МЕТРО - ПІДЗЕМНИЙ ТРАНСПОРТ.

Про матеріал
Навчальний матеріал ознайомлює учнів 4-го класу з новим видом підземного транспорту - метро, правилами поведінки в ньому, розширює кругозір дітей, виховує культуру поведінки.
Перегляд файлу

МЕТРО - ПІДЗЕМНИЙ ТРАНСПОРТ.

Мета: розширити уявлення учнів про метро як підземний транспорт; вчити правил користування метро; виховувати культуру поведінки.

Обладнання: зображення автобуса, мультимедійна дошка, презентація, відео, плакат із кросвордом, маркер, квитки – загадки.

ХІД УРОКУ

- Організаційний момент

1. Ст. Дорожній кросворд «Пасажир»

1.  Ділянка проїжджої частини, призначена для руху пішоходів через дорогу. (Перехід)

2. Що встановлюють перед переїздом через залізничну колію? (Шлагбаум)

3. Місце, де перехрещуються дороги і вулиці. (Перехрестя)

4. Частина дороги, призначена для руху пішоходів. (Тротуар)

5. Найцінніше, що дається лише один раз. (Життя)

6. Транспорт, на якому дозволяється їздити вулицями з 14 років. (Велосипед)

7. Широкі лінії білого кольору на асфальті, які позначають місце, де можна переходити вулицю (Зебра)

 

 

 

 

 

 

 

 

1.П

е

р

е

х

і

д

 

 

 

 

 

2.ш

л

А

к

б

а

у

м

 

3.п

е

р

е

х

р

е

С

т

я

 

 

 

 

 

 

4.т

р

о

т

у

А

р

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.Ж

и

т

т

я

 

 

 

 

6.в

е

л

о

с

И

п

е

д

 

 

 

 

 

 

 

7.з

е

б

Р

а

 

 

 

 

 

 

У дорозі Гра «Дорожні Знаки» В групах назвати зображення дорожніх знаків на картках (додаток 1)

3. Ст. Нова

2.1. Робота із загадкою

Під землею, подивіться,

Незвичайна залізниця,

Сновигають поїзди:

Цей туди, а той — сюди.

Ми до станції «Дніпро»

Їдем з татом на... (метро).

ТЕМА І МЕТА

    ПРЕЗЕНТАЦІЯ

2.2.  Робота за підручником (С. 81)

Читання тексту.

  •                  Що треба знати і виконувати, щоб безпечно почуватися в метро?
  •                  Які правила користування метрополітеном вам відомі?

—Чому, коли заходиш до метро або виходиш з нього, треба при­тримувати двері?

  •                  Як слід підніматися нагору та опускатися донизу в метро?
  •                  Що таке ескалатор?
  •                  Чому, їдучи ескалатором, треба триматися за поруччя?
  •                  Чому бігти по східцях і сідати на них не можна?
  •                  Де треба чекати поїзд?

—Чому безпечніше чекати на поїзд за обмежувальною лінією на платформі?

  •                  Розгляньте малюнок на с. 81.
  •                  Що слід робити, якщо впустив щось на рейки?
  •                  Чому необхідно звернутися де чергового по станції?
  •                  Чому говорять, що метро розраховане на чемних пасажирів?
  •                  Поміркуйте, чому кинута на платформу бананова шкірка мо­же стати загрозою для багатьох людей.
  •                  У якому мультфільмі герої порушили правила користування метрополітеном?

      ВІДЕО «Ну, постривай!» Випуск 5

3. Станція «Фізкультхвилинка». Гра «Будь ласка»

 

4. Станція "КПП"

Зіграти хочеться мені

Із вами, друзі в «так? », чи «»ні?»

Я вам питання  задаю,

Готуйте відповідь свою.

  1. Які є сигнали світлофора? (Червоний, жовтий, синій,зелений).

  1.                    Що означають сигнали світлофора? (Червоний — йти, червоний — стояти, жовтий — приготуватися, зелений - можна йти).
  2.                    Як переходити дорогу, коли немає світлофора? (По "зебрі", там, де встановлено знак "Пішохідний перехід", де тобі зручно, через підземний перехід).
  3.                    Як перейти дорогу, коли немає "зебри" і підземного переходу? (Потрібно подивитися спочатку ліворуч, якщо немає транспорту, дійти до середини дороги і зупинитися, подивитися праворуч, якщо немає транспорту, закінчити перехід дороги, швиденько перебігти).
  4.                    Що таке проїжджа частина дороги? (Це частина дороги, призначена для руху на скейті?  транспорту).
  5.                    Що таке тротуар? (Частина дороги, призначена для руху транспорту пішоходів).
  6.                    Які машини спеціального призначення можуть проїжджати на червоне світло? (Машини швидкої медич­ної допомоги, джипи, пожежно-рятувальної служби, міліцейські машини та служби газу, лімузини).
  1.                Які є види транспорту? (Пасажирський або гро­мадський, і вантажний).
  2.                Які види міського громадського транспорту ви знаєте? (Автобус, тролейбус, трамвай, скутер, метро).

12. Як потрібно обходити автобус, трамвай, тролей­бус? (Автобус і тролейбус — ззаду, трамвай - спереду).

 

6 Станція «Письмова»  5. Робота в зошиті

7. Станція «Загадкова»

1. Яка тварина втекла із зоопарку, щоб лежати серед дороги? (Зебра)

2. По рейках хутко мчить машина, тримаючись за проводи.

Не треба зовсім їй бензину, щоб їхати туди-сюди. (Трамвай)

3. Які острівці розташовані не на воді , а на суходолі? (Острівці безпеки)

4. Підморгне Зеленим оком-ми йдемо, підморгне червоним оком – стоїмо. (Світлофор)

5. Мій рогатий кінь двоногий

Добре знає всі дороги.

Як захочу – він стоїть,

А скажу – то побіжить. ( Велосипед)

6. Полотно, а не доріжка,

Кінь біжить – сороконіжка (Потяг)

7. Що за диво, диво дивне:

На колесах цей будинок,

Гумове взуття на нім,

А харчі його – бензин.

А в середині – малята

І дорослих там багато (Автобус)

Людина, котра керує автотранспортом. (Водій)

9. Місце знаходження водія в автомобілі (Кабіна)

 

 8. Станція «Кінцева»

6.   Підсумок уроку

  •      Що таке метро?
  •      Що таке ескалатор?
  •      Які небезпечні ситуації можуть виникнути на платформі метро?
  •      Як їх уникнути?
  •      Яких правил потрібно дотримуватись у метрополітені?
  •      Яких потрібно дотримуватись на ескалаторі?
  •      Герої якого відомого мультфільму порушили правила корис­тування метрополітеном? До чого це призвело?
  •      Яких правил дорожнього руху повинні дотримуватись екс­курсанти?
  •      Яких правил безпечної поведінки під час екскурсії дотриму­ються учні нашого класу?
  •      Що нового ви дізнались на уроці? Що вам найбільше сподобалось?

Оцінювання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

 

                                         

 

 

 

 

 

 

 

 

                          

 

 

 

 

 

 

                        

 

 

 

                                                                               

 

 

 

 

                       

 

 

 

                               

 

 

 

 

 

                             

 

 

1

 

doc
Додано
26 березня 2019
Переглядів
1886
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку