Методологічні засади моніторингу якості освіти

Про матеріал
Методологічні засади моніторингу якості освіти. Своя думка на відображення цієї теми.
Перегляд файлу

Методологічні засади моніторингу якості освіти

     Сучасний освітній менеджмент ґрунтується на запровадженні діагностичних методів і технологій збирання й оцінювання отриманої інформації, протиставляючи їх декларативності та суб’єктивності інтерпретації одержаних даних. Тому для прийняття ефективних і своєчасних управлінських рішень, що відповідають реальному станові функціонування та прогнозування розвитку об’єкта управління – учня, студента, навчального закладу чи системи освіти загалом, необхідна об’єктивна та вірогідна інформація про різні аспекти їхньої діяльності. Це потребує постійного їх обстеження, налагодження системи моніторингу освіти, головною метою якої стане збирання, оцінювання та аналіз її якісних показників в освіті.

Поліпшення якості освіти та рівний доступ до неї є одним із головних завдань сучасної державної політики в галузі освіти, національним пріоритетом і передумовою національної безпеки держави, умовою реалізації права громадян на освіту. Загалом воно віддзеркалює світову тенденцію інноваційного розвитку освітніх систем, адже світове співтовариство визначило, що освіта, добробут і здоров’я людини – головні чинники якості її життя, а якість освіти – головна мета, пріоритет розвитку громадянського суспільства.

Моніторинг є основним засобом одержання інформації про якість освіти і містить у собі відстеження основних результатів роботи загальноосвітнього навчального закладу, тобто відстеження рівня освітньої підготовки учнів, що включає якість знань із предметів, умінь та навичок учнів, а також рівень їх вихованості.

Створення та розвиток відпрацьованої централізованої системи збору і обробки інформації про стан якості освіти є на сьогоднішній день одним із найактуальніших завдань освітньої сфери. Основними завданнями такої системи є розробка спеціальних технологій проведення моніторингу за допомогою якісного об’єктивного стандартизованого інструментарію, формування чіткої єдиної системи критеріїв і показників якості навчання.

В Україні триває удосконалення централізованої системи моніторингу якості загальної середньої освіти, діяльність якої регламентується відповідними законодавчими актами та іншими нормативними документами. Дана система є базовою в структурі управління якістю загальної середньої освіти.

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
4 лютого
Переглядів
99
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку