Дослідницький міні-проект «Ласощі, які вони?» практично наводить дітей на думку про важливість правильного харчування. Провівши ряд дослідів з улюбленими ласощами, учні на власні очі переконалися у шкідливому впливі на організм газованих напоїв та солодощів.
Пізнавальний міні- проект
«Ласощі, які вони?»
Ведуча: Добрий день, дорогі друзі! Адже він дійсно добрий, бо сьогодні веселе свято про ласощі! Піднесіть руку, хто з вас любить солодке? Ой, як вас багато! Значить, вам обов'язково сподобається.
***
Добрий день вам, друзі щирі!
Хай живеться вам у мирі.
Не минайте нашу хату,
Бо у нас сьогодні свято.
***
Сьогодні, вважаєм, якраз буде вчасно,
Щоб був у вас дійсно чудовий настрій,
Упоравшись з ділом, хіба вам не варто
Зустрітися з розумом, піснею, жартом?
***
Гостей дорогих ми вітаємо щиро,
Стрічаємо з хлібом, любов’ю і миром.
Хліб ясниться в хаті, сяють очі щирі,
Щоб жилось по правді! Щоб жилося в мирі!
***
Ми веселі й жартівливі,
Любимо пісні і сміх.
Свою радість на дозвіллі
Ділим порівну на всіх.
***
Там, де на світі господарі діти
Радість і сміх процвітають на світі. –
Годі на місці усім нам сидіти,
час вже сміятися і час радіти.
ПІСНЯ «ВІТАЄМ»
Якщо дитину запитати, що вона любить найбільше: цукерки, тістечка або морозиво, я не знаю, що вона відповість. Воно ж все таке смачне! А ще ж є печиво, шоколад, зефір, вафлі, желе, тортики – всього і не злічити! Ні, вибрати щось одне – просто неможливо. Тому що солодощі – це найсмачніша їжа в світі!
Дуже часто кажуть так:
Діти люблять мармелад,
Шоколадні цукерки,
Теж важливі прикмети,
Торти, слойки і печиво,
Крем, халву й морозиво
І хрусткі вергуни, -
Всі ми просто ласуни.
Ласощі всі дуже люблять,
Та скажу я, друзі, вам,
Що цукерок, шоколадок,
Печива і мармеладок,
Пастили, халви, зефіру,
Жуйок, жуйчиків, харібо
Їсти вам ніяк не дам!
***
Що у світі найсмачніше?
Може, краби чи ікра?
Може, ще щось, найдивніше?
Є багато різних страв.
Та спитайте у малят
Кожен скаже – шоколад!
***
Бартер
Я для мами і для тата квітів назбирала,
Величезного малюнка їм намалювала.
Але все це заховаю до пори в шухлядку,
За обідом обміняю в них на шоколадку!
***
Молочний ніжний шоколад
Мені зігріє душу.
А як візьму ще й мармелад,
То щастя - неминуче!
Ведуча : Солодощі люблять всі: і дорослі, і діти, навіть, герої мультфільмів і художніх творів. Давайте згадаємо їх.
З книги «Чарлі і шоколадна фабрика » нам прислали лист із загадками. Відгадайте їх.
2. Як навколо об’їси —
Серединки не проси.
Ми такі гостинці:
Дірка в серединці.
(Бублики).
3. Тісто, ягоди і крем,
Шоколад, прикраси, джем.
Дуже страву цю люблю
Її в кондитерській куплю.
(Тістечко).
4. До дітей на кожне свято
Просять в гості завітати,
Бо солодкий і смачний.
Здогадались, хто такий?
(Торт).
5. В розмальованій хустині,
Солоденька всередині.
Коли мною почастують,
Діти тішаться, ласують.
(Цукерка).
6. Влітку - дітям насолода
Та зимова прохолода.
Влітку радо ми їмо
Найсмачніше …
(Ескімо)
7. З какао штукенція ця, з молока,
Буває солодка, буває гірка,
Буває і начинка: крем чи горіх,
Поділимо плитку велику на всіх!
Якщо запитаємо, навіть в малят,
Усі нам підкажуть, що це …
(Шоколад).
8. Біле як сніг, в честі у всіх,
Подобаюсь вам на шкоду зубам.
(Цукор)
9. Я в тарілці спочиваю
І дають мене до чаю.
Є і з маком, і медяник
Солоденький, свіжий ...
(Пряник)
10. З молока його зробили,
Та ретельно остудили.
Нам здається, що в жару
Його б з’їли по відру.
(Морозиво)
11. На смак солодкі та смачні,
Псують зубки й животи,
В них буває шоколад,
Карамель і мармелад!
(Цукерки)
1. Він живе в своїй фользі,
Швидко тане він в руці.
(Шоколад)
12. Може бути воно пісочним,
А часом і з кремом.
Іноді буває з соковитим
Апетитним джемом.
(Тістечко)
13. Нема його і не було,
Його ніхто не бачив,
Ніжне та м’яке на смак
Попроси у пташки.
(Пташине молоко)
14. Що на сковорідку наливають,
Та вчетверо згинають?
(Млинці).
ПІСНЯ «СМАКОЛИКИ»
Ведучий: Діти, а ви хочете, щоб казкові ласуни прийшли до нас в гості? (так)
Тоді слухайте загадку і здогадайтеся, хто прийде до нас перший.
Карлсон: Усе солодке поважаю,
Немов бджола гуду й кружляю,
Смішний, товстий і невгамовний
Та ще й до вигадок невтомний.
Моторчик маю я на спині,
Відомий будь-якій дитині.
(Карлсон) (Грає музика повільно залітає Карлсон)
Ведучий: А ось і сам Карлсон. Діти, подивіться, який наш гість кволий, пригнічений. Карлсоне, чому ти такий сумний і невеселий? У тебе щось болить?
Карлсон: У мене болить живіт.
Ведучий: Діти, чим ми можемо полікувати Карлсона? (Відповіді дітей).
Карлсоне, ось тобі чай з ромашки, пий його маленькими ковтками. А що це у тебе?
(Карлсон тримає кошик з різними пляшками. Це - солодка газована вода ).
Постривай. Солодкі напої, звісно, — це смачно, але ти знаєш, які вони шкідливі?
Карлсон: Вони корисні, я знаю.
Ведучий: Зараз ми це і з'ясуємо. Карлсоне, які напої ти полюбляєш?
Карлсон. Я люблю різнокольорові солодкі газовані напої...
Ведучий: Хто з вас полюбляє ці напої? (Відповіді дітей)
***
Тільки-но прийшов зі школи –
Поспішаю вже до столу,
Бо зі школи довгий шлях ,
300 метрів, просто жах!
Щоби скоротить дорогу
Взяли з другом по хот-догу.
Ми їх на ходу жували,
«Пепсі-колу» попивали.
***
Втамовує спрагу терпкий лимонад,
сніданок природи розливсь на губах.
Густий і солодкий, немов мармелад
готується довго, напевно, ще в снах.
***
Я прийшов на іменини
Випив воду «Буратіно».
Зашипіло в животі,
В ніс залізли бульбашки…
Пояснив мені друг Вовка:
«Буратіно» - ж газировка!
Ведуча: А як ви вважаєте, ці напої корисні для нашого організму? (Відповіді дітей).
Про це ми поговоримо в лабораторії, де проведемо досліди
Перехід до лабораторії.
Дослід №1 «Дослід з солодкими газованими напоями» (наявність барвників)
В один пластиковий стаканчик налийте солодкий газований напій, а в інший покладіть лійку з ватним тампоном. Якщо пролити напій крізь ватний тампон, то побачимо: тампон став жовтим, червоним, зеленим (залежно від кольору напою). Його пофарбував хімічний барвник, що є причиною різних хвороб людини (нудота, біль у животі, алергія тощо).
Дослід № 2 Перевіримо, як почуває себе наше яйце. (пролежало в напої 3 тижні,змінило колір та стало крихке - без кальцію)
До того ж у такі напої додають кислоту, ароматизатор, вуглекислий газ, що теж шкодять нашому організму. Їх ми не можемо побачити неозброєним оком, але перевіримо їх наявність за допомогою іншого досліду.
Дослід №3 «Дослід з солодкими газованими напоями» (наявність газу та кислоти)
В пляшку з «Кока-колою» вкинути 1- 2 цукерки «Ментос». Пляшку поставити на піднос і трохи почекати.
Ми щойно переконались, що дійсно в напоях є газ, шкідливий для нашого здоров’я. проте його можна використати в інших цілях. Щось ви вже притомились. Зараз пограємось та відпочинемо. Гра цікава і трішки небезпечна, тож покличемо на допомогу батьків.
Гра з батьками «Надми велику кульку»
На столах пластикові пляшки, повітряні кульки, лійки, тарілочки з содою та оцет на кожного учасника. Діти виводять своїх батьків і за командою разом насипають у кульку соду, наливають у пляшку оцет і одягають кульку на горлечко пляшки, щоб вона не перевернулася(звисала). На 1, 2, 3 перевертають кульку, щоб сода висипалась у пляшку, притримуючи шийку пляшки з кулькою. Чия кулька більша, той – виграв.
Ведуча: Карлсоне, тепер ти зрозумів, чому не слід пити ці напої? Діти, а ви? (Відповіді дітей)
Карлсон. Збагнув! Тепер питиму лише компоти та свіжі соки.
Ведуча: Залишайся і дізнаєшся ще багато корисного.
Солодке було завжди. Але в давні часи люди не вміли робити цукор. Чим же вони ласували? Тим що дарувала їм природа - це фрукти і мед. А потім через багато часу, людина відкрила, що з деяких рослин можна отримати солодкий продукт - цукор. Цукор роблять з цукрової тростини; в далеких, теплих країнах з цукрових буряків. Цукор, який ми вживаємо в їжу добувають якраз з цукрових буряків. А з цукру люди стали робити цукерки, додавати в нього фрукти, горіхи, молоко. А які солодощі з додаванням цукру ви знаєте? (відповіді дітей)
Ведуча: А тепер спробуйте відгадати, хто ще з героїв-ласунів поспішає до нас на свято.
В гості ходить рано-вранці,
Цей хороший дивачок.
З ним господар, хлопчик Робін,
І товариш — П’ятачок.
До прогулянок він ласий,
Є на мед чутливий нюх.
Зветься плюшевий ведмедик,
Всім відомо… («Вінні Пух»).
Звучить «Пісенька «Віні-Пуха», з'являється Віні-Пух)
Віні – Пух: Привіт. Карлсон мені сказав, що у вас свято ласунів і ви частуєте гостей солодощами. Я дуже поспішав до вас. А у вас є мед?
Ведуча: Ні, Віні, меду у нас немає. Але ми навчимо тебе, як допомогти бджілці, і вона сама пригостить тебе медом. Як відомо, бджілки дуже працьовиті. У них завжди багато роботи. Допоможемо бджілці розкласти цукерки по баночкам за кольорами. А Віні-Пух буде слідкувати, щоб все було правильно і чесно.
Гра «Кольорові цукерки»
Ведуча: Ця робота не проста, тому що потрібно розкладати цукерки в певній послідовності однією рукою на швидкість. Хто хоче спробувати?
(2 гравці мають розподілити в 5 баночок за кольором(на кожній баночці відповідного кольору гумка) в певній послідовності 50 цукерок «Skittle’s» ч,о, ж, з,с)
Молодці! Ось які ви працьовиті! І Віні – Пух - молодець! Думаю, що бджілка тепер пригостить тебе медом. А ось і мед. Тримай.
Віні – Пух:
Спасибі, діти. Мені дуже сподобалося допомагати, і дуже сподобався мед. А ось ті цукерки дасте?
Ведуча: А хіба ти не знаєш, що дуже шкідливо їсти цукерки та більшість солодощів? Цукерки містять не тільки багато цукру, але й різні шкідливі барвники.
Перехід до лабораторії.
Дослід №1 «Дослід з цукерками» (наявність барвників)
Цукерки «Skittle’s» викласти по колу на край тарілки і в середину налити обережно води. Через якийсь час барвники розчиняться у воді і утворять кольорову веселку.
Щоб почити результат, потрібно трішки зачекати. Розкажіть, як ви любите цукерки.
***
Цукерка
Коли цукерку ти з’їдаєш,
то в дивосвіт одразу поринаєш.
Неначе на легкій пір’їнці
летиш на солодкій хмаринці.
***
Пригощайтесь
Ой, які ж то дітки раді!
„ЧорнОслив у шоколаді”
У коробці на столі...
- Пригощайтеся, малі!
Ще й скажу спасибі тату! –
Й мама вийшла із кімнати.
Вщент коробка спорожніла –
Мама ж їсти припросила!
***
Таку смачну цукерку
Я берегла три дні.
Її знайшла сестричка
І з’їла на зорі.
Я день сумна сиділа,
І плакала тихцем.
Сестричці було смачно…
Яка ж я необачна!
Задачка
На кухні були етажерки,
Там лежали смачні цукерки.
Та одного разу, якось раптом,
В нашій хаті світло згасло.
А коли включили світло,
Не було цукерок більше.
Куди ці цукерки зникли,
Якщо поруч були діти?
Характер
Я не буду їсти м’яса,
Бо воно шкідливе!
І не хочу молока!
Воно якесь сиве…
Макаронів я не буду,
Можу потовстіти!
І борщу не пропонуйте,
Не потрібно лити!
Краще руку простягніть
Вверх, на етажерку,
І мені скоріш віддайте
Ту смачну цукерку!
Буду нею смакувати, —
От ситий сніданок!..
Мамо, Ви є найдобріша
У цей гарний ранок!
ПІСНЯ «КАРАМЕЛЬКА ТУТ, КАРАМЕЛЬКА ТАМ»
Ведучий: Що ж таке цукерки?
В Стародавньому Єгипті солодощі робили з меду і фініків, а древні римляни додавали до меду горіхи, кунжут і макові зерна. Наші предки ласували затверділим кленовим сиропом. Колись цукерки вважалися ліками і навіть перекладалися з латинської як «готове зілля». Цукерки в більш звичному для нас вигляді з’явилися набагато пізніше. Це були зацукровані шматочки фруктів, які лікарі прописували хворим. Їх називали confectum (від латинського «виготовлений») Першою цукеркою, яка побувала в космосі, є Chupa Chups. Коли космонавтам на навколоземній орбіті захотілося солодкого, їм вислали коробочку цих льодяників.
***
Не морозиво з халвою,
не батончик "Карапуз",
а лимоново-бузково
пречервоний Чупа-Чупс
наче гном стирчав з вітрини...
Ще й наспівував :"О-у,Є..."
Була мама невмолима:
Я ж - усім признаюсь чесно -
сліз фонтаном - не лила!
Дуже чемно - в знак протесту!-
під прилавок прилягла...
Хоч вмовляли дуже довго -
я позицій не здала!!!
Тільки песика чужого
під прилавком обняла...
А тепер - душа як птиця
і у роті - справжній рай!
Смак: малино-полуниця,
Грушо-мед і бана-най..
Золота,стаю, дитина -
чупа-чупсово сміюсь...
Стільки ЩАСТЯ!.. неодмінно -
Я ж не жадна! - поділюсь...
Чом же біла,мов крижина,
Мама дивно так сія?
Чупа-Чупс по черзі лижем
трохи - песик, трохи -я...
Ведуча: Що ж там наші цукерки? О-го! Та вони перетворили воду на справжню веселку! От скільки барвників тут є! Тому їсти їх небезпечно!
Лунає стук у двері.
Ведуча:
- Ой, діти хто там? Не знаємо. А давайте запитаємо. Хто там? (хором).
Двері відкривають принцеса Карамелька . Карамелька в сукні, прикрашеній фантиками (квіти, візерунки, на голові шапочка, що нагадує половину цукерки, на шиї - намисто з фольги і яскравих фантиків. У Ласуна - великий живіт, волосся скуйовджене, до них прилипли фантики, до одягу теж приклеїлися фантики.)
Карамелька:
Доброго дня! Мене звуть принцеса Карамелька.
До вас на свято я поспішила,
З собою призи я захопила.
Щоб нагороду дістати,
У конкурсі треба перемагати!
Вибігає Ласун.
Ласун: Мене, мене треба нагородити!
Карамелька: А ти хто такий? І за що тебе треба нагородити?
Ласун: Я - Ласун. Дуже люблю їсти, особливо цукерки. Найбільше можу шоколадних цукерок з'їсти. Он і діти мене знають.
***
Макар розказував Тимуру,
Що полюбляє таку процедуру;
Все солодке їсть він підряд:
Джем, повидло, зефір, мармелад,
Шоколадки, смачні карамельки,
Без розбору всілякі цукерки,
Вафлі, коржики кручені,
Здобу, молоко згущене;
Рум’яненькі пундики,
З маковинням бублики,
Пластівці, шербет, халву,
Льодяники, пахлаву…
Все Макару до смаку.
Він ласунчик — це не диво.
То й живе собі щасливо.
А щоб зубки не боліли,
Треба, друзі, знати міру.
Карамелька: Щоб більше всіх цукерок з'їсти, багато розуму не треба. Ти краще постарайся в іграх-конкурсах перемогти! Покажи свою спритність, спостережливість, кмітливість.
Ласун: Гаразд, повчуся, як треба гратись. Спортом займатися. Правильно харчуватися.
А потім пігулки, дієта, вода,
Таблиці калорій - життя, мов тюрма.
Себе бува інколи дуже шкода.
Люблю солоденьке, хоч знаю - дарма!..
Ну, давай свої конкурси, вмовила.
Конкурс «Хто більше збере фантиків»
За сигналом гравці команд (5-8) по черзі біжать до фантиків, беруть по одному фантику в руку і несуть до своєї команди, потім наступний гравець кожної команди біжить і т. д. Час - одна хвилина.
***
Ну а якщо у вас гості -
Торт поставимо на стіл,
Можна з'їсти лиш шматочок,
Щоб ніхто не захворів.
***
Сонний торт
Кухар знає всі торти,
Кожний вміє він спекти:
Торт на іменини,
Коржик на хрестини,
Коровай весільний
І рулет ванільний.
А чи є серед тортів
Сонний тортик,
Торт для снів?
Кухар тісто замісив
Зі своїх найкращих снів,
А дрімоту в крем поклав…
Та коли вже час настав
Скуштувати торт для сну,
Кухар солодко заснув…
***
Солодкого на світі є багато.
І «Шоколапки», і «Ромашка»,
І з назвою «Ведмедики», й «Іриски»,
І «Каракуми», й «барбариски».
У кожної цукерки є секрет,
Який покаже істинний портрет.
Ведучий: Іншими словами: скажи, яку начинку ти любиш, – і я скажу тобі, хто ти. За результатами дослідження німецьких вчених, невиправні романтики надають перевагу цукеркам з полуничним наповнювачем, творчі люди – з кокосом, скромні – з горіхом, а практичні – з вишнею.
В цей час по сцені проходять мама, 2 хлопчика і дівчинка. На середині зупиняються. Учасники: мама і 3 дітей (1 дівчинка і 2 хлопчики)
Мамо, ми тобі на свято торт спекли!
Це ми самі!
Принеси, Артемко, ніж!
Тут, здається, щось стирчить...
А я шукаю!
А він, капосний, мовчить!
Це мабуть, щоденник ем-м-м.
Піднести сюрприз тобі.
Мийте руки, вас чекає мій обід.
Хто все вміє і все може?
Хто ця мудра чарівниця?
Найдорожча, наймиліша,
Лагідна і ніжна сама?
ПІСНЯ «ПОДАРУНОК»
Карамелька: А ти дарував кому-небудь цукерки?
Ласун (злякано): Ти що? Я не люблю дарувати. Я люблю, коли мені дарують. А краще б було, якщо б на деревах замість листочків росли цукерки. Уявляєш, йдеш, а кругом цукерки на деревах фантиками шелестять, просять: "З'їж мене, Ласуне, з'їж мене, Ласуне ". (Заплющує від задоволення.)
***
Цукерочки смачні скуштуєш…
Від самоти себе врятуєш.
Ти потрапляєш у шоколадну країну
усіх цукерок батьківщину.
Сідаєш ти на човен з карамелі,
щоб доплисти до крем-пустелі.
Там повсюди крем-суфле,
А в пірамідах яблучне желе.
Чекатиме на тебе й цар-бісквіт,
який живе вже сотню літ.
Він дасть тобі льодяник веселковий
Йому належить весь цей світ казковий.
Карамелька: Ну і фантазер же ти, Ласуне! Хоча ... я знаю одну дівчинку, яка вирощувала на городі цукерки.
Ласун (зацікавлено): Ну і що? Вийшло?
Карамелька: а ти її сам послухай.
***
Дівчинка-городниця:
І ріпу, й буряк посадила Іванна.
Цукерку свою посадила й Сніжана.
Її поливала старанно щоранку,
І, навіть, співала смачну колисанку.
Іванка сказала: "Ти - молодець,
А їй заважає рости папірець! "
Ласун: А ти без папірця посади!
Карамелька: Ні цукерки не ростуть, їх роблять. (Звертається до глядачів.) А ви знаєте, де їх роблять? На кондитерських фабриках.
Ведучий: хто з вас може назвати кондитерські фабрики? Допоможуть вам фантики, на них все надруковано. Хто більше знайде назв фабрик?
***
ЦУКЕРОЧКА
Ця смакота так манить на вітрині
У фантика барвистій пелерині.
Купіть! Купіть, прошу, будь ласка!
Еге ж! В обгортці – шоколадна казка.
Одна… Дві… Три… Усі такі хороші!
Чому за них платити треба гроші?!
Конкурс «Що означає назва фантика?»
Командам по черзі читають назву на фантику, а гравці пояснюють, наприклад:
«Весна» Пора року
«Сніжок» Опади
«Ластівка» Птах
«Загадка» Народна творчість
«Вальс» Танець
«Еклер» кондитерський виріб
«Трюфель» гриб
«Ведмедик» тварина
«Бурундучок» тварина
«Метеорит» космічне тіло
«Дюшес» сорт груші
«Тузик» кличка тварини
«Кара - Кум» пустеля
«Нуга» кондитерська патока
«Марс» планета
«Ромашка» назва квітки
«Зоряна ніч» пора доби
«Фундук» горіх
Виграє той, хто більше "розшифрує" назв
Ведучий: Ми сьогодні дізналися , що з солодкого шкодить нашому здоров'ю. Отже:
Щоб мати здоров’я, слід правильно їсти,
Вживати поживне і тільки корисне.
Не їсти надміру, не шкодити тілу
І пам’ятати про вітаміни.
Зрозуміло, всім відомо,
Що приємно буть здоровим.
Щоб міцне здоров’я мати
Треба правила всі знати.
Хто здоровий, той сміється
Все тому в житті вдається.
Хто здоровий, той не плаче
Жде його в житті удача.
Бо здоров’я – це прекрасно,
Здорово, чудово, ясно!
І доступні для людини
Всі дороги і стежини.
Здоров’я бережіть поки малі,
І мудрими ідіть по цій землі,
Хай кожен з вас в душі запам’ятає,
Що без здоров’я щастя не буває.
А є здоров’я, буде все як треба
Сміятиметься сонечко із неба
І дітям світ простелиться під ноги
Щоб ви пройшли усі дороги.
Ведучий:
Здорові діти – нація здорова,
Багата Україна і чудова.
То ж, діти, ви здоровими ростіть,
В майбутнє добрими ідіть.
У веселоньки згори
Ви візьміть всі кольори.
І над вами хай чудово
Сяє щастя веселково!
Бо здоров’я, любі діти, в світі головне,
А здоровий і веселий – щастя не мине!
ПІСНЯ «ЩАСТЯ»
Свято завершується частуванням дітей фруктами в шоколаді, домашньою карамеллю та випічкою, фруктами і компотами.
Використано Інтернет - ресурси