продовжувати знайомити із людськими чеснотами; довести до свідомості дітей, що добро й милосердя чиняться безкорисливо; розвивати почуття доброти, чуйності, милосердя; викликати бажання творити добро, бути милосердними й уникати злих вчинків; виховувати любов і повагу, щирість і працьовитість.
« Світ - це те, що у нас всередині, в серці»
Мета: продовжувати знайомити із людськими чеснотами; довести до свідомості дітей, що добро й милосердя чиняться безкорисливо; розвивати почуття доброти, чуйності, милосердя; викликати бажання творити добро, бути милосердними й уникати злих вчинків; виховувати любов і повагу, щирість і працьовитість.
Задачі: формувати добрі взаємовідношення між дітьми в класі; естетичне уявлення, знання про категорії добра та зла; уміння працювати в групі.
Форма роботи - це засідання круглого стола.
Хід заняття
Слово учителя: Світ неповторний, різноманітний і красивий. Ми з вами частинка цього світу і від нас залежить, яким він буде: сонячним і теплим або похмурим і холодним. Сьогодні ми будемо говорити про слово, яке очима не побачиш, а можна відчути тільки серцем.
Обговорення мультфільму:
(Вовк, Лисиця, Кабан)
по-справжньому прекрасний, у його образі немає місця жорстокості? (Заєць)
Висновок: Вияв сили - це суворість і грубість, носіть в серцях любов і доброту і даруйте її оточуючим Вас людям. Так, світ може здатися, на перший погляд, жорстоким і нещадним. Але це тільки на перший погляд. Якщо Ви несете у світ щиро добро і любов, то Ви отримуєте від світу в десятки разів більше.
Світ - це те, що у нас всередині, в серці
Сильна людина – милосердна, благородна, шедра і добра.
Сьогодні наша розмова піде про доброту і про добрі вчинки. Кажуть,якщо є в людині доброта,значить,вона як людина відбулася.
Уміння радіти і переживати за інших створюють основу людського щастя.
Дбаючи про щастя інших,ми знаходимо власне щастя
давньогрецький філософ Платон
Перед кожним з вас лежить зображення людини у чорному і білому.
Як ви думаєте, чому? Напишіть ці якості людської особистості.
Людина в білому. Добро. Любов. Милосердя. Щедрість. Людяність. Скромність. Щирість. Сила. Справедливість
Отже, у людині і справді живуть і темні сили, і світлі. І ведуть вони одвічну боротьбу між собою.
Інструкція: з паперового листа необхідно вирвати чоловічка.
Результат: усі ви вийшли різні й неповторні. У кожного свій голос, волосся, очі, характер, звички. Якщо б мі були з вами однакові, жити було б просто не цікаво.
Уявіть тільки, що ви ображаєте, сердитеся, сваритеся... (лист зім’яти в руках)
Чи можна знову вирівняти лист ідеально?
Пам’ятайте, що не завжди можна зважити кожен свій вчинок. Можна скоїти зло або бути причетним до нього і ненавмисно. Потім, як кажуть у народі, є каяття, та немає вороття.
Усі повинні жити дружно. Доброта, що живе в серці людини, освітлює і зігріває, робить його світлим, а відносини з іншими людьми теплими.
Найбільша моя мрія — бачити вас людьми без фальші і зла.
Слово учителя:
А ти будуй свій Храм душі і світла,
Вимощуй шлях до правди і добра.
Допоки тут - хай в серці твоєму квітне Любов ясна, що стане ліком світу,
Виточуй рай!
Що ж таке доброта?
Доброта- чуйність, душевна прихильність до людей,прагнення робити добро іншим. Доброта - усе позитивне,корисне,хороше.
Доброта- це прагнення людини дати щастя всім людям,усьому людству.
Доброта- це доброзичливе ставлення до навколишніх людей
Вірно, це все хороше, добре, гарне. Весна, сонце, усмішка, мама...і клас.
Ми клас, який не може не існувати без доброти,взаємоповаги і взаємодопомоги.
З чого складається доброта (розташувати в правильному порядку)
4 Терпимість Уміння без ворожнечі, терпляче ставитися до чужої думки,поглядів
5 Співпереживання Співчуття до іншого
6 Турбота Діяльність,спрямована на чиєсь благополуччя
7 Взаємодопомога Допомога одне одному
6. Поетична хвилина
Главное, важное.
То, что значит оно,
Очень нужно для каждого.
В нем забота и ласка,
Тепло и любовь.
В нем стремленье
На помощь прийти вновь и вновь.
Зто качество в сердце у многих живет
И о боли других позабыть не дает.
И оно поважнее,
Чем лица красота.
Зто наших сердец (доброта).
Не зависит доброта от роста,
Не зависит доброта от цвета,
Доброта - не пряник, не конфета.
Добрым быть совсем, совсем не просто,
Не зависит доброта от роста,
Доброта приносит людям радость
И взамен не требует награды.
3. Доброта с годами не стареет.
Доброта от холода согреет.
Если доброта, как солнце, светит,
Радуются взрослые и дети.
Только надо, надо добрым бать
И в беде друг друга не забыть.
И завертится Земля быстрей,
Если будем мы с тобой добрей
4.Если друг в словесном споре,
Мог обиду тебе нанести,
Это горько, но это не горе
Ты потом ему все же прости.
В жизни всякое может случиться.
И коль дружба у вас крепка,
Ты не дай ей зазря разбиться
Из-за всякого пустяка.
Она сияет добрими глазами,
Невидима,но яркими лучами
Согреет и откликнется душа.
Меняет свою цену красота,
От времени тускнеет,будто стразы,
Но только,как блестящие алмазы,
Желанный лучик, светит доброта.
Нет ничего прекрасней красоты,
Она достойна всяческих похвал,
Но только тот, кто доброту познал,
Поклонится ей низко до земли.
Чтоби от них кружилась голова.
Чтоб сладким был - словесний добрий мед!
Чтобы слова топили в сердце лед!
Ведь слово может душу излечить,
А может просто ранить и убить.
Ведь слово может красоту создать.
А может очернить, и оплевать...
И не жалейте добрые слова,
Чтобы цвела зеленая трава!
Чтобы не плакать от укуса ос.
Не кактус, а жасмин душистый рос.
Ведь в слове каждом целая страна!
От злого начинается война,
И зарождаются обиды, месть...
А сколько слов?! Их всех не счесть...
Дарите, люди, теплые слова!
И пусть умолкнет злобная молва!
Давайте будем счастье создавать!
Ведь слово - это мир и благодать!
7. Ситуації для обговорення
Учитель: Кожен день нам доводиться вирішувати ті чи інші життєві завдання, робити вчинки. Але завжди добрі вчинки є безкорисливими? Давайте проаналізуємо наступні ситуації.
Ситуація 1.
Учень, повертаючись зі школи, побачив, як старенька, поставивши на лавку важкий пакет, не могла віддихатися. Він підійшов до неї і запропонував свої послуги. Хлопчик допоміг донести вантаж, хоча йому було не по дорозі.
Наступного разу, поспішаючи до школи, він побачив на перехресті старого, який ніяк не наважувався перейти вулицю. Хлопчик підійшов до нього, взяв за руку і перевів на іншу сторону вулиці. Тільки старий зібрався подякувати його, як хлопчика біля нього не виявилося.
Ситуація 2.
Коли старенька сусідка попросила хлопчика віднести і здати в магазин пляшки з-під кефіру, він погодився, але сказав, що за це вона повинна чимось віддячити його.
(У першому випадку - безкорисливо, а в другому - з вигодою для себе)
Творіть добро заради самого добра, будьте в цьому безкорисливі Людина, яка думає тільки про себе, шукає в усьому вигоди,не може бути щасливою.
Хочеш жити для себе - живи для інших
римський філософ Сенека
Добро має грунт на великій силі любові.
Чому вчить нас ця притча?
Воля Божа в тому, що людина наділена розумом і волею. І від того, як чинить вона, чим керується - залежить і її доля.
Рефлексія
Над чим нас змусила замислитися класна година?
Людська доброта, милосердя, вміння радіти і переживати за інших людей - основи людського щастя.
Добро живе в душі у кожної людини. І саме тому душа безсмертна. Зараз на відбитках своїх ніжок, намальованих на листках паперу, ви напишете,чого вам треба навчитися,щоб стати добрішими
Ось ми з вами утворили стежку доброти, ця стежка зміниться на широкий шлях,яким ви будете йти впевнено, даруючи радість і любов
Підсумок :
Отож, діти,гості, хочу вам сказати « Будуйте храм в своїй душі!» Хай у ваших серцях живе Любов, хай компасом буде чиста совість, нехай Янгол-охоронець застерігатиме від зла і жорстокості.
Діти виконують пісню «Про дружбу» Барбарики