"Будова і властивості білків" (урок-дослідження)

Про матеріал

Урок для 9 класу з використанням хмарних технологій та дослідження в групах в сучасній формі.

За бажанням вчителя можна додати експеримент з розчинення та осадження білків( 6 група)

Перегляд файлу

Урок

Клас:  9

Тема: «Радійте власному життю!( властивості білків).»

Мета уроку:

     навчальна: закріпити  знання здобувачів освіти про білки як високомолекулярних сполуках; на підставі знань про будову білків дослідити та вивчити їх властивості для розуміння їх біологічної сутності; виявити взаємозв’язок хімії та біології; показати розвиток речовин від простих форм до найбільш складних, матеріальну сутність явищ, які перебігають в клітинах; показати застосування знань про білки на практиці; перевірити знання здобувачів освіти за допомогою тестів з використанням Google-Форм.  

      розвивавальна: розвиток експериментальних навичок, вміння спостерігати і робити висновки;  розаивати креативні навички, вміння складати усний виступ перед  аудиторією і викладати власні думки; розвиток логічного мислення.

     виховна: виховання інтересу до  хімії вміння працювати в команді, виховання охайності та точності, спостережливості та оптимістичного ставлення до життя

Форма уроку: урок-дослідження

Обладнання:  нетбуки( смартфони), інтерактивна дошка,презентація вчителя «Вчиться радіти життю!», презентація здобувача « Структури білків»

Тип уроку: урок удосконалення знань.

Лабораторне обладнання  і реактиви: штатив з пробірками, спиртівка, сухе пальне,  хімічні склянки, сірники,  хлоридна кислота, сульфатна кислота,  натрію гідроксид,  купрум(II) сульфат,  нітратна кислота ,  фенолфталеїн, розчин яєчного білку та желатини,  клаптики вовняної, бавовняної та натуральної шовкової тканин, інструктивні картки.

 

 

Структура уроку

Діяльність  вчителя

Діяльність учнів

Використання

обладнання

I. Організаційний момент 2хв.

Доброго дня, діти!

Я думаю, що ви в процесі діяльності на уроці будете як завжди активні, уважні, працездатні, отримаєте нові знання.

 

презентація вчителя «Вчиться радіти життю!»

 

ІІ. Актуалізація опорних знань 3хв.

 

 У чому унікальність нашої планети?

Я часто замираю перед тайной.

Ей имя - жизнь. Но как найти исток,

Ту ниточку, которая, случайно

Не оборвавшись, перешла в росток?

И, затаив дыханье, я стою

У бездны лет на колдовском краю.

Что в глубине?

Какая жизнь клубится?

Каким самоотверженным огнем

Зажжен костер земного бытия?

(Василь Захарченко)

 

У нас сьогодні незвичайний урок – урок –проект, урок- дослідження.

Тема нашого уроку «Радійте власному життю!»

На уроках біології ви вивчали будову білків.

 Наявність життя

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

презентація здобувача « Структури білків»

 

презентація вчителя «Вчиться радіти життю!»

 

 

 

ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності

3-4 хв.

 

 

Сьогодні ми з вами  будемо говорити про  молекули, які є основою життя – молекули білків. «Властивості білків ». (Запишіть тему уроку в зошитах).

Як ви думаєте, про що ми сьогодні з вами будемо говорити, що з'ясовувати?

Кожен з вас пройде шлях вченого експериментатора, але в мініатюрі. Формулюючи наукову гіпотезу   ви її потім підтвердіть дослідним шляхом .

 Молекули білків  дуже важливі.

Експериментальне дослідження

Завдання для груп: дослідити запропоновані об'єкти розчин яєчного білку та желатини,  клаптики вовняної, бавовняної та натуральної шовкової тканин,вказати ознаки хімічної реакції і представити свій об'єкт дослідження.

 

Учні записують в зошитах

 

 

 

 

 

 

 

Про  властивості білків

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Організація експерименту, об’єднання в групи:

  1. Денатурація білків.
  2. Ксантопротеїнова реакція.
  3. Біуретова реакція.
  4. Реакція горіння білків(шовк та вовна)
  5.  Реакція горіння білків(бавовна та вовна)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Лабораторне обладнання і реактиви.

ІV.  Проведення дослідження та звітування

 25-30 хв.

 Докладний план роботи з описом дослідів, технікою безпеки, невеликий текст для аналізу по кожній темі міститься в карті-інструкції. Після виконання завдання, кожна група представляє  результатами своєї роботи.

Учні виконують завдання в групах: 

Учні   проводять досліди, заповнюють інструктивні картки.

Працюють в групах.

 

 

V. Закріплення вивченого матеріалу

5 хв.

 

 

А тепер перевіримо наші знання за допомогою тестування.

 Учні виконують тестові завдання

нетбуки

 

 

 

 

 

VI. Підсумок уроку  2-3 хв.

 

 

 Підіб'ємо підсумки нашої роботи. Всі досліджувані об'єкти містять корисні для життєдіяльності людини елементи. 

Основними джерелами білку для організму є продукти харчування.

  Правильне харчування - запорука здоров'я.

 

Учениця читає вірш:

 

Изведав горечь укоризны,

Обид,
Ошибок,
Мелких драм,
Учитесь радоваться жизни,
Ее обыденным дарам!
Рассвету,
Взлету журавленка,
Речушке,
Моющей пески.
Улыбке милого ребенка.
Пожатью дружеской руки.
Работе,
Сделанной как надо,
Дороге,
Чтобы вдаль влекла.
Летучей ласке снегопада,
Добру домашнего тепла.
В ракете
Или же сквозь призмы
Приблизясь к солнечным мирам,
Спешите радоваться
Жизни, ее обыденным дарам!

(Людмила Татьяничева)

 

 

Рефлексія 2-3 хв.

 

Ось і закінчився наш урок, давайте повернемося до теми Життя – це цінний дар. Хай воно щасливим!. Ми в ході уроку використовували хімічний експеримент, теоретичні знання.

Що ж ви дізналися в процесі своєї діяльності на уроці? Які знання придбали?

Чим відрізняються  молекули білків від інших молекул?

Що необхідно знати, щоб вміти складати іонні рівняння?

Учні відповідають.

 

VII  Домашнє завдання

1хв.

§38 читати

ІІ рівень впр.474;

ІІІ рівень впр.475, 477;

ІV рівень впр.477,479

 Розмістити результати дослідження на дошці Раdlet, блозі

Діти записують в щоденник домашнє завдання

 

 

 

Гіперпосилання на тестові завдання:

1 варіант

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfw1xH5lMyI8ePm-l6rEpEa6eU4yoVd5jQLM2Lr9qp1d0Sstw/viewform

2 варіант

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfdP1JyDjGjIQGwjPl2l2X-3ZSx_mUPKruVU-AP2M6ZS1CCFA/viewform

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, Розробки уроків
Додано
31 серпня 2020
Переглядів
737
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку