Микита Годованець. «Голуб і Лелека». Коротко про письменника. Тема патріотизму в байці. Діалоги персонажів та їх роль у розкритті алегоричного змісту твору. Десяте жовтня Дистанційна робота
Номер слайду 2
1 – 12 питання – 1б1. Невеликий алегоричний віршований або прозовий твір повчального змісту - це2. Назвіть автора байки «Бджола і Шершень».3. В образі Бджоли ми бачимо … (яку?) людину. В образі Шершня ми бачимо … (яку?) людину. Г. С. Сковорода був … 6. Алегорія - це… 7. Хто автор байки «Вовк і Кіт»?8. В образі Кота ми бачимо … (яку?) людину9. В образі Вовка ми бачимо … (яку?) людину. 10. Як називається частина байки, у якій міститься повчальний зміст?11. Поясни вислів «сродна праця»..12. Назви частини байки… Повторення вивченого. Байки. Літературний диктант
Номер слайду 3
Відповідь: 1. Байка 2 . Г. Сковорода3 ..працьовиту4 .. ледачу5 .. філософом6 Перенесення властивостей одного предмета на інший7. Л. Глібов 8 … розумну9 .. підступну 10 .. мораль11. праця, яка приносить задоволення.12. .. подія і мораль Байки
Номер слайду 4
Шестикласники!Сьогодні на уроці ви:поглибите свої знання про мистецтво творення образів, алегорію;навчитесь використовувати цитати з твору для підтвердження своєї думки;дізнаєтесь, як автор через опис дій, мовної характеристики творить образ героя;прочитаєте та проаналізуєте байку Микити Годованця «Голуб і Лелека»;удосконалюватимете роботу з алегорією твору;зумієте побудувати власне висловлювання;висловите своє ставлення, думки та міркування з приводу поведінки головних персонажів. Мотивація навчальної діяльності
Номер слайду 5
Я впевнена у тому, що байки подобаються всім. Чому? Тому що вони у прихованій формі описують життя людей, заставляють замислитися над алегорією, а також і над своїм існуванням, рисами характеру, недоліками… Вивчаючи нову тему, ми постараємося разом з вами самостійно розкрити алегорію байки і пояснити її значення у літературному процесі. Слово вчителя з елементами бесіди
Номер слайду 6
Перегляд відеоhttps://youtu.be/o. Kr. Aq. IQw. Cjw
Номер слайду 7
Робота над змістом байки
Номер слайду 8
Основна частина. Мораль (повчання)Літературознавчий практикум. Будова байки. Прочитайте спочатку основну частину, а потім мораль (повчання).
Номер слайду 9
Знайди афоризми (влучні вислови) у творі. «Любов до рідного — могутнє диво!». «Нехай живеш на чужині щасливо, А туга гірко в серце б’є ».«Зове Вітчизна й путь далека, І ти летиш, як з вирію Лелека В гніздо своє».
Номер слайду 10
Символіка лелекисимвол любові до батька-матері, котрі благословили тебе на світсимвол сімейного благополуччясимвол любові до рідної землі, своєї Батьківщинисимвол провісника весни
Номер слайду 11
Який епізод оповідання «Вітрогон » нагадує творіння Шинтаро Охата. -Відеоматеріал. Микита Годованець. Незборима сила слова http://surl.li/lyhxt. Що з життя М. Годованця вам запам’яталося найбільше?
Номер слайду 12
Творче завдання
Номер слайду 13
Дискусія. А ви який шлях обрали б у тяжку життєву годину, Голуба чи Лелеки? Чому?
Номер слайду 14
Самооцінювання Як думаєш, які слова ти можеш собі сказати сьогодні?- я молодець!- я можу краще!- я постараюся працювати краще.
Номер слайду 15
Домашнє завдання. Опрацювати сторінки 46 -49. Скласти план розповіді про М. Годованця. На вибір: - Дати письмову відповідь на 2 питання рубрики «Підсумуй» с.49. Створити образ Голуба і Лелеки за допомогою фарб. – Написати твір – есе «Любов до рідного – могутнє диво…»