Михайло Чабанівський “ Вірний ”

Про матеріал

Презентація до уроку літературного читання 4 клас, з теми «Коло читання. Нові автори, їхні твори та робота з ними». Презентація до твору Михайлa Чабанівського “ Вірний ” . Даний матеріал стане опорою вчителю у проведенні уроку.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Михайло Чабанівський “ Вірний ” Логвінова Світлана Михайлівна вчитель початкових класів Виноградський НВК “Дошкільний навчальний заклад загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів”

Номер слайду 2

Дзвоник вже сигнал нам дав, Працювати час настав. Тож і ми часу не гаймо, Працювати починаймо.

Номер слайду 3

Девіз уроку: Міркуємо – швидко, Відповідаємо – чітко, Читаємо – правильно.

Номер слайду 4

Робота над скоромовкою Гра“Дощик” Біг пес через овес. Шелестів за ним овес.

Номер слайду 5

Прочитайте текст ПОЛКАН Біял онкури дисить Полкан. нВі лийз. неьВд боска пистьу нокуір. чіонВ олПанк дисить лябі гаунку. олПанк гакєва жичух. нВі оохроєян ахут. Підказки: конура, охороняє.

Номер слайду 6

Полкан Біля конури сидить Полкан. Він злий. Вдень собака спить у конурі. Вночі Полкан сидить біля ганку. Полкан гавкає на чужих. Він охороняє хату

Номер слайду 7

Михайло Іванович Чабанівський (справжнє прізвище Циба) народився 18 вересня 1910 року в с. Лигівці на Полтавщині (тепер це Харківська область).

Номер слайду 8

Гра “Передбачення” Прочитайте заголовок з відповідною інтонацією. “Вірний”. “Вірний”! “Вірний”? - Як ви думаєте, про що розповідатиметься в оповіданні з таким заголовком?

Номер слайду 9

Читання тексту вчителем (І частина) – Чи справдились ваші передбачення? – Чому так називається оповідання?

Номер слайду 10

Словникова робота Читання слів «луною» за вчителем Щеня Вірний Цуценя однолітки Дворняжка майстровиті Спілкування милосердний

Номер слайду 11

1. Який викликає повне довір'я, постійний у своїх відносинах, почуттях і поглядах; відданий. Вірний друг. 2. Який надійно служить комусь. Вірна зброя. Вірний, а, е

Номер слайду 12

Що побачене у сусідньому дворі схвилювало Ігоря? Знайдіть слова, які передають стан тварини. Кого автор називає довгоногим мучителем? Що можемо уже сказати про характер Ігоря? А яким постає перед читачем Тимко? Чому Тимко зразу не віддав цуценя? Як поставився Ігор до цуценяти? Робота над змістом І частини оповідання

Номер слайду 13

Читання тексту “Вірний” (ІІ частина) комбінованим способом “читель – учень” – Як Ігор поводився песиком?

Номер слайду 14

Які зміни сталися із песиком? Знайдіть опис тварини. Чому так швидко Вірний навчився виконувати команди Ігоря? Який екзамен влаштував тато? Чому Тимків Тарзан нічого не вмів робити? Чи змінилося Тимкове ставлення до тварин,птахів? Як сприйняв Ігор розлуку із вірним другом? Аналіз змісту ІІ частини оповідання

Номер слайду 15

Фізхвилинка Ми з-за парт мерщій встаєм, Лінькам волі не даєм, Руки вгору, руки вниз, На сусіда подивись. Руки вгоу, руки в боки І зроби чотири кроки. Думки наші полетіли, Ми за парти тихо сіли.

Номер слайду 16

Назвіть спільні риси характеру Ігоря і Тимка (на роздуми 1- 2 секунди) Характеристика героїв оповідання

Номер слайду 17

Спільні риси характеру Ігоря і Тимка Гра “Ланцюжок” Одного віку цікавляться тваринами, птахами, прагнуть до спілкування з однолітками до дружби, майстровиті, вміють власноруч виготовляти різні корисні речі.

Номер слайду 18

Самостійне читання учнями ІІІ частини оповідання Як сприйняв Ігор розлуку із вірним другом? Чому прощання було швидким? Як повівся Вірний , коли машина від’їхала? Чому автор наголошує, що “машина везла найкращу в світі людину – Ігоря”?

Номер слайду 19

Робота в групах Записати риси характеру героїв оповідання «Вірний» Ігоря та Тимка 1 група. Позитивні риси характеру Ігоря. 2 група. Позитивні риси характеру Тимка. 3 група. Негативні риси характеру Ігоря. 4 група. Негативні риси характеру Тимка.

Номер слайду 20

Кому із героїв твору належать слова: Не подобається все це мені, Ігорю... Невже ти думаєш, що я візьму твого Вірного в місто? Так що відвикай або віддай комусь. (Мати Ігоря) Молодець, ану ще раз. Вірний, на! — Вірний і на цей раз не підвів. — Ну що ж, наче нічого собака, зір має чудовий, — похвалив батько. — А чи хоробре у нього серце? (Батько) Він, він! Дивіться! (Ігор)

Номер слайду 21

Експрес-опитування Якого хлопця помітив у сусідньому дворі Ігор? (рудого) Які наміри щодо цуценяти були у Тимка? (втопити) Цуценя було чорне чи рябе? (рябе) Що віддав Ігор Тимкові за собаку? (іграшки) Що зробив Тимко із лелечим гніздом? (розорив) Скільки місяців було Вірному? (три)

Номер слайду 22

А чи знаєте ви, що… В багатьох країнах світу люди протягом десятиріч виявляли вдячність “братам нашим меншим” за їх вірність, дружбу, споруджуючи їм пам‘тники

Номер слайду 23

Пам'ятники службовим собакам

Номер слайду 24

Підсумок уроку Гра “Незакінчене речення” Сьогодні на уроці я вчився… Я дізнався… Мене вразило… Хочу більше дізнатися…

Номер слайду 25

Читати, переказувати текст. Намалювати малюнок до твору. Пофантазуйте, як можна продовжити це оповідання. Домашнє завдання

Номер слайду 26

Список використаних джерел: Інтернет-ресурси: http://www.ukrlib.com.ua https://uk.wikipedia.org/wiki. svitliteraturu.com ippo.if.ua  

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Kiryan Irina
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Пинів Галина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Савчук Світлана В'ячеславівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Додано
11 лютого 2018
Переглядів
7324
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку