19 квітня о 18:00Вебінар: Як організувати якісний урок літератури для учнів із кліповим мисленням

«Ми маєм право на права»

Про матеріал
Розповісти учням про їхні права і свободи, визначені Конвенцією про права дитини; навчити правильно реалізовувати свої права; допомогти учням зрозуміти їхнє право на турботу і піклування держави про кожну дитину і захист державою інтересів дітей; виховувати в учнів ціннісне ставлення до власної особистості та інших, почуття правової самосвідомості, вміння дотримуватися правових свобод та обов’язків дитини; сприяти розумінню особливостей прав дитини як цінностей, які захищаються міжнародним та вітчизняним правом.
Перегляд файлу

Виховна година «Ми маєм право на права»

Мета: Розповісти учням про їхні права і свободи, визначені Конвенцією про права дитини; навчити правильно реалізовувати свої права; допомогти учням зрозуміти їхнє право на турботу і піклування держави про кожну дитину і захист державою інтересів дітей; виховувати в учнів ціннісне  ставлення до власної особистості та інших, почуття правової самосвідомості, вміння дотримуватися правових свобод та обов’язків дитини; сприяти розумінню особливостей прав дитини як цінностей, які захищаються міжнародним та вітчизняним правом.

Обладнання: Плакат «Календар правових дат», роздруковані пам'ятки «Знати потрібно дорослим і дітям», мультимедійна дошка, презентація , книжкова виставка «Знай свої права, дитино», відеоролик «Діти вулиці. Україна» (https://www.youtube.com/watch?v=w6PWZuoBDIk), малюнки учнів на тему «Мої права».

Запрошені: методист відділу освіти Ю.М. Мокрій, спеціаліст служби у справах дітей Підволочиської районної державної адміністрації І.О. Колосівська, керівник бюро правової допомоги А.М. Левак, представник Підволочиського. відділу поліції ГУ НП в Тернопільській області В.М. Пекальський.


Хід заходу

Учитель. 10 грудня 1948 року ООН було прийнято «Загальну декларацію прав людини». Основною ідеєю цього документу було те, щоб громадянам надати права. Згодом було прийнято ряд різних документів, які затверджували права людини і дитини. 

20 листопада 1989 року Генеральною Асамблеєю ООН прийнято Конвенцію про права дитини. Це найдосконаліший міжнародний документ,  що захищає права дітей. В Україні цей документ було ратифіковано у 1991 році. Цей день щорічно відзначають, як Всесвітній день дітей. В цей день діти світу заявляють про свої права і про те , що держави повинні їх захищати.

Як Конвенція про права дитини захищає права дітей, так Конституція України закріплює ці права за громадянами України, адже саме ви діти є юними громадянами нашої держави.

Найважливішим і не від’ємним правом кожної людини є право на життя(ст.6 Конвенції ООН про права дитини, ст.27 Конституції України). В Конвенції  закріплюється положення про те, що права дитини не можуть бути обмежені ні за кольором шкіри, ні за релігією, ні за станом здоров’я, ні за походженням.

Дитина має право на збереження своєї індивідуальності, включаючи громадянство, ім’я та сімейні зв’язки. Ніхто не може розлучити дитину з батьками за винятком тих випадків, коли таке розлучення здійснюється в інтересах дитини.

Відповідно до Конвенції дитина має право вільно висловлювати свої думки, але здійснення цього права може зазнавати певних обмежень, якщо мова йде про повагу прав та репутації інших осіб.

Значення «Конвенції про права дитини»

1)Конвенція проголошує дитину повноцінною і повноправною особою.

2)Права, закріплені в Конвенції, щонайкраще забезпечують інтереси дітей.

3)Цей документ має міжнародне значення.

4)Є орієнтиром для держав, що його підписали.

Пісня «Ти знаєш, що ти – людина?» (слова В. Симоненка)

1-й учень.

Мораль і право,

Право і Закон –

Рушійні сили для життя людини,

А їх знання надасть вам вірний тон

У розвитку держави – України.

Регулювати світ людських стосунків,

Впроваджувать державницький процес –

Все в правознавстві міститься в рахунку,

Розумно й чесно твориться прогрес.

Щоб забезпечить молодим майбутнє,

Свідомо накопичуйте знання.

Все, що завчили, стане незабутнім,

Конкретно мусим жить, не навмання.

Ведуча

Придивившись до кожної людини, ми побачимо в ній особистість, як найголовніший скарб нашої планети.

Кожен із вас – неповторний, унікальний. Пройшло не одне тисячоліття, поки людство усвідомило це і ухвалило закони, які оберігають людину, її життя та індивідуальність. Отже, з чого все почалося.

Ведучий

Давним-давно, ще в стародавні часи, у людей була необхідність відстоювати свої права. Спочатку це робили силою. Слабка людина не мала жодних прав, якщо в неї не було сильного покровителя, який бажав би допомогти їй у вирішені суперечок.

Тривалий час діяв не писаний закон: «Хто сильний, той правий». Але коли виникли перші держави, правителі яких прагнули встановити загальний справедливий порядок і норми життя для всіх громадян, у людське суспільство прийшов новий закон права. Тепер держава стала на захист і сильного і слабкого. Головним критерієм права стала справедливість, а не сила.

Ведуча

Минали століття. Держави створювалися,розросталися, процвітали або гинули. Чому? Як свідчить історія, правителі й уряд не завжди піклувалися про свій народ. Так, оголошуючи сусідній країні війну чи приймаючи, яке-небудь політичне рішення, правитель прагнув задовольнити лише свої інтереси і зовсім не замислювався над долею простих людей. Отже людству потрібно було , щось вирішити , знайти такого захисника який міг би примусити державу поступитися своїм інтересам заради інтересів свої громадян і постійно піклуватися про них.

Ведучий

Місію такого захисника взяла на себе міжнародна організація ООН, створена у 1945році з метою вирішення будь-яких конфліктів та суперечок між країнами не воєнним , а мирним шляхом за столом переговорів. Одним із її засновників була Україна.

Ведуча

А 1908 року держави, що увійшли до ООН, підписали Загальну декларацію прав людини – важливий і корисний документ. Але в ньому говориться про людей загалом – і жодного слова про дітей.

Але ж діти потребують особливої уваги і захисту з боку держави.

 

 

Ведучий

Саме тому в 1989році ООН прийняла окремий документ під назвою «Конвенція про права дитини».

Конвенція – це міжнародна угода. У ній держави зобов’язалися прав кожної дитини, пообіцяли світові піклуватися про свої маленьких громадян.

Ведуча.

Сьогоднішні діти – це майбутні дорослі. І наше завдання допомогти вам засвоїти соціально правові принципи, які закріплені в Конвенції ООН про права дитини.

2-й учень

Найбільше я хочу,

Щоб мир був на світі,

Як небо – у зорях,

А сад наш у цвіті.

Найбільше я хочу,

Щоб сонце щоранку

Зі мною віталось,

Присівши на ганку.

Найбільше я хочу,

Щоб рідна матуся

Всміхалась мені,

Коли я усміхнуся.

3-й учень Мої права визначено в «Конвенції про права дитини», яку було прийнято ООН 20листопад 1989 року».

А чуєш, як в грудях у нас б’ється серденько?

Бо серце дала нам рідна ненька.

Я знаю, тим серцем ми маємо жити

І Бога, і маму, і тата, і край свій любити.

4-й учень

Не меркнуть зорі,

Йдуть у небуття,

Бо мають право вік світити.

Я ж маю право на життя,

Я гідно мушу жити!

5-й учень

Спорт – помічник! Спорт – здоров’я!

Спорт – гра!

Всюди друзів ми знаходимо,

З ними як одна сім’я.

Але без друга-спорту

Не проживеш ні дня!

6-й учень

Та головним вважаю перш за все

Інформаційний доступ – це святе!

Всебічний розвиток ми всі бажаєм мати,

Тож не потрібно лиш «в контакті зависати».

Моя порада учням – вчіть уроки,

Зробіть в бібліотеку перші кроки,

Книжки читайте, вчіть вірші напам'ять

І розвивайте свою логіку і пам'ять.

 

7-й учень

А після всього можна і згадати,

Що маєм право ми відпочивати.

Свої права, я бачу, добре знаєм,

І досить часто ми їх вимагаєм.

8-й учень

Та щоб в дорослих право вимагати,

Обов’язки потрібно пам’ятати.

Адже обов’язків багато є у нас,

Чи ми виконуємо, друзі, їх весь час?

Отож, якщо між нами лиш казати:

Свої права ми вміємо «качати».

Щоб результати прав давали плід,

Свої обов’язки виконувати слід.

9-й учень

Не меркнуть зорі

Йдуть у небуття

Бо мають право вік світити,

Я ж маю право на життя,

Я гідно мушу жити.

10-й учень

 «Я маю право жити на землі»

Я маю право жити на землі

Творити, дихати, учитись,

Примножувать багатства всі її,

Своєю Україною гордитись.

Я маю право Україну восхвалять,

Боротися за неї і за честь стоять,

Безкрайні поля її любити

І щовесни журавликів із вірою зустріти.

Я маю право на веселку і весну,

На щедру осінь і на тепле літо,

На зиму так безмежно чарівну,

І на поля зі стиглим житом.

На золотаве сонце в небесах,

Що щедро Україну зігріває

На соловейка спів в гаях

І на любов батьків, безмежну і безкраю.

Перегляд відеоролику «Діти вулиці. Україна»

11-й учень

Я — українець. Є у мене право
На рідну мову та свою державу,
На гордий прапор золотисто-синій,
На щастя жити у такій країні.
Я — українець. Право знати маю
Про тих, кого героями вважаю,
Що людство рятували від руїни, —
Синів і дочок, гідних України.
Я — українець. Хочу право мати
Завжди усе, що думаю, казати,
На незалежну та міцну державу,
На все, що гарантовано по праву.
Я — українець. І моє це право
Любити землю горду й величаву,
Та дух свободи набирати в груди.
Я — українець. Був ним, є, і буду!

12-й учень

Дорослим також хочу дати я пораду,

Як досягти з дітьми миру й ладу:

Згадайте просто: діти – квіти сонця,

Загляньте в їхні душі, як в віконця,

І ви побачити там в дзеркалі себе,

Бо як зерно засієш – так росте.

Любіть свої дітей від всього серця

І вам вона сторицею вернеться!

Ведучий

Хочеш Людиною справжньою стати

Наші закони навчись поважати

Навчись їх виконувать завжди і всюди

Тоді і тебе поважатимуть люди!


    Фінальна пісня («Вибір», слова і музика Ю. Воронюка)

Ми колись у світ приходим

Й маємо колись піти,

А між тим - життя пригоди,

Шлях нелегкий до мети.

Ми повинні відповісти

На запитання буття,

І вписати в аркуш чистий

Вірші нашого життя.

 

Приспів:

Вибір є у кожній долі:

Хочеш радощів - плати!

Хочеш бути вітром в полі -

Про чужі не мрій світи!

Хочеш жити пустоцвітом

Про усе забудь, цвіти!

Покохаєш - вмій любити!

Станеш зіркою - світи!

 

Світ навколо мальовничий,

Безліч звабливих прикрас,

Небо в кожного обличчі

Відзеркалюється в нас.

Ми живем чи існуєм,

А роки, як сон летять,

Маєм те, що намалюєм

На полотнищі життя.

 

Приспів. (2)

 

docx
Додано
20 січня 2019
Переглядів
397
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку