Методичні рекомендації "Хімія"

Про матеріал

У цій презентації я старалась дати відповіді на всі запитання, що стосуються викладання предмету Хімія у 2020/2021 н.р

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Підготувала: вчитель біології та хімії ЗОШ І-ІІ ступенів с. Богданівки. Вожак Ольга Володимирівна

Номер слайду 2

Актуальні питання щодо викладання хіміїу 2020/2021 навчальному році

Номер слайду 3

Методичні рекомендації щодо викладання хімії у ЗЗСО в 2020/2021 н.р підготовлені Міністерством освіти і науки України спільно з Державною науковою установою «Інститут модернізації змісту освіти».(лист МОН України від 11.08.2020 № 1/9-430)

Номер слайду 4

Навчальні програми: Навчання хімії у закладах загальної середньої освіти у 2020/2021 навчальному році здійснюватиметься за такими навчальними програмами:7 - 9 класи - Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Хімія. Затверджена наказом МОН від 07.06.2017 № 804. Програму розміщено на офіційному вебсайті Міністерства освіти і науки України (https://goo.gl/GDh9g. C)8- 9 класи з поглибленим вивченням хімії - Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим вивченням хімії, затверджена наказом МОН від 17.07.2015 № 983. Програму розміщено на офіційному вебсайті Міністерства (https://goo.gl/GDh9g. C)10 - 11 класи: Програма з хімії для 10-11 класів закладів загальної середньої освіти. Рівень стандарту (затверджена наказом МОН від 23.10.2017 № 1407). Програму розміщено на офіційному вебсайті Міністерства освіти і науки України (https://goo.gl/fwh2 BR)Програма з хімії для 10-11 класів закладів загальної середньої освіти. Профільний рівень (затверджена наказом МОН від 23.10.2017 № 1407). Програму розміщено на офіційному вебсайті Міністерства освіти і науки України (https://goo.gl/fwh2 BR)Навчальні програми розміщені на офіційному сайті Міністерства освіти і науки України.

Номер слайду 5

Слід зазначити, що у 2020/2021 навчальному році продовжується впровадження експериментального інтегрованого курсу «Природничі науки» в 10 - 11 класах закладів загальної середньої освіти. Експериментальне впровадження здійснюватиметься на базі закладів освіти – учасників експерименту, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 03.08.2018 № 863. До експерименту також можуть долучитися заклади освіти, які подадуть заявку на включення їх до експерименту. До експериментального впровадження підготовлено 4 проекти навчальних програм інтегрованого курсу «Природничі науки», яким надано гриф відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 23.10.2017 № 1407 «Про надання грифу МОН навчальним програмам для учнів 10-11 класів закладів загальної середньої освіти»:

Номер слайду 6

проект 1 – «Природничі науки» для 10-11 класів гуманітарного профілю загальноосвітніх навчальних закладів. Інтегрований курс (авт. Дьоміна І. О.,Задоянний В. А., Костик С. І.);проект 2 – «Природничі науки» 10-11 клас. Інтегрований курс (авт. Засєкіна Т. М., Буняк М. М., Бухтіяров В. К., Григорович О. В., Капіруліна,С. Л., Козленко О. Г., Нюкало Т. Г., Семененко І. Б., Сокол Т. К., Шабанов Д. А., Шагієва Р. Р.);проект 3 – «Природничі науки. Минуле, сучасне та можливе майбутнє людства і біосфери» для 10-11 класів (авт. Шабанов Д . А., Козленко О. Г.); проект 4 – «Природознавство» 10-11 класи (авт. Ільченко В. Р., Булава Л. М., Гринюк О. С., Гуз К. Ж., Ільченко О. Г., Коваленко В. С., Ляшенко А. Х.). Заклад освіти обирає на свій розсуд будь-який варіант програми. На вивчення цього курсу навчальним планом Типової освітньої програми, затвердженої наказом МОН від 20.04.2018 № 408, передбачено 4 години на тиждень. Викладати цей курс можуть вчителі, які викладають предмети «Фізика», «Біологія», «Хімія», «Географія». Передбачається, що весь курс викладає один учитель.

Номер слайду 7

Особливості програм Програми позбавлені поурочного поділу. Вчитель може самостійно розподіляти навчальні години і визначати послідовність розкриття навчального матеріалу в межах окремої теми, але так, щоб не порушувалась логіка його викладу.

Номер слайду 8

Підручники та посібники: В освітньому процесі заклади загальної середньої освіти можуть використовувати лише навчальну літературу, що має гриф МОН або схвалена відповідною комісією Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України. Перелік цієї навчальної літератури постійно оновлюється, його розміщено за посиланням https ://goo. gl/T n. Gi. JXЗвертаємо увагу, що електронні версії підручників з хімії для 7 та 9 - 11 класів закладів загальної середньої освіти розміщені в електронній бібліотеці ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» (https://lib.imzo.gov.ua/)

Номер слайду 9

Кількість годин на вивчення хімії Відповідно до Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти II ступеня, затвердженої наказом МОН України від 20.04.2018 № 405 у всіх закладах загальної середньої освіти хімія вивчається:у 7 класі – 1,5 години на тиждень,у 8 класі – 2 години на тиждень,у 9 класі – 2 години на тиждень, Відповідно до Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти IIІ ступеня, затвердженої наказом МОН України від 20.04.2018 № 408, хімія вивчається:на рівні стандарту в 10 класі - 1,5 години на тиждень;на профільному рівні в 10 класі - 4 годин на тиждень.на рівні стандарту в 11 класі - 2 години на тиждень;на профільному рівні в 11 класі - 6 годин на тиждень.

Номер слайду 10

У зв’язку із дистанційною формою освітнього процесу у березні червні2019/2020 навчального року(під час карантину, встановленого з метоюзапобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби. COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-Co. V-2) пропонуємо у 2020/2021навчальному році навчання хімії у 8-11 класах розпочати із ґрунтовногоповторення матеріалу попереднього класу навчання. Для цього доцільновикористати резервні години і збільшити кількість навчальних годин навивчення теми «Повторення», яка передбачена навчальними програмам. Плануючи повторення, слід врахувати, що частину лабораторних дослідів іпрактичних робіт, передбачених навчальними програмами, учні виконували підчас карантину на дистанційному навчанні. Тому під час повторення доцільновиділити навчальний час для проведення таких робіт, з метою формуваннявідповідних практичних навичок. Виконання практичних робіт оцінюєтьсяобов’язково у всіх учнів. Виконання лабораторних дослідів може оцінюватисьвибірково.

Номер слайду 11

При організації освітнього процесу в карантинних умовах має забезпечуватись:соціальне дистанціювання;мінімізація переміщення здобувачів освіти та комунікація між ними в межах закладу освіти;дотримання нормативів наповнюваності класів та інших вимог законодавства про освіту. Школа може організувати дистанційне навчання за допомогою: поєднання онлайн-занять через Zoom, Skype, Instagram, Google, Hangouts; заздалегідь записаних відеоуроків, презентацій від вчителів чи із зовнішніх освітніх ресурсів; ретельно підібраних завдань для самостійної роботи із подальшою перевіркою; використання безкоштовних вебсерверів та платформ, наприклад, Google, Classroom, Moodle, Microsoft Teams.

Номер слайду 12

Календарно-тематичне планування. На основі навчальної програми предмета/інтегрованого курсу вчитель складає календарно-тематичне планування з урахуванням навчальних можливостей учнів класу. Календарно-тематичне та поурочне планування здійснюється вчителем у довільній формі, у тому числі з використанням друкованих чи електронних джерел тощо. Формат, обсяг, структура, зміст та оформлення календарно-тематичних планів та поурочних планів-конспектів є індивідуальною справою вчителя. Встановлення універсальних стандартів таких документів у межах закладу загальної середньої освіти міста, району чи області є неприпустимим.

Номер слайду 13

Орієнтовні вимоги до виконання письмових робіт і перевірки зошитів з природничо-математичних дисциплін у 5-11 класах Відповідно до Листа Міністерства освіти і науки України №1/9-529 від 27.12.2000 «Орієнтовні вимоги до виконання письмових робіт і перевірки зошитів з природничо-математичних дисциплін у 5-11 класах» з хімії передбачено:1. Види письмових робіт. Основними видами класних і домашніх письмових робіт є:- розв’язування задач і вправ;- оформлення результатів лабораторних і практичних робіт відповідно до навчальних програм;- складання таблиць, схем, написання рефератів;

Номер слайду 14

2. Кількість тематичних контрольних робіт Для запобігання перевантаження учнів час проведення тематичних контрольних робіт визначається загальношкільним графіком, складеним заступником директора навчального закладу за погодженням з учителями. Впродовж одного робочого дня учні можуть виконувати письмову контрольну роботу тільки з однієї дисципліни, а протягом тижня – не більше, ніж з трьох. Під час планування тематичних контрольних робіт в кожному класі необхідно передбачити їх рівномірний розподіл протягом семестру, не допускаючи накопичення наприкінці семестру, навчального року. Контрольні роботи не проводяться в понеділок- 1 урок, п’ятниця- 7 урок.

Номер слайду 15

3. Кількість і призначення учнівських зошитів Для виконання усіх видів письмових робіт з хімії потрібно мати такізошити: один для класних і домашніх робіт, другий – для лабораторних іпрактичних робіт. Для контрольних робіт передбачаються окремі зошити чи аркуші, якізберігаються в школі протягом навчального року. Оцінка за ведення зошитів з хімії не виставляється. Підсумкова контрольна робота проводиться лише 1 раз насеместр, тобто за рік має бути проведено – дві підсумкові контрольні роботи. Відпрацювання пропущених учнем практичних і контрольнихробіт необов’язкове.

Номер слайду 16

4. Оцінювання навчальних досягнень учнів Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від03.06.08 №496, основними видами оцінювання навчальнихдосягнень є поточне та підсумкове (тематичне, семестрове,річне),державна підсумкова атестація. Оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюєтьсявідповідно до критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів усистемі загальної освіти, затверджених наказом Міністерстваосвіти і науки України від 21.08.13 №1222. Поточна оцінка виставляється до класного журналу в колонку знаписом,що засвідчує дату проведення заняття, колиздійснюється оцінювання.

Номер слайду 17

Виконання практичних робіт оцінюється у всіх учнів, прицьому оцінюванню підлягають перш за все практичні уміння,визначені метою роботи. Лабораторні роботи теж оформляються учнями в зошиті таоцінюються - вибірково. При проведенні практичних чи лабораторних робіт,обов’язково у класному журналі “Зміст уроку” записуємо-Інструктаж з БЖД.

Номер слайду 18

Номер слайду 19

З метою стимулювання пізнавальної діяльності учнів програмапередбачає виконання та захист проєктів дослідницькогоспрямування з представленням результатів роботи. Кожен учень упродовж навчального року має взяти участь хоча б водному навчальному проєкті. Проєкти розробляють окремі учні абогрупи учнів у процесі вивчення навчальної теми. Форма представленнярезультатів проєкту може бути різною:у вигляді повідомлень, презентації, виготовлення буклетів, тощо. Для захисту проєктів може бути виділено окремий урок або частинувідповідного за змістом уроку.

Номер слайду 20

Тематична оцінка виставляється на підставі результатів опануванняучнями матеріалу теми (модуля) з урахуванням поточних оцінок,результатів виконання різних видів робіт (практичних,самостійних,контрольних, творчих) та навчальної активності учнів. Проведення окремого уроку тематичної атестації з метоюздійснення відповідного оцінювання не передбачається. Тематична оцінка виставляється в класному журналі в колонці знаписом «Тематична» без зазначення дати. Мінімальна кількість тематичних оцінок відповідно до кількостінавчальних годин за рік повинна бути така:• 35 год. – 4 тематичні;• 52 години – 5 тематичних;• 70 годин – 6 тематичних;• 140 годин – 8 тематичних.

Номер слайду 21

Якщо учень був відсутній на уроках протягом вивчення теми, невиконував вимоги навчальної програми, у колонці з написом Тематичнавиставляється н/а (не атестований(а)). Тематична оцінка не підлягаєкоригуванню. Семестрова оцінка виставляється без дати до класного журналу вколонку з написом І семестр, ІІ семестр. Семестрове оцінювання здійснюється на підставі тематичних оцінок. Якщо учень був відсутній на уроках протягом семестру, у відповіднуклітинку замість оцінки за І семестр чи ІІ семестр виставляється н/а (неатестований).

Номер слайду 22

Семестрова оцінка може підлягати коригуванню. Скоригованасеместрова оцінка виставляється без дати у колонку з написом. Скоригована поруч із колонкою І семестр або ІІ семестр. Колонки длявиставлення скоригованих оцінок відводяться навіть за відсутностіучнів, які виявили бажання їх коригувати. У разі, якщо учневі не вдалося підвищити результати, запис уколонку Скоригована не ставиться. Річна оцінка виставляється до журналу в колонку з написом Річна беззазначення дати не раніше, ніж через 3 дні після виставлення оцінки заІІ семестр.

Номер слайду 23

5. Про обсяг і характер домашніх завдань з хімії Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від29.10.07 №1/9-651 «Про обсяг і характер домашніх завдань зхімії», домашні завдання можуть бути як усні, так і письмові. Згідно з Державними санітарними правилами і нормамивлаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів таорганізації навчально-виховного процесу (ДСан. ПіН 5.5.2.008-01),обсяг домашніх завдань має бути таким, щоб витрати часу на їхутримання не перевищували у 7-9 класах – 3 години, у 10-11класах – 4 години. Домашні завдання не рекомендується задавати на канікули, навихідні та святкові дні. Місце подачі домашнього завдання може бути на будь-якомуетапі уроку.

Номер слайду 24

Не допускається подача домашнього завдання під час чи післядзвінка на перерву, після уроків, оскільки воно в повній мірі нефіксується дітьми; учні позбавлені можливості ставитизапитання; учитель не встигає пояснити суть домашньогозавдання. Форми перевірки домашнього завдання можуть бути різними:фронтальна, індивідуальна, колективна, само-, взаємоперевірка,творча тощо.

Номер слайду 25

Відповідно до Наказу Міністерства освіти і науки України№574 від 29 квітня 2020 року «Про затвердження Типовогопереліку засобів навчання та обладнання для навчальнихкабінетів і STEM – лабораторій» затверджено новий перелікреактивів для загальноосвітніх навчальних закладів.

Номер слайду 26

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.7
Оригінальність викладу
4.3
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Самборська Світлана Петрівна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Сороколіт Клавдія Іванівна
    Щиро дякую! Це велика домога в роботі.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Паращак Наталія Миколаївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
29 серпня 2020
Переглядів
5968
Оцінка розробки
4.7 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку