Урок 6. ГІГІЄНА ОДЯГУ ТА ВЗУТТЯ

Про матеріал

Урок 6. ГІГІЄНА ОДЯГУ ТА ВЗУТТЯ

Мета: навчати школярів пояснювати, чому важливо мати охайний вигляд, дотримувати

правила гігієни; формувати навички догляду за одягом і взуттям, обирання їх відповідно до погоди; виховувати дисциплінованість, прагнення зберегти своє здоров'я.

Перегляд файлу

Урок 6. ГІГІЄНА ОДЯГУ ТА ВЗУТТЯ

Мета: навчати школярів пояснювати, чому важливо мати охайний вигляд, дотримувати

правила гігієни; формувати навички догляду за одягом і взуттям, обирання їх відповідно до погоди; виховувати дисциплінованість, прагнення зберегти своє здоров’я.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Фронтальне опитування

— Що таке активний відпочинок?

— Розкажіть про свій активний відпочинок.

— Які переваги має активний відпочинок?

— Яких правил безпеки під час активного відпочинку слід дотримувати? Чому?

— Які ви знаєте види спорту, що потребують застосування засобів захисту від травмування?

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, яке значення для здоров’я має охайність та особиста гігієна.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Розповідь учителя

— Чи не забули ви сьогодні вмитися, причесатися, почистити одяг і взуття? Чи всі ґудзики на місці? Перевірте, чи маєте ви носову хустинку, гребінець.

Охайна людина має чисте тіло, акуратно одягнена. Вона викликає симпатію, з нею приємно спілкуватися. А людина в зім’ятому одязі, брудному взутті, з немитим волоссям має непривабливий вигляд. Людина, яка має доглянутий зовнішній вигляд, почувається впевненіше. Охайність свідчить про повагу людини до себе і до людей, які її оточують. Крім того, охайність і повсякденний догляд за чистотою тіла сприяють зміцненню здоров’я.

Щоб бути чистим і охайним, потрібно не тільки старанно піклуватися про чистоту тіла, а й знати, як обирати потрібний одяг і взуття, як утримувати їх у чистоті та порядку. Від цього теж залежить здоров’я. Адже одяг і взуття захищають наше тіло від холоду й спеки, від дощу й вітру, від травм та інших ушкоджень.

Передусім одяг і взуття мають відповідати розміру, бути зручними, не заважати рухам, не стискати будь-яку частину тіла.

Речі слід добирати відповідно до пори року, погоди, події, статі, віку тощо.

Одягатися відповідно до погоди — означає не тільки носити влітку кофтинки, короткі спіднички чи шорти, легкі сорочки, футболки, а взимку — шубу чи пальто і тепле взуття. Головне — не одягатися занадто тепло, щоб не перегріватися. В одязі треба почуватися комфортно: щоб було не спекотно і не холодно.

Не варто завчасно одягатися занадто легко, а взимку ходити без шапки.

Для різних видів діяльності потрібний різний одяг і взуття. Так, для занять у школі призначено шкільну форму, для спорту — спортивну.

Вам слід постійно стежити за своїми речами, щоб одяг і взуття були завжди чистими, непошкодженими. Перевірте, чи всі ґудзики є на ваших речах, чи не брудні вони, чи немає плям, чи випрасувані. Знявши одяг, не забувайте вішати і складати його до шафи.

Доглядайте за своїм взуттям. Його треба чистити, якщо воно вологе — слід просушити. Не надягайте мокрого одягу і взуття, це завдає шкоди здоров’ю.

Не ходіть цілий день у спортивному взутті — кедах, кросівках. Не забувайте, що вони призначені для занять спортом.

Щоб одяг і взуття довго слугували, бережіть їх.

2. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Робота за підручником (с. 32–35)

1) Традиції і сучасність.

— Які предмети національного українського вбрання ви знаєте?

— Який національний одяг носять у вашій місцевості чоловіки і жінки?

— Які предмети традиційного вбрання залишились у сучасному одязі?

— Об’єднайтесь у пари і розкажіть одне одному про ваш улюблений одяг.

Запам’ятайте! Кожна нація має свій традиційний одяг.

2) Одяг і здорова шкіра.

— Чим укрите наше тіло?

— Якою є шкіра? Якою є її будова?

— Як одяг допомагає зберегти шкіру здоровою?

— Який одяг ми вдягаємо на ніч?

— Як називають одяг для уроків фізичної культури?

— Чому потрібно перевдягатися після школи?

— Які предмети верхнього одягу ви знаєте?

Запам’ятайте! Чистий одяг допомагає зберегти шкіру здоровою.

3) Як доглядати за одягом.

— Чому з бавовни виготовляють натільну білизну?

— Чому з вовни виготовляють верхній одяг, трикотаж, шкільну форму?

— Як доглядати за шкільною формою?

— Як доглядати за спортивним одягом?

4) Робота над загадкою.

Чобітки і сап’янці.

Дуже працьовита тітка.

Здогадались, хто це?.. (Щітка).

Леся Вознюк

Запам’ятайте! Навчіться самостійно доглядати за своїм одягом і взуттям.

5) Гігієна взуття.

— Яка головна вимога до взуття?

— Як доглядати за взуттям?

— Яке взуття носять улітку, взимку, вдома, надворі, в суху, дощову погоду?

— Розгляньте малюнки і допоможіть дітям обрати відповідне взуття.

Запам’ятайте! Взуття має бути зручним і підходити за розміром.

2. Робота над прислів’ями

  • На неохайній людині всяка одежа погана.
  • Бережи одяг, поки новий, а здоров’я — поки молодий.

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

Бесіда

— Чому важливо мати охайний вигляд?

— Яких правил особистої гігієни слід дотримувати?

— Як доглядати за одягом?

— Як доглядати за взуттям?

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Жуковська Валентина
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
18 жовтня 2018
Переглядів
5119
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку