Міні-проект "Листопад"

Про матеріал
Метою розробки уроку біології у 6 класі на тему: "Листопад" є формування в учнів уявлення про міні-проекти; виховання культури спілкування, розвиток вміння працювати в групі та висловлювати власну думку.
Перегляд файлу

F:\Ugolki_\list28.png

 

Тема уроку.

Листопад

Навчально-виховна

 мета:

Сформувати в учнів уявлення про міні-проекти; виховувати культуру спілкування. 

Розвиваюча мета:

Розвивати вміння порівнювати, аналізувати, працювати в групі, висловлювати власну думку; формувати вміння і навички застосовувати теоретичні знання на практиці.

Тип уроку:

Комбінований урок.

Методи навчання:

1. Інформаційно- рецептивний:

а) словесний: бесіда, повідомлення учнів. б) наочний: ілюстрація.

Література:

Біологія: 6 кл.: Підруч: для загальноосвіт. навч. закл. /

І. Ю. Костіков. – К.: Грамота, 2014. – 296с.: іл.

Обладнання:

Ілюстрації і текст в підручнику, мультимедійні презентації, плакати.

Основні поняття і

терміни:

Листопад, опале листя, всмоктування, стан спокою.

Структура уроку

I   Організаційний етап………………………….1 хв

II  Актуалізація опорних знань………………....5 хв

III Мотивація навчальної діяльності…………....2 хв

IV Вивчення нового матеріалу……………........25 хв

V Узагальнення та систематизація знань….......10 хв

VI  Підведення підсумків уроку……………........2 хв

VII Повідомлення домашнього завдання….........1 хв

                                           Хід уроку:

І  Організаційна частина

Привітання вчителя і учнів. Перевірка готовності класної кімнати та учнів до уроку. Перевірка присутніх.

ІІ Актуалізація опорних знань

Питання для бесіди:

1.Що вивчає біологічна систематика?

2. Які рівні класифікації рослин ви знаєте?

3. Яке значення в житті людини мають представники дводольних?

4. Яке значення в житті людини мають представники однодольних?

Завдання на картках

  1.               Встановіть правильну послідовність систематичних категорій класифікації рослин:

Відділ Царство Порядок  Клас  Рід Вид Родина

2. Встановити відповідність між класом покритонасінних рослин та його представником:

  1. Однодольні;                       А) Шипшина собача;
  2. Дводольні.                          Б) Овес посівний;

                                             В) Лілія лісова;

                                             Г) Яблуня домашня;

Картинки по запросу листок каштана транспарент                                             Д) Кульбаба лікарська.

 

ІІІ Мотивація навчальної діяльності

Відгадайте загадку:

Моє листя хитромудре

І не схоже на кружальця,

Моє листя, мов долоні,

Розчепірило п`ять пальців. (Листок каштана)

Зачитування та обговорення вірша Ліни Костенко «Осінній день, осінній день, осінній!..»

Картинки по запросу осінь транспарентОсінній день, осінній день, осінній!
О синій день, о синій день, о синій!
Осанна осені, о сум! Осанна.
Невже це осінь, осінь, о! — та сама.
Останні айстри горілиць зайшлися болем.
Ген килим, витканий із птиць, летить над полем.
Багдадський злодій літо вкрав, багдадський злодій.
І плаче коник серед трав — нема мелодій…

Повідомити тему, мету та завдання уроку.

ІV  Пояснення нового матеріалу

Розповідь вчителя з елементами бесіди

Чому опадає листя?

Картинки по запросу осінь транспарентА тому, що скинувши листя, дерева легше переносять холод, оскільки коренева система різко зменшує всмоктування вологи з грунту. І тільки хвойні завдяки будові тканин голок та їх восковому захисту спроможні зменшити випаровування до необхідного рівня.

 

Ще одна причина скидання листя: в такий спосіб дерева позбуваються шкідливих продуктів обміну речовин. Та водночас листя може втрачати й корисні, живильні речовини: цукор, крохмаль, амінокислоти, олії.

Картинки по запросу опале листя транспарентОпале листя корисне для грунту: розкладаючись, воно збагачує його різними елементами, зокрема вапном, яке послаблює його кислотність. До того ж, воно затримує вологу, а взимку надійно слугує за теплу ковдру не тільки для кореневої системи рослин, а й для багатьох тварин – мешканців лісу.

У різних дерев та кущів листя опадає одночасно. Уже в першій декаді жовтня оголюється груша садова, затим скидає листя липа, за нею в`яз, бородавчаста береза, клен і аж в останній п`ятиденці жовтня – черемха, осика, літній дуб, ясен, червона бузина.

Картинки по запросу осінь транспарентПершими змінюють колір листя дерева, що ростуть на сухих карбонатних грунтах, а також ті, що сиротіють окремішньо на узліссі. В низинах, біля води, в місцях з близькими заляганням водоносних грунтів, у затінку осінні процеси відбуваються пізніше, повільніше. Осінь тепла, сонячна – листя розфарбовується рівномірніше, а в мокру погоду – швидше, але потім цей процес уповільнюється і прискорюється при потеплінні. 

Перегляд міні-проектів створених групами учнів та аналіз отриманої інформації.

V  Узагальнення і систематизація знань

«Коло ідей»

Спрогнозуйте можливі наслідки після уявного зникнення листопаду.

VІ   Підбиття підсумків уроку

Що найбільше сподобалося на уроці?

Що б вам хотілося ще дізнатися?

VІІ Повідомлення домашнього завдання

Повторити § 44. Підготувати повідомлення або презентацію на тему: «Зелені водорості».

docx
Додано
24 лютого 2019
Переглядів
26098
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку