Міф і література. Міфічні уявлення давніх людей про світобудову
I-II рівні
1.Слово «міф» у перекладі з давньогрецької мови дослівно означає:
а ) жарт,посмішка;
б ) розповідь,оповідка;
в ) казка,вигадка.
2.На відміну від казки, міф має передовсім:
а ) розважальне значення;
б )повчальне значення;
в )пізнавальне значення.
3.Казка як жанр фольклору виникла:
а )пізніше за міфи;
б )одночасно з міфами;
в )раніше за міфи.
4.Бог сонця Ра, який утворив світ, є персонажем:
а )давньогрецької міфології;
б )слов’янської міфології;
в )давньоєгипетської міфології.
5.Найстарішою з наведених нижче пам’яток із міфологічним сюжетом є:
а )курган Кам’яна Могила в степах Приазов’я (Україна);
б )єгипетські піраміди;
в )давньогрецькі амфори.
6.Міфічною «моделлю світу» давніх людей є:
а )глобус;
б )дерево;
в )океан.
III рівень
7.Серед поданих ознак підкресліть лише синонімічні до поняття «міфологія».
Сукупність міфів; наука про природні явища; система фантастичних уявлень первісних людей про світ і світобудову; жанр літератури; наука про міфи; мистецтво писанкарства й орнаменту.
8.Поєднайте стрілками ( за власним уявленнями – асоціаціями ) образ тварини та стихії, з якою вона співвідноситься.
Стихії Тварини
Вогонь Риба
Вода Слон
Земля Орел
Повітря Дракон
9.Розподіліть наведені нижче назви тварин відповідно до трьох рівнів світобудови (за уявленнями давніх людей ).
Олень, лось, змія, жаба, бобер, орел, корова, кінь, голуб, яструб, щур, віл, лев, миша, тигр.
верх |
середина |
низ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IV рівень
10.Розкрийте зміст образу Світового Дерева. Які його варіанти вам відомі?
|
|
|
|
11.Пофантазуємо! Уявіть себе первісною людиною.Поясніть і запишіть (на вибір): чому летюча миша сліпа;чому в шакала чорні смуги на спині;чому в зайця така губа?
|
|
|
|