Методика використання
технології колективно-групового навчання
До цієї групи належать інтерактивні технології, що передбачають спільну (фронтальну) роботу всього класу. Це такі форми роботи, як: мікрофон, мозковий штурм, навчаючи – вчуся, ажурна пилка, незакінчені речення, дерево рішень.
Мікрофон
Це технологія загально групового обговорення, надає можливість кожному учневі у визначеному порядку щось швидко сказати, висловлюючи свою думку.
Організація роботи
Мозковий штурм
Це такий метод вирішення проблеми, коли всі учасник розмірковують над однією і тією ж проблемою і «йдуть на неї в атаку». Цю технологію застосовують, коли потрібні кілька варіантів розв’язання проблеми.
Організація роботи
мета – зібрати якомого більше ідей;
кожен має право висловитись;
пропозиції мають висловлюватися почергово, конкретно, стисло;
приймаються будь-які пропозиції, навіть неймовірні;
висловлювання інших не критикуються і не обговорюються;
розширення запропонованої ідеї заохочуються;
ведучий може сформувати нову ідею для запису за згодою того, хто її запропонував.
Навчаючи – вчуся
Цю технологію використовую під час повторення вивченого та під час вивчення блоку інформації. Її застосування дає змогу учням взяти участь у передачі своїх знань однокласникам, підвищує інтерес до знань.
Організація роботи
впродовж кількох хвилин ознайомитися з інформацією, що міститься на картці;
після ознайомлення з матеріалом учні ознайомлюють зі своєю інформацією однокласників і отримують інформацію від них. Учень повинен одночасно говорити тільки з однією особою;
уважно слухати інформацію інших, запам’ятати якомога більше. Якщо потрібно, робити записи;
коли всі поділилися тим, що їм відомо, і отримали інформацію, то розказують у класі, про що дізналися від інших.
Ажурна пилка
Цей вид діяльності дає змогу працювати разом, вивчати велику кількість матеріалу за короткий час.
Організація роботи
1.Добираю індивідуальний інформаційний матеріал для кожного учня (матеріали підручника, додаткові матеріали тощо).
2. Об’єдную учнів у групи (домашні) і видаю їм матеріали із завданням.
3. У групі учні обговорюють запропонований матеріал, вивчають. Проте необхідно обрати головуючого, щоб стежив за часом, та особу, яка ставить запитання, щоб переконатись, що кожен розуміє зміст матеріалу.
4. Після завершення роботи домашніх груп пропоную учням долучитись до інших груп, у яких вони виступають експертами з окремої теми. У кожній новоутвореній групі має бути представник із кожної домашньої групи.
5. Кожна експертна група має вислухати всіх представників домашніх груп і проаналізувати матеріал загалом, здійснивши його експертну оцінку за визначний час (урок).
6. Після завершення роботи учні повертаються у свої домашні групи. Кожен учень має поділитися інформацією, що він отримав в експертній групі, із членами домашньої групи. Інформацію варто донести якісно і в повному обсязі за визначений час.
Незакінчені речення
Цю інтерактивну технологію часто поєднують з «мікрофоном», вона дає можливість розвивати в учнів зв’язне мовлення, власні висловлювання, порівнювати їх з іншими, відпрацьовувати вміння говорити коротко, але по суті і переконливо.
Організація роботи
Чітко називаю тему, з якої учні будуть висловлюватися (можна використовувати і уявний мікрофон), формулюю незакінчене речення і пропоную учням закінчити його. Кожен наступний учасник повинен почати свій виступ із запропонованої формули. Наприклад: «На сьогоднішньому уроці я удосконалив свої вміння …», «На сьогоднішньому уроці найважливішим відкриттям було …» тощо.
Дерево вирішень
Ця технологія є варіантом розв’язання конкретної проблеми «Дерево вирішень». Допомагає дітям проаналізувати та краще зрозуміти механізм прийняття складних рішень.
Організація роботи
ПРОБЛЕМА
Вирішення І Вирішення ІІ Вирішення ІІІ
Позитивні Негативні Позитивні Негативні Позитивні Негативні
наслідки наслідки наслідки наслідки наслідки наслідки