«Ми нащадки козацького роду»
(інтегроване заняття в старшій групі)
Вихователь Довгаль О.Г.
Мета:
Пізнавальний розвиток. Учити розуміти та поважати споконвічні традиції, звичаї українського народу. Закріпити знання дітей про батьківщину, державні та народні символи. Розвивати інтерес до історії рідного краю, вміння спілкуватися під час обговорення командою питань. Виховувати почуття приналежності до свого народу, його духовної і матеріальної культури.
Логіко-математичний розвиток. Закріплення уміння дітей кількісної та порядкової лічби, порівнювати кількісний склад елементів двох множин, розрізняти геометричні фігури, орієнтуватися на листі паперу, класифікувати об’єкти за формою і кольором, закріплювати елементарні навички обчислювання.
Мовленнєвий розвиток. Закріплювати вміння виділяти перший звук у словах, розрізняти м’які та тверді приголосні звуки, продовжувати вчити виконувати звуковий аналіз слів різної звукової структури, вчити складати речення із заданим словом та за графічними схемами, формувати початкові вміння читати склади, розвивати фонематичний слух, уяву, творче мислення, інтонаційну виразність, дрібну моторику пальців рук.
Обладнання: презентація, фішки для звукового аналізу, схеми речень, набір цифр.
Вихователь.
Добрий день малята, хлопчики й дівчата,
Любі наші гості.
З давніх пір і понині
Кажуть в нас на Україні-
Здоровенькі були.
Діти, подивіться, що я тримаю у руках? (глобус)
А що таке глобус? (зменшена модель Землі)
Яку форму має глобус?(форму кулі)
Що зображено на глобусі? (вода, суша, материки, країни)
Чи багато країн зображено на глобусі?
Які країни ви знаєте?
На землі великій є одна країна,
Гарна, неповторна, красна як калина,
І живуть тут люди добрі, працьовиті,
Землю засівають і пісні співають,
На бандурі грають і вірші складають
Про ліси і гори, і про синє море,
Про людей і квіти. То скажіть же діти,
Що це за країна?
Наша славна Україна!
Послухай, як струмок біжить, як гомонить ліщина.
З тобою завжди кожну мить говорить Україна,
Послухай, як трава росте, напоєна дощами
І як веде розмову степ з тобою, колосками.
Послухай, як вода шумить, - Дніпро до моря лине, З тобою всюди, кожну мить говорить Україна.
А тепер погляньте, ось там, внизу, біля берегів найбільшої річки України видно Запорізьку Січ. Яка найбільша річка України? (Дніпро).
Щоб потрапити до козаків вам треба перейти через річку по місточку. Але ж біда….Він зламався. Його треба відремонтувати. Зламана дошка це цифра якої не вистачає в числовому ряду. То ж швиденько до роботи. (діти виконують завдання)
Дидактична гра «Назви сусідів числа»
(діти працюють за столами, одна дитина біля дошки)
Козаки були дуже розумними. Вони приготували вам задачі. (слайд)
А ще козаки уважні та пильні. Їм треба уважно придивлятися аби розпізнати ворога. Тож виконаємо наступне завдання від козаків.
Дидактична гра «Знайди зайвий предмет»
Молодці. Усі справилися із завданням.
Дидактична гра «Склади речення за схемами»
(козак, ду, кінь, арк, ро, во,боз, герб, гімн)
Пропоную вам самостійно виконати звуковий аналіз слова «козак».
Молодці! Ви швидко відповіли на усі запитання і завдання від козаків та Отамана. А ось і подарунок – булава! Відтепер ми маленькі козачати, будемо берегти і примножувати славу козаків та славу України!