Тема заняття: « Знайомство з Коронавірусом»
(старша група) м. Прилуки 2020 рік
Підготувала вихователь: Кузьменко Світлана Миколаївна
Освітні завдання: закріпити алгоритм миття рук; закріпити правила поводження під час карантину; формувати вміння дітей дбати про своє здоров’я; знайомити дітей з вірусом COVID-19 та як
потрібно себе вести під час карантину в дитячому садку та за його межами;
розвивати пам'ять, увагу, мислення, конструювання, уяву та фантазію;
виховувати допитливість, вміння дружно гратися в колективі.
Матеріал: уривок з вірша Т. Андрющенко «Коли треба мити руки?», дидактична гра: «Правильно-не правильно», слайди мікробів, мікроскопа, «коронавіруса», паперові рушники, рідке мило, миски з водою, чорний перець, LEGO конструктор, атрибути до рухливої гри: «Коронавірус», картинка –зразок «коронавіруса» для кожної дитини.
Хід проведення:
Організація дітей на килимку.
Творчий початок: розповідання вірша:
«Коли ж треба мити руки?»
Ось, послухайте, малята,-
Буду я розповідати,
Коли ручки треба мити,
Як це правильно робити!
Не лінуйтесь руки мити,
Щоб з мікробом не дружити.
А щоб не було біди-
Не шкодуй на це води!...
(Т. Андрющенко)
Давайте згадаємо і покажемо алгоритм миття рук.
-Що ж це за створіння такі, які усі бояться?
Правильно, мікроби. (показую слайд мікробів)
Розповідь вихователя
Мікроби—у перекладі «маленьке життя». Це дуже-дуже маленькі живі істоти, які можна побачити лише за допомогою спеціальних приладів з лінзами.
(мікроскопом)-показую слайд мікроскопа.
Вони є скрізь :навколо нас і в нас самих. Є мікроби—друзі, але є й такі, які спричиняють хвороби.
-Чому так багато людей говорить про такий собі «Коронавірус»? (показую слайд))
Коронавіруси—це група вірусів, від яких людина може дуже сильно захворіти. Через свій крихітний розмір вони можуть легко потрапити в організм людини й викликати захворювання. Коронавірус дістав свою назву від слова «корона»-він наче справді носить маленьку корону. Про коронавіруси відомо вже багато років, але в їхній сім’ї нещодавно з’явився новий родич на ім’я «Коронавірус-2019», про якого раніше ніхто не знав! Тепер ми вивчаємо, як він передається від людини до людини й потрапляє в організм, спричиняючи захворювання. А поки що багато вчених працюють над тим, щоб зупинити шкідливу подорож вірусу, і шукають вакцину, яка захистить від нього людей.
-Як можемо ми вберегтися від «коронавірусу»?
Дидактична гра: «Правильно-не правильно»
(роздаю дітям дві картки: правильно і не правильно та предметні картинки до гри)
Звертаю увагу дітей на те, що у кожного з вас на столі лежать дві картки на одній де «вірус» посміхається, нам треба покласти дії дітей, які є не правильними під час карантину; на іншій картинці де «вірус» лежить вдаючи, що йому погано, підбираємо картинки, де діти дотримуються правильно карантину.
Дослід 1 Навіщо мити руки з милом?
Запропонувати одній дитині помити брудні руки в мисці з водою без мила і витерти їх паперовим рушником. Іншій дитині вимити брудні руки з милом в іншій мисці і теж витерти їх паперовим рушником.
Давайте проаналізуємо стан води і рушника у першому і другому випадках( звертаю увагу дитини на те, що вода в першій мисці не дуже забруднилася, а на рушнику з’явилися чорні смуги. Зауважте, що вода в другій мисці стала значно бруднішою, але рушник залишився чистим)
Дослід 2 Вода, чорний перець і рідке мило.
Потрібно наповнити миску з водою, а потім рівномірно посипати зверху чорний мелений перець. В окрему миску покласти трохи рідкого мила, вмочити палець в рідке мило, а потім занурити палець в миску з водою і перцем. На останньому кроці ви помітите, що перець переміститься на край миски, так би мовити втік від мила. Це відбувається тому, що мило руйнує поверхневий натяг води, і тому вона так добре очищає. Коли перець розходиться в сторони, після того як поклала в миску з перцем і водою свій маленький палець, можна сказати, що «вірус втік».
Конструювання «Коронавіруса» з LEGO конструктором
Вірус дуже знаменитий тому що новий. Роздаю картинки «коронавіруса», а діти викладають його .
-Якої форми «коронавірус» ? (круглої)
-Чому його називають «коронавірусом»? (бо навколо нього маленькі відростки, які нагадують сонячну корону)
-Якого кольору ви будете робити вірус?
-Хто ще буде брати такого ж кольору цеглинки?
-Які ще кольори ви любите?
-Якого кольору корони у царів? (правильно, корони царі та царівни носили золоті, а золото асоціюється із жовтим кольором)
Ми також можемо зробити навколо коронавіруса корону із жовтих цеглинок.
Пропоную зробити його добрим.
–Що потрібно для цього зробити? Так, звичайно ж посмішку.
Рухлива гра: «Коронавірус»
(обирають лічилкою дитину, яка буде «коронавірусом» вдягають на нього корону та накидку кругої форми з відростками)
Круглий ти і чваньковитий,
І пихатий і сердитий.
Хоч і маєш ти «корону»,
та тікай мерщій із двору.
(діти розкручують «коронавірус»-переодягнену дитину промовляючи слова)
Нумо, вірус не зівай!
Краще швидше доганяй!
(на останні слова діти розбігаються, а дитина «коронавірус»,
доганяє їх. Кого торкнувся за плече , вважається пійманим і виходить з гри.)
Підсумок заняття
-Про що ми сьогодні говорили на занятті?
-Що вам найбільше сподобалось ?
Схвалюю дітей за їх старання та активну участь.
Дидактична гра: Правильно-не правильно.