Конспект уроку на тему: "Водорості (зелені, бурі, червоні, діатомові)."

Про матеріал

Конспект уроку біології у 6 класі на тему: "Водорості (зелені, бурі, червоні, діатомові)." містить інформацію про те, що водорості – нижчі рослини. Мета уроку: ознайомити із особливостями будови та середовищами існування водоростей; дати поняття “слань, талом". Виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища та розвивати інтерес до гідробіології.

Перегляд файлу

 

Похожее изображение

 

 

 

 

 

 

 

 

План-конспект уроку на тему:

Картинки по запросу водорості транспарент«Водорості (зелені, бурі, червоні, діатомові).»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема уроку.

Водорості (зелені, бурі, червоні, діатомові).

Навчально-виховна

 мета:

Сформувати в учнів уявлення про те, що водорості – нижчі рослини; ознайомити із особливостями будови та середовищами їх існування; дати поняття “слань, талом”. Виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища.

Розвиваюча мета:

Розвивати уміння виділяти головне у матеріалі, який вивчається; уміння пов’язувати будову і функції органів, робити висновки та узагальнення, а також інтерес до гідробіології..

Тип уроку:

Комбінований урок.

Методи навчання:

1. Інформаційно- рецептивний:

а) словесний: розповідь-пояснення, опис, бесіда, повідомлення учнів, робота з підручником.

б) наочний: ілюстрація, демонстрація.

 Прийоми навчання: виклад інформації, пояснення, активізація уваги та мислення, одержання з тексту та ілюстрацій нових знань, робота з роздатковим матеріалом.

2. Репродуктивний.

 Прийоми навчання: подання матеріалу в готовому вигляді, конкретизація і закріплення вже набутих знань.

3. Проблемно - пошуковий: постановка проблемного питання.

 Прийоми навчання: постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення.

4. Візуальний: складання схем.

Елементи інтерактивних технологій. 

Література:

Біологія: 6 кл.: Підруч: для загальноосвіт. навч. закл. / І. Ю. Костіков. – К.: Грамота, 2014. – 296с.: іл.

Обладнання:

Ілюстрації і текст в підручнику.

Основні поняття і

терміни:

Водорість, слань, талом, нижчі рослини, спори, нитчасті водорості, пластинчасті водорості.

Структура уроку

I   Організаційний етап………………………….1 хв

II  Актуалізація опорних знань………………....4 хв

III Мотивація навчальної діяльності…………....2 хв

IV Вивчення нового матеріалу……………........22 хв

V Узагальнення та систематизація знань…........12 хв

VI  Підведення підсумків уроку……………........2 хв

VII Повідомлення домашнього завдання…..........2 хв

                                           Хід Уроку:

І  Організаційна частина

Привітання вчителя і учнів. Перевірка готовності класної кімнати та учнів до уроку. Перевірка присутніх.

Психологічний тренінг  „Працюємо разом – досягнемо спільної мети, тому, що..."

ІІ Актуалізація опорних знань

Повторити знання учнів про будову рослини, квітку, суцвіття, насінини, плоду, класифікацію рослин.

Питання для бесіди:

  1. Що таке листок ?
  2. Яка будова листка?
  3. Що таке листопад?
  4. Які причини опадання листя?
  5. Які листки називають складними?

ІІІ Мотивація навчальної діяльності

Слово “водорість” можна поділити на два слова:

водо - “вода” та рість – “рости”. А чи тільки у воді існують водорості? Які вони? Скільки їх?

 Ми повинні відшукати відповіді на ці запитання.

Повідомлення теми, мети та завдань уроку.

ІV  Пояснення нового матеріалу

Вступна розповідь вчителя з елементами бесіди.

Водорості - група організмів різного походження, об'єднаних наступними ознаками: наявність хлорофілу й фотоавтотрофного харчування; у багатоклітинних - відсутність чіткої диференціації тіла (названого сланню, або таломом) на органи; відсутність яскраво вираженої провідної системи; проживання у водному середовищі, або у вологих умовах (у ґрунті, сирих місцях).

Деякі водорості здатні до гетеротрофії (харчуванню готовою органікою), як осмотрофної (поверхнею клітини), напр. джгутиконосці, так і шляхом заковтування через клітинний рот.

Розміри водоростей коливаються від часток мікрона (деякі діатомеї) до 40 м (макроцистіс). Талом буває як одноклітинним, так і багатоклітинним. Серед багатоклітинних водоростей поряд з великими є мікроскопічні (наприклад, спорофіт ламінарієвих). Серед одноклітинних є колоніальні форми, коли окремі клітини тісно зв'язані між собою (з'єднані через плазмодесми або занурені в загальний слиз).

Заповнення схеми учнями з допомогою вчителя

 

 

 

 

 

      Зелені

       20 тис. Діатомові

                                                                                              10 тис.

                                  Червоні Бурі

                                      4 тис.                1,5 тис.

 

Випереджувальне завдання: прослуховування повідомлення учнів на тему: «Зелені водорості» та запис учнями основної інформації в робочі зошити.

Заповнення таблиці «Основна характеристика водоростей»

Ознака

Зелені водорості

Бурі водорості

Червоні водорості

Діатомові водорості

Середовище існування

 

 

 

 

Розміри

 

 

 

 

Живлення

 

 

 

 

Розчленування тіла

 

 

 

 

Способи розмноження

 

 

 

 

 

VІ  Узагальнення і систематизація знань

Запитання для бесіди:

  1. Чи мають водорості щось спільне із рослинами, які повсякденно нас оточують?
  2.  Які водорості є виключно багатоклітинними?
  3. Яке практичне значення водоростей різних груп? 

VІІ   Підбиття підсумків уроку

Що найбільше сподобалося на уроці?

 Чи є бажання вивчати різноманітність рослинного світу далі?

VІІІ Повідомлення домашнього завдання

Прочитати § 38. Відповісти на запитання 2, 3 на ст. 173 (письмово).

docx
Додано
24 лютого 2019
Переглядів
6996
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку