Проблема чистого повітря. Застосування та біологічна роль кисню. STEM

Про матеріал
Урок із STEM освіти. Мета:  поглибити і розширити знання учнів про кисень як просту речовину та Оксиген як хімічний елемент із таблиці Менделєєва; скласти схему колообігу Оксисену в природі; з'ясувати основні галузі промисловості, що використовують та добувають кисень;  сприяти розвитку в учнів екологічного мислення;  виховувати дбайливе ставлення до навколишнього середовища і як наслідок до свого здоров'я.
Перегляд файлу

Камнська філія І-ІІ ступенів

НВО «Новомиргородська ЗШ І-ІІІ ступенів №2 – ДНЗ»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

урок  з хімії

7 клас

 

«Проблема чистого повітря. Застосування та біологічна роль кисню.»

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала:  Ткаченко М.В.

вчитель біології та хімії,


Проблема чистого повітря. Застосування та біологічна роль кисню

Мета:

  • поглибити  і розширити знання учнів про кисень як просту речовину та Оксиген як хімічний елемент із таблиці Менделєєва; скласти схему колообігу Оксисену в природі; з'ясувати основні галузі промисловості, що використовують та добувають кисень;
  • сприяти розвитку в учнів екологічного мислення;
  • виховувати дбайливе ставлення до навколишнього середовища і як наслідок до свого здоров'я.

Обладнання та реактиви:

періодична таблиця хімічних елементів Д. І. Менделєєва, таблиця для складання схеми «Колообіг Оксигену у природі»,  таблиця «Застосування кисню».

Базові поняття та терміни: кисень ,Оксиген, колообіг Оксисену

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

«Майстерність приходить тільки з практикою. і не може з'явитися лише в ході читання інструкцій». Наполєон Хілл.

I. Організаційний момент

Вправа «Асоціативний кущ»

Що таке повітря?

Для чого необхідне повітря ?

З чого складається ?

Який газ основний?

Якого газу найбільше?

А якого найменше?

Що означає запис О2?

 

Проблема чистого повітря.

II. Актуалізація опорних знань.

Гра « Вперед!».(Учні по черзі дають швидко відповіді на карточки із зображеннями. )

Запитання для гри.

1.Н(Вода.)

2.Н (Гідроген)

3.2?(три молекули кисню.)

4.N2 (Азот)

5.СО2 (вуглекислий газ)

6.Валентність О (в основному II)

7.Н2 (Водень)

8.5О3(5 молекул озону)

9.СО (Чадний газ)

10.2 N2 (Дві молекули азоту)

III. Вивчення нового матеріалу

Хімічний погляд

Хім.символ О

O2  O3

Кисень Озон

Газ  Газ

без запаху запах різкий

без смаку без смаку

без кольору  синій

 

Екалогічний погляд

На планеті в шарах атмосфери в результаті горіння палива, роботи електростанцій та підприємств накопичуються  сполуки CO, СО2, N2O3, SO2 які викликають глобальні екологічні проблеми: «кислотні дощі», «парниковий ефект» тощо.

Що таке оксиди?

Як утворюються кислотні дощі?

Чому створюється парниковий ефект?

Напишіть хімічні рівняння утворення оксидів та кислот в атмосфері.

4N+3O2=(2N2O3)  N2O3 2O=(2НNO2)

S+O2=(SO2) SO2+Н2O=(Н2 SO3)

2C+O2=(2CO)  СO2+Н2O=(Н2СO3)

 

Біологічний погляд

Процес фотосинтезу є одним з найважливіших біологічних процесів, що протікають в природі, адже саме завдяки йому відбувається утворення органічних речовин з вуглекислого газу і води під дією світла, саме це явище і називають фотосинтезом. І що найважливіше, у процесі фотосинтезу відбувається виділення кисню, життєво необхідного для існування життя на нашій дивовижній планеті. Загальну формулу фотосинтезу можна записати наступним чином:

Вода + Вуглекислий газ + Світло > Вуглеводи + Кисень

А ось такий вигляд має формула хімічної реакції фотосинтезу

6СО2 + 6Н2О = С6Н12О6 + 6О2

Математичний погляд

За добу людина вдихає приблизно 25 кг повітря. під час роботи двигуна внутрішнього згоряння автомобіля витрачається 1825 кг кисню на кожні 100 км шляху. Який час могла би дихати цим киснем людина?

1825/25= 73 дня

відповідь 73 дня

 

Географічний погляд

Атмосфера

Проблема чистого повітря.

Смог, кислотні дощі, озонові “діри”, парниковий ефект і глобальне потепління – це лише окремі приклади “реагування” атмосфери на дії людей. Нині їх масштаби зросли так, що сама атмосфера вже потребує захисту від людини.

Розв’язання проблем охорони атмосфери вимагає об’єднання зусиль усіх країн світу. Адже забруднене повітря, переміщуючись, не зважає на державні кордони. Людям повсякчас потрібно пам’ятати, що атмосфера – величезна цінність нашої планети.

 

IV.Узагальнення та систематизація знань.

«Коло ідей». Що має змінитися, щоб зберігся озоновий шар планети Земля?

( Учні пропонують заходи для збереження озонового шару)

V. Підсумок уроку.

«Мікрофон»

«Сьогодні на уроці було зрозуміло…»

VI.Домашнє завдання.

 Опрацювати матеріал підручника.

Виконати домашній експеремент

100мл. Перекесі водню

3-4краплі рідкого мила

5-6 крапель марганцівки,

розчин йоду,

активоване вугіллля. 

При виконанні дотримуватися техніки безпеки.

Детальна інструкція в друкованому зошиті.

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, Розробки уроків
Додано
16 вересня 2020
Переглядів
1059
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку