Микита Годованець. «Голуб і Лелека». Коротко про письменника. Тема патріотизму в байці.

Про матеріал
Матеріал коротко ознайомить із життям і творчістю письменника, висвітлить тему патріотизму в байці.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Микита Годованець. «Голуб і Лелека». Коротко про письменника. Тема патріотизму в байці. Діалоги персонажів та їх роль у розкритті алегоричного змісту твору. Десяте жовтня Дистанційна робота

Номер слайду 2

1 – 12 питання – 1б1. Невеликий алегоричний віршований або прозовий твір повчального змісту - це2. Назвіть автора байки «Бджола і Шершень».3. В образі Бджоли ми бачимо … (яку?) людину. В образі Шершня ми бачимо … (яку?) людину. Г. С. Сковорода був … 6. Алегорія - це… 7. Хто автор байки «Вовк і Кіт»?8. В образі Кота ми бачимо … (яку?) людину9. В образі Вовка ми бачимо … (яку?) людину. 10. Як називається частина байки, у якій міститься повчальний зміст?11. Поясни вислів «сродна праця»..12. Назви частини байки… Повторення вивченого. Байки. Літературний диктант

Номер слайду 3

Відповідь: 1. Байка 2 . Г. Сковорода3 ..працьовиту4 .. ледачу5 .. філософом6 Перенесення властивостей одного предмета на інший7. Л. Глібов 8 … розумну9 .. підступну 10 .. мораль11. праця, яка приносить задоволення.12. .. подія і мораль Байки

Номер слайду 4

Шестикласники!Сьогодні на уроці ви:поглибите свої знання про мистецтво творення образів, алегорію;навчитесь використовувати цитати з твору для підтвердження своєї думки;дізнаєтесь, як автор через опис дій, мовної характеристики творить образ героя;прочитаєте та проаналізуєте байку Микити Годованця «Голуб і Лелека»;удосконалюватимете роботу з алегорією твору;зумієте побудувати власне висловлювання;висловите своє ставлення, думки та міркування з приводу поведінки головних персонажів. Мотивація навчальної діяльності

Номер слайду 5

Я впевнена у тому, що байки подобаються всім. Чому? Тому що вони у прихованій формі описують життя людей, заставляють замислитися над алегорією, а також і над своїм існуванням, рисами характеру, недоліками… Вивчаючи нову тему, ми постараємося разом з вами самостійно розкрити алегорію байки і пояснити її значення у літературному процесі. Слово вчителя з елементами бесіди

Номер слайду 6

Перегляд відеоhttps://youtu.be/o. Kr. Aq. IQw. Cjw

Номер слайду 7

Робота над змістом байки

Номер слайду 8

Основна частина. Мораль (повчання)Літературознавчий практикум. Будова байки. Прочитайте спочатку основну частину, а потім мораль (повчання).

Номер слайду 9

Знайди афоризми (влучні вислови) у творі. «Любов до рідного — могутнє диво!». «Нехай живеш на чужині щасливо, А туга гірко в серце б’є ».«Зове Вітчизна й путь далека, І ти летиш, як з вирію Лелека В гніздо своє».

Номер слайду 10

Символіка лелекисимвол любові до батька-матері, котрі благословили тебе на світсимвол сімейного благополуччясимвол любові до рідної землі, своєї Батьківщинисимвол провісника весни

Номер слайду 11

Який епізод оповідання «Вітрогон » нагадує творіння Шинтаро Охата. -Відеоматеріал. Микита Годованець. Незборима сила слова http://surl.li/lyhxt. Що з життя М. Годованця вам запам’яталося найбільше?

Номер слайду 12

Творче завдання

Номер слайду 13

Дискусія. А ви який шлях обрали б у тяжку життєву годину, Голуба чи Лелеки? Чому?

Номер слайду 14

Самооцінювання Як думаєш, які слова ти можеш собі сказати сьогодні?- я молодець!- я можу краще!- я постараюся працювати краще.

Номер слайду 15

Домашнє завдання. Опрацювати сторінки 46 -49. Скласти план розповіді про М. Годованця. На вибір: - Дати письмову відповідь на 2 питання рубрики «Підсумуй» с.49. Створити образ Голуба і Лелеки за допомогою фарб. – Написати твір – есе «Любов до рідного – могутнє диво…»

pptx
Додано
28 жовтня 2023
Переглядів
494
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку