Конспект уроку біології у 6 класі на тему: "Водорості (зелені, бурі, червоні, діатомові)." містить інформацію про те, що водорості – нижчі рослини. Мета уроку: ознайомити із особливостями будови та середовищами існування водоростей; дати поняття “слань, талом". Виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища та розвивати інтерес до гідробіології.
План-конспект уроку на тему:
«Водорості (зелені, бурі, червоні, діатомові).»
Тема уроку. |
Водорості (зелені, бурі, червоні, діатомові). |
Навчально-виховна мета: |
Сформувати в учнів уявлення про те, що водорості – нижчі рослини; ознайомити із особливостями будови та середовищами їх існування; дати поняття “слань, талом”. Виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища. |
Розвиваюча мета: |
Розвивати уміння виділяти головне у матеріалі, який вивчається; уміння пов’язувати будову і функції органів, робити висновки та узагальнення, а також інтерес до гідробіології.. |
Тип уроку: |
Комбінований урок. |
Методи навчання: |
1. Інформаційно- рецептивний: а) словесний: розповідь-пояснення, опис, бесіда, повідомлення учнів, робота з підручником. б) наочний: ілюстрація, демонстрація. Прийоми навчання: виклад інформації, пояснення, активізація уваги та мислення, одержання з тексту та ілюстрацій нових знань, робота з роздатковим матеріалом. 2. Репродуктивний. Прийоми навчання: подання матеріалу в готовому вигляді, конкретизація і закріплення вже набутих знань. 3. Проблемно - пошуковий: постановка проблемного питання. Прийоми навчання: постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення. 4. Візуальний: складання схем. Елементи інтерактивних технологій. |
Література: |
Біологія: 6 кл.: Підруч: для загальноосвіт. навч. закл. / І. Ю. Костіков. – К.: Грамота, 2014. – 296с.: іл. |
Обладнання: |
Ілюстрації і текст в підручнику. |
Основні поняття і терміни: |
Водорість, слань, талом, нижчі рослини, спори, нитчасті водорості, пластинчасті водорості. |
Структура уроку
I Організаційний етап………………………….1 хв
II Актуалізація опорних знань………………....4 хв
III Мотивація навчальної діяльності…………....2 хв
IV Вивчення нового матеріалу……………........22 хв
V Узагальнення та систематизація знань…........12 хв
VI Підведення підсумків уроку……………........2 хв
VII Повідомлення домашнього завдання…..........2 хв
Хід Уроку:
І Організаційна частина
Привітання вчителя і учнів. Перевірка готовності класної кімнати та учнів до уроку. Перевірка присутніх.
Психологічний тренінг „Працюємо разом – досягнемо спільної мети, тому, що..."
ІІ Актуалізація опорних знань
Повторити знання учнів про будову рослини, квітку, суцвіття, насінини, плоду, класифікацію рослин.
Питання для бесіди:
ІІІ Мотивація навчальної діяльності
Слово “водорість” можна поділити на два слова:
водо - “вода” та рість – “рости”. А чи тільки у воді існують водорості? Які вони? Скільки їх?
Ми повинні відшукати відповіді на ці запитання.
Повідомлення теми, мети та завдань уроку.
ІV Пояснення нового матеріалу
Вступна розповідь вчителя з елементами бесіди.
Водорості - група організмів різного походження, об'єднаних наступними ознаками: наявність хлорофілу й фотоавтотрофного харчування; у багатоклітинних - відсутність чіткої диференціації тіла (названого сланню, або таломом) на органи; відсутність яскраво вираженої провідної системи; проживання у водному середовищі, або у вологих умовах (у ґрунті, сирих місцях).
Деякі водорості здатні до гетеротрофії (харчуванню готовою органікою), як осмотрофної (поверхнею клітини), напр. джгутиконосці, так і шляхом заковтування через клітинний рот.
Розміри водоростей коливаються від часток мікрона (деякі діатомеї) до 40 м (макроцистіс). Талом буває як одноклітинним, так і багатоклітинним. Серед багатоклітинних водоростей поряд з великими є мікроскопічні (наприклад, спорофіт ламінарієвих). Серед одноклітинних є колоніальні форми, коли окремі клітини тісно зв'язані між собою (з'єднані через плазмодесми або занурені в загальний слиз).
Заповнення схеми учнями з допомогою вчителя
Зелені
20 тис. Діатомові
10 тис.
Червоні Бурі
4 тис. 1,5 тис.
Випереджувальне завдання: прослуховування повідомлення учнів на тему: «Зелені водорості» та запис учнями основної інформації в робочі зошити.
Заповнення таблиці «Основна характеристика водоростей»
Ознака |
Зелені водорості |
Бурі водорості |
Червоні водорості |
Діатомові водорості |
Середовище існування |
|
|
|
|
Розміри |
|
|
|
|
Живлення |
|
|
|
|
Розчленування тіла |
|
|
|
|
Способи розмноження |
|
|
|
|
VІ Узагальнення і систематизація знань
Запитання для бесіди:
VІІ Підбиття підсумків уроку
Що найбільше сподобалося на уроці?
Чи є бажання вивчати різноманітність рослинного світу далі?
VІІІ Повідомлення домашнього завдання
Прочитати § 38. Відповісти на запитання 2, 3 на ст. 173 (письмово).