Методичний прийом "Одягни сенкан"

Про матеріал
В матеріалі описано методичний прийом, створений на основі інтерактивної вправи "Сенкан". Показано, як просто і цікаво можна обіграти сенкан і створити твір-мініатюру. Даний прийом можна використовувати з учнями 2-4 класів
Перегляд файлу

Методичний  прийом "Одягни сенкан"

Мета застосування прийому: розвивати інтелектуальні здібності учнів, активізувати їх творчий потенціал, надати можливість дитині побути автором; перевірити знання частин мови, вдосконалити навички роботи з текстом, збагатити словниковий запас школярів.

Зміст нетрадиційного (традиційного) прийому. Слово "сенкан" походить від французького слова "п'ять" і означає неримований вірш у п'ять рядків на запропоновану тему.

Зміст сенкану

Тема ( 1 іменник).

Опис теми ( 2 прикметники).

Дія, пов'язана з темою ( 3 дієслова).

Ставлення до теми (речення з 4 слів).

Синонім до теми ( 1 іменник).

Таким чином, складаємо сенкан.

Зима     

Білоніжна, довгоочікувана

Розстелила, зачарувала, подарувала

Пухнастою ковдрою вкрита земля.

Чарівниця

Тепер кожний рядок сенкану ніби-то "одягаємо", тобто, використовуючи слова з рядків, складаємо речення. Можна змінювати форму слова, додавати інші слова, словосполучення, речення  так, щоб текст був зв'язним. Речення, що виражає ставлення до теми (з 4рядка), також можна використати. З утворених речень виходить твір-мініатюра.

А ось складений твір-мініатюра. (Використані слова і речення із сенкану виділено шрифтом).

Зима

Настала білосніжна зима. Вона зачарувала все довкола. Зимова краса дарує людям радість. У повітрі кружляє сніг. Пухнастою ковдрою вкрита земля. Зима – справжня чарівниця!

 

docx
Додано
28 листопада 2022
Переглядів
800
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку