Михайло Слабошпицький « Хлопчик Валь».

Про матеріал
Михайло Слабошпицький « Хлопчик Валь». Загально – пізнавальні цілі - Усвідомлено, правильно, виразно читати прозові твори; - Добирати та правильно застосовувати під час читання мовленнєві та позамовні засоби художньої виразності; - Виховувати бережливе ставлення до тварин.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2022

 

Тема: Михайло Слабошпицький « Хлопчик Валь».

Загально – пізнавальні цілі

  •          Усвідомлено, правильно, виразно читати прозові твори;
  •          Добирати та правильно застосовувати під час читання мовленнєві та   позамовні засоби художньої виразності;
  •          Виховувати бережливе ставлення до тварин.

 

Вправа Очікування

Продовжити речення:

На цьому уроці я…,

План уроку

І. Актуалізація опорних знань

Привітання гостей

     Сьогодні до нашої маленької шкільної родини завітали гості. Тож  давайте наш урок проведемо святково, цікаво і нашим гостям подаруємо гарний настрій.

Девіз нашого уроку

« Красиво читаємо, цікаво і чітко розповідаємо.

 Мову свою збагачуємо, розвиваємо».

       Любі діти , величезна кількість казок у ваших руках. Це безцінна скарбниця, яку створив народ або окремі люди. Тому казки й поділяються на народні та літературні. Світ казок надзвичайно  барвистий і захоплюючий, тому їх так полюбляють діти. Колись вам читали казочки мама або бабуся, а тепер ви читаєте самостійно , навіть самі ходите до бібліотеки. У бібліотеці зібрана величезна кількість казок: це казки про тварин, рослин, добрих гномів. Кожна казка навчає любити , чинити добро, захищати менших.

 Гра « Знайди зайве слово».

Собака, кіт, мавпа, кінь, корова.

Вчитель, лікар, продавець, сестра, лікар.

Добрий, байдужий, хороший, сердечний, чарівний.

  •          Які ви знайшли зайві слова?
  •          Якими словами можна доповнити кожний ланцюжок?

 

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

Діти розказують про свою улюблену собачку.

На думку вчених усі породи цієї тварини які є зараз на Землі походять від свого дикого предка – вовка. 10 -15 тисяч років тому , люди почали ловити вовченят. Спочатку для того щоб з’їсти , коли підростуть. Поступово окремих вовченят залишали і приручали. Можливо тому, що людям  подобалися ці сильні, сміливі і розумні звірі. Завдяки доброму нюху, слуху і спритності ці приручені тварини допомагали людям полювати. Пройшли сотні  років і цих приручених вовків стали називати по – іншому, бо вони стали уже свійськими. Вони охороняли житло людей, стерегли посіви і стада , возили вантажі у снігах. І всі вони дарують нам те що є найдорожче у світі – свою дружбу і відданість, приносять нам багато радості.

Хто ці тварини?

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні на уроці ми прочитаємо казку  про двох друзів – не розлий вода

Хлопчика і собаку.

ІІІ. Формування опорних знань

Опрацювання казки «Хлопчик Валь».

  •          Читає вчитель діти продовжують ( ланцюжком)
  •          Читання для себе. ( за дзвіночком)

1. Словникова робота

Гра « Стріляй влучно» (робота парами)

Найзаповітніша                       полетів

Попрохав                                  найбільше

Замшіле                                    попросив

Спурхнув                                  розказати

Переповісти                             проросла мохом

Скільки у казці дійових осіб?

2. Вправи на розвиток швидкості читання.

 

 

 

а)  Аналіз змісту з елементами вибіркового читання.

- Що хлопчик знав про собак?

- Як Гном пояснив , для чого він живе?

- Знайти у тексті опис собаки?

- Що Гном розповів собаці про хлопчика?

- Знайти у тексті як стали жити Валь і собака?

-Яка головна думка оповідання?

б)Гра « Закінчіть порівняння».

 Знайдіть у тексті продовження порівнянь.

Зелений вус, схожий… ( на лісову траву)

Яскравий, мов…( веселка)

Очі світилися, як (два ліхтарики)

Ніс схожий ( на гриб)

Кого стосуються ці порівняння? ( Гнома – чарівника та Дятла).

3. Рольова гра

Зустріч Гнома з хлопчиком.

Гном. Ти чого тут ходиш ,хлопчику Валь?

Валь. Я шукаю вірного собі друга собаку. А ти , що мене знаєш?

Гном. Я всіх знаю.

Валь. Хто ж ти такий?

Гном. Я найстаріший і найдобріший Гногм на світі. Я все знаю, я все можу.

Валь. Як тобі добре. І ти зможеш мати все, що захочеш

Гном. Я нічого не маю і не хочу мати. Я лише виконую людські бажання.

Валь . як добре , що ми з тобою зустрілися допоможи мені.

Гногм. Гаразд, я бачу ти хороший хлопчик допоможу тобі знайти друга . а ти знаєш , що собаку треба любити?

Валь. Знаю , знаю ти лише допоможи знайти її. Я її буду любити, про неї піклуватися, буду її вигулювати та навіть у футбол грати.

 

Гном. Ось це і є справжня дружба!

4.Робота групами

Знайдіть у тексті рядки які характеризують

1- група хлопчика

2- група Гнома

3- група собаку

5. ТЕСТИ

  1.     Яке найзаповітніше бажання було у хлопчика?

А) мати цікаву книжку;

Б) мати розумного собаку;

В) мати багато друзів.

2) Кого  зустрів хлопчик у лісі?

А) собаку;

Б) диких тварин;

В) гнома чарівника.

3. Якими був собака, котрий з’явився перед хлопчиком?

А) великим і волохатим;

Б) маленьким і волохатим;

В) великим чорним.

4. Чому собака жив самотньо у лісі?

А) він любив бути самотнім;

Б)утік від жорстокого хлопчика;

В) заблудився і не міг повернутися до господаря.

5. Як склалися відносини між хлопчиком Валем і собакою?

А) вони стали грати у футбол;

Б)вони стали друзі – не розлий вода;

В)вони мало спілкувалися.

6. Що засуджується у казці?

А) неслухняність;

Б)байдужість;

В)жорстокість до тварин.

6. МЕТОД ПРЕС

Як ви вважаєте після зустрічі почали жити Валентин і собака?

 

 

 

Я вважаю, що….

Тому, що…

Наприклад…

Отже, я вважаю…

 

7. Створення « Дзеркала душі»

Хлопчик Валь             Гном – чарівник                                Собака

Маленький                     найстаріший                                   самотній

Сіроокий                          найдобріший                                 великий

Читає книжки                 знає людську мову                       волохатий

Добрий                            живе, щоб виконувати                 розумний

Чемний                               бажання                                       відданий друг

 

Створення дзеркала душі своєї!!

  •          Хто вам із дійових осіб сподобався найбільше?

8.Літературна гра.

 Скласти прислів’я   ( робота трійками)

1- група     З добрим дружись,  а лихого стережись.

2 – група    Хто людям добра бажає, той і собі має.

3 – група    За добро добром платять.

 9. Крісло автора

А) діти читають власні вірші ро собаку.

Б) вчитель розказує казку « Дівчинка і ромашка»

- Як ви вважаєте, чи бувають « нічиї люди», « нічиї звірі», « нічиї дерева»?

-Коли так трапляється?

 

10. Гра « Коресподент»

- Чи є у тебе вірний друг собака?

- Як його звати?

- Розкажи про свою дружбу з якоюсь твариною чи рослиною?

- Що ти можеш розказати про нього  (неї)?

11. Технологія «Дерево рішень»

- Чого навчає нас  казка?(Бути добрим, мати добре серце. Добре відноситись до братів наших менших).

 

- З’ясувати , як слід жити , нам допоможе дерево рішень.

- Яку життєву позицію мають герої казки?(Хлопчик Валь – робить добро, воно добром і вернеться.

-На нашому дереві, які гілки поросили , як ви вважаєте?(Гілки доброти)

- Чи можуть гілки ожити і зазеленіти? ( Так, можуть , від доброго серця, посмішки)

- Яку позицію для себе виберете ви?

- Запишіть свої рішення і приклейте на дереві.

 

ІV. Підсумок уроку

Своїм твором автор усім нам ще раз нагадав, що ми ,люди, повинні турбуватися про своїх чотириногих друзів, любити їх. Це те, що ми можемо їм дати за їхню працю і відданість. Кажуть, коли народжується дитина, Бог  запалює зірку на небі і посилає до неї ангела- хоронителя. Уві сні ангел цілує немовлятко тричі: в чоло – аби воно зросло розумним і красивим в личко, щоб було здоровим, любов та доброта вселилась в його тіло. Серце та душу. І в груди, щоб його ніколи не покидали вірні друзів.

   Ось закінчився урок,

І дзвенить для вас дзвінок!

Працювали добре друзі,

Відпочиньте по заслузі!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
6 жовтня
Переглядів
87
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку