слова і речення із сенкану виділено шрифтом).
Зима
Настала білосніжна зима. Вона зачарувала все довкола. Зимова краса дарує людям радість. У повітрі кружляє сніг. Пухнастою ковдрою вкрита земля. Зима – справжня чарівниця!