Методика використання технології колективно-групового навчання

Про матеріал
Даний матераіл допоможе вчителю організувати урок з використанням інтерактивних технологій, що передбачають спільну роботу всього класу. Це, насамперед, такі форми роботи, як: мікрофон, мозковий штурм, навчаючи – вчуся, ажурна пилка, незакінчені речення, дерево рішень.
Перегляд файлу

Методика використання

технології колективно-групового навчання

 

До цієї групи належать інтерактивні технології, що передбачають спільну (фронтальну) роботу всього класу. Це такі форми роботи, як: мікрофон, мозковий штурм, навчаючи – вчуся, ажурна пилка, незакінчені речення, дерево рішень.

 

Мікрофон

Це технологія загально групового обговорення, надає можливість кожному учневі у визначеному порядку щось швидко сказати, висловлюючи свою думку.

 Організація роботи

  1. Повідомляю проблему класу.
  2. Пропоную уявний мікрофон (будь-який предмет).
  3. Надаю учням слово почергово, передаючи «мікрофон». Говорити має право лише той, у кого знаходиться символічний мікрофон.
  4. Повідомлені відповіді не коментуються і не оцінюються.
  5. Коли хтось висловлюється, інші не мають права щось говорити.

 

Мозковий штурм

 Це такий метод вирішення проблеми, коли всі учасник розмірковують над однією і тією ж проблемою і «йдуть на неї в атаку». Цю технологію застосовують, коли потрібні кілька варіантів розв’язання проблеми.

 Організація роботи

  1. Визначаю проблему, що необхідно вирішити.
  2. Готую папір для занотування ідей, записую проблему у вигляді питання.
  3. Обираю ведучого та секретаря, який записуватиме всі ідеї.
  4. Нагадую правила першого етапу:

мета – зібрати якомого більше ідей;

кожен має право висловитись;

пропозиції мають висловлюватися почергово, конкретно, стисло;

приймаються будь-які пропозиції, навіть неймовірні;

висловлювання інших не критикуються і не обговорюються;

розширення запропонованої ідеї заохочуються;

ведучий може сформувати нову ідею для запису за згодою того, хто її запропонував.

  1. Висловлюю свої ідеї.
  2. Занотовую їх у порядку надходження. Не вношу в ідею жодних виправлень.
  3. Подовжую, доки будуть виникати нові ідеї (але не більше 10-15 хвилин).
  4. На закінчення обговорюю й оцінюю запропоновані ідеї.

 

 

Навчаючи – вчуся

Цю технологію використовую під час повторення вивченого та під час вивчення блоку інформації. Її застосування дає змогу учням взяти участь у передачі своїх знань однокласникам, підвищує інтерес до знань.

 Організація роботи

  1. Готую картки з фактами, що стосуються теми уроку, по 1 для кожного учня.
  2. Роздаю їх кожному.
  3. Пропоную учням:

впродовж кількох хвилин ознайомитися з інформацією, що міститься на картці;

після ознайомлення з матеріалом учні ознайомлюють зі своєю інформацією однокласників і отримують інформацію від них. Учень повинен одночасно говорити тільки з однією особою;

уважно слухати інформацію інших, запам’ятати якомога більше. Якщо потрібно, робити записи;

коли всі поділилися тим, що їм відомо, і отримали інформацію, то розказують у класі, про що дізналися від інших.

 

Ажурна пилка

Цей вид діяльності дає змогу працювати разом, вивчати велику кількість матеріалу за короткий час.

Організація роботи

1.Добираю індивідуальний інформаційний матеріал для кожного учня (матеріали підручника, додаткові матеріали тощо).

2. Об’єдную учнів у групи (домашні) і видаю їм матеріали із завданням.

3. У групі учні обговорюють запропонований матеріал, вивчають. Проте необхідно обрати головуючого, щоб стежив за часом, та особу, яка ставить запитання, щоб переконатись, що кожен розуміє зміст матеріалу.

4. Після завершення роботи домашніх груп пропоную учням долучитись до інших груп, у яких вони виступають експертами з окремої теми. У кожній новоутвореній групі має бути представник із кожної домашньої групи.

5. Кожна експертна група має вислухати всіх представників домашніх груп і проаналізувати матеріал загалом, здійснивши його експертну оцінку за визначний час (урок).

6. Після завершення роботи учні повертаються у свої домашні групи. Кожен учень має поділитися інформацією, що він отримав в експертній групі, із членами домашньої групи. Інформацію варто донести якісно і в повному обсязі за визначений час.

 

Незакінчені речення

Цю інтерактивну технологію часто поєднують з «мікрофоном», вона дає можливість розвивати в учнів зв’язне мовлення, власні висловлювання, порівнювати їх з іншими, відпрацьовувати вміння говорити коротко, але по суті і переконливо.

Організація роботи

 Чітко називаю тему, з якої учні будуть висловлюватися (можна використовувати і уявний мікрофон), формулюю незакінчене речення і пропоную учням закінчити його. Кожен наступний учасник повинен почати свій виступ із запропонованої формули. Наприклад: «На сьогоднішньому уроці я удосконалив свої вміння …», «На сьогоднішньому уроці найважливішим відкриттям було …» тощо.

 

Дерево вирішень

 Ця технологія є варіантом розв’язання конкретної проблеми «Дерево вирішень». Допомагає дітям проаналізувати та краще зрозуміти механізм прийняття складних рішень.

 Організація роботи

  1. Вибираю проблему, що не має однозначного вирішення. Викладаю її у вигляді цікавої історії, ситуації з життя, епізоду з літературного твору.
  2. Пропоную учням необхідну інформацію для розв’язання проблеми, що виникла під час домашнього читання.
  3. Готую на дошці (окремому плакаті) чи роздаю кожному учасникові взірець «дерева рішень».
  4. Чітко формулюю проблему, її суть, записую на дошці, заповнюючи схему.
  5. Даю необхідну додаткову інформацію щодо проблеми.
  6. Запитую в учнів про актуальність проблеми, з’ясовую, чому саме сторони прагнуть її розв’язання.
  7. Шляхи і варіанти розв’язання проблеми визначаю проведенням «мозкового штурму». На цьому етапі жоден з варіантів не може бути неправильним. Важливо набрати якнайбільше ідей.
  8. Обговорюю кожен із варіантів вирішення, з’ясовую, що позитивного чи негативного для кожної зі сторін він містить. Таким чином, частину ідей відхиляємо і залишаємо 3-4.
  9. Об’єдную учнів у салі групи і пропоную заповнити схему. Група шляхом обговорення повинна дійти до одного варіанту рішення. Якщо єдності немає, можна застосувати голосування.

 

ПРОБЛЕМА

      Вирішення І          Вирішення ІІ         Вирішення ІІІ

 

Позитивні Негативні   Позитивні   Негативні    Позитивні       Негативні

наслідки наслідки   наслідки   наслідки    наслідки       наслідки

 

 

docx
Додано
24 січня 2019
Переглядів
7934
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку