Презентація до уроку зарубіжної літератури у 6 класі за темою "Характеристика героїв твору «Жага до життя» Джека Лондона" містить ілюстративний матеріал, порівняльну характеристику образів, літературну гру та ключ до неї.
Характеристика героїв твору «Жага до життя» Джека Лондона
Номер слайду 2
Пригадуємо. З якої події автор починає розповідь про двох подорожніх? Як звали головного героя оповідання?Як його називає автор? (задній, другий, він, чоловік, подорожній) Чому він безіменний?
Номер слайду 3
Обидва були стомлені і виснажені, з облич їм не сходив вираз тупого терпіння, що його карбують тривалі знегоди. На спині вони несли важкі клунки, загорнені в укривала й підтримувані ремінцями, які вони накинули на лоби. Кожен ніс рушницю.
Номер слайду 4
Порівняймо героїв. Головний герой. Голос його звучав одноманітно, без усякого виразу. Він говорив байдужно…Давно не голені руді вуса. Це був благальний крик дужої людини, яка потрапила в біду…Уже тижнів зо два він не лічив днів. Біл…вийшов, кульгаючи, на той беріг і подався далі, не повертаючи голови.
Номер слайду 5
Аналізуємо Чому автор не описує зовнішності героїв, не відтворює їхніх думок і почуттів? Якими ви уявили персонажів повісті? Поміркуйте, які були стосунки між героями до їхньої подорожі? Чому Біл не озирнувся на голос товариша? Як би вчинив на місті Біла головний герой? Чому ви так вирішили? Обґрунтуйте свою позицію.
Номер слайду 6
Інтерактивна вправа «Займи позицію». В екстремальних умовах людина стає сильнішою. В екстремальних умовах людина стає слабшою. В екстремальних умовах людина не змінюється. ЕКСТРЕМАЛЬНИЙ. Дуже значний, надзвичайний своїм виявом, силою, величиною і т. ін.; який відзначається таким виявом. Це слово запозичене від французького extreme (крайній, граничний), сходить до латинського extremus – крайній. https://gramota.me/ekstremalni-chi-ekstrimalni-yak-pravilno
Номер слайду 7
«Лиш боротись – значить жить!» Іван Франко. Які вчинки головного героя свідчать про його великий досвід виживання у безлюдних північних землях? Як герой орієнтувався на місцевості? Як він вираховував час, місце знаходження? Які випробування подолав золотошукач?
Номер слайду 8
Вчимося переказувати. Визначте і перекажіть найважливіші моменти боротьби героя за життя. Розкажіть про зустрічі з тваринами (оленем, ведмедем, вовком). Із якими представниками тваринного світу автор порівнює героя?
Номер слайду 9
{7 DF18680-E054-41 AD-8 BC1-D1 AEF772440 D}1. Назва країни, де відбуваються події оповідання 2. Хто йшов першим (коли золотошукачів було ще двоє)? 3. Скільки сірників було у героя?4. Куди він ховав золотий пісок? 5. Якої пори року розпочинається оповідь? А.67 Б. У лосячу торбинку. В. Улітку. Г. Канада Д. Біл. Гра «Літературне лото».
Номер слайду 10
{7 DF18680-E054-41 AD-8 BC1-D1 AEF772440 D}6. Що було у схованці? 7. Що почав накопичувати врятований золотошукач? 8. Судно, на яке потрапив герой. 9. Про яке озеро північної Канади йдеться у творі? 10. Яку рибу ловив герой? 11. Чому ведмідь не напав на людину?А. Злякався невідомої істоти. Б. Пічкур. В. СухаріГ. «Бедфорд» Д. Велике Ведмеже озеро. Е.набої, гачки, ліски, рибальська сітка, борошно, шматок бекону й трохи бобів. Гра «Літературне лото».
Узагальнюємо. Майстерність Джека Лондона полягає не тільки в умінні розкрити вчинки і внутрішній стан героя, але й показати його в органічній єдності з природою. Пейзаж увиразнює силу й слабкість персонажів, їхні психологічні риси.
Номер слайду 13
Проблемна бесіда «Прес». Що допомогло героєві вижити, перемогти у важкій ситуації? Алгоритм відповіді 1. Теза. Почніть так: «Я вважаю, що...». 2. Обґрунтування тези. Поясніть, чому ви так уважаєте. Почніть зі слів: «Оскільки...». 3. Приклад. Наведіть факти, що доводять вашу позицію. 4. Висновки. Зробіть узагальнення, ще раз переконливо й чітко висловіть власну позицію. Почніть так: «Отже (тому), я вважаю...».
Номер слайду 14
Домашнє завдання. Сформулюйте та запишіть правила виживання в екстремальній ситуації. Знайдіть у тексті оповідання Джека Лондона «Жага до життя» описи природи. Намалюйте ілюстрації до твору.
Номер слайду 15
Використані джерела. Ніколенко О. М., Конєва Т. М., Орлова О. В. світова література. Підручник для 6 класу загальноосвітніх навчальних закладів. К.: Грамота, 2014. Книжка для вчителя: Уроки зі світової літератури в 6 класі (Серія «Бібліотека словесника») О. М. Ніколенко, Л. В. Мацевко Бекерська, О. В. Орлова та ін. — К. Грамота, 2014.https://dovidka.biz.ua/wp-content/uploads/2016/01/zhaha-do-zhyttya-analiz.jpghttps://naurok-test2.nyc3.digitaloceanspaces.com/uploads/test/1098029/294071/726443_1611053736.jpghttps://books2you.com.ua/wp-content/uploads/2022/05/ZHaha-do-zhyttia-Dzhek-London.jpghttps://uahistory.co/pidruchniki/voloshyk-world-literature-6-class-2014/voloshyk-world-literature-6-class-2014.files/image092.jpg