ТЕМА: Ми - громадяни України
Мета:
навчальна:
сформувати в учнів уявлення про поняття «громадянин», поглиблювати знання про культуру, історію, традиції України та європейців, вміння критично аналізувати історичні факти, робити власні висновки; продовжувати ознайомлювати з державними та народними символами України; вчити працювати самостійно та в групах;
розвивальна:
формувати почуття приналежності до європейської спільноти, вчити дітей усвідомлювати себе громадянином, патріотом України, висловлювати почуття гордості за свою Батьківщину; сприяти усвідомленню учнями місця України серед інших країн Європи, розвивати полікультурну, соціальну компетентності учнів, творчі здібності учнів; пізнавальну активність;
виховна:
виховання в учнів почуття патріотизму, національної гідності, любові та поваги до рідної історії; виховувати почуття патріотизму й національної свідомості, виховувати толерантне ставлення до соціокультурних надбань різних європейських народів; уміння поважати точку зору інших, формувати цікавість до вивчення історії й культури народів
Обладнання: карта України, презентація ,ноутбук, ілюстрації; зображення державної символіки; Конституція України; соціальний відеоролик «Країна починається з тебе», карта Європи, ілюстративний матеріал, пазли, паперові літачки, прапорці, картки із завданнями.
Обладнання : політична карта Європи, карта України, комп`ютер, телевізор, роздаткові картки, кубик Блума, пазли, цеглинки Lego, магнітики.
Хід уроку:
І. Організація учнів до уроку
Ранкова зустріч
Грає мелодія, яка повідомляє дітям, що вже час збиратися у коло.
Діти і вчитель встають у коло.
Станьмо в коло друзі щирі
Хай живеться вам у мирі.
Хай луна дитячий сміх!
Почнемо урок для всіх!
1.Вправа «Приємні побажання»
Тепло свої долоньок я друзям віддаю.
Урок новий, цікавий я з радістю почну!
Повідомлення теми і мети години – подорожі
Вчитель. Кожна людина з великою любов’ю і душевним трепетом згадує те місце, де вона народилася, де промайнуло її дитинство, дитинство з дивосвітом-казкою, з материнською ласкою у затишній батьківській оселі. То родинне вогнище, маленька батьківщина кожної людини. То її велике «Я», з якого починається людина, родина, Батьківщина.
- Діти, а яка країна є нашою Батьківщиною?
- Так, наша велична й неповторна у світі Україна. Її красою захоплювались поети, художники та композитори.
2. Вправа «Що ти знаєш про Україну» - кубик Блума
- Наш урок незвичайний. Ми будемо подорожувати. Ви побуваєте в Європі та в Україні. На вас чекають випробування: знайти, порахувати, наклеїти, прочитати, вибрати, скласти, довести, презентувати. Завдання зрозуміле? Готові до випробувань? Тоді вперед! Бажаю успіхів
1. Відгадування загадки.
- Відгадайте загадку, на якому транспорті ви будете подорожувати:
В синім небі путь моя,
Швидше всіх літаю я,
Маю крила, хоч не птах,
Називаюсь я … (Літак)
- Вірно! Ось на такому літаку-лайнері ви рушаєте у подорож. (Показати картинку.) Пристигніть паски безпеки. Полетіли! (Діти беруть один одного під руку та обходять навколо свого центру, займають місця у своїх групах).
2.. Вправа "Очікувані результати"
ІІ Основна частина
1. - Літак бере курс на країни без будинків, міста без людей, моря без води, ліси без дерев. Що це? (КАРТА)
- Уявіть, що є люди, яким хочеться більше дізнатися про нашу країну. Про що б ви хотіли розповісти, щоб вони зрозуміли , чим ми пишаємося і за що любимо свій рідний край?
- Перед вами карта. На ній позначено країни Європи. Голуб тримає листа, в якому записано країни адресата. Допоможи поштовому голубові доставити листи за адресою. Знайдіть на карті потрібну країну та прикріпіть до неї листа.
4.Асоціативний кущ
Продовж речення :
Для мене Україна – це
Дім
Наші українські квіти
Мама і тато
Широкі поля
Рідні люди
Чорне море
Карпати
Мелодійна пісня
Батьківщина
Колискова мами
Рідна школа
Рідне місто
Гори і рівнини
Рідна вулиця і друзі
Місце,де народився я
Однокласники та мої батьки
5. Висновок
Кожен з нас, українців, належить до гордої та волелюбної Української
нації. У кожного з нас є почуття любові до рідної землі, гордості за
геніальних людей, які прославили нашу державу.
"Україна — серце Європи"... Цей вислів знає кожен, та не кожен замислюється, що він означає. Що мається на увазі: чи то географічне розташування нашої держави, чи то популярність її серед європейських народів, чи то національний характер пересічного українця? Українці здавна дотримуються принципів свободи й незалежності, які притаманні багатьом народам інших держав.
Ще у ХІХ столітті вчені довели, що центр Європи знаходиться саме в Україні поблизу села Ділове Рахівського району Закарпатської області.
Отже, за своїм розташуванням Україна є європейською державою.
«Що таке, скажи, Україна?»
Я скажу відверто йому: Україна — це я!
Україна — це ти!
Україна — це ми!
Її ГРОМАДЯНИ !
Кожен з вас має свідоцтво про народження , документ у якому є запис «Громадянин України».
Ми повинні знати про свою країну різну інформацію – це символи держави,і цікаві факти, і визначні місця, і пам`ятні дати.
-Проведемо дослідження працюючи з картою.
- Молодці. А зараз ми трішечки розімнемось, відчуємо себе справжніми українцями та виконаємо
/581/
/570/
/259/
/347/
/937/
/736/
736 – Одеса, 347 – Харків, 581 – Івано-Франківськ, 570 – Ужгород.
259 - Львів, 937 – Київ/
Наш прапор
Небеса блакитні сяють з глибини,
А пшеничні й житні мерехтять лани.
Образ цей не зблідне, хоч минуть жнива.
Це знамено рідне – злото й синява.
Прапор наш, як літо в сонці майорить –
По долині жито, по горі блакить. (Д.Павличко)
Наш герб
Знак країни головний –
Це тризубець золотий.
Він - як сонце в небі синім,
В ньому слава, в ньому сила.
В нім священне слово «Воля»,
Що рятує від недолі.
Будь же, рідна Україно,
Під гербом цим вільна й сильна,
Хай про тебе в цілім світі знають всі: дорослі й діти.
Про наш гімн
Лине пісня незабутня,
Горда, величава.
В ній – надія на майбутнє,
України слава.
Нею сонце зустрічає
Наша Батьківщина,
День новий розпочинає –
Сильна неподільна.
До нових здобутків кличе
Пісня Україну,
А зовуть її велично
Всі Державним Гімном.
- Дати яких великих державних свят вам відомі?
Хто такий патріот? (Технологія «Мікрофон»)
Вчитель. А що треба для того, щоб наша Батьківщина процвітала, щоб росли ми у мирі і злагоді? (Треба бути справжнім патріотом, громадянином своєї Вітчизни)
- А що ж таке патріотизм? (відповіді учнів)
Вчитель. Ось тлумачення слова «патріотизм» (Патріотизм – любов до Батьківщини, до свого народу, відповідальність за долю народу, готовність служити її інтересам) (Вчитель кріпить до дошки визначення)
- Підніміть руки хто себе вважає патріотом? (Діти піднімають). А чому? Прокоментуйте ? (Діти відповідають чому вони патріоти.) Молодці.
2. Якості патріота. Робота в групах.
- Усі ми любимо свою вітчизну. І патріот – людина, що любить і поважає рідну землю, шанує її традиції. А тепер назвіть людські цінності, які має обов’язково патріот. Давайте до перших літер слова патріот напишемо ці якості. (Діти діляться на групи, кожна група отримує свою букву і придумує якість, вчитель допомагає)
П – привітність
А – активність
Т – терплячість
Р – радісність
І – ініціативність
О – обов’язковість, організованість
Т – творчість, толерантність, товаристкість.
Вчитель: Я впевнена що ви всі наділені такими рисами тому всі патріоти нашої України.
Мовою рідною я розмовляю,
Вільно живу я у ріднім краю.
І Україну мою прославляю,
Вірність і серце я їй віддаю.
Вчитель. Так, мова наша прекрасна, співуча, мелодійна і ми повинні не цуратися її, а любити і пишатися нею.
ІV. Підсумок уроку.
/Діти на сердечках пишуть своє ім.`я, прикріплюють віночком навколо карти України./
- Подивіться, завдяки нам, якою гарною, веселою, квітучою, усміхненою, співучою стала наша Батьківщина. То ж зростаючи, ніколи не забувайте, що ми – УКРАЇНЦІ, і тільки, коли ми будемо всі разом, тоді наша рідна Україна і ми будемо щасливими!
Виконання пісні учнями «Україна – це ми»