Ми громадяни України

Про матеріал
На уроці діти знайомляться із картами Євросоюзу та України; дізнаються про географічне положення України серед інших європейських держав; поглиблюють знання про традиції та історію України; діти усвідомлюють себе громадянами, патріотами України.
Перегляд файлу

 

 

    ТЕМА: Ми -  громадяни України

 

Мета:

навчальна:

сформувати в учнів уявлення про поняття «громадянин», поглиблювати знання про культуру, історію, традиції України та  європейців, вміння критично аналізувати історичні факти, робити власні висновки; продовжувати ознайомлювати з державними та народними символами України; вчити працювати самостійно та в групах;

розвивальна:

формувати почуття приналежності до  європейської спільноти, вчити дітей усвідомлювати себе громадянином, патріотом України, висловлювати почуття гордості за свою Батьківщину; сприяти усвідомленню учнями місця України серед інших країн Європи, розвивати полікультурну, соціальну компетентності учнів, творчі здібності учнів; пізнавальну активність;

виховна:

виховання в учнів почуття патріотизму, національної гідності, любові та поваги до рідної історії; виховувати почуття патріотизму й національної свідомості, виховувати толерантне ставлення до соціокультурних надбань різних європейських народів; уміння поважати точку зору інших, формувати цікавість до вивчення історії й культури народів

Обладнання: карта України, презентація ,ноутбук, ілюстрації; зображення державної символіки; Конституція України; соціальний відеоролик «Країна починається з тебе»,  карта Європи, ілюстративний матеріал, пазли, паперові літачки, прапорці, картки із завданнями.

Обладнання : політична карта Європи, карта України, комп`ютер, телевізор, роздаткові картки, кубик Блума,  пазли, цеглинки Lego, магнітики.

 

Хід уроку:

І. Організація учнів до уроку

Ранкова зустріч

Грає мелодія, яка повідомляє дітям, що вже час збиратися у коло.

Діти і вчитель встають у коло.

 

Станьмо в коло друзі щирі

Хай живеться вам у мирі.

Хай луна дитячий сміх!

Почнемо урок для всіх!

 

1.Вправа «Приємні побажання»

  • Хто прийшов із гарним настроєм – рукою махніть.
  • Хто чує мене – головою кивніть.
  • Хто бачить мене – прошу оком моргніть.
  • Хто найвеселіший – ви всім усміхніться.
  • Хто ввічливий – сусідові злегка вклоніться.
  • Похитайте головою праворуч-ліворуч, раз іще раз.
  • Хто вміє дружити – поплескайте у долоні, хочу побачити вас.

Тепло свої долоньок   я  друзям віддаю.

Урок новий, цікавий я з радістю почну!

Повідомлення теми і мети години – подорожі

Вчитель.   Кожна людина з великою любов’ю і душевним трепетом згадує те місце, де вона народилася, де промайнуло її дитинство, дитинство з дивосвітом-казкою, з материнською ласкою у затишній батьківській оселі. То родинне вогнище, маленька батьківщина кожної людини. То її велике «Я», з якого починається людина, родина, Батьківщина.

- Діти, а яка країна є нашою Батьківщиною?

- Так, наша велична й неповторна у світі Україна. Її красою захоплювались поети, художники та композитори.

2. Вправа «Що ти знаєш про Україну» - кубик Блума

Результат пошуку зображень за запитом               C:\Users\user\Pictures\Saved Pictures\cbкубик.png

- Наш урок незвичайний.  Ми будемо подорожувати.  Ви побуваєте в Європі та в Україні. На вас чекають випробування: знайти, порахувати, наклеїти, прочитати, вибрати, скласти, довести, презентувати. Завдання зрозуміле? Готові до випробувань? Тоді вперед! Бажаю успіхів

1. Відгадування загадки.

 - Відгадайте загадку, на якому транспорті ви будете подорожувати:

В синім небі путь моя,

                                                 Швидше всіх літаю я,

  Маю крила, хоч не птах,

Називаюсь я …  (Літак)

        - Вірно! Ось на такому літаку-лайнері ви рушаєте у подорож. (Показати картинку.) Пристигніть паски безпеки. Полетіли! (Діти беруть один одного під руку та обходять навколо свого центру, займають місця у своїх групах).

 

2.. Вправа "Очікувані результати"

 

  • Діти, а що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
  • Діти, дійсно, сьогодні ви дізнаєтеся, чому Україну називають європейською державою, що таке географічний центр Європи, де саме він знаходиться. Ми з вами навчимося працювати з картами Європи та України, познайомимось з культурними пам`ятками та видатними людьми України.

  ІІ   Основна частина

     1.   - Літак бере курс на країни без будинків, міста без людей, моря без води, ліси без дерев. Що це? (КАРТА)

  1. Робота з картою Європи.
  • Тепер подивіться на карту Європейського союзу. У його складі 28 країн: Бельгія, Німеччина, Італія, Люксембург, Нідерланди, Франція, Данія, Ірландія, Греція, Іспанія, Португалія, Австрія, Фінляндія, Швеція, Угорщина, Кіпр, Латвія, Литва, Польща, Мальта, Словаччина, Словенія, Чехія, Естонія, Болгарія, Румунія, Хорватія, Великобританія. (Вчитель, показує на карті.)
  • Європейський союз – це родина, в якій кожна країна є особливою, індивідуальною, і, водночас, виступає частиною єдиного цілого.

 

 

  1. Гра " Поштовий голуб Європи"

- Уявіть, що є люди, яким хочеться більше дізнатися про нашу країну. Про що б ви хотіли розповісти, щоб вони зрозуміли , чим ми пишаємося і за що любимо свій рідний край?

- Перед вами карта. На ній позначено країни Європи. Голуб тримає листа, в якому записано країни адресата. Допоможи поштовому голубові доставити листи за адресою. Знайдіть на карті потрібну країну та прикріпіть до неї листа.

4.Асоціативний кущ

Продовж речення :
Для мене Україна – це


Дім
Наші українські квіти

 Мама і тато
Широкі поля
Рідні люди
Чорне море
Карпати

Мелодійна пісня
Батьківщина
Колискова мами
Рідна школа
Рідне місто
Гори і рівнини
Рідна вулиця і друзі
Місце,де народився я
Однокласники та мої батьки


 


 

5. Висновок
Кожен з нас, українців, належить до гордої та волелюбної Української
нації. У кожного з нас є почуття любові до рідної землі, гордості за
геніальних людей, які прославили нашу державу.

"Україна — серце Європи"... Цей вислів знає кожен, та не кожен замислюється, що він означає. Що мається на увазі: чи то географічне розташування нашої держави, чи то популярність її серед європейських народів, чи то національний характер пересічного українця? Українці здавна дотримуються  принципів свободи й незалежності, які притаманні багатьом народам інших держав.

Ще у ХІХ столітті вчені довели, що центр Європи знаходиться саме в Україні поблизу села Ділове Рахівського району Закарпатської області.

Отже, за своїм розташуванням Україна є європейською державою.

 

  1. Дослідницький проект:

«Що таке, скажи, Україна?»

Я скажу відверто йому: Україна — це я!

Україна — це ти!

Україна — це ми!

Її  ГРОМАДЯНИ !

  • Яке ж найбільше багатство кожної країни ? Це її народ. Людина, яка народилася і  живе у своїй країні, дотримується її законів, користується правами і виконує обов`язки – є громадянином цієї країни.

Кожен з вас має свідоцтво про народження , документ у якому є запис «Громадянин України».

Ми повинні знати про свою країну різну інформацію – це символи держави,і цікаві факти, і  визначні місця, і пам`ятні дати.

 

  • Робота з картою.

-Проведемо дослідження працюючи з картою.

 

  • 1 група завдання : знайти і повідомити усім учням про кількість населення України;  про площу території;
  • 2 група : про держави – сусіди України;
  • 3 група : найбільші міста України.

- Молодці. А зараз ми трішечки розімнемось, відчуємо себе справжніми українцями та виконаємо

  • фізкультхвилинк  «Україно, ми твоя надія»

 

  • Математична подорож.
  • У кожної групи на парті є малюнок із математичним завданням. Розв`язавши його ви дізнаєтесь, куди саме летить ваш літак, що цікавого ви там побачите і дізнаєтесь.

 

May be a cartoon of текст/581/

 

May be a cartoon of текст/570/

 

 

May be a cartoon of текст /259/

 

 

May be a cartoon of текст/347/

May be a cartoon of текст

/937/

May be a cartoon of текст

/736/

  • /Під час гри кожна група прикріпляє літачка в місце приземлення літака

736 – Одеса, 347 – Харків, 581 – Івано-Франківськ,  570 – Ужгород.

259 -  Львів,    937 – Київ/

  • Поетична сторінка. Символи та їх значення  /робота в групах/
  • Прочитати вірш, підкреслити слова – значення символів України.

                          Наш прапор

Небеса блакитні сяють з глибини,

А пшеничні й житні мерехтять лани.

Образ цей не зблідне, хоч минуть жнива.

Це знамено рідне – злото й синява.

Прапор наш, як літо в сонці майорить –

По долині жито, по горі блакить.      (Д.Павличко)

                                  Наш герб

Знак країни головний –

Це тризубець золотий.

Він - як  сонце в небі синім,

В ньому слава, в ньому сила.

В нім священне слово «Воля»,

Що рятує від недолі.

Будь же, рідна Україно,

Під гербом цим вільна й сильна,

Хай про тебе в цілім світі знають всі: дорослі й діти.

                              Про наш гімн

Лине пісня незабутня,

Горда, величава.

В ній – надія на майбутнє,

України слава.

Нею сонце зустрічає

Наша Батьківщина,

День новий розпочинає –

Сильна неподільна.

До нових здобутків кличе

Пісня Україну,

А зовуть її велично

Всі Державним Гімном.

  • Перегляд презентації « Культурні пам`ятки України та видатні Українці»
  • З якими культурними пам`ятками ви познайомилися?
  • Які видатні українці вам запам`яталися?

 

  • Гра Lego:

- Дати яких великих державних свят вам відомі? 

 

  • Зупинка «Юні патріоти»

           Хто такий патріот? (Технологія «Мікрофон») 

 Вчитель.  А що треба для того, щоб наша Батьківщина процвітала, щоб росли ми у мирі і злагоді? (Треба бути справжнім патріотом, громадянином своєї Вітчизни)
- А що ж таке патріотизм? (відповіді учнів)

Вчитель. Ось тлумачення слова «патріотизм» (Патріотизм – любов до Батьківщини, до свого народу, відповідальність за долю народу, готовність служити її інтересам)  (Вчитель кріпить до дошки визначення)

- Підніміть руки хто себе вважає патріотом?  (Діти піднімають). А чому? Прокоментуйте ? (Діти відповідають чому вони патріоти.)  Молодці.

2. Якості патріота. Робота в групах.

- Усі ми любимо свою вітчизну. І  патріот – людина, що любить і поважає рідну землю, шанує її традиції. А тепер назвіть людські цінності, які має обов’язково патріот.  Давайте до перших літер слова патріот напишемо ці якості. (Діти діляться на групи, кожна група отримує свою букву і придумує якість, вчитель допомагає)

 

П – привітність

А – активність

Т – терплячість

Р – радісність

І – ініціативність

О – обов’язковість, організованість

Т – творчість, толерантність, товаристкість.

Вчитель:  Я впевнена що ви всі наділені такими рисами тому  всі патріоти нашої України.

  • Зупинка «Мова мого народу»
    - Діти, скажіть а про що ми ще не згадали, без чого не має українського народу? (Відповіді учнів) 
    Вчитель. Так,вірно, без української мови. 
    Учениця:

 Мовою рідною я розмовляю, 
Вільно живу я у ріднім краю. 
І Україну мою прославляю, 
Вірність і серце я їй віддаю.

Вчитель. Так, мова наша прекрасна, співуча, мелодійна і ми повинні не цуратися її, а любити і пишатися нею.    

ІV.  Підсумок уроку.

  • Вправа «Моє добре серце я Україні віддаю»

/Діти на сердечках пишуть своє ім.`я, прикріплюють віночком навколо карти України./

- Подивіться, завдяки нам, якою гарною, веселою, квітучою, усміхненою, співучою стала наша Батьківщина. То ж зростаючи, ніколи не забувайте, що ми – УКРАЇНЦІ,  і тільки, коли ми будемо всі разом, тоді наша рідна Україна і ми будемо щасливими!

Виконання  пісні  учнями  «Україна – це  ми»

  • Вправа « Ми Українці»
  • Рефлексія.    Вправа «Веселка»

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Іваненко Лариса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Петрова Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Яремус Поліна
Додано
11 березня 2021
Переглядів
14368
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку