МГК - 3.1 Підготовчі роботи "МГК - 3.1.1 Організація праці та підготовка робочих місць"

Про матеріал

Для ознайомлення з історією училища,історією професії.

Ознайомлення учнів з правилами внутрішнього розпорядку, обов'язками учнів, з видами інструктажів.

Перегляд файлу

МГК - 3.1 ПІДГОТОВЧІ РОБОТИ

    МГК - 3.1.1 ОРГАНІЗАЦІЯ ПРАЦІ ТА ПІДГОТОВКА

                                      РОБОЧИХ МІСЦЬ

 

                 ПЛАН  УРОКУ

 «Вступний інструктаж з безпеки праці. Загальні відомості про училище, про професію. Ознайомлення з кваліфікаційною характеристикою монтажника ГК 2-3го розряду».

Мета:

Навчальна Ознайомити учнів з правилами внутрішнього розпорядку, обов’язками учнів, з видами інструктажів.

Розвивальна  Розвивати свідому трудову дисципліну, самостійно мислити,робити висновки.

Виховна               Прививати любов до обраної професії,дружні відносини між учнями.

 

Тип уроку: засвоєння правил поведінки, знань по охороні праці.

 

Вид уроку: розповідь-пояснення.

 

Дидактичне забезпечення: інструкції з охорони праці і пожежної безпеки, загальні правила поведінки на території училища, обов’язки учнів, освітньо-кваліфікаційна характеристика монтажника ГК 2-3 го розряду, презентація професії монтажника ГК.

 

Матеріально-технічне забезпечення:  Плакати з охорони праці.

 

ХІД УРОКУ

 

  1. Організаційна частина  (3-5 хвилин)
    1.     Перевірка наявності учнів за списком.
    2.     Перевірка зовнішнього вигляду (робочого одягу).
  2. Вступний і поточний  інструктажі ( 5 годин 55 хвилин).

2.1.Повідомлення теми програми, теми і мети уроку.

2.2.Розповідь про обрану професію.

Сьогодні тема нашого уроку:”Вступне заняття. Основи безпеки праці й пожежної безпеки в навчальних майстернях”. Отже поговоримо про обрану вами професію : “Будівельник”. Недарма прислів'я говорить: “Бог створив життя на землі, а все інше зробили будівельники”. Я думаю, так воно і є насправді: Все життя ми щось будуємо.

 

 

Прослухаймо притчу Василя Сухомлинського  «Який слід повинна залишити  людина на Землі».

Старий Майстер побудував кам'яний будинок. Став та любується зі сторони. «Завтра в цьому будинку поселяться люди», - думав з гордістю майстер. А в цей час біля будинку грався семирічний хлопчик. Він скочив на щойно зацементований поріг і залишив на ньому слід своєю маленькою ніжкою.

- Навіщо ти зіпсував мою роботу? - з докором запитав майстер.

Пройшло багато років.

 Хлопчик став дорослим. Життя склалося так, що він ніде не затримувався на роботі - ні руками, ні душею.

Прийшла старість. Згадав літній чоловік своє рідне село на березі Дніпра. Захотілось йому відвідати свою Батьківщину.

 Приїхав чоловік на рідну землю, зустрічається з людьми, називає своє прізвище - а його ніхто не знає.

Зустрівся по дорозі старий дідусь та й запитує:

- Щось, можливо, ти залишив після себе? Чи є в тебе син чи донька?

Ні, немає.

     Можливо, ти посадив у нашому селі сад чи деревце?

     Ні, не посадив.

     Можливо, вірші чи пісні складав? А, можливо,

     дім побудував..

     Ні, я і цього не зробив.

     Тоді, хто ти такий? Що робив все життя?

     Нічого не зміг відповісти літній чоловік. І раптом він   згадав ту мить, коли залишив слід на порозі одного щойно збудованого будинку.

     Підійшов чоловік до нього. Стоїть будинок, ніби вчора збудований, а на порозі - закам'янілий слідок його дитячої ніжки.

    «Ось і все, що залишиться після мене на землі», - з гіркотою подумав літній чоловік.

    «Але цього так мало! Не так потрібно було прожити своє життя...».

 Здавалося б, що спільного між будівництвом та творчістю? Та будувати-це синонім дієслова творити. На відмінну від людей інших професій, які будують лише своє життя, є особливі люди—Будівельники, які створюють по крупинках весь той світ в якому ми  живемо. Озирніться навколо: майже все, що робить наше життя легким і зручним, можна завдячити будівельникам. Це будинки, палаци, школи, собори, мости, дороги.

Отже професія оздоблювача дуже важлива і відповідальна Адже від якості виконаних гіпсокартонних, штукатурних, малярних робіт залежить загальний вигляд приміщення чи будинку.

Для успішного виконання завдань кожен учень має  добре опанувати технологію  виконання робіт, будову і роботу машин і механізмів, які застосовуються, передові методи організації праці.

     Ми з вами вивчатимемо гіпсокартонні,  штукатурні, малярні, лицювальні  роботи.

2.3.Ознайомлення учнів з навчальною майстернею, режимом роботи, з кваліфікаційною характеристикою гіпсокартонщика  2-го розряду.

 Перш ніж приступити до роботи необхідно підготувати робоче місце  та інструменти.

 Необхідно мати  робочий спецодяг, взуття, робочі рукавиці.

 Робоче місце учня повинно бути розбите на зони: робочу , складську, пересувну.

а) робоча це де учень буде виконувати вправи по виконанню

           гіпсокартоннх робіт.

 

б) складська – зона в якій розташовано матеріал та інвентар, який

необхідний при виконанні вправи, вона повинна бути розташована

так, щоб не заважала при роботі.

 

в) пересувна – це зона для вільного пересування по робочій кабіні,

вона розташована між складською та робочою.

2.4 Ознайомлюю учнів з характеристикою, наголошую що повинен знати і вміти учень, які ставляться загально-професійні вимоги.

2.5.Ознайомлення учнів з правилами безпеки праці й пожежної безпеки в навчальній майстерні.

Довожу до учнів загальні положення і вимоги безпеки, вимоги безпеки перед початком роботи, вимоги безпеки під час роботи, вимоги безпеки в аварійних ситуаціях, вимоги безпеки після закінчення роботи.

2.6.Ознайомлення учнів з правилами внутрішнього розпорядку і обов’язками учнів.

Розказую учням про їх обов’язки, поведінку на уроках, загальні правила поведінки на території училища, правила внутрішнього трудового розпорядку.

 

 

 

 

 

 Інструкція 1

по охороні праці до теми:

Вступне заняття. Вимоги безпеки праці в навчальній

майстерні.

 

 

 

 

 

Для забезпечення нормальної та безпечної роботи та перебування у навчальній майстерні слід дотримуватись правил охорони праці.

 

1. Перед початком навчання у майстерні учень повинен пройти вступний інструктаж з техніки безпеки і виробничої санітарії, а також інструктаж безпосередньо на робочому місці, який проводиться повторно при кожному переході на іншу роботу

2. Заходити у майстерню можна тільки з дозволу майстра виробничого навчання.

 Вимоги техніки безпеки перед початком роботи.

 

2.1 Раніше  ніж приступити до роботи необхідно підготувати робоче

місце  та інструменти.

 

2.2. Необхідно мати  робочий спецодяг, взуття, робочі рукавиці.

 

2.3. Робоче місце учня повинно бути розбите на зони: робочу ,

складську, пересувну.

 

а) Робоча – це де учень буде виконувати вправи по виконанню

лицювальних робіт.

 

б) складська – зона в якій розташовано матеріал та інвентар, який

необхідний при виконанні вправи, вона повинна бути розташована

так, щоб не заважала при роботі.

 

в) пересувна – це зона для вільного пересування по робочій кабіні,

 

вона розташована між складською та робочою.

3. Робочі місця, проходи повинні бути добре освітлені.

4.  Кожен учень повинен виконувати тільки ту роботу, яка йому доручена майстром виробничого навчання.

5. Учень зобов'язаний тримати робоче місце в чистоті й порядку.

6. Учні повинні мати спецодяг, спецвзуття і засоби індивідуального захисту.

7. Ручний інструмент, яким працює опоряджувальник, має бути справним.

8. Дерев'яні ручки інструменту виготовляють із твердої деревини. Вони повинні бути добре оброблені, пошліфовані, і міцно з'єднані з інструментом.

9. Під час підготовки кам'яних, бетонних, цегляних поверхонь слід працювати в рукавицях і захисних окулярах.

10. Під час роботи не розмовляти, не заважати іншим.

11. Виконувати тільки ті роботи, які задав майстер виробничого навчання.

12. Забороняється виконувати гіпсокартонні   роботи в неосвітлених чи затемнених місцях.

13. Під час роботи дуже важливо вибрати правильну робочу позицію. Це не тільки знижує втому, але запобігає від різного роду травм.

14. Ручний інструмент і пристосування слід тримати в чистоті.

15. Робоче місце повинно бути організовано так, щоб попередити будь яку       можливість нещасного випадку.

    16. Забороняється заставляти робочі місця і проходи матеріалами та                                відходами.

         17. Після закінчення роботи спецодяг, спецвзуття та індивідуальні засоби                                                       

         очистити від пилу і забруднень.

Інструкція 2

 

по охороні праці до теми:

 

                          Безпека праці і пожежна безпека в навчальній майстерні

 

 

 

 

 

 

  1. Учбово-виробнича майстерня повинна бути повністю забезпечена протипожежним інвентарем, вогнегасниками, сигналами та іншим.
  2. Забороняється заставляти проходи до протипожежного інвентарю та обладнання.
  3. Зберігати легкозаймисті та вогненебезпечні матеріали в спеціальних приміщеннях.
  4. Причинами пожежі можуть бути: несвоєчасне прибирання з робочого місця відходів легко спалимих матеріалів.
  5. Для переносних ламп використовують напругу до 36 В, у вологих приміщеннях - 12 В.
  6. Учням не дозволяється ремонтувати електроосвітлення.
  7. Учні які помітили іскріння в місцях поганого контакту, зобов'язані попередити майстра виробничого навчання.
  8. Перебуваючи в учбовій майстерні учням забороняється палити на робочому місці.
  9. Робоче місце прибирати, а сміття відносити у відведене для нього місце.
  10. Не розпалювати багаття поблизу будівлі де розташована майстерня.
  11. Випадково розлиті на підлозі легкозаймисті матеріали потрібно відразу витерти ганчіркою, яку слід винести з приміщення у спеціально відведене для сміття місце.
  12. Підлоги після кожного навчального заняття прибирають вологою ганчіркою.

 

 


Вступний інструктаж  з безпеки життєдіяльності для учнів

 

1. Загальні відомості про училище, структуру. Види та джерела небезпеки.

 

Адреса; 29016 м. Хмельницький, вул. Інститутська, 10.

Вище професійне училище № 4 - це чотирьохповерхова споруда

 навчального корпусу та дві двоповерхові- суспільно-побутового

 комплексу навчально-виробничих майстерень. Всі вони з'єднані

 теплими переходами,обладнані інженерними мережами та технічним устатку

           ванням: водяне опалення, електромережа, газопостачання, водомережа з пожежними кранами та пожгідрантом на відстані 30 м від їдальні. Розташоване училище в центрі південно-західного мікрорайону міста.

          В навчальному корпусі обладнані 24 навчальних кабінетів, кабінет директора

          кімнати майстрів в/н та викладачів, бухгалтерія, методичний кабінет, бібліотека

          читальним залом.

В суспільно-побутовому комплексі є вестибюль, їдальня, актовий та

спортивний зали з роздягальнями.

В навчально-виробничих майстернях обладнані та функціонують 11 майстерень

          та лабораторія для підготовки кваліфікованих робітників 10 спеціальностей.

Поруч знаходиться гуртожиток для учнів ПТНЗ.

Засноване училище 27 травня 1966 року як державний навчальний заклад

для підготовки кваліфікованих робітників для будівельної галузі України, в

першу чергу для Хмельниччини.

Термін навчання 1-3-4 роки в залежності від базової освіти абітурієнтів.

На базі училища діє навчально-практичний будівельний центр Хенкель-

Баутехнік (Україна) для підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфіка-

ції робітників-будівельників за новими технологіями.

До джерел небезпеки слід віднести рубильники електромережі, майстер

ні компютерний, хімічний та фізичний кабінети, спортивний зал, їдальню,

бібліотеку, підйом по східцевих маршах на поверхи, відкриття дверей кабінетів

в коридор.

2.  Обставини та  причини найбільш характерних нещасних випадків - необережність учнів, порушення правил поведінки:

а). Падіння з висоти

впав зі стільця (качався на стільці);

впав зі столу (підставив стілець і поліз на стіл);

впав із драбини, стрем'янки, підмостів (виконання ремонтних робіт)

б). Падіння на рівному місці:

біг, зачепився за бордюр;

біг, озирнувся і зіткнувся з товаришами;

посковзнувся;

зачепився за поріг кабінету;

в).Поранення гострими   предметами :

підточував олівці лезом; , і

наступив на гвіздок;

поранився склом, гострим ріжучим інструментом

г). Опік:

біля вогнища (близько підійшов, загорівся одяг);

від   електричної   розетки   (запхнув   гвіздок, електрочайник

 електроплитка).

д).  Велосипедні пригоди:

наїхав на камінь і впав;

зіткнулися велосипедисти;

вискочив із-за рогу будинку і наїхав на іншого;

їхали близько один від одного, зачепилися і впали;

відірвалося колесо, полетів через руль;

взяв більшого за свою масу пасажира, обоє впали. є)

. е).Небезпечні ситуації на дорозі:

поспішав в магазин перебіг через проїжджу частину)

покликав товариша, він побіг до через дорогу, не помітив машину;

розгубився на дорозі перед зустрічними автомобілями.

 є).Інородні тіла:

попала в око гілка (наткнувся на гілку);

попав пісок, розчин ( виконання роботи з сипучими матеріалами);

ж).Отруєння:

працював з фарбами, розчинниками;

з'їв неякісний продукт харчування.

з) На воді: 

пірнув у воду в незнайомих місцях;

посковзнувся у воду з берега;

штовхнув товариш з берега

 

3.Загальні правила поведінки під час навчально-виховного процесу:

         повністю виконувати вимоги охорони праці, пожежної безпеки,

         передбачені відповідними правилами,інструкціями,наказами,

         розпорядженнями;

         берегти державну власність, бережливо ставитись до училищного майна,

          книг;   не бути байдужим до рідного училища, пам'ятати, що училище –другий    дім.

 

Тримати в порядку і чистоті своє робоче місце, дотримуватись правил

санітарії:

при вході в училище одяг залишати у гардеробі;

не смітити в кабінеті;

обідати в їдальні;

додержуватись   охайності в   одязі, не носити прикрас, не фарбуватися, бути скромним.

Дотримуватись дисципліни праці, утримуватись від дій, які заважають

іншим виконувати свої обов'язки:

не спізнюватись на уроки, приходити в училище не пізніше, як за 10 хвилин

до початку занять;

мати необхідні зошити,  підручники, необхідне шкільне приладдя;

на уроці без дозволу не розмовляти, не перебивати вчителя, не сперечатися

 з ним;

без дозволу вчителя в кабінеті нічого не брати, не псувати;

бути уважним, чемним, бездоганно виконувати всі вимоги вчителя;

з повагою ставитись до товаришів, усіх працівників училища;

під час перерви не бігати коридорами;

рухаючись  коридорами  училища,  триматися  правої сторони, дотриму-

ватися дистанції;

не бігати, не штовхатися;

спокійно підніматися і спускатися сходинками;

з'їжджати перилами, перехилятися через них забороняється;

проходячи повз двері кабінету, бути обережними;

сідати на підвіконня і визирати у вікно забороняється;

розмовляти спокійно, не кричати;

забороняється приносити в училище сірники, гострі предмети;

дотримуйтесь норм і правил техніки безпеки в кабінеті, в майстерні, спортзалі, бібліотеці.

4. Вимоги пожежної безпеки:

Знайомство з "Правилами пожежної безпеки для закладів, установ, організацій

 і підприємств системи освіти України"

1. Причини пожежі.

2. Засоби пожежогасіння.

3. Правила поведінки і дії під час пожежі.

4. План евакуації.

5 Перша допомога при термічних опіках.

Забороняється:

заходити в кабінети, де є таблички "Вхід заборонено", "Небезпечно для життя";

на території училища   розкладати вогнище,   спалювати сміття,

палити;

обгортати електричні лампи папером, тканиною, застосовувати для

освітлення свічки;

залишати без нагляду включені електроприймачі та електроприлади;

переносити ввімкнені в електромережу прилади;

застосовувати саморобні подовжувачі, феєрверки, бенгальські

вогні, піротехнічні засоби;

Виходячи з приміщення вимикайте електроприлади, освітлення

У разі виникнення пожежі - негайно повідомте дорослих, обов'язково повідом-

те директора чи його заступника, пожежну охорону за телефоном - 101;

якщо зупинити розповсюдження вогню своїми силами не має змог, то вийдіть

із кімнати і зачиніть двері, не замикаючи на замок;

обов'язково повідомте директора чи його заступника;

вийдіть з небезпечної зони і дійте за вказівками адміністрації або пожежної

охорони;

якщо коридори і сходові клітки задимлені і залишити приміщення неможливо,

то залишайтеся у кабінеті, відчинивши при цьому вікна,а двері щільно зачиніть;

для того, щоб не отруїтися димом, закрийте щілини і отвори змоченою у

воді тканиною, підійдіть до вікна і подайте знак, щоб вам надали допомогу

 

5.Правила дорожнього руху: Безпека дорожнього руху, поведінка на вулиці, знайомство з правилами дорожнього руху.

1.Ходити тільки по тротуару, тримаючись правого боку. Там, де немає тротуарів, - лівим краєм дороги чи по узбіччю назустріч руху транспорту.

2.Перш, ніж перейти вулицю чи дорогу, чи вийти на проїжджу частину,

 впевніться у повній безпеці і тільки після цього переходьте, обов'язково кро

ком і у встановленому місці.

3.При відсутності пішохідного переходу переходьте дорогу під прямим кутом

у місцях, де вона добре проглядається в обидва боки.

4.Автомототранспорт обходьте тільки ззаду, а трамвай - спереду.

5.Не перебігайте вулицю чи дорогу перед близько їдучим транспортом.    Пам'ятайте! Миттєво зупинити машину не можна.

6. Не влаштовуйте ігор на проїжджій частині, це дуже небезпечно.

7.  Їздити на велосипедах по дорозі дозволяється дітям не раніше 14 років

при умові, що вони знають правила дорожнього руху і мають відповідний доку-

мент, що підтверджує це. .

8. Сигнали світлофора та регулювальника.

9. Безпечний шлях від дому до училища.

 

Правила внутрішнього трудового розпорядку    учнів

     На території училища забороняється палити цигарки, приносити і вживати алкоголь і наркотики, а також з'являтися в п'яному та наркотичному стані будь-кому, як дорослим, так і учням. З метою пожежної безпеки на території училища без дозволу відповідальних осіб забороняється розпалювати багаття і користуватися відкритим вогнем, а також приносити і використовувати пожежо- і вибухово вогнебезпечні матеріали. Рухатись по території училища і в кабінетах, майстернях і лабораторіях потрібно спокійно, не перешкоджаючи і не заважаючи іншим учням, а також працівникам училища. Забороняється в училищі кидати сміття. Під час занять заборонено користуватись засобами, що заважають проведенню занять. Па території училища заборонені розваги на авто - мототранспорті.

Початок занять в училищі починається о 8:20 год. ранку, а при проведенні лінійок, виховної години о8:оо. В ваші обов'язки входить з'являтися на навчання без запізнення. Закінчуються заняття через 8-м академічних годин. Слід звернути увагу, що без поважних причті залишати заняття не можна, тому, що за ваші необачливі поступки несуть відповідальність безпосередні ваші керівники. Більш детально з правилами і положеннями в училищі ви познайомитесь при подальшому інструктуванні. Кожен учень має право оскаржити будь-які положення і дії в училищі, як працівників училища так і других учнів, тільки з керівництвом училища. А при виникненні нещасного випадку, той, хто знаходиться поруч з потерпілим, повинен надати долікарську допомогу знаючи і вміючи. В ваші обов'язки також входить при виявленні в училищі пожежі, отруйних речовин або шкідливих - негайно повідомити працівникам училища. На закінчення хочу вас привітати з початком вашої трудової діяльності, хочу сказати, що навчання не буде легким. На вашому шляху будуть і успіхи і окремі невдачі. Але пам'ятайте, що завжди можете розраховувати на підтримку і порозуміння працівників училища. Ми, дорослі, будемо намагатися зробити все, щоб ви почували себе впевнено, були здоровими, працьовитими і досягли успіхів у своєму житті.

 

Обов'я зки учнів

Учень зобов’язаний:

Систематично та повно оволодівати теоретичними та професійними знаннями, практичними навичками та вміннями по вибраній спеціальності.

Бути присутнім на обов’язкових навчальних та практичних заняттях.

У встановлений термін виконувати завдання, передбачені навчальним планом та програмами.

Виховувати в себе любов до праці, активно брати участь у суспільному житті, самообслуговуванні училища та виробництві.

Дотримуватись правил внутрішнього розпорядку та норм суспільного співжиття.

Бути дисциплінованим та організованим, акуратним, як в училищі, так і в інших місцях, творчо відноситись до дорученої справи.

Бережливо відноситись до державної власності.

Бути нетерпимим до недоліків та проявів моралі, яка пропагує насильство, займає активну життєву позицію, брати участь у суспільному житті колективу, в профорієнтаційній роботі.

Для проведення навчальних занять з учнів створюються навчальні групи. Склад навчальної групи встановлюється наказом директора училища в залежності від обраної спеціальності.

При вході викладача або керівника в аудиторію, учні вітаються з ними шляхом вставання з місця.

Під час навчальних занять учні зобов’язані уважно слухати пояснення і відповіді товаришів, не розмовляти і не займатись сторонніми справами, виконувати всі вказівки викладачів.

При запитаннях та відповідях вставати та сідати з дозволу викладача.

Входити та виходити під час занять учень може тільки з дозволу викладача

 

 

 

 

 

1. Перед початком  навчання учень повинен пройти  вступний  інструктаж.

 

2. Робоче місце штукатура повинно бути в чистоті й порядку.

 

3. Дерев'яні ручки  інструменту повинні бути добре оброблені пошліфовані і міцно з’єднані з інструментом.

 

4. Під  час підготовки цегляних, бетонних  поверхонь слід працювати в окулярах, рукавицях.

 

5. Робоче місце штукатура повинно бути заставлене  інструментом, ящиками з розчином.

 

6. Учні при виконанні штукатурних робіт повинні мати  спецодяг, спецвзуття, засоби індивідуального захисту.

 

7. Ручний інструмент  повинен бути справним.

 

8. Під час роботи можна розмовляти, заважати іншим.

 

 

 

                         Майстер в/ н Симоненко М.Г.

docx
Додано
22 жовтня
Переглядів
26
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку