Урок для 9 класу з використанням хмарних технологій та дослідження в групах в сучасній формі.
За бажанням вчителя можна додати експеримент з розчинення та осадження білків( 6 група)
Урок
Клас: 9
Тема: «Радійте власному життю!( властивості білків).»
Мета уроку:
навчальна: закріпити знання здобувачів освіти про білки як високомолекулярних сполуках; на підставі знань про будову білків дослідити та вивчити їх властивості для розуміння їх біологічної сутності; виявити взаємозв’язок хімії та біології; показати розвиток речовин від простих форм до найбільш складних, матеріальну сутність явищ, які перебігають в клітинах; показати застосування знань про білки на практиці; перевірити знання здобувачів освіти за допомогою тестів з використанням Google-Форм.
розвивавальна: розвиток експериментальних навичок, вміння спостерігати і робити висновки; розаивати креативні навички, вміння складати усний виступ перед аудиторією і викладати власні думки; розвиток логічного мислення.
виховна: виховання інтересу до хімії вміння працювати в команді, виховання охайності та точності, спостережливості та оптимістичного ставлення до життя
Форма уроку: урок-дослідження
Обладнання: нетбуки( смартфони), інтерактивна дошка,презентація вчителя «Вчиться радіти життю!», презентація здобувача « Структури білків»
Тип уроку: урок удосконалення знань.
Лабораторне обладнання і реактиви: штатив з пробірками, спиртівка, сухе пальне, хімічні склянки, сірники, хлоридна кислота, сульфатна кислота, натрію гідроксид, купрум(II) сульфат, нітратна кислота , фенолфталеїн, розчин яєчного білку та желатини, клаптики вовняної, бавовняної та натуральної шовкової тканин, інструктивні картки.
Структура уроку |
Діяльність вчителя |
Діяльність учнів |
Використання обладнання |
I. Організаційний момент 2хв. |
Доброго дня, діти! Я думаю, що ви в процесі діяльності на уроці будете як завжди активні, уважні, працездатні, отримаєте нові знання. |
|
презентація вчителя «Вчиться радіти життю!»
|
ІІ. Актуалізація опорних знань 3хв.
|
У чому унікальність нашої планети? Я часто замираю перед тайной. Ей имя - жизнь. Но как найти исток, Ту ниточку, которая, случайно Не оборвавшись, перешла в росток? И, затаив дыханье, я стою У бездны лет на колдовском краю. Что в глубине? Какая жизнь клубится? Каким самоотверженным огнем Зажжен костер земного бытия? (Василь Захарченко)
У нас сьогодні незвичайний урок – урок –проект, урок- дослідження. Тема нашого уроку «Радійте власному життю!» На уроках біології ви вивчали будову білків. |
Наявність життя
презентація здобувача « Структури білків»
|
презентація вчителя «Вчиться радіти життю!»
|
ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності 3-4 хв.
|
Сьогодні ми з вами будемо говорити про молекули, які є основою життя – молекули білків. «Властивості білків ». (Запишіть тему уроку в зошитах). Як ви думаєте, про що ми сьогодні з вами будемо говорити, що з'ясовувати? Кожен з вас пройде шлях вченого експериментатора, але в мініатюрі. Формулюючи наукову гіпотезу ви її потім підтвердіть дослідним шляхом . Молекули білків дуже важливі. Експериментальне дослідження Завдання для груп: дослідити запропоновані об'єкти розчин яєчного білку та желатини, клаптики вовняної, бавовняної та натуральної шовкової тканин,вказати ознаки хімічної реакції і представити свій об'єкт дослідження. |
Учні записують в зошитах
Про властивості білків
Організація експерименту, об’єднання в групи:
|
Лабораторне обладнання і реактиви. |
ІV. Проведення дослідження та звітування 25-30 хв. |
Докладний план роботи з описом дослідів, технікою безпеки, невеликий текст для аналізу по кожній темі міститься в карті-інструкції. Після виконання завдання, кожна група представляє результатами своєї роботи. |
Учні виконують завдання в групах: Учні проводять досліди, заповнюють інструктивні картки. Працюють в групах.
|
|
V. Закріплення вивченого матеріалу 5 хв.
|
А тепер перевіримо наші знання за допомогою тестування. |
Учні виконують тестові завдання |
нетбуки
|
VI. Підсумок уроку 2-3 хв.
|
Підіб'ємо підсумки нашої роботи. Всі досліджувані об'єкти містять корисні для життєдіяльності людини елементи. Основними джерелами білку для організму є продукти харчування. Правильне харчування - запорука здоров'я.
|
Учениця читає вірш:
Изведав горечь укоризны,
Обид, (Людмила Татьяничева)
|
|
Рефлексія 2-3 хв.
|
Ось і закінчився наш урок, давайте повернемося до теми Життя – це цінний дар. Хай воно щасливим!. Ми в ході уроку використовували хімічний експеримент, теоретичні знання. Що ж ви дізналися в процесі своєї діяльності на уроці? Які знання придбали? Чим відрізняються молекули білків від інших молекул? Що необхідно знати, щоб вміти складати іонні рівняння? |
Учні відповідають. |
|
VII Домашнє завдання 1хв. |
§38 читати ІІ рівень впр.474; ІІІ рівень впр.475, 477; ІV рівень впр.477,479 Розмістити результати дослідження на дошці Раdlet, блозі |
Діти записують в щоденник домашнє завдання |
|
Гіперпосилання на тестові завдання:
1 варіант
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfw1xH5lMyI8ePm-l6rEpEa6eU4yoVd5jQLM2Lr9qp1d0Sstw/viewform
2 варіант
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfdP1JyDjGjIQGwjPl2l2X-3ZSx_mUPKruVU-AP2M6ZS1CCFA/viewform