Ми знайомимося з цивільною обороною

Про матеріал
Розробка виховного заходу, на якому учні знайомляться з поняттями "радіф=аційна небезпека", "пожежна небезпека", "стихійні лиха" та правилами поведінки в тій чи іншій ситуації.
Перегляд файлу

Виховний захід

« Ми знайомимося з цивільною обороною»

      Підготувала вчитель

Чернігівського ліцею № 22

      Стельмашенко Г. В.

 

 

Мета: навчити правильно й критично оцінювати свої дії та поведінку в надзвичайних ситуаціях; познайомити з засобами захисту органів дихання та вмінням користуватися ними; розвивати пізнавальну самостійність учнів, вміння спостерігати, аналізувати, зіставляти, робити висновки; прищеплювати бажання працювати в колективі, виховувати почуття взаємодопомоги.

Обладнання: малюнки дітей по темі «Стихійні лиха», «Пожежна небезпека», знак «Радіаційна небезпека», твір учня, індивідуальні засоби захисту, тестові завдання.

І. Організаційний момент. Психологічний настрій.

II. Повідомлення теми заходу.

Вступне слово вчителя.

  • Сьогодні ми познайомимося з поняттям «цивільна оборона».
  • Що означає слово оборона? (складання асоціативного куща)

Оборонятися, захищати, а цивільна - це цивільні люди, тобто мирне населення, ми з вами)

- В даний час аварії, катастрофи, стихійні лиха почастішали. Ці біди нерідко призводять до загибелі дорослих та дітей. В ліквідації наслідків аварій, катастроф, стихійних лих беруть участь організовані й оснащені технікою групи людей, що називаються формуваннями ЦО. Вони рятують людей у мирний час. ЦО покликана рятувати людей і у воєнний час, якщо противник застосовує сучасні засоби нападу. Успішно вирішувати ці завдання ЦО може спільно з воїнами Українських Збройних Сил.

Цивільна оборона — це організація, яка має особливе призначення:

по-перше, про небезпеку попереджає;

по-друге, про населення у біді дбає;

по-третє, учить, як поводитись у скруті та використовувати знання набуті, її загони швидкі та надійні, допомогу всім несуть і всюди потрібні.

    Наш клас було поділено на групи: інформаційна, оповіщення, розміщення,      запобігання, захисту, які допоможуть нам зрозуміти, що таке цивільна оборона.

ІНФОРМАЦІЙНА ГРУПА

1 -й учень. Головне, що в людини є — це життя.

Зберегти його — справа непроста.

Бо лиха бувають різні, і розрізняти ми їх повинні.

Вчитель: Пригадайте, будь ласка, які бувають стихійні лиха? Допомога - це ваші малюнки, (слухання відповідей дітей). Ви все правильно сказали. Це ви назвали природні лиха. Але буває інша біда.

  1.   й учень. А бувають лиха від того,

     що людина безвідповідальна, ото й всього.

  На робочому місці недбала, лінива,

 а все це веде до великого лиха.

На шахтах, заводах бувають страшні аварії,                                                                  пожежі, вибухи великі.

Ці лиха стихійними не можна назвати.

Винного треба найшвидше з роботи прогнати.

    1-й учень. Тому ви лиха розрізняйте

   і самі нещастя не допускайте.

Вчитель: Нещодавно на уроці основи здоров’я ми вивчали правила поведінки під час стихійного лиха. Я хочу перевірити, чи знаєте ви, як поводитись під час грози.

Завдання № 1.

Твої дії під час грози. Закінчи речення:

Усі вікна і двері_______________. Всі електроприлади__________________. Під

високими або поодинокими деревами не_____________________, бо вони

притягують блискавку. Найкраща схованка — невисокі_______________й

__________. Якщо гроза застала тебе в полі, на мокру землю не

_________________, у скирту не______________________. Знайди улоговину,й учень. При сигналі «Повітряна небезпека»,

Ми людей проведемо організовано у сховище, що знаходиться недалеко.

  1.    й учень. При сигналі «Радіаційна небезпека»,

Населення евакуюється автобусами т

а вивозиться десь далеко.

Якщо газ проходить — «104»

аварійну допомогу викликайте.

При пожежі — «101» мерщій набирайте.

А якщо землетрус — від будівель подалі тікайте.

2-й учень. Але особливо важливо, не панікувати,

не бігати, не плакати, не кричати.

Треба спокій зберігати та роботі не заважати.

3-й учень. У сховище брати лише необхідне.

Те, що буде вам найбільше потрібне.

Продукти, сухі, теплі речі та воду у тарі зручній захопіть ви із дому.

І не забудьте про документи та гроші. У наших сховищах умови хороші.

Вчитель: Як передають сигнал тривоги? ( гудки, по телебаченню, радіо)

Завдання № 2.

Що візьмеш з собою в разі евакуації. Підкресли своє слово.

  1.    Будинок, коштовності, авто, документи.
  2.    Цукерки, компьютер, вода.
  3.    Сухий і теплий одяг, іграшки, меблі,

 

ГРУПА ЗАПОБІГАННЯ розкаже, як діяти в той чи іншій ситуації, що треба робити, щоб не було біди.

1 -й учень. Головне, що в людини є — це життя,

І зберегти його справа непроста.

Але знання — це велика сила,

 

стань на коліна і нахили голову. Під час грози в річці купатися

Слова для довідок: дерева і кущі,вимкни, ховайся заборонено, закрий, лягай, заривайся.

ГРУПА ОПОВІЩЕННЯ розкаже, як люди узнають, що їхньому життю загрожує небезпека.

1 -й учень. Головне, що в людини є — це життя.

І зберегти його справа непроста.

Особливо в разі небезпеки,

яка трапляється зненацька й десь далеко.

Але загроза її велика, і наробити може немало лиха.

2-й учень. А для того, щоб люди про небезпеку вчасно дізнались,

Ми натискаємо на всі кнопки та педалі.

На заводах і фабриках гудки безперервно гудуть.

По радіо й телебаченню сигнали тривоги передають.

3-й учень. Коли люди далеко та немає зв'язку,

Ми в машинах веземо звістку лиху.

А машини немає — коня запрягаєм.

Як коня в нас немає —велосипеди сідлаєм.

4-й учень. Про біду сповіщає залізний набат.

Чим швидше ми спрацюємо, тим менше втрат.

 

ГРУПА РОЗМІЩЕННЯ

1-й учень. Головне, що в людини є — це життя.

І зберегти його справа непроста.

Тому ми будемо вас попереджати,

Де і як біду перечекати.

2-й учень. При сигналі «Повітряна небезпека»,

Ми людей проведемо організовано у сховище, що знаходиться недалеко.

3-й учень. При сигналі «Радіаційна небезпека»,

Населення евакуюється автобусами

та вивозиться десь далеко.

Якщо газ проходить — «104»

аварійну допомогу викликайте.

При пожежі — «101» мерщій набирайте.

А якщо землетрус — від будівель подалі тікайте.

4-й учень. Але особливо важливо, не панікувати,

не бігати, не плакати, не кричати.

Треба спокій зберігати та роботі не заважати.

      5-й учень. У сховище брати лише необхідне.

Те, що буде вам найбільше потрібне.

Продукти, сухі, теплі речі та воду у тарі зручній захопіть ви із дому, ї не забудьте про документи та гроші. У наших сховищах умови хороші. Вчитель: Як передають сигнал тривоги? ( гудки, по телебаченню, радіо)

Завдання № 2.

Що візьмеш з собою в разі евакуації. Підкресли своє слово.

  1.    Будинок, коштовності, авто, документи.
  2.     Цукерки, комп’ютер, вода.
  3.     Сухий і теплий одяг, іграшки, меблі.

 

ГРУПА ЗАПОБІГАННЯ розкаже, як діяти в той чи іншій ситуації, що треба робити, щоб не було біди.

1-й учень. Головне, що в людини є — це життя,

1 зберегти його справа непроста.

Але знання — це велика сила,

користуватися ними треба швидко й сміливо.

Правила ж безпеки особливо важливо знати, об біді зарадити і в скруті всім допомагати.

2-й учень. Коли бачите знак — це небезпека,

Будьте обережні, а краще тікайте далеко.

Незнайомі речі не чіпайте і

біля них сірниками не грайтесь.

Нафта, фарби, лаки — вибухові.

Наслідки ж від пожежі однакові.

3-й учень. Природа страждає, гинуть люди,

а згарища ще довго про лихо нагадувати будуть.

Будьте обережні, уважні, розумні, охайні.

Думайте про наслідки лих - неосяжні.

Розділяйте радощі та небезпеку, і забудьте дорогу в аптеку.

Вчитель: Давайте пригадаємо причини виникнення пожеж. В цьому вам допоможуть ваші роботи.

Зараз перевіримо набуті знання з теми «Пожежна небезпека».

Завдання № 3.

  1.    Якщо виникла пожежа у приміщенні, то ви спочатку:

а) зателефонуєте в службу за телефоном «101»;

б) розпочнете гасити пожежу своїми силами.

  1.     Якщо у вас немає вогнегасника, то ви:

а) побіжите шукати пісок;

б) будете тушити підручними засобами.

  1.     По задимлених приміщеннях краще пробиратися:

а) навколішки;

б) стоячи.

  1. Якщо ви опинилися в палаючому лісі або полі, то переходити лінію вогню треба:

а) за вітром; б) проти вітру.

Перевірка і пояснення вибраної відповіді: 1-а, 2 ~ б, 3 — а, 4-6.

Учитель: Коли трапилась ця трагедія, вас ще не було на світі. Саме в ніч з 25 на 26 квітня 1986 року вибухнув реактор на 4 енергоблоці Чорнобильської атомної електростанції. Лихо чорним крилом накрило українську землю. На устах кожної людини з’явилось нове слово:

РАДІАЦІЯ.

Що це таке, нам розкажуть учні з довідкового бюро.

Радіація - маленькі невидимі частинки, які пересуваються у просторі і ніщо їх не може зупинити: вони проходять крізь вікна, двері, вбиваючи здоров’я людей.

Ці невидимі радіонукліди забруднили, зробили непридатними для життя поля, луки, ліси, річки, міста і села. Величезну територію було обгороджено колючим дротом, а людей переселено в інші місця. А як вбереглися люди в цих територіях? Для цього і потрібні загони ЦО.

Розгляньте знак «Радіаційна безпека». Там, де встановлено такий знак, існує загроза твоєму здоров’ю.

Вчитель: Велика кількість радіації, що потрапила у навколишнє середовище після аварії, згубно вплинула на все живе і на здоров'я людей.

Вибери правильну відповідь:

Якщо біля лісу, куди ви зібралися по ягоди, стоїть знак «Радіаційна

небезпека», потрібно:

а) не звертати на нього уваги і заходити в ліс;

б) повертатися додому;

в) збирати ягоди на узліссі.

 

ГРУПА ЗАХИСТУ розкаже, як захистити органи дихання.

1-й учень. Головне, що в людини є — це життя,

     і зберегти його справа непроста,                                                                                   Ми навчимо вас, як уціліти,                                                                                                                          і органи дихання захистити.

2-й учень. Ця пов’язка —непроста, а ватно-марлева.

Перш ніж її надіти, треба подих зупинити.

А коли одягнули — швидко видихайте,                                                                              і на голову капелюх надівайте.

      3-й учень. А це — протигаз, він захистить надійно вас

Якщо надінете його швидко та вміло,

Будете жити довго й щасливо.

Видих, очі закрили. Маску розтягнули та швидко наділи.

Пробку з фільтру зняли, очі відкрили.

Видихнули сміло — вперед за діло.

      4-й учень. А це — респіратор, теж штука хороша.

                         Надійна й проста, її легко малеча одягнути зможе.

                         Коли будете вміти цим засобом користуватись.

     Ніякої біди не будете боятись.

( Діти демонструють індивідуальні засоби захисту органів дихання та вміння користуватися ними).

Вчитель: Який же висновок ми можемо зробити?

— Головне, що в людини є — це життя.

І зберегти його — справа легка.

1-й учень. Будьте завжди обережні, знайте про небезпеку,

Не зчиняйте паніку, хоч це і нелегко.

А далі дійте сміливо, не зволікайте.

Впевнено всі труднощі долайте.

2-й учень. Бо ти —майбутнє України.

Від того, як вчишся нині, залежить твоє майбуття.

І в цілому на Землі життя.

Вчитель: Поясніть, будь ласка, що таке цивільна оборона? Що роблять рятувальники, загони ІДО? Якими повинні бути рятувальники?

 

  • Серед наших учнів є хлопчик, який серйозно займається спортом, гарно вчиться і в майбутньому мріє стати пожежником. А чому, він розповів у своєму творі «Моя мрія» (зачитування твору).
  • Бажаю всім здійснення ваших заповітних мрій. А цивільну оборону вивчати тільки на заняттях з цивільної оброни і в нашому житті не траплялося ніякого лиха.

Завдання № 1.

Твої дії під час грози. Закінчи речення:

Усі вікна і двері___________ . Всі електроприлади_____________________. Під

високими або поодинокими деревами не_____________________, бо вони

притягують блискавку. Найкраща схованка — невисокі_______________й

__________. Якщо гроза застала тебе в полі, на мокру землю не

_________________. у скирту не______________________. Знайди улоговину,

стань на коліна і нахили голову. Під час грози в річці купатися

Слова для довідок: закрий, вимкни, ховайся, дерева і кущі, лягай, заривайся, заборонено.

Завдання № 2.

Що візьмеш з собою в разі евакуації. Підкресли своє слово.

  1.   Будинок, коштовності, авто, документи.
  2.     Цукерки, компьютер, вода.
  3.     Сухий і теплий одяг, іграшки, меблі.

Завдання № 3.

ї) Якщо виникла пожежа у приміщенні, то ви спочатку:

а) зателефонуєте в службу за телефоном «101»;

б) розпочнете гасити пожежу своїми силами.

  1. Якщо у вас немає вогнегасника, то ви: аїпобіжите шукати пісок;

б) будете тушити підручними засобами.

  1.     По задимлених приміщеннях краще пробиратися:

а) навколішки;

б) стоячи.

  1. Якщо ви опинилися в палаючому лісі або полі, то переходити лінію вогню треба:

а) за вітром; б) проти вітру.

 

docx
Додано
21 жовтня
Переглядів
17
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку