Методичний збірник "Римівки та пісні на уроках англійської мови в НУШ"

Про матеріал
У методичному збірнику подано римівки та пісні. Збірник призначається для вчителів англійської мови та учнів початкової шлоли. Матеріал у збірнику впорядкований та систематизований. Відповідає вимогам навчальної програми та призначений для застосування при проведенні уроків та позакласних заходів.
Перегляд файлу

 

Старовижівська селищна рада

Гуманітарний відділ

Старовижівський ліцей

 

Ірина Барда

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Стара Вижівка – 2022

Барда І.М. Римівки  та пісні на уроках англійської мови  в НУШ: методичний збірник/ І.М. Барда; Стара Вижівка, 2022. –  75 с.

 

У методичному збірнику подано римівки та пісні. Збірник призначається для вчителів англійської мови та учнів початкової шлоли. Матеріал у збірнику впорядкований та систематизований. Відповідає вимогам навчальної програми та призначений для застосування при проведенні уроків та позакласних заходів.

Схвалено методичною радою Старовижівського ліцею Старовижівської селещної ради (протокол від 29 жовтня 2021 року № 3)

Рецензент: Дідух  Марія Ярославівна, вчитель англійської мови, голова методичного обєднання вчителів англійської мови Старовижівського ліцею Старовижівської селещної ради.

Зміст

Вступ………………………………….4-10

Розділ1. Римівки…………………....11-45

1.1 Римівки на приголосні звуки…..11-32

  1.   Римівки на голосні звуки………33-41

1.3 Римівки на дифтонги…………...42-45

Pозділ 2. Пісні………………………46-73

2.1 Пісні для вітання………………..46-49

2.2 Пісні до теми «Christmas»……...50-60

2.3 Пісні для фізкультхвилинок…...61-73

Список використаних джерел……..74-75

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вступ

Пісні, вірші та римівки є важливим мотивуючим засобом навчання на уроках англійської мови в новій українській школі. Вивчаючи їх напам’ять, учні автоматично засвоюють лексичні одиниці, граматичні структури, ритм, наголос та вимову звуків, удосконалюють навички мовленнєвої діяльності.

Для того, щоб пісні та вірші сприяли досягненню навчальних цілей, вчитель має обрати шлях презентації їх, підібрати потрібну наочність, а також ретельно спланувати хід роботи.

Короткі вірші, римівки та пісні можуть бути використані для проведення фонетичних зарядок. Довгі сюжетні пісні можна розцінювати як тексти для читання чи аудіювання. Незалежно від цього робота над віршованим матеріалом розпочинається з активізації учнівської уваги, ознайомлення з новими лексико-граматичними одиницями та наданням завдання для першого прослуховування. Кінцевою метою, як правило, є вивчення римівки напам’ять.

Англійські римівки є витвором народної творчості, соціального та історичного досвіду, мудрості народу, його яскравої та образної мови.

Цінність використання римівок на уроці іноземної мови полягає в тому, що ритмічне та римоване слово легко піддається запам’ятовуванню, а доступний лексичний та граматичний матеріал дає можливість молодшим школярам розширити свої уявлення про особливості англійської поезії та поглибити знання про країну, мову якої вивчають.

Широке використання римівок дає можливість учням не тільки швидко сприймати та запам’ятовувати фонетичні зразки після багаторазового їх повторення, а й урізноманітнює навчальну діяльність учнів та стимулює засвоєння мовного матеріалу.

Обов’язковою вимогою до використання римівок на уроці в початковій школі є їх відповідність меті навчання та рівню психолого-вікових особливостей учнів.

Правильне використання римівок на уроці іноземної мови дає змогу вчителеві зробити механічну імітацію звуків творчим та цікавим видом роботи, а заучування їх напам’ять принесе задоволення молодшим школярам.

Для молодших школярів слід підбирати римівки прості за змістом, з чітким ритмом, короткі, з цікавою поетичною думкою та соціокультурним забарвленням.

Це можуть бути:

-жартівливі римівки-потігаки (limericks),

-лічилки (counting-out rhymes),

-римівки-загадки (puzzles),

-колискові римівки (lullabies),

-римівки- небилиці (jingles and wonders).

Поряд із використанням римівок на уроці іноземної мови в початковій школі доцільно широко застосовувати зображувальну та вербальну наочність, ігрову та рухливу діяльність учнів для того, щоб сприяти виробленню фонетичної компетенції молодшого школяра.

Використання римівок учителем дає можливість учневі точно відтворити почутий (з голосу вчителя або з аудіо запису) фонетичний зразок та, засвоївши інтонацію англійського речення в цілому, надалі вживати потрібну фонетичну одиницю та необхідну інтонацію в усному висловлюванні самостійно й правильно.

Римівки зручно застосовувати як для пояснення фонетичного явища, його аналізу, свідомого імітування, так і для сприяння розвитку фонематичного слуху та фонетичної компетенції учнів взагалі.

Пісні також сприяють розвитку фонематичного слуху та фонетичної компетенції учнів НУШ. Залежно від мети використання пісень їх можна розподілити на багато- та однофункціональні. Однофункціональні пісні використовують для того, щоб відпрацювати та закріпити лише одне мовне явище, наприклад, запам’ятати слова з теми (іграшки, тварини, шкільні речі), форму часу, мовну структуру, що часто вживається.

Всі вправи, що використовуються під час роботи з піснею, можна розподілити на п’ять груп:

  •           лексичні;
  •           вправи, спрямовані на розвиток навичок аудіювання;
  •           вправи, що полегшують заучування;
  •           вправи для відпрацювання граматичного матеріалу;
  •           вправи для розвитку навичок говоріння та письма.

Підбір пісенного матеріалу залежить від рівня мовленнєвої компетенції, віку та інших особливостей учнів. Окрім того, вони повинні відповідати певним вимогам:

  •                    бути автентичними, доступними в інформаційному та мовному плані;
  •                    відповідати меті уроку.

Таким чином при підборі пісенного матеріалу треба звертати увагу на зміст та форму пісні, тобто словниковий матеріал та граматичні структури. Крім того треба враховувати ритм та мелодію. Загальною метою уроку, на якому вивчається пісня, є ознайомлення з пісенною культурою англомовних дітей та вдосконалення мовленнєвої компетенції.

Етапи роботи з піснею чи ривмівкою.

  1. Вибір пісні, відповідно до теми і вікових особливостей;
  2. Створення мотивації для вивчення пісні чи римівки.
  3. Опрацювання нової лексики та граматичного матеріалу, який може викликати труднощі при вивченні пісні чи рисівки.
  4. Прослуховування римівки чи пісні.
  5. Читання хором за вчителем.
  6. Опрацювання по одному рядку.
  7. Читання римівки індивідуально.
  8. Заучування римівки напам’ять.
  9. Конкурс на кращого читця.
  10. Драматизація.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розділ 1. Римівки

  1.   Римівки на приголосні звуки

****

D:\2014-2015\фонетичны зарядки\картинки\ио.jpg

 

****

B is for books    and for bookcase.  D:\2014-2015\фонетичны зарядки\картинки\Книжкова-шафа--Дизайн--5---10-40'Контейнери.jpg

I have many books in my bookcase.

****

Buzz, buzz, buzz, go to bees in the sun.

Buzz, buzz, buzz, making honey is fun.

        

****

A box of biscuits,

a box of mixed biscuits,

and a biscuit mixer.

 

****

 Betty bought a beautiful bright blue blouse.

****

Ruby Rugby's brother bought and brought her

back some rubber baby-buggy bumpers

****

Betty Butter bought some butter,

But she said, “My butter’s bitter,

And a bit of better butter

Will make my butter better”.   

 ****

A big black bug bit a big black bear

A big black bear bit a big black bug     

D:\2014-2015\фонетичны зарядки\картинки\чсамрлдж.jpg

A cup of black coffee

In a black coffee cup.

 

****

I can walk

I can talk

I can hear

I can see

I can jump

I can swim

I can run

This is fun.

 

 

 

****

How many cookies could a good cook cooks.

If a good cook could cook cookies?

A good cook could cook as much cookies

As a good cook who could cook cookies.

****

Сlawns grow  glowing crowns.

 

 

D:\2014-2015\фонетичны зарядки\качка.jpg

Father Duck  goes for a swim,

Mother Duck comes out with him.

And behind them clean and trim

ven little ducklings swim.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D:\2014-2015\фонетичны зарядки\картинки\н.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

****

It is winter, it is cold.

Father Frost is very old.

But he is always full of joy

And glad to give me a nice toy.

****

That fish has a thin fin.

That fish has a fat fin.

****

The fourth fly flies forty-five feet,

The fifth fly flies fifty-four feet.

What fly flies fifty-five feet?

****

Fresh fried fish, fresh fish fried, fried fresh fish, fish fried fresh.

****

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

****

Cows graze in groves on grass which grows in grooves in groves.

 

                            ****

Grey geese are in a green grazing.


Gray were the geese and green was the grass.

 

***

H is for hand.

I have two hands.

This is the way

I clap my hands.

 

****

Little brown rabbit went hippy hop,

Hippy hop, hippy hop.

Into the garden without any stop.

Hippy hop, hippy hop.

He ate for his supper a fresh carrot top.

Hippy hop, hippy hop.

Then home went the rabbit without any stop,

Hippy hop, hippy hop.

 

****

Hamburgers, hamburgers are for my tea,                                                                                                                   

Hamburgers, hamburgers are for breakfast , lunch and tea.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D:\2014-2015\фонетичны зарядки\картинки\тьтльб.jpg****

 

 

 

 

 

 

 

                     Jump-jump-jump, 
Jump over the moon,
Jump all the morning
And all the noon.

 

 

 

****

J is for Jam.

This is an apple jam.

Jimmy likes an apple jam.

 

****

Jim and Jess, John and Jane

Go to London to look at Big Ben.

 

 

 

 

 

 


 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

****

Kitty caught the kitten in the kitchen.

 

 

 

****

A lump of red leather, a red leather lump.

 

****

Little Kitty laps her milk

Lap, lap, lap!

Her tongue goes out,

Her tongue goes in,

Lap, lap, lap!

Little Kitty likes her milk,

Lap, lap, lap!

Oh, see her tongue

Go out and in,

Lap, lap, lap!

 

****

I’m eleven.

My sister is seven.

My mother is thirty.

My father is forty.

My granny is seventy-two

And you?

How old are you?

 

****

M is for May and for May Day,

For March for Mother’s Day.

****

My mummy makes me muffins

on Mondays.

 

****

D:\2014-2015\фонетичны зарядки\картинки\сампиртоьл.jpg

 

 

D:\2014-2015\фонетичны зарядки\картинки\івачспмиртоль.jpg

 

****

Nick has a nice name

and a nice night suit.

 

****

Peter Piper picked

A peck of pickled peppers.

A peck of pickled peppers.

Peter Piper picked.

 

****

All that I want is a proper cup of coffee

Made in a proper copper coffee pot.

 

 

 

 

 

****

Rain on the grass,
And rain on the tree,
Rain on the river,
But not on me.
 

 

 

 

 

****

Here is a rose,

The rose is a red.

****

The rain is raining all around

It falls on fields and trees,

It rains on the umbrellas,

And on the ships at seas.

****

Red lorry, yellow lorry,

red lorry, yellow lorry.

        D:\2014-2015\фонетичны зарядки\картинки\пшрогдл.jpg

****

Ruby Rugby's brother

brought her ruby roses.

Robert Rowley rolled

A round roll round.

****

D:\2014-2015\фонетичны зарядки\картинки\рополо.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

Swan swam over the sea,
Swim, Swan, swim;
Swan swam back again,
Well swum, Swan!

 

 

****

Stop! Look! Listen!

Before you cross the street,

Use your eyes, use your ears,

 And then use your feet.

 

****

Miss, miss, little miss, miss.

When she misses, she misses like this.

****

Six silver swans

swam silently seaward.

 

 

 

 

 

****

Tick-tock, tick-tock,

Ticks Tommy’s clock.

Tick-tock, tick-tock,

Ticks and ticks his clock.

 

****

Never trouble trouble

Till trouble troubles you.

It only doubles trouble

               And troubles others too.

****

Don’t trouble trouble

Until  trouble troubles you.

****

Two tiny tigers

take two taxis to town.

 

 

 

 

           The plane is traveling up in the sky.

                     Vw - vw - vw .

              Moving so fast, and ever so high,

                          Vw - vw - vw .

                Over the land, and over the sea,

                              Vw - vw - vw .

 

 

But we always come back in time for tea,

                   Vw - vw - vw .

 

 

****

V is in five

And also in seven.

It is in twelve

And in eleven.

 

[w]

Whether the weather be fine

or whether be not.

Whether the weather be cold

or whether the weather be hot.

We'll weather the weather

 whether we like it or not.

****

Why do you cry, Willy?

 Why do you cry?

Why Willy? Why, Willy?

Why, Willy? Why?

 

****

While we were walking,

we were watching window washers

Wash Washington's windows

with warm washing water.

 

Ring a ding,ring a ding.

Ding, ding, ding.

                       Summer comes after spring.

Ring a ding,ring a ding.

 Welcome summer

Good-bye spring.

 

 

 

 

 

 

 ****

Big bells ring a long, full song,

Ding-dong-ding-dong

Small bells ring a clear, sweet song.

Ding, ding, ding, ding,

ding, ding, ding!

 

 ****

In the spring,in the spring,

Sweet and fresh is everything.

Winter winds are no more blowing,

In the fields all is growing,

In the spring,in the spring.

Sweet and fresh is everything.

 

 

 

                           

                            The sun is shining.

              The flowers are

                 blooming.

           The sky is blue.

                The rains are few.

 

 

 

 

 

****

Little monkey in the tree.

This is what he says to me,

“They, they, they,thee, thee, thee”.

Monkey jumps from limb to limb

While I chatter back to him:

“Thee, thee, thee, they, they, they.”

****

Together, together,

Together every day;

Together, together,

We work and play.

Together, together,

We read our books each day;

Together, together

We work and play.

 

 

 

Happy Birthday to you,

Happy Birthday to you.

Happy Birthday, dear mother ,

Happy Birthday to you.

  1.   Римівки на голосні звуки

[ᴂ]

A black cat sat on the map
And ate a fat rat.
What a big black cat!
What a cat! What a cat!

****

Pussy – Cat, Pussy – Cat

Can you catch

That big, fat rat?

If you catch

That bad, fat rat,

You will have some milk for that.

сае.png 

****

 

 

 

 

 

 

****

Pat’s  black  cat

Is  in  Pat’s  black  hat.

 

****

That handsome man standing with his back to the track has a hat in his hand.

 

[i]

 

D:\2014-2015\фонетичны зарядки\ми.jpgSix little kittens

lost their mittens.

It’s a pity,

they were so pretty.

 

 

****

Little Bill, sit still.

Will you sit still, little Bill?

If you sit still, little Bill,

Jimmy Nill will bring you to big hill.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Puppy-Bubby, come to me!

Let us play under the tree.

Puppy-Bubby, come to us!

We shall play on this green grass.

 

****

Under the table, under the bed.

Under the sofa I’m looking for Fred.

If you know where he is,

Help me to find him, please.

 

****

U is for Under, but not for At.

“I’m under the tree”, says Pat.

 

 

 

****

 If you understand, say "understand".

 If you don't understand, say "don't understand".

 But if you understand and say ""don't understand"".

 How do I understand that you understand. Understand!?

[ɒ]

Cob is Bob’s dog,

Tob is Mob’s dog.

 

               ****

A grey cat is on a mat.

A green frog is on a log.

A red cock is on a clock.

A big fish is on a dish.

A white hare is on a chair.

 

           [ʊ]

A good cook

Never cooks

While looking into

a cookery book.

****

We are good friends

my books and I.

We have such fun

My books and I.

We are good friends

Can you say why?

 

[ə]

Acrobat runs across the street.

****

I love my father,

I love my mother,

I love my sister

And my big brother.

 

D:\2014-2015\фонетичны зарядки\картинки\аспмирто.jpg 

 

[e]

I can see

ten red pens,

But Ted takes

only seven red pens.

 

[i:]

 

Blue is the sea.

Green is the grass.

White are the clouds as they slowly pass.

Black are the crows.

Brown are the trees.

Red are the sails of a ship in the breeze.

 

****

Each Easter Eddie eats eighty Easters eggs.

 

****

Feed the bees

With three sweet peas.

 

****

I see a bee in a tree.

I see Pete in the street.

I like tea and meat.

 

****

 Jam is very-very sweet

And is very good to eat.

 

****

I see a monkey,

I see a dog,

I see a rabbit,

I see a frog.

 

****

One, and two,

and three, and four,

We are sitting on the floor.

We are playing with a ball,

And a pretty little girl.

 

 

 

 

 

Here is a big car,

here is a big star

There is a little car,

there is a little star.

 

 

 

 

My dog is funny,

My dog is small;

It likes to run, to hop, to roll

In the basket like a ball,

It never bites me, not at all.

 

        ****

Go to bed late —

stay very small.

Go to bed early —

grow very tall.

 

 

 

 

I like to go to the zoo

To the zoo, to the zoo!

Come with me to the zoo!

To the zoo, to the zoo

A zebu lives in the zoo!

A zebra lives there too

In the zoo, in the zoo!

****

MOO COW, MOO COW.
Moo cow, moo cow,
How do you do, cow?
Very well, thank you,
Moo, moo, moo.
 

 

 

The earlу bіrd sо І have heard,

Сatсhes the worm and takes mу word,

І know two сhaps and уet а thіrd

Сould learn a lessоn frоm that bіrd.

 

1.3 Римівки на дифтонги

 

 

 

 

 

 

My name is Ann.

Her name is Man.

His name is Ben.

Say it again.

 

 

****

Rain, rain go away

Come again another day.

Little children like to play.

 

[aɪ]

 

Butterfly, butterfly,

Where do you fly,

So quick and so high

In the blue, blue sky?

                                       ****

My kite is white,

My kite is light,

My kite is in the sky

Now left, now right,

You see the kite

                                      You see it

                                       You and I.

               ****

I like my Bunny

Bears like honey.

Girls like cats.

Cats like rats.

Boys like dogs.

Storks like frogs.

****

I scream,

You scream,

We all scream

For ice-cream.

****

No need to light a night light

on a light night like tonight.

 

           About mouse

I think mice are rather nice.

Their tails are long,

Their faces small.

They don’t have any chins at all.

Their teeth are white.

They run about the house at nigh.

 

                                           The wise old owl

                                       sat on an oak.

                                        The more he heard

                                           the less he spoke. 

 

 

 

 

****

I found a cow! How?

I found a bear! Where?

I found a hen! When?

I found a bear!

I found a hen!

I found a cow! Wow!

How now, brown cow?

Little Mouse

Little Mouse, Little Mouse,

Will you come out of your house?

Thank you, Pussy! Says the mouse.

I won’t leave my little house.

 

 

 

 

 

                 ****
Moo cow, moo cow,
How do you do, cow?
Very well, thank you,
Moo, moo, moo.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розділ 2. Пісні

2.1 Пісні для вітання

Hello!

Hello! Hello! Hello, how are you?

Hello! Hello! Hello, how are you?

I’m good! I’m great! I’m wonderful!

I’m good! I’m great! I’m wonderful!

Hello! Hello! Hello, how are you?

     Hello! Hello! Hello, how are you?

     I’m tired. I’m hungry. I’m not so good.

     I’m tired. I’m hungry. I’m not so good.

Hello! Hello! Hello, how are you?

Hello! Hello! Hello, how are you?

Hello! Hello! Hello, how are you?

Hello! Hello! Hello, how are you?

 

                  C:\Users\1\Downloads\websiteplanet-qr (2).png

Hello! Nice day!

 

Hello – hello

Nice day – nice day

Pleased to see you – pleased to see you too

Let’s run – let’s run

Let’s play – let’s play

I will talk to you – I will talk to you

 

We can dance – we can dance

And sing – and sing

We can jump – we can jump

And swing – and swing

Watch me laugh – watch me laugh

And poke a face – and poke a face

Now we’re friends – Now we’re friends

Come and join us at our place

C:\Users\1\Downloads\websiteplanet-qr (6).png

Hello, hello.

 

Hello, hello. Can you clap your hands? Hello, hello. Can you clap your hands?

Can you stretch up high?

Can you touch your toes?

Can you turn around?

 Can you say hello?

 

Hello, hello. Can you stamp your feet?

Hello, hello. Can you stamp your feet?

       Can you stretch up high?

C:\Users\1\Downloads\websiteplanet-qr (8).pngCan you touch your toes?

Can you turn around?

Can you say hello?

 

 

 

  

Hello, hello. Can you clap your hands?

Hello, hello. Can you clap your hands?

Hello, hello. Can you stamp your feet.

 

 

Hello, hello. What’s your name?

 

Hello, hello. What’s your name?

Hello, hello. What’s your name?

My name is Noodle.

My name is Blossom.

Nice to meet you.

 

Hello, hello. What’s your name?

Hello, hello. What’s your name?

C:\Users\1\Downloads\websiteplanet-qr (9).pngC:\Users\1\Downloads\websiteplanet-qr (9).png My name is Cheesy.

My name is Broccoli.  

Nice to meet you.

 

Hello, hello. What’s your name?

Hello, hello. What’s your name?

My name is Jelly.

My name is Kernel.

Nice to meet you.

 

Let’s be friends!

 

 

 

2.2 Пісні до теми «Christmas»

Rendeer Santa Hat Stock Vector (Royalty Free) 65679646Hello, reindeer

       Hello, reindeer

Мультяшный санта-клаус с мешком | Премиум векторыHello, snowman

Hello, Santa

Happy holidays

One, two, three

Four, five, six

Seven, eight, nine, ten

Merry Christmas, everyone

Let's sing it once again

Hello, reindeer

Easy How to Draw a Snowman Tutorial and Snowman Coloring PageHello, snowman

Hello, Santa

Happy holidays

Happy holidays

 

C:\Users\1\Downloads\websiteplanet-qr (11).png

Santa, where are you?

 

Santa, Santa, where are you?

Santa, Santa, where are you?

Are you under the tree?

Are you in your sleigh?

Are you on the rooftop?

Santa, where are you?

Merry Christmas 2020: Know The Legend Of Santa Claus And Rudolph The Red  Nosed Reindeer 

                                Look. Look. Over there

                             Look. Look. Over where?

                               Look. Look. Over there!

                              Santa, is that you?

                           No, it’s Daddy.

 

Santa, Santa, where are you?

Santa, Santa, where are you?

Are you under the tree?

Are you in your sleigh?

 Are you on the rooftop?

Santa, where are you?

 

 

 

Look. Look. Over there.

Look. Look. Over where?

Look. Look. Over there!

Santa, is that you?

Santa?

 

Ho ho ho! Ho ho ho! Ho ho ho ho ho!

Ho ho ho ho ho! Ho ho ho ho ho!

Santa!!!

 

C:\Users\1\Downloads\websiteplanet-qr (11).png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dashing through the snow,

in a one-horse open sleigh,

Over the fields we go,

laughing all the way.

Bells on bob-tails ring,

making spirits bright,

What fun it is to ride

and sing a sleighing song tonight.

 

C:\Users\1\Downloads\websiteplanet-qr (13).pngJingle bells, jingle bells,

jingle all the way!

O what fun it is to ride

in a one-horse open sleigh.

Jingle bells, jingle bells,

jingle all the way!

O what fun it is to ride

in a one-horse open sleigh.

We Wish You a Merry Christmas

 

We wish you a merry Christmas

We wish you a merry Christmas

We wish you a merry Christmas and a happy  new year (2)

 

Good tidings we bring to you and your kin

Good tidings for Christmas and a happy new year

 

Now bring us some figgy pudding

Now bring us some figgy pudding

Now bring us some figgy pudding

And a cup of good cheer

C:\Users\1\Downloads\websiteplanet-qr (14).png 

We won't go until we get some

We won't go until we get some

We won't go until we get some

So bring it right here

 

 

 

 

Santa Claus is coming to town

 

You better watch out, you better not cry

You better not pout. I'm telling you why. Santa Claus is coming to town

 

He's making a list and checking it twice

Gonna find out who's naughty and nice

Santa Claus is coming to town

 

He sees you when you're sleeping

He knows when you're awake

He knows if you've been bad or good

Santa Claus - PapoSo be good for goodness sake

 

C:\Users\1\Downloads\websiteplanet-qr (15).png 

 

 

 

 

 

 

 

 

I’m a little snowman

 

I’m a little snowman, look at me.

These are my buttons, 1 2 3.

These are my eyes and this is my nose.

I wear a hat and scarf. Brrr…it’s cold!

 

I’m a little snowman, look at me.

These are my buttons, 1 2 3.

These are my eyes and this is my nose.

I wear a hat and scarf. Brrr…it’s cold!

 

I’m a little snowman, look at me.

These are my buttons, 1 2 3.

These are my eyes and this is my nose.

I wear a hat and scarf. Brrr…it’s cold!

Snowman | Free Printable Templates & Coloring Pages | FirstPalette.comC:\Users\1\Downloads\websiteplanet-qr (16).png 

 

 

 

 

 

 

 

Five little snowmen

 

Five little snowmen standing in a row.

Each with a hat and a big red bow.

Out came the sun and it stayed all day.

One little snowman melted away.

Four little snowmen standing in a row.

Each with a hat and a big red bow.

Out came the sun and it stayed all day.

One little snowman melted away.

Three little snowmen standing in a row.

Each with a hat and a big red bow.

Out came the sun and it stayed all day.

One little snowman melted away.

Two little snowmen standing in a row.

Each with a hat and a big red bow.

Out came the sun and it stayed all day.

One little snowman melted away.

One little snowman standing all alone.

He had a hat and a big red bow.

Out came the sun and it shone all day.

And the one little snowman melted away.

Now all the little snowmen melted away!

 

Little snowflake

 

Snowflake, snowflake, little snowflake.

Little snowflake falling from the sky.

Snowflake, snowflake, little snowflake.

Snowflake Logo Design Vector Icon Template Stock Vector - Illustration of  logo, white: 172886650Falling, falling, falling, falling, falling,

falling, falling, falling, falling…

falling on my head.

 

Snowflake, snowflake, little snowflake.

Little snowflake falling from the sky.

Snowflake, snowflake, little snowflake.

Falling, falling, falling, falling, falling,

falling, falling, falling, falling…

falling on my nose.

 

Snowflake, snowflake, little snowflake.

Little snowflake falling from the sky.

Snowflake, snowflake, little snowflake.

Falling, falling, falling, falling, falling,

C:\Users\1\Downloads\websiteplanet-qr (17).pngfalling, falling, falling, falling…

falling in my hand.

 

 

Up on the housetop

 

Up on the housetop reindeer pause.

Out jumps good old Santa Claus.

Down through the chimney,

with lots of toys.

All for the little ones’ Christmas joys.

 

Ho, ho, ho! Who wouldn’t go?

Ho, ho, ho! Who wouldn’t go?

Up on the housetop, click, click, click.

Down through the chimney with old Saint Nick.

 

First come the stockings in a row.

Filled with goodies top to toe.

Then to the tree old Santa springs,

to place the presents that he brings.

 

Ho, ho, ho! Who wouldn’t go?

Ho, ho, ho! Who wouldn’t go?

Up on the housetop, click, click, click.

Down through the chimney with old Saint Nick.

Everything delivered from his sack.

Santa has a cookie snack.

Back to the reindeer and the sleigh.

Into the night they fly away.

 

Ho, ho, ho! Who wouldn’t go?

Ho, ho, ho! Who wouldn’t go?

Up on the housetop, click, click, click.

Down through the chimney with old Saint Nick.

C:\Users\1\Downloads\websiteplanet-qr (18).pngSanta Claus on The Roof Concept 3376007 Vector Art at Vecteezy

2.3 Пісні для фізкульт хвилинок

 

Stand up, sit down, keep moving

Учебник Spotlight 2. Часть 1. Страница 21 

 

 

 

 

 

C:\Users\1\Downloads\websiteplanet-qr (20).png 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Stand up, sit down

 

Stand up, stand up, sit down, sit down

Stand up, stand up, turn around, turn around

Sit down, sit down, stand up, stand up

Turn around, turn around, turn around

Put one hand up, put one hand down

Put two hands up, put two hands down

Sit down, sit down, stand up, stand up

Turn around, turn around, turn around

KDG3 U1: Stand Up, Sit Down | Baamboozle   

 Jump, jump, jump!

C:\Users\1\Downloads\websiteplanet-qr (21).pngHop, hop, hop!

Run, run, run!

Stop, stop, stop!

 

 

 

If you’re happy and you know it

 

If you’re happy and you know it,

clap your hands.

If you’re happy and you know it,

clap your hands.

If you’re happy and you know it,

then your face will surely show it.

If you’re happy and you know it,

clap your hands.

 

If you’re happy and you know it,

stomp your feet.

If you’re happy and you know it,

stomp your feet.

If you’re happy and you know it,

then your face will surely show it.

If you’re happy and you know it,

stomp your feet.

 

If you’re happy and you know it,

shout “Hooray!”

If you’re happy and you know it,

shout “Hooray!”

If you’re happy and you know it,

then your face will surely show it.

If you’re happy and you know it,

shout “Hooray!”

 

 

Teddy bear

 

Teddy bear, teddy bear, turn around,

Teddy bear, teddy bear, touch the ground.

Teddy bear, teddy bear, shine your shoe,

Teddy bear, teddy bear, that will do

 

Teddy bear, teddy bear, go upstairs,

Teddy bear, teddy bear, say your prayers.

Teddy bear, teddy bear, turn off the light,

Teddy bear, teddy bear, say good night.

C:\Users\1\Downloads\websiteplanet-qr (22).pngTeddy Bear GIFs | Tenor

Clap your hands!

Clapping hands child: векторна графіка, зображення, Clapping hands child  малюнки | Скачати з Depositphotos® 

Clap, clap, clap your hands

as slowly as you can.

Clap, clap, clap your hands

as quickly as you can.

Shake, shake, shake your hands

                 as slowly as you can.

Shake, shake, shake your hands

                  as quickly as you can.

C:\Users\1\Downloads\websiteplanet-qr (23).png 

Roll, roll, roll your hands

as slowly as you can.

Roll, roll, roll your hands

as quickly as you can.

 

Pin on Songs & poems for kidsWiggle, wiggle, wiggle your fingers

             as slowly as you can.

Wiggle, wiggle, wiggle your fingers

              as quickly as you can.

Pound, pound, pound your fists

as slowly as you can.

Pound, pound, pound your fists as quickly as you can.

Baby shark

Baby shark, doo doo doo doo doo doo

Baby shark, doo doo doo doo doo doo

Baby shark, doo doo doo doo doo doo

Baby shark!

Mommy shark, doo doo doo doo doo doo Mommy shark, doo doo doo doo doo doo Mommy shark, doo doo doo doo doo doo Mommy shark!

Daddy shark, doo doo doo doo doo doo Daddy shark, doo doo doo doo doo doo Daddy shark, doo doo doo doo doo doo Daddy shark!

Grandma shark, doo doo doo doo doo doo Grandma shark, doo doo doo doo doo doo Grandma shark, doo doo doo doo doo doo Grandma shark!

Grandpa shark, doo doo doo doo doo doo Grandpa shark, doo doo doo doo doo doo Grandpa shark, doo doo doo doo doo doo Grandpa shark!

Let’s go hunt, doo doo doo doo doo doo Let’s go hunt, doo doo doo doo doo doo Let’s go hunt, doo doo doo doo doo doo Let’s go hunt!

Run away, doo doo doo doo doo doo

Run away, doo doo doo doo doo doo

Run away, doo doo doo doo doo doo

Run away!

Safe at last, doo doo doo doo doo doo

Safe at last, doo doo doo doo doo doo

Safe at last, doo doo doo doo doo doo

Safe at last!

It’s the end, doo doo doo doo doo doo

It’s the end, doo doo doo doo doo doo

 It’s the end, doo doo doo doo doo doo

It’s the end!

 

C:\Users\1\Downloads\websiteplanet-qr (24).pngKidscreen » Archive » Pinkfong rides viral wave with Baby Shark

Together we are a family

 

Together we are a family.

My mother, brother, sister my father and me.

Together we are a family.

My mother, brother, sister my father and        me.

Together we are go my family and I,

we make a snowman come to life

Daddy will dress him hat to toe,

mommy will find a stone for his nose.

Come on let's go.

Together we are a family…

Together we are a family

Big brother will help find the part,

little brother will create the art

Big sister will make the feet

litter sister will make sure it's neat.

C:\Users\1\Downloads\websiteplanet-qr (25).pngCome with me.

Together we are a family…

 

 

Head, shoulders, knees and toes

 

Head, shoulders, knees and toes,

knees and toes,

Head, shoulders, knees and toes,

knees and toes,

And eyes, and ears, and mouth, and nose,

Head, shoulders, knees and toes,

knees and toes.

 

Head, shoulders, knees and toes,

knees and toes,

Head, shoulders, knees and toes,

knees and toes,

And eyes, and ears, and mouth, and nose,

Head, shoulders, knees and toes,

C:\Users\1\Downloads\websiteplanet-qr (26).pngknees and toes

Head Shoulders Knees Toes (Learn It) - Mover.uz

Hurry up!

Put on your shoes, your shoes, your shoes.

Put on your shoes, your shoes, your shoes.

Put on your shoes.Let’s go outside.

Hurry up. Hurry up. Hurry, hurry up.

 

Put on your jacket, your jacket, your jacket.

Put on your jacket, your jacket, your jacket.

Put on your jacket.Let’s go outside.

Hurry up. Hurry up. Hurry ,hurry up.

 

Put on your scarf, your scarf, your scarf.

Put on your scarf, your scarf, your scarf.

Put on your scarf.Let’s go outside.

C:\Users\1\Downloads\websiteplanet-qr (27).pngHurry up. Hurry up. Hurry ,hurry up.

 

Put on your hat, your hat, your hat.

Put on your hat, your hat, your hat.

Put on your hat.Let’s go outside.

Hurry up. Hurry up. Hurry, hurry up.

 

Put on your shoes.Your jacket.Your scarf.

And your hat.

Hurry up. Hurry up. Hurry, hurry up.

Womens Knit Winter Warm Pom Pom Beanie Hat Red - Walmart.comGet dressed for the day!

Cotton Men's Plain Casual Shirts, Full sleeves, Sahni Enterprises | ID:  14321966888Get ready (get ready)

It's time to go

Get ready (get ready)

From head to toe

Sun, wind, rain, or snow

Look outside and pick your clothes

Put on your shirt (put on your shirt)

Put on your pants (put on your pants)

Amazon.com: Screamer Women's Sandra Scarff, Plum, One Size : Clothing,  Shoes & JewelryPut on your socks (put on your socks)

C:\Users\1\Downloads\websiteplanet-qr (28).pngGet dressed for the day!

Get ready (get ready)

It's time to go

Get ready (get ready)

From head to toe

Sun, wind, rain, or snow

Look outside and pick your clothes

Put on your hat (put on your hat)

Put on your coat (put on your coat)

Sock 释义| 柯林斯英语词典Put on your shoes (put on your shoes)

Men's Fashion Shoes, Accessories, and Clothing in Philadelphia, PAGet dressed for the day!

Get ready (get ready)

It's time to go

Get ready (get ready)

From head to toe

Sun, wind, rain, or snow

Look outside and pick your clothes

Put on your scarf (put on your scarf)

Put on your mittens (put on your mittens)

Pick up your bag (pick up your bag)

Get dressed for the day!

Get dressed for the day!

Get dressed for the day!

 

I can run

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I can run, I can run

I can run and run

And I’m having lots of fun

I can run, I can run

Can you?

 

I can jump, I can jump

I can jump and run

And I’m having lots of fun

I can jump, I can jump

Can you?

 

I can swim, I can swim

I can swim and run

And I’m having lots of fun

I can swim, I can swim

Kid Girl Hop Illustration - Stock Illustration [41278301] - PIXTACan you?

 

I can hop, I can hop

I can hop and run

And I’m having lots of fun

I can hop, I can hop

Can you?

Skip Skipping Sticker - Skip Skipping Beat - Discover & Share GIFs 

I can skip, I can skip

I can skip and run

And I’m having lots of fun

I can skip, I can skip

Can you?

 

C:\Users\1\Downloads\websiteplanet-qr (29).png 

 

 

 

 

 

Cписок використаних джерел

1.Tongue Twisters.// Англійська мова в початковій школі. – 2017. – №9. – С.30.

2.Веренінова Ж.Б. Роль пісні при навчанні англійської вимови. / / Іноземні мови в школі. - 1998. - № 6, С. 65 - 70.

3. Гойдіна Л.В., Лебедєва Л.П., Ульянова Ж.Ю. Практикум з фонетики англійської мови.// Англійська мова та література. – 2007. – №31. – С.16-1 – 16-8.

4. Гойдіна Л.В., Лебедєва Л.П., Ульянова Ж.Ю. Практикум з фонетики англійської мови.// Англійська мова та література. – 2017. – №34. – С.16-1 – 16-8.

5. Зубков М., Мюллер В. Сучасний англо-український та україно-англійський словник. – Х.:«Школа», 2007. – 768 с.

6. Коваленко Оксана An ABC party. // Початкова освіта. – 2020. – №12. – С.7.

7. Косишин Н. В.Фонетична зарядка для удосконалення мовленнєвої компетенції.// Англійська мова в початковій школі. – 2017. – №4. – С.24-31.

8. Курінна Л.Д. Фонетичні ігри.// Англійська мова в початковій школі. – 2008. – №1. – С.32-35.

9. Слабун Н.І. Долаємо фонетичні труднощі.// Англійська мова в початковій школі. – 2017. – №10. – С.36-37

10. Генератор QR кодів URL: https://www.websiteplanet.com/uk/webtools/free-qr-code-generator/

 

 

docx
Додав(-ла)
Барда Ірина
Додано
23 січня 2023
Переглядів
1810
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку