Ми з майбутнього. Нові професії промисловості

Про матеріал
ПРОФОРІЄНТАЦІЙНЕ STEM-ЗАНЯТТЯ «МИ З МАЙБУТНЬОГО. НОВІ ПРОФЕСІЇ ПРОМИСЛОВОСТІ» Захід виховує почуття патріотизму, любов до свого міста, країни; логічний підхід до вибору своєї професії, її велику значимість у людському житті; відповідальність, інтерес до вивчення та застосування інформаційних технологій, предметів STEM-напрямку. Учні виконують практичне завдання (ділова гра), на якому кожен створює своє Резюме спеціаліста та знайомляться з майбутніми STEM-професіями. Діти вивчають цікаві факти про видатних особистостей, що внесли значний вклад у розвиток промисловості регіону. Будують інтелект карти, складають алгоритм вибору професії, окреслюють необхідні навички, яких необхідно набути під час вибору тієї чи іншої професії.
Перегляд файлу

Тема уроку: "Ми з майбутнього. Нові професії промисловості".  Мета уроку:  

-    закріплення учнями теоретичного матеріалу з предмету "Основи самоменеджменту", «Інформатика», повторення знань і навичок з  дотримання правил техніки безпеки при роботі з ПК та з мобільними пристороями. 

-    розвивати логічне, раціональне  та  творче мислення, самостійність, увагу, спостережливість,  пізнавальну активність школярів, комунікативні навички; самоконтроль та планування своєї діяльності. Формування компетентностей щодо здійснення самоуправління, саморозвитку, розвитку лідерських якостей. 

-    почуття патріотизму, любові до свого міста, країни; сформувати у учнів поняття взаємодії  у згуртованій команді, логічний підхід до вибору своєї професії, її великої значимості у людському житті; виховати дисципліну, сумлінність та відповідальність, інтерес до вивчення та застосування інформаційних технологій, інформаційну культуру, почуття відповідальності.

Тип уроку:  урок закріплення знань, вмінь, практичних навичок.

imageФорма проведення:  Урок-ділова гра. Форми роботи: мозковий штурм, бесіда, групова та парна робота, індивідуальна робота        з        інструктивною карткою та картою знань, практична робота на ПК або на мобільних пристроях. Обладнання: презентація «Професії майбутнього», інструктивна картка до уроку для учнів, диференційовані завдання для індивідуальної та групової роботи.

Структура уроку з хронометражем:

I.      Організаційний момент ...............................................................................2 хв.

II.   Актуалізація опорних знань.........................................................................3 хв.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності .............................................................8 хв.

ІV.Закріплення знань, вмінь та навичок. Практична частина  ..... ………..25 хв.

V.Підведення підсумків. Аналіз діяльності....................................................  3 хв. VІ.Домашнє завдання. .......................................................................................2хв.

VІІ.Рефлексія ............................................................................................... … 2хв.

           

Хід уроку

I. Організаційний етап. Привітання учнів та гостей.

ІІ. Актуалізація знань. Емоційне налаштування.

Сродна праця – це найсолодша в світі річ (Г.С. Сковорода)

Епіграф до уроку Якщо людина  не знає, до якої гавані вона прямує, для неї жоден вітер  не буде попутним.

Сенека

Чому важливо замислюватися про свою майбутню професію?

Одним із найважливіших кроків у житті є вибір професії. Адже займатися тим, що тебе цікавить, приносить радість   -  одна  з   найважливіших   умов відчуття  життєвої  повноцінності.   Вибір навчального закладу та професії, значною мірою впливає на все наступне життя молодої людини.

Тема: "Ми з майбутнього. Нові професії промисловості". 

Мета уроку:  вивчити та проаналізувати основні фактори, що впливають на вибір майбутньої професії.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Мозковий штурм. Пазл

«Видатні особистості». (8 хв.)

Я впевнена, що кожен із вас уже продумував, а може вже і планує заклад у якому буде навчатись, обирає спеціальність, та предмети для більш глибокого вивчення.

-         Скільки ж існує професій у світі?

 На сьогоднішній день чіткої відповіді на це питання ніхто не може дати, адже одні професії «народжуються» у зв’язку з освоєнням принципово нових технологій, а інші «відмирають» внаслідок змін у технології, організації виробництва, праці або управлінні. Єдине, що можна сказати, світ професій – величезний, їх понад 40 тисяч. 

-         Як же  правильно обрати свою професію?

Наш сьогоднішній захід, сподіваюсь, допоможе  вам визначити бажаний напрямок у своїй майбутній професійній діяльності.

Пропоную поділити клас на дві групи, скласти пазл та визначити імена  людейпрофесіоналів своєї справи, згадати з уроків історії про їх вклад, який вони внесли у розвиток нашого міста та регіону.  (О.Поль та Михайло Янгель)

-         Хто ці особистості? Який їх  внесок у розвиток нашого регіону? (діти складають пазл, на якому зображено О.Поль та М. Янгель).

Цікаві факти.

Олекса́ндр Микола́йович Поль (20 серпня (1 вересня) 1832, с. Малоолександрівка,

Верхньодніпровський повіт, Катеринославська губернія,

Російська імперія — 26 липня (7 серпня) 1890, Катеринослав, Російська імперія) — український дослідник-археолог українсько-німецького походження, верхньодніпровський поміщик, шляхтич, краєзнавець і підприємець, меценат і громадський діяч.

Брав участь у впровадженні селянської, земської і судової реформи на Катеринославщині, 15 років присвятив вивченню залізних руд Кривого Рогу і доведення їхнього промислового значення. Особисто сприяв тому, щоб у 1881 році розпочались промислові розробки, які визначили подальший бурхливий економічний розвиток Придніпровського регіону.

Так, Олекса́ндр Микола́йович Поль був людиною, яка розвинула промисловість у нашому регіоні. Завдяки цьому нашу Дніпропетровщину знають і шанують не тільки на Україні, але і в інших країнах світу. 

 

Михайло Янгель.З 1954 року — начальник і головний конструктор конструкторського бюро ОКБ-586 (з 1966 р. — СКБ «Південне», Дніпропетровськ).

На початку 1950–х років вирішили створити в Дніпропетровську серійне конструкторське бюро та налагодити виробництво ракет, розроблених

школою С. П. Корольова: Р-1, Р-2, а пізніше — Р-5. Для цього перепрофілювали автомобільний завод, будівництво якого почали 21 червня

image1944 року. Постановою Ради Міністрів СРСР автопідприємство 1951 року передали Міністерству озброєнь з присвоєнням йому секретної назви «завод № 586». 10 квітня 1954 року відділ головного конструктора підприємства перетворили на Особливе конструкторське бюро (ОКБ) № 586). Головним конструктором і начальником новоствореного підрозділу призначили Михайла Янгеля. Завдяки професіоналізму цієї людини наше місто є космічною столицею України.

V. Закріплення та застосування набутих знань, вмінь та навичок.

1. Практичне завдання - дослідження.  Пошук та систематизація  інформації з мережі Інтернет.  

Учні працюють у групах- парами. (8 хв.)

Зараз Дніпропетровщина займає лідерство по промисловості серед регіонів

України. За допомогою електронних засобів та пошукових систем Інтернету   пропоную вам знайти найбільші промислові підприємства  Дніпропетровщини

та заповнити таблицю у картці.

Аналіз діяльності. Висновки. Колективне обговорення.

1.Група. Добувна промисловість

Найбільші підприємства Дніпропетровщини(діти знаходять ):

 

1.1Видобуток горючих 

 

1.2Видобуток металів 

 

1.3Видобуток неметалів

 

2група. 1.4Підземні води

 

3група. Машинобудування та металообробка

 

4група. Чорна та кольорова металургія

 

5група. Хімічна промисловість

 

6група. Легка промисловість

 

7група. Харчова промисловість

 

-Наш регіон є промисловою столицею України. 

Необхідні професії –  STEM професії.

           

2.Проаналізуй  ТОП-10 професій майбутнього у Німеччині

Як ти думаєш, які професії серед них будуть актуальними і в нашому регіоні? Колективна робота.

      Інженер-будівельник та інженер-енергетик.

      Фахівець з інформаційної безпеки.

      Розробник програмного забезпечення.

      Економіст-математик - фахівець, здатен вирішувати економічні проблеми  математичними методами. Його робота включає в себе управління ризиками, оптимізацію виробничих процесів, оцінку інвестицій.

      Менеджер з продажу. Вони потрібні в усіх галузях промисловості.

      Мехатронік. Мехатроніка - своєрідний сплав механіки і електроніки: фахівці цього напрямку займаються створенням та експлуатацією систем і машин з комп'ютерним управлінням.

      Технолог громадського харчування. Контроль за виробництвом продуктів харчування.

      Спеціаліст з догляду за людьми похилого віку. Крім того, необхідні і менеджери, здатні координувати його роботу. За статистикою, кожен п'ятий німець уже досяг 65 років, а до 2060 року до цієї вікової групи буде відноситися кожний третій житель Європи.

      Лікар. Особливо відчувається нестача лікарів-неврологів, психологів, радіологів та стоматологів.

      Викладач математики та природничих наук. Знання математики, біології, хімії та фізики необхідні для багатьох з перерахованих вище професій, а значить, потрібні і викладачі цих предметів. 

 

Які професії з зазначених ви обрали б для себе? Чому? 

           

1. Ділова гра. Учні кожної групи отримують назву уявної майбутньої своєї професії, з’ясовують функції  та пишуть невелике резюме (функції, знання та вміння професії, до 5речень). Робота в групах.

Завдання. Уявіть, що ви уже оволоділи однією з майбутніх новітніх професій та плануєте влаштуватись на роботу. Підготуйте своє резюме та вкажіть функції, які ви могли б виконувати на даній посаді, а також необхідні знання та навички для цього.

Новітні професії:

image

           

4.Зясуйте, під впливом яких факторів можуть з’явитись нові професії у промисловості. Карта знань. Індивідуальна робота в картці учня.

 

image

5.Особистісний ріст. Фактори, що обумовлюють вибір людиною  тієї або іншої професії. Розстав пріоритети(1-7)     

№       Фактори, що обумовлюють вибір людиною  Розстав пріоритети для тієї або іншої професії          себе (1-7)

1                    Рівень вимог на суспільне визнання (регіон,  

країна)

2                    Позиція старших членів родини             

3                    Уподобання товаришів, друзів     

4                    Поради  шкільних   педагогів       

5                    Особисті професійні плани                     

6                    Здібності , Нахили    

7                    Інформованість          

6.«Усякий вибір поганий, якщо людина сидить склавши руки, але всякий вибір може стати вдалим, варто  тільки захотіти».  Ален

Цікаві факти. Ілон Маск.  

image«Ілон Маск, безумовно, змінив галузі, в яких він працює. За допомогою Tesla він представив повністю електричний спортивний автомобіль Roadster, а також електромобіль-седан Tesla Model S. Він побудував інфраструктуру Supercharger. Маск навіть працює над новими технологіями в сфері акумуляторів, відкриваючи свій власний Мегазавод десь на південному заході США. Також він бореться з традиційною системою постачальників автомобілів, переходячи на прямі продажі. Solar City створив величезні сонячні батареї, щоб збільшити кількість відновлюваних джерел енергії, зібраної в країні. А

SpaceX уклав контракт на 1,6 млрд доларів США з NASA, який дозволяє SpaceX здійснити 12 поїздок на Міжнародну космічну станцію (МКС) і назад. Ракети також можуть бути повторно використані, тому вони сідають вертикально, а не просто падають в океан.» Ілон Рів Маск (англ. Elon Reeve Musk; нар. 28 червня 1971, Преторія, ПАР)  інженер, підприємець, винахідник, інвестор, мільярдер. Засновник компаній SpaceX, PayPal,[13] Neuralink і The Boring Company,головний дизайнер (Chief Product

Architect), генеральний директор і голова ради директорів Tesla Inc., що керує заводом Tesla.

Входить до ради директорів компанії SolarCity, заснованої його двоюрідними братами.

image Всесвітній економічний форум опублікував ТОП-10 навичок, якібудуть потрібні для роботи через 5 років. Обговорення та аналіз даних. В картці учні ставлять «+», якщо вже мають навички та «!» - які необхідно здобути.

image

7 . Визначення мотивацій при виборі професії. 

-Які знання, вміння та навички треба мати аби ваша професія майбутнього була реалізована? 

Учні працюють в картці, заповнюють Діаграму Венна

 

Стратегія  успіху,  або   Як обрати  професію?

imageТреба:  стан ринку праці, соціально- економічні проблеми в регіоні 

Хочу:    бажання, цікавість, прагнення 

Можу:   здібності, таланти, стан здоров'я 

 

 

 

 

-На минулому уроці ми проходили анкетування,  підкресліть в таблиці тип професії, за якою у вас найбільше балів. Учні підкреслюють в картці.

ТИП

ПРОФЕСІЇ  

ВИД  ДІЯЛЬНОСТІ  

ПРИКЛАДИ  ПРОФЕСІЙ  

Людина – природа  

Вивчення, досліджен-ня, вирощування, догляд, профілактика захворювань тощо.  

Геолог, хімік, агроном, селекціонер, садівник, зоотехнік, зоолог, лісник, рибовод, птахівник, інженер-океанолог, біолог, геофізик, ветеринарний лікар, дресирувальник диких тварин.  

Людина – художній образ  

Художнє відображення дійсності, створення образів, відтворення, проектування, моделювання тощо.  

Архітектор, артист, скульптор, художник, реставратор, письменник, кінорежисер, дизайнер, модельєр, ювелір, маляр, вишивальниця, перукар, кулінар, фотограф тощо.  

Людина –

техніка  

Створення, монтаж, складання, управлін- ня, експлуатація, ремонт тощо.  

Електрослюсар, водій, токар, електрик, шахтар, монтажник, фрезерувальник, газозварник, ткач, металург, прядильниця, машиніст, будівельник тощо.  

Людина – знакова система  

Обчислення, підрахун- ки, упорядкуваня, збирання, аналіз та зберігання інформації, виконання креслень, переклади текстів    

Бухгалтер, економіст, кресляр, оператор, конструктор, телеграфіст, перекладач, топограф, математик, програміст, друкарка, бібліотекар тощо.  

Людина – людина  

Виховання; навчання; управління; побутове, інформаційне, медичне, правове обслуговування тощо.  

Вчитель, лікар, міліціонер, адвокат, офіціант, стюардеса, екскурсовод, адміністратор, кореспондент, продавець, тренер тощо.  

-Перегляньте дані «Сім кроків до зваженого рішення», проаналізуємо.  Колективна робота. 

Сім кроків до зваженого рішення

image

 

ІII. Закріплення та застосування набутих знань, вмінь та навичок. Робота в середовищі KAHOOT! https://create.kahoot.it/share/83479684-1f84-4a70-b47c-

62b5b0eddab9

Помилки при виборі професії

1.   Ставлення до вибору професії як до незмінної. 

2.   Існуючі думки про престижність професії. 

3.   Вибір професії під впливом товаришів (за компанію, щоб не відстати). 

4.   Перенесення ставлення до людини-представника тієї або іншої професії на саму професію.

5.   Захоплення тільки зовнішньою або якою-небудь частковою стороною професії.

6.   Ототожнення шкільного навчального предмета із професією або погане розрізнення цих понять. 

7.   Застарілі уявлення про характер праці в сфері матеріального виробництва.  8. Невміння / небажання розбиратися у своїх особистісних якостях (нахилах, здібностях). 

9.                 Незнання/ недооцінка своїх фізичних особливостей, недоліків, істотних при виборі професії. 

10.             Незнання основних дій, операцій та їхнього порядку при розв'язку, обмірковуванні завдання при виборі професії .

Сім кроків до зваженого рішення:

image

           

ІV. Підведення підсумків. Аналіз діяльності. 

Аналізуємо результати роботи. 

-Кожен із  вас тепер може дати відповідь на питання «Як правильно обрати свою професію майбутнього?». Колективне обговорення (7 кроків).

-Домашнє завдання: Створити власну діаграму Венна на хмарному Диску , налаштувати спільний досту

image

-    Було цікаво…

-    Було важко…

-    Я навчився…

-    Урок дав мені для мого життя…

Урок сподобався J

Я точно не можу дати відповідіK

Я нічого не зрозумів(ла), мені урок не сподобався L

Учні дають відповіді на питання. Учитель робить підсумки уроку.

Додаток 1 Картка учня

Прізвище, ім'я учня_________________________________________________  дата_____________________________________________________________ Тема уроку________________________________________________________

1. Практичне завдання - дослідження. Пошук та систематизація

 

 

інформації з мережі Інтернет.  Учні працюють у групах- парами.

 

1.Група. Добувна промисловість

Найбільші підприємства Дніпропетровщини(фото):

 

1.1Видобуток горючих 

 

1.2Видобуток металів 

 

1.3Видобуток неметалів

 

2група. 

1.4Підземні води

 

3група.

Машинобудування та металообробка

 

4група. Чорна та кольорова металургія

 

5група. Хімічна промисловість

 

6група. Легка промисловість

 

7група. Харчова промисловість

 

           

 

2. Проаналізуй  ТОП-10 професій майбутнього у Німеччині. 

Як ти думаєш, які професії серед них будуть актуальними і в нашому регіоні?Колективна робота.

      Інженер-будівельник та інженер-енергетик.

      Фахівець з інформаційної безпеки.

      Розробник програмного забезпечення.

      Економіст-математик - фахівець, здатен вирішувати економічні проблеми  математичними методами. Його робота включає в себе управління ризиками, оптимізацію виробничих процесів, оцінку інвестицій.

      Менеджер з продажу. Вони потрібні в усіх галузях промисловості.

      Мехатронік. Мехатроніка - своєрідний сплав механіки і електроніки: фахівці цього напрямку займаються створенням та експлуатацією систем і машин з комп'ютерним управлінням.

      Технолог громадського харчування. Контроль за виробництвом продуктів харчування.

      Спеціаліст з догляду за людьми похилого віку. Крім того, необхідні і менеджери, здатні координувати його роботу. За статистикою, кожен п'ятий німець уже досяг 65 років, а до 2060 року до цієї вікової групи буде відноситися кожний третій житель Європи.

      Лікар. Особливо відчувається нестача лікарів-неврологів, психологів, радіологів та стоматологів.

      Викладач математики та природничих наук. Знання математики, біології, хімії та фізики необхідні для багатьох з перерахованих вище професій, а значить, потрібні і викладачі цих предметів. 

          Які професії з зазначених ви обрали б для себе? Чому?     

 

Напиши можливі професії майбутнього:

 

3.     Ділова гра. Учні отримують назву уявної майбутньої своєї професії, зясовують функції  та пишуть невелике резюме(5

речень). Робота в групах.

Завдання. Уявіть, що ви уже оволоділи однією з майбутніх новітніх професій та плануєте влаштуватись на роботу. Підготуйте своє резюме та вкажіть функції, які ви могли б виконувати на даній посаді, а також необхідні знання та навички для цього.

 

Новітні професії:

 

image

––

    Резюме(до 5 речень):

           

image

7.Підкресли Тип своєї професії та приклади професі (анкета


опрацьована раніше)

ТИП                         ВИД  ДІЯЛЬНОСТІ  

ПРОФЕСІЇ  

Людина –              Вивчення, досліджен-ня, природа                вирощування, догляд,

профілактика захворювань тощо.  

imageЛюдина –              Художнє відображення художній                дійсності, створення образів, образ             відтворення, проектування, моделювання тощо.  

Людина –              Створення, монтаж, техніка           складання, управлін- ня, експлуатація, ремонт тощо.  

Людина –              Обчислення, підрахун- ки, знакова              упорядкуваня, збирання, система                 аналіз та зберігання

інформації, виконання креслень, переклади текстів    

Людина –              Виховання; навчання; людина      управління; побутове,

інформаційне, медичне, правове обслуговування тощо.  

ПРИКЛАДИ  ПРОФЕСІЙ  

Геолог, хімік, агроном, селекціонер, садівник, зоотехнік, зоолог, лісник, рибовод, птахівник, інженер-океанолог, біолог, геофізик, ветеринарний лікар, дресирувальник диких тварин.  

Архітектор, артист, скульптор, художник, реставратор, письменник, кінорежисер, дизайнер, модельєр, ювелір, маляр, вишивальниця, перукар, кулінар, фотограф тощо.  

Електрослюсар, водій, токар, електрик, шахтар, монтажник, фрезерувальник, газозварник, ткач, металург, прядильниця, машиніст, будівельник тощо.  

Бухгалтер, економіст, кресляр, оператор, конструктор, телеграфіст, перекладач, топограф, математик, програміст, друкарка, бібліотекар тощо.  

Вчитель, лікар, міліціонер, адвокат, офіціант, стюардеса, екскурсовод, адміністратор, кореспондент, продавець, тренер тощо.  


8. Підсумки заняття. Програма https://.kahoot.it . 

Визначення мотивацій при виборі професії

1.        Висока зарплатня. 

2.        Можливість завоювати авторитет.

3.        Потенціал кар'єрного зростання.

4.        Цікава робота. 

5.        Робота підвищує рівень самоповаги. 

6.        Реалізація певних життєвих планів.

Сім кроків до зваженого рішення:

1.                Скласти список професій, які подобаються.   

2.                Скласти перелік вимог до професії, що обирається. 

3.                Визначити значимість кожної вимоги. 

4.                Оцінити свою відповідність вимогам кожної з                   професій, що підходить.      

5.                Підрахувати й проаналізувати

результати.                                                   

6.                Перевірити результати. 

7.                Визначити основні практичні кроки до успіху.

 

Помилки при виборі професії:

1.                  Ставлення до вибору професії як до незмінної. 

2.                  Існуючі думки про престижність професії. 

3.                  Вибір професії під впливом товаришів (за компанію, щоб не відстати). 

4.                  Перенесення ставлення до людини-представника тієї або іншої професії на саму професію.

5.                  Захоплення тільки зовнішньою або якою-небудь частковою стороною професії.

6.                  Ототожнення шкільного навчального предмета із професією або погане розрізнення цих понять. 

7.                  Застарілі уявлення про характер праці в сфері матеріального виробництва. 

8.                  Невміння / небажання розбиратися у своїх особистісних якостях (нахилах, здібностях). 

9.                  Незнання/ недооцінка своїх фізичних особливостей, недоліків, істотних при виборі професії. 

10.               Незнання основних дій, операцій та їхнього порядку при розв'язку, обмірковуванні завдання при виборі професії .

 

Додаток 2. Пазл1

image

Додаток 3. Пазл2.

image

           

Викоритсані ресурси:

1.      Режим доступу:  https://dovidka.biz.ua/aforizmi-skovorodi-pro-pratsyu/

2.      Режим доступу:  https://glavcom.ua/publications/zminyuysya-abo-pomri-do-2030-roku-zniknepivsotni

3.      Режим доступу:

https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%86%D0%BB%D0%BE%D0%BD_%D0%9C%D0%B0%D1

%81%D0%BA#%D0%A6%D1%96%D0%BA%D0%B0%D0%B2%D1%96_%D1%84%D0%B0 %D0%BA%D1%82%D0%B8

4.      Режим доступу:  profesiy-natomist-zyavlyatsya-186-novih-520807.html

5.      Режим доступу:

https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%86%D0%BB%D0%BE%D0%BD_%D0%9C%D0%B0%D1 %81%D0%BA

6.      Режим доступу:

https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D0%BE%D0%BB%D1%8C_%D0%9E%D0%BB%D0

%B5%D0%BA%D1%81%D0%B0%D0%BD%D0%B4%D1%80_%D0%9C%D0%B8%D0%BA

%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%87

7.      Режим доступу:

https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%AF%D0%BD%D0%B3%D0%B5%D0%BB%D1%8C_%D0

%9C%D0%B8%D1%85%D0%B0%D0%B9%D0%BB%D0%BE_%D0%9A%D1%83%D0%B7

%D1%8C%D0%BC%D0%B8%D1%87

8.      Осовська Г. В. Основи менеджменту : навч. посіб. / Г. В. Осовська, О. А. Осовський. – Київ : Кондор, 2006. – 664 с. 67. 

9.      Панченко Л. М. Вища освіта в інформаційному суспільстві: трансформація освітніх потреб / Л. М. Панченко // Вісник Харківського національного педагогічного університету ім. Г. С. Сковороди. (Філософія). – 2015. – Вип. 44. – С. 185–197.м

10.  Проскурка Н. М. Професійна кар'єра як один із аспектів професійного розвитку особистості

/ Н. М. Проскура // Вісник Національного авіаційного університету. – Київ : КНАУ. – 2009. – № 2. – С. 28–31. 75. 

11.  Ренькас Б. М. Самоменеджмент керівника навчального закладу / Б. М. Ренькас // Збірник матеріалів Всеукраїнської науково-практичної конференції "Наукові підходи в управлінні навчальними закладами" [Текст] : [28 квіт. 2015 р.] ; М-во освіти і науки України,

Житомир. держ. ун-т ім. І. Франка, ННІ педагогіки, каф. педагогіки, психології та упр. навч. закл. ; 204 [відп. за вип. :

12.  Розвиток позитивної особистісної мотивації як шлях до активізації професійного саморозвитку : тематичний збірник праць семінарутренінгу соціальних педагогів закладів освіти / упоряд. А. А. Волосюк ; за заг. ред. Т. В. Абрамович. – Рівне : РОІППО, 2014. – 20 с. 78. 

13.  Романовский А. Г. Педагогика лидерства : монография / А. Г. Романовский, В. Е.

Михайличенко, Л. Н. Грень. – Харьков : НТУ "ХПИ", 2018. – 496 с. 79. Романовський О. Г.

Формування і розвиток лідерських якостей у студентів психологів під час навчання / О. Г. Романовський, А. В. Петрова // Проблеми та перспективи формування національної гуманітарно-технічної еліти : матеріали 2-ї міжнар. наук.-практ. конф. "Ідеї академіка Івана Зязюна у працях його учнів і соратників" (25–26 травня 2016 р). – Ч. 1. – С. 185–195.

14.  Штапаук С. С. Самоменеджмент керівника: навч. посіб. / С. С. Штапаук. – Луганськ : Віртуальна реальність, 2011. – 140 с.

15.  Юрик Н. Є. Самоменеджмент : курс лекцій / Н. Є. Юрик. – Тернопіль : ТНТУ імені Івана Пулюя, 2015. – 89 с.

16.  Колпаков В. М. Проблеми самоменеджменту людини [Електронний ресурс] / В. М. Колпаков // Теорія та методика управління освітою. – Режим доступу : http://tme.umo.edu.ua/docs/5/11kolspp.pdf.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Малиновська Валентина Степанівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pdf
Додав(-ла)
Вольская Лилия
Додано
24 січня 2022
Переглядів
1143
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку