Урок 6. ГІГІЄНА ОДЯГУ ТА ВЗУТТЯ
Мета: навчати школярів пояснювати, чому важливо мати охайний вигляд, дотримувати
правила гігієни; формувати навички догляду за одягом і взуттям, обирання їх відповідно до погоди; виховувати дисциплінованість, прагнення зберегти своє здоров'я.
Урок 6. ГІГІЄНА ОДЯГУ ТА ВЗУТТЯ
Мета: навчати школярів пояснювати, чому важливо мати охайний вигляд, дотримувати
правила гігієни; формувати навички догляду за одягом і взуттям, обирання їх відповідно до погоди; виховувати дисциплінованість, прагнення зберегти своє здоров’я.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Фронтальне опитування
— Що таке активний відпочинок?
— Розкажіть про свій активний відпочинок.
— Які переваги має активний відпочинок?
— Яких правил безпеки під час активного відпочинку слід дотримувати? Чому?
— Які ви знаєте види спорту, що потребують застосування засобів захисту від травмування?
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, яке значення для здоров’я має охайність та особиста гігієна.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Розповідь учителя
— Чи не забули ви сьогодні вмитися, причесатися, почистити одяг і взуття? Чи всі ґудзики на місці? Перевірте, чи маєте ви носову хустинку, гребінець.
— Охайна людина має чисте тіло, акуратно одягнена. Вона викликає симпатію, з нею приємно спілкуватися. А людина в зім’ятому одязі, брудному взутті, з немитим волоссям має непривабливий вигляд. Людина, яка має доглянутий зовнішній вигляд, почувається впевненіше. Охайність свідчить про повагу людини до себе і до людей, які її оточують. Крім того, охайність і повсякденний догляд за чистотою тіла сприяють зміцненню здоров’я.
Щоб бути чистим і охайним, потрібно не тільки старанно піклуватися про чистоту тіла, а й знати, як обирати потрібний одяг і взуття, як утримувати їх у чистоті та порядку. Від цього теж залежить здоров’я. Адже одяг і взуття захищають наше тіло від холоду й спеки, від дощу й вітру, від травм та інших ушкоджень.
Речі слід добирати відповідно до пори року, погоди, події, статі, віку тощо.
Одягатися відповідно до погоди — означає не тільки носити влітку кофтинки, короткі спіднички чи шорти, легкі сорочки, футболки, а взимку — шубу чи пальто і тепле взуття. Головне — не одягатися занадто тепло, щоб не перегріватися. В одязі треба почуватися комфортно: щоб було не спекотно і не холодно.
Не варто завчасно одягатися занадто легко, а взимку ходити без шапки.
Для різних видів діяльності потрібний різний одяг і взуття. Так, для занять у школі призначено шкільну форму, для спорту — спортивну.
Вам слід постійно стежити за своїми речами, щоб одяг і взуття були завжди чистими, непошкодженими. Перевірте, чи всі ґудзики є на ваших речах, чи не брудні вони, чи немає плям, чи випрасувані. Знявши одяг, не забувайте вішати і складати його до шафи.
Доглядайте за своїм взуттям. Його треба чистити, якщо воно вологе — слід просушити. Не надягайте мокрого одягу і взуття, це завдає шкоди здоров’ю.
Не ходіть цілий день у спортивному взутті — кедах, кросівках. Не забувайте, що вони призначені для занять спортом.
Щоб одяг і взуття довго слугували, бережіть їх.
2. Фізкультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Робота за підручником (с. 32–35)
1) Традиції і сучасність.
— Які предмети національного українського вбрання ви знаєте?
— Який національний одяг носять у вашій місцевості чоловіки і жінки?
— Які предмети традиційного вбрання залишились у сучасному одязі?
— Об’єднайтесь у пари і розкажіть одне одному про ваш улюблений одяг.
Запам’ятайте! Кожна нація має свій традиційний одяг.
2) Одяг і здорова шкіра.
— Чим укрите наше тіло?
— Якою є шкіра? Якою є її будова?
— Як одяг допомагає зберегти шкіру здоровою?
— Який одяг ми вдягаємо на ніч?
— Як називають одяг для уроків фізичної культури?
— Чому потрібно перевдягатися після школи?
— Які предмети верхнього одягу ви знаєте?
Запам’ятайте! Чистий одяг допомагає зберегти шкіру здоровою.
3) Як доглядати за одягом.
— Чому з бавовни виготовляють натільну білизну?
— Чому з вовни виготовляють верхній одяг, трикотаж, шкільну форму?
— Як доглядати за шкільною формою?
— Як доглядати за спортивним одягом?
4) Робота над загадкою.
Чобітки і сап’янці.
Дуже працьовита тітка.
Здогадались, хто це?.. (Щітка).
Леся Вознюк
Запам’ятайте! Навчіться самостійно доглядати за своїм одягом і взуттям.
5) Гігієна взуття.
— Яка головна вимога до взуття?
— Як доглядати за взуттям?
— Яке взуття носять улітку, взимку, вдома, надворі, в суху, дощову погоду?
— Розгляньте малюнки і допоможіть дітям обрати відповідне взуття.
Запам’ятайте! Взуття має бути зручним і підходити за розміром.
2. Робота над прислів’ями
VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
Бесіда
— Чому важливо мати охайний вигляд?
— Яких правил особистої гігієни слід дотримувати?
— Як доглядати за одягом?
— Як доглядати за взуттям?