Ми і мистецтво. Зображення у житті людини.

Про матеріал
Тема дня.Ми і мистецтво. Зображення у житті людини. Знайомство із інструментами для образотворчої діяльності.Правила роботи із інструментами. Мета: формувати розуміння учнями поняття «мистецтво», «митець», «види мистецтва»; розповісти про  інструменти для образотворчої діяльності; навчити створювати зображення з-за допомогою різних ліній; формувати образне, логічне, просторове мислення;  формувати в дітей уміння аналізувати; виховувати в учнів уважність; стимулювати розвиток допитливості.
Перегляд файлу

Дата __________      Номер  уроку ___________                      Мистецтво  1  клас

 

Тема тижня.

Тема дня. Ми і мистецтво. Зображення у житті людини.  Знайомство із

інструментами для образотворчої діяльності. Правила роботи із інструментами.

Мета: формувати розуміння учнями поняття «мистецтво», «митець», «види

мистецтва»; розповісти про  інструменти для образотворчої діяльності; навчити створювати зображення з-за допомогою різних ліній; формувати образне, логічне, просторове мислення;  формувати в дітей уміння аналізувати; виховувати в учнів уважність; стимулювати розвиток допитливості.

Формувати групу компетентностей:

-Підприємницьку компетентність для проектування власної професійної

діяльності відповідно до своїх схильностей;

-Компетентність спілкування державною мовою для усного та письмового

оперування технологічними поняттями;

- Компетентність загальнокультурної грамотності шляхом ознайомлення з

творами мистецтва та самостійного створення мистецьких творів.

Очікувані результати:

Сприймає твори різних видів мистецтва про осінь, висловлює свої враження, вподобання

Пояснює, що подобається, а що не подобається у творі мистецтва

Малює графічними матеріалами (олівцями, фломастерами, крейдою, фарбами тощо)

Придумує образи і створює їх різними знайомими засобами художньої виразності

Працює з природними матеріалами

Вправляється над інтонацією мовлення, чіткістю дикції, виразністю міміки і жесту, перевтілюючись у різних персонажів

Презентує результати власної творчості перед однолітками

Бере участь у мистецьких заходах

Добирає конструкційні матеріали за їх властивостями для виконання практичної роботи (використання паперу, пластмаси, деревини, металу, пінопласту та інших матеріалів для макетування)

Організовує безпечне робоче місце з допомогою дорослих (використання клею, інструментів та пристосувань із гострими частинами)

Демонструє іншим результати власної діяльності

Дотримується безпечних прийомів праці під час використання інструментів та пристосувань

Задумує конструкцію виробу та конструює його з готових елементів (розмічання розгорток; виготовлення, оздоблення пласких та об’ємних виробів

Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,

відеоматеріали,  кольорові олівці та фломастери.

Тип уроку: урок формування компетентностей.

 

Зміст заняття:

І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності

Доброго дня! Ось нарешті ми з вами зустрілися. Погляньте як радіють олівці, фломастери та пензлики зустрічі з вами.

Описание: J:\Початкові класи\3 клас НУШ\Мистецтво Масол 3 клас\Урок №2\c2a0f95998bc6d2b6010c2561ca7098b.png Описание: J:\Початкові класи\3 клас НУШ\Мистецтво Масол 3 клас\Урок №2\item_1962.jpg

 

 

А який ваш настрій. Зобразіть його на пензлику.

Описание: J:\Початкові класи\3 клас НУШ\Мистецтво Масол 3 клас\Урок №2\images.pngОписание: J:\Початкові класи\3 клас НУШ\Мистецтво Масол 3 клас\Урок №2\free-paint-brush-clip-art-black-and-white-clip-art-library-black-and-white-paintbrush-png-760_1204.png

 

ІІ. Етап цілепокладання

Дітки, сьогоднішній урок це початок великої подорожі в країну мистецтва, країну малювання та живопису. Тут багато цікавого.   Поступово знайомлячись зі всіма жителями цієї країни, ми багато  взнаємо і багато чому  навчимося. І так, в дорогу!

 

ІІІ. Етап цілереалізації

Робота з відеоматеріалами

Обговорення понять мистецтво, митець, інструменти художника.

Бесіда про інструменти та матеріали на уроках мистецтва

Знайомство з художніми матеріалами та інструментами

F:\Початкові класи\1 клас\Мистецтво Кондратова\Урок №1\Образотворче-1-1-4-min.jpgF:\Початкові класи\1 клас\Мистецтво Кондратова\Урок №1\proff1.jpg

Гуаш — це фарба, яку розводять водою. Після висихання вона дає матову поверхню. Гуашеві фарби застосовують для малювання на білому та кольоровому папері. Роботи, виконані цими фарбами, можна виправляти, наносячи шар необхідної фарби на попередній, де допущена помилка. На відміну від гуаші, акварель легка і прозора. Нею ви теж вже користувалися для створення власних робіт. Назва цієї фарби пішла від латинського слова «аква» — вода.

Воду в акварельному живописі використовують тільки для розведення фарби. Роботи, виконані в техніці акварелі, ніби наповнені повітрям, адже крізь шар фарби можна побачити білизну паперу. Коли працюєш із нею, слід бути дуже обережним, щоб не забруднити її. Білила в акварелі не використовують, бо вони лишають фарбу прозорості та чистоти кольору. Подивіться, як використовує можливості акварелі художниця Анна Павлівна Остроумова-Лебедева (демонстрування наочності). Природа на її роботі виглядає такою легкою, пронизаною повітрям.

Анна Петровна Остроумова-Лебедева (1871-1955гг).

Зовсім по-іншому виглядає робота Івана Івановича Шишкіна «Дуби» (демонстрування наочності), тому що вона написана іншими фарбами — олійними.

Дубовая роща, Иван Иванович Шишкин - YouTube

Такі роботи називають олійним живописом. Олійні фарби виготовляють  на основі лляної й конопельної олії. Ними пишуть на картоні, полотні, деревині або навіть металі. Ці фарби, на відміну від попередніх, дуже довго сохнуть, і для роботи з ними потрібні певні розчинники. Воду в олійному живописі зовсім не використовують.

Для роботи фарбами художникам-живописцям необхідні пензлі. Для художника дуже важливо правильно дібрати необхідні пензлі для роботи, тому що вони бувають дуже різними — з короткими чи довгими ворсинками, круглі й пласкі, товсті й тонкі. Пензлі — головний інструмент художника.

Якщо художник йде писати на природу, то обов’язково бере із собою дерев’яний ящик, який називається етюдник. Цей прилад для роботи також містить пензлі, фарби та палітру. Палітра — це невеличка дощечка. На ній змішують фарби під час роботи.

Ось ми й ознайомились з основними матеріалами та інструментами художника-живописця. Чи є у вас такі самі інструменти та матеріали на партах?

От і добре. Сьогодні ми подивимося, як вони допоможуть нам створити гарні осінні роботи.

Ще ви знаєте такі інструменти, як гелеві ручки, якими теж можна створити цікаві роботи.

Але є матеріали та інструменти, багатьом з вас зовсім не відомі. Одним з таких матеріалів є вугілля — художнє вугілля. Воно залишає на поверхні паперу чорні сліди. Але залежно від сили натискання ці сліди можуть бути або дуже темними, або світлими. Усе залежить від того, що хоче зобразити художник.

Подивіться, як видатний художник Іван Іванович Шишкін зображує ліс вугіллям.

А ось матеріали, які вам раніше не зустрічалися,— пастель і сангіна

Пастель дуже нагадує палички кольорової крейди. Але, на відміну від звичайної крейди, вона залишає на папері оксамитову матову поверхню. Пастель має ніжні кольори, які надають пастельним малюнкам особливого вигляду.

Подивіться, як використовує можливості пастелі для зображення лісу Анатолій Сочилов.

УРОК № 2 ШТРИХИ ОСЕНІ

Сангіна — це також різновид крейди. На відміну від пастелі, вона буває тільки червоно-коричневого кольору.

Художники, які працюють із цим графічним матеріалом, використовують прийом розтирання. Завдяки цьому створюються цікаві роботи.

Бесіда про необхідність зображення в житті людини.

  • Навіщо людина створює різні зображення?
  • Яка користь зображень?

Фізкультхвилинка

Бесіда про організацію робочого місця

Практична робота

А тепер давайте і ви спробуєте створити зображення осіннього лісу. Пригадайте ваші прогулянки до осіннього лісу чи парку і спробуйте намалювати зображення, що найбільше вас вразило чи запам’яталось.

F:\Початкові класи\1 клас\Мистецтво Кондратова\Урок №1\017.jpg F:\Початкові класи\1 клас\Мистецтво Кондратова\Урок №1\EEkdkwwW4AAYzc4.jpg

Інструктаж учителя

G:\Початкові класи\1 клас\Мистецтво Кондратова\Урок №1\unnamed.png

Самостійна творча робота

 

ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий

  • Чи сподобався вам урок?
  • Що саме запам’яталося?
  • Що з сьогоднішнього уроку ви не зрозуміли?

 

1

 

docx
Додано
24 червня 2022
Переглядів
564
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку