" Ми юний цвіт нової України у наші очі дивиться народ "

Про матеріал

Залучити учнів до джерел і витоків народної мудрості. Розвивати логічне мислення, пізнавальні та пошукові інтереси вихованців. Стимулювати до пошуку, відкриттів, перемог над собою. Сприяти формуванню духовно багатої мовної особистості. Формувати уявлення про лідерство, визначити лідерів класу. Виховувати любов до рідного слова, Батьківщини та почуття гордості за свій народ.

Перегляд файлу

 

 

Конкурсна програма

 

 Воспитание патриотизма - задача родителей. Духовное воспитание. Клуб мам Mamaclub   http://uchan.org.ua/b/src/1378325048869.jpg

                                                                         
 

Мета. Залучити учнів до джерел і витоків народної мудрості. Розвивати логічне мислення, пізнавальні та пошукові інтереси вихованців. Стимулювати до пошуку, відкриттів, перемог над собою. Сприяти формуванню духовно багатої мовної особистості. Формувати уявлення про лідерство, визначити лідерів класу. Виховувати любов до рідного слова, Батьківщини та почуття гордості за свій народ.

Обладнання. Проектор, комп’ютер, акустична система, слайди з мальовничими місцями України, фонограми пісень «Червона рута», «Розпрягайте хлопці коней», «Пісня про рушник», «Одна калина», «Два кольори», «Чорнобривці», фотоілюстрації із зображенням видатних постатей  України, кульки блакитного та жовтого кольору, вишиті рушники, картки із завданнями, сигнальні картки.

Хід заходу

(Звучить пісня «Я люблю свою Україну», на екрані слайд-шоу «Наша рідна Україна»).

Ведучий. Любов до рідної мови, любов до рідної Батьківщини – невіддільні поняття. Мелодійна та неповторна українська мова ввібрала в себе гомін лісів, полів, рік і морів землі нашої. Слова нашої мови переткані вишневим цвітом, барвінком, калиною.

Ведучий. Привітайте, будь ласка, команду «Жовтих» та команду «Блакитних». (Представлення учасників).

Ведучий. Гравці та вболівальники вітайте гучними оплесками, вельмишановне, об’єктивне та непідкупне журі!! (Представлення членів журі).

Ведучий. Як справжні патріоти гравці доведуть, що державі потрібні високоінтелектуальні громадяни, тому їм пропонуємо пройти такі тури:

  1. Знайомство
  2. Інтерактивна вправа «Батоги»

3. «Юні таланти».

4.  Експрес-опитування

5  Відкритий мікрофон «Прошу слова»

6. «Склади та відгадай».

7.  «Без командира», «Круг і Я».

8. Пантоміма «Акторська майстерність».

Ведучий. Також між конкурсами буде проводитись музична гра «Серце співає» (потрібно впізнати українську пісню та заспівати її)

Ведучий. Ми, усі присутні, будемо сподіватися, що учасники конкурсу продемонструють свою високу ерудицію, сформують уявлення про патріотизм і лідерство, визначать лідерів, доведуть, що володіють культурою слова, що для них гра буде корисною, а для нас – цікавою.

Ведучий. Отже, розпочинаємо.

  • Перший конкурс «Знайомство»

Настав час познайомитися. Знайомитися будемо незвичним способом, адже і учасники  знають один одного. Метою знайомства повинно бути пізнання командами один одного ближче, повинні дізнатися щось нове.
Пропонується такий варіант знайомства.
Учасникам роздаються аркуші, на яких вони записують назву команди, а потім на кожну літеру - рису характеру команди.

Наприклад: Патріот. П-повага, А-альтруїзм, Т-толерантність, Р-рішучість, І-ідея, О-освіченість, Т-турбота

  • Другий конкурс  Інтерактивна вправа « Батоги»

Кожний учасник команди швидко (за командою вчителя, це може бути кидання м’яча або вказівна паличка) відповідає на питання, за яке може отримати

 1 бал. А наше шановне журі уважно слухає та підраховує бали.

Запитання для команди «Жовтих»:

  1. Що означає слово – козак?  (вільний)
  2. Що було найважливішою ознакою влади в козацькому війську? ( гетьманська булава)
  3. Які відомий український танець народився на Запоріжжі? (гопак)
  4. Як називалася столиця козацький земель? (Запорізька Січ)
  5. Найвідоміша козацька страва.( куліш)

Запитання для команди «Блакитних»:

  1. Яку річку найбільше поважали запорізькі козаки? (Дніпро)
  2. Як називали місце, де жили козаки? (курінь)
  3. Що означає для козака слово «чайка»? (Човен)
  4. Холодна зброя з вигнутим лезом, яку виготовляли безпосередньо на Запорізькій Січі (шабля).
  5. Про яку деталь козацького вбрання казали: «широкі, як чорне море»? (Шаровари)

Ведучий. Дякую командам за відповіді. А зараз музична гра «Серце співає». Вам потрібно прослухати фонограму та впізнати пісню. У кожного учасника є сигнальна картка. Отримає один додатковий бал та команда, учасник якої першим підніме сигнальну картку та назве правильну відповідь.

Звучить фонограма пісні «Червона рута».

Третій конкурс «Юні таланти».

               Мікрофон « Що для вас є творчість?» (Самовираження,  політ   фантазії, креативність,  багата уява)

Ведучий. ТВОРЧІСТЬ –  неповторність, оригінальність та унікальність. Відомо, що видатні музичні, художні й літературні таланти часом виявляються вже в ранньому дитинстві. Моцарт від чотирьох років грав на клавесині, у п'ять уже писав музику, у вісім – створив першу сонату й симфонію, в одинадцять - першу оперу. Шевченко малював з раннього дитинства. Першу поезію Леся Українка написала у дев'ять років, Максим Рильський - у сім.

А ви вже в такому віці, що настав час творити. Це справді, нелегко, тому конкурс називається  «Юні таланти». Команди у конвертах отримують слова, які потрібно заримувати:

Жовті. Калинова, чудова, дорожіть, любіть.

Блакитні. Мова, буває, забуває, основа.

Складання сенкану

Мова.                                                                

Багата, милозвучна.

Надихає, розвиває, чарує.

Пісня лине моєю душею.

Серце.

 

1.     Мова

2.     Рідна, барвінкова.

3.     Переливається, єднає, дзвенить.

4.     Вона – єдина й найцінніша.

5.     Доля.

 

 

Ведучий. А доки наші команди готуються відповідати, ми проведемо гру з уболівальниками.

  1. Що означає слово «тирса»? (Степова висока трава)
  2. Як називали козаків, що перебували на державній службі? (Реєстрові)
  3. Якому гетьманові найбільше «дісталося» від істориків? (Іванові Мазепі)
  4. Як називали співця, хранителя бойової слави? (кобзар)
  5. Автор першої української конституції. (Пилип Орлик)
  6. Виборна службова особа в Запорізькій Січі, яка очолювала січову організацію (Отаман)
  7. З ім'ям якого гетьмана пов'язують створення козацької кінноти як роду військ? (Богдана Хмельницького)
  8. Останній гетьман Запорозької Січі. (Кирило Розумовський)
  9. Яке церковне свято козаки вважають своїм і коли воно відзначається?
  10.  Острів на Дніпрі, який належав до володінь Запорозької Січі (Хортиця)

Ведучий. Прошу, команди, приготуйтесь відповідати. (Заслуховування відповідей команд).

Ведучий. А зараз знову музична гра «Серце співає». Вам потрібно впізнати пісню. У кожного учасника є сигнальна картка. Переможе та команда й отримає 1 бал, учасник якої першим підніме сигнальну картку та назве правильну відповідь.

Звучить фонограма пісні «Розпрягайте хлопці коней». (Далі виконання пісні командою-переможцем).

  •        Четвертий конкурс.  Вправа «Експрес-опитування»
    Учасникам роздаються спеціальні бланки, які вони тримають перевернутими. По команді тренера вони перевертають листочки і починають виконувати те, що їм задано. Можна покласти бланки в окремі конвертики, а по команді учасники їх відкривають і виконують завдання.

Збери підписи у того
1.У кого є брат
2.Хто відпочивав у Львові

3.Хто любить морозиво
4.Хто вміє плавати

5.У кого вдома є собака
6.У кого карі очі
7.У кого прізвище починається на голосну букву
8.Хто народився  навесні

Обговорення
1) Хто виконав завдання першим?(задатки лідера)
2) Кому більше подобалось збирати підписи, а кому більше подобалось відповідати?
3) Що нового ви довідалися про своїх однолітків?
П’ятий конкурс . Відкритий мікрофон «Прошу слова»

Завдання кожної команди написати риси, якими повинен володіти лідер
На виконання дається 5 хвилин.

Потім кожна група представляє свою роботу і пояснює свій вибір.

Обговорення:
1) Хто був активнішим у виконанні вправи?
2) Хто взагалі не брав участі? Чому?
3) До чиєї думки найбільше прислухалися?
4) А в кого є перераховані риси?
5) Хто може сказати, що він ЛІДЕР?
6) У кого риси збігаються з рисами, які вони записували при виконання вправи «Знайомство»
Потім учасникам демонструється плакат з результатом дослідження

 
Лідер повинен: Діагностика і розвиток лідерських якостей
1. Бути порядним 88%
2. Перспективно мислити 75%
3. Бути натхненником 68%
4. Бути компетентним 63%
5. Бути справедливим, діяти згідно правил 49%
6. Уміти підтримати інших 41%
7. Мати широке бачення 40%
8. Бути інтелігентним 40%
9. Бути безпосереднім 33%
10. Можна на нього розраховувати 32%
11. Бути відважним 29%
12. Уміти співпрацювати з іншими 28%
13. Бути творчим 28%
14. Бути турботливим 23%
15. Бути рішучим 17%
16. Бути дозрілим 13%
17.Бути амбітним 13%
18. Бути лояльним 11%
19. Уміти володіти собою 5%
20. Бути незалежним 5%

 

Звучить фонограма пісні «Чорнобривці» ( Далі виконання пісні командою-переможцем)


Шостий  конкурс «Склади та відгадай».

Ведучий. Наступний конкурс – «Склади та відгадай». Вам потрібно скласти пазл. Ви отримаєте портрет видатного українського письменника. Відгадайте, хто це. За це завдання ви можете отримати 5 балів. У вас є 3 хвилини на підготовку.

Жовті – портрет Лесі Українки

Блакитні – портрет Т. Шевченка.

Ведучий. А поки команди виконують завдання, я повертаюсь до наших уболівальників.

  1. Хто заснував Запорозьку Січ? (Дмитро Вишневецький)
  2. «Пакти й конституції законів і вольностей Війська Запорозького», які історики вважають першою конституцією України, були укладені (Пилипом Орликом)
  3. Що було атрибутом козака? (Оселедець)
  4. Що козаки обов’язково будували на Січі? (Церкву)
  5. Який колір мала січова корогва? (Малиновий)
  6. У якому місті за часів гетьманування Б.Хмельницького розташовувалася резиденція гетьмана? (У Чигирині)
  7. Який святий вважається покровителем козацтва? (Архангел Михаїл)
  8. За правління якого гетьмана в 1620 р. було відновлено Київську митрополію і всю православну ієрархію? (За правління Петра Сагайдачного)
  9. Який злочин у Запорозькій Січі вважався особливо ганебним? (Зрада кохання, зрада дружини чи друга)
  10. Голова козацького уряду. (Гетьман)

Ведучий. А зараз знову музична гра «Серце співає». Вам потрібно впізнати пісню. У кожного учасника є сигнальна картка. Переможе та команда й отримає 1 бал, учасник якої першим підніме сигнальну картку та назве правильну відповідь.

Звучить фонограма пісні «Пісня про рушник».

Сьомий  конкурс   Вправа “Без командира”

(діагностика лідерських якостей)

Нерідко нам доводиться зустрічатися з людьми, які, здається, тільки й чекають, щоб ними керували. Їх хтось зобов'язаний організовувати, направляти,  проявити власну ініціативу (і потім відповідати за свої рішення і вчинки) люди подібного типу бояться. Є й інший тип - невгамовні лідери. Ці завжди знають, хто і що повинен зробити. Без їх втручання та піклування "світ неодмінно загине!". У завданні, яке ви зараз спробуєте виконати, важко доведеться і  активістам, і  песимістам, тому що ніхто і ніким не буде керувати. Абсолютно. Весь сенс вправи в тому, що при виконанні тієї або іншої задачі кожен з учасників зможе розраховувати виключно на свою кмітливість, ініціативу, на свої сили. Успіх кожного стане запорукою загального успіху.
Отже, з цієї хвилини кожен відповідає тільки за себе!
Будь-який контакт між учасниками заборонено: ні розмов, ніяких знаків, ні хапання за руки, ні обуреного шипіння - нічого. Працюємо мовчки. Максимум - погляд у бік партнерів: учимося розуміти один одного на телепатичному рівні!
Прошу групу вишикуватися в коло. Кожен чує завдання, аналізує його і намагається вирішити, що йому особисто належить зробити, щоб у підсумку група максимально точно і швидко встала в коло.
Дуже добре! Ви звернули увагу, що у деяких прямо руки свербіли, так хотілося ким-небудь покерувати. А хтось з вас стояв у повній розгубленості, не знаючи, що робити і з чого почати. Продовжимо тренувати особисту відповідальність.

Об’єднайтеся, будь ласка:
- у два кола
- у трикутник
- у квадрат
- у шеренгу за ростом
- у шеренгу від найсвітліших до найтемніших за кольором волосся
- у шеренгу від повненьких до худеньких
Обговорення.
1 Скажіть, чи можна було цю вправу назвати тестом на лідерство і чому?
2 Хто з вас лідер по натурі?
3 Чи легко вам було відмовитися від керівного стилю поведінки?
4 Які були ваші відчуття?
5 Важко залишитися раптом без порад, вказівок?
6 Як ви розуміли, вірні ваші дії чи помилкові?
7 Сподобалося вам відповідати за себе і самостійно приймати рішення?

Ведучий. А щоб отримати додатковий бал, зіграємо знову у музичну гру. Учасники, уважно слухаємо мелодію та відгадуємо пісню.

Звучить фонограма пісні «Одна калина».

 

Восьмий конкурс   Тренінг “Коло та Я”

Для цієї вправи потрібно сміливець-доброволець, готовий першим вступити в гру. Група утворює тісний круг, який буде всіляко перешкоджати проникненню у нього нашого доблесного добровольця. Йому ж дається лише три хвилини, щоб силою переконання (умовляннями, погрозами, обіцянками), хитрістю (обіцянки, заохочення, компліменти), переконати Коло і окремих його представників впустити його в центр кола.

Наш герой відходить від кола на два-три метри. Всі учасники стоять до нього спиною, стиснувшись у тісне і згуртоване коло, взявшись за руки. Почали!

Дякую за сміливість. Хто наступний готовий помірятися з Колом інтелектуальними силами? На старт. Почали!

Обговорення

Як ви вели себе під час тренінгу?

А як поводитися у звичайних життєвих ситуаціях?

  •                 Дев’ятий конкурс «Акторська майстерність».

Ведучий. Наступний конкурс має назву. Мова жестів теж прекрасна. Кожна команда повинна обрати найартистичнішого учасника, якому необхідно буде протягом однієї хвилини показати народну приказку або повідомлення.

  1. Терпи, козаче, ... (отаманом будеш).
  2. Кров не водиця, ... (проливати не годиться).

 (Показ учасників).

Ведучий. А щоб отримати додатковий бал, зіграємо знову у музичну гру. Учасники, уважно слухаємо мелодію та відгадуємо пісню.

Звучить фонограма пісні «Два кольори». (Далі виконання пісні командою-переможцем).

Незакінчене речення….

  •                   На конкурсній програмі для мене найважливішим відкриттям було...
  •                                            Отримана інформація дає мені підстави для висновку, що...

Ведучий. Наше свято підходить до завершення. Дякую, учасникам за чудову гру.

Ведучий. А хто такий патріот?

Людина, яка любить свою Батьківщину, а значить і мову, людей, готова завжди прийти на допомогу тим, кому вона потрібна, готова служити інтересам держави, а державі потрібні розумні, духовно багаті громадяни.

Так наші учасники і вболівальники сьогодні довели, що знання мови і вміння нею користуватися – це шлях до всебічного розвитку людини. Таким чином вони можуть стати гідними громадянами України.

Ведучий. Ну, а тепер слово журі, гостям свята

(Оголошення результатів гри, нагородження команд).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
4 вересня 2018
Переглядів
976
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку