,,Ми з тобою – однієї крові…”
(Підсумковий урок-гра за темою Р. Кіплінга ,,Мауглі”)
Мета: перевірити якість засвоєння матеріалу, виявити рівень аналізу твору; формувати логічне мислення; розвивати творчу уяву, навички виразного читання і словесного малювання;
Виховувати розуміння того, що людина сама має її берегти.
Обладнання текст казки «Мауглі», ілюстрації до твору
Тип уроку: урок- гра
ХІД УРОКУ
Епіграф:
«Хай з тобою скрізь і всюди
Ласка Джунглів наших буде!»
І. ПІДГОТОВКА ДО СПРИЙНЯТТЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТЕМИ
Вступне слово вчителя
Ми разом з героями книги «Мауглі» пройшли всі Джунглі, бачили світ де мешкають Мауглі, Балу, Багіра. Дізналися про справедливі закони Джунглів, де ніхто не карає безпідставно. Сьогодні – наша прощальна подорож у світ Джунглів.
ІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ , ЕПІГРАФА
Джунглі не приймають всіх підряд. Там місце тільки тим, хто живе за їхніми законами. Щоб потрапити сюди, перш за все потрібно пройти випробування, перше…
Так, з героями ви знайомі. А тепер зверніть увагу на таке: у реальності діти, виховані звірами – це мало розвинуті істоти, які не усвідомлюють, хто вони насправді. А Мауглі уявляв своє походження? Він був розумний? Як ви думаєте, чому Кіплінг зобразив Мауглі високорозвиненою людиною?
Що хотів сказати письменник, коли написав, що звірі називали Мауглі братом, і вклав у його уста фразу: «Ми з тобою однієї крові»? Як ви розумієте цей вислів?
Вч: Наша подорож триває. Але сталося непередбачуване: ворог Мауглі - Шер-Хан і його прихвостень Табакі – перепутали нам назви всіх розділів твору. Тому на вас чекає…
5. Гра «Плутанка»
Ваше завдання – розташувати назви розділів в правильному порядку
(робота учнів в зошитах)
Я бачу, що ви по-різному справилися з цим завданням, а це означає, що ті, хто виконав завдання швидше за інших і правильно - рухаються далі, а інших попереду - нове завдання.
6.Робота в групах «Знайди у тексті»
Подивившись на ілюстрацію до твору, учні повинні підібрати до неї відповідну цитату з тексту).
7.»Мозковий штурм»
Вч.: Поки одна група працює, заробляючи шанс продовжити подорож, мої запитання до іншої групи, тієї, що попереду.
- Яку приказку промовив Шер-Хан, відступаючи від вовчого лігва?
(На своєму подвір ї і собака –пан)
- Яку допомогу своїм друзям надавав Мауглі?
(Виймав колючки з лап)
- На кого полював Шер-Хан? (На Мауглі)
- Якою ціною Мауглі був прийнятий до Зграї?
(Ціною вбитого бика та доброго слова Балу)
Кожен твір залишає певні враження, роздуми,чогось учить, від чогось застерігає. Інколи, почувши назву знайомого твору, ми вже згадуємо героїв,з якими зустрічалися і доля яких не залишила нас байдужими; події, які запам’талися, а ще в нашій уяві виникає якийсь образ, що є наче символом цього твору.
Перед вами-листки паперу. Спробуйте,не думаючи довго,зобразити предмет, який,знак, який, на вашу думку, символізує твір «Мауглі». Отже, наступною буде…
8. Гра «Малюнок на скелі»
(робота учнів над малюнками з подальшим їх обґрунтуванням)
9. Відповідь на проблемне запитання
III. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Заключне слово вчителя
Долаючи безліч небезпек і пригод, маленький немічний хлопчик виріс сильним , великодушним юнаком. Завдяки розуми й винахідливості він переміг ворога Джунглів - Шер-Хана. Звірі визнали Мауглі володарем Джунглів. І хоча це казка, у ній є велика правда: тільки людина, наділена розумом і твердою волею, оволодівши на зорі свого існування Червоною Квіткою - вогнем, змогла піднятися над світом тварин і стати Володарем Природи.
Ви пройшли всі випробування, тому можете називатися Володарями Природи. Але пам’ятайте, слід дбайливо ставитися до того, що вас оточує, адже Природа-дім людина, і Людина має берегти його. Мауглі, нагородою за добрі вчинки, було визнання його звірами своїм, вас за чудові знання чекає нагородження відмінними оцінками.
IV. ОЦІНЮВАННЯ
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Дати письмову відповідь на запитання «Чого навчила мене казка?».