Міні-проект
«Творчий челлендж
«Я малюю кожен день!»
Захваткина Катерина Олексіївна
Керівник гуртка-методист
Діти дуже люблять малювати, причому в будь-якому віці.
Навіть самі маленькі дітки, проводячи яскраві лінії фломастерами, олівцями або ставлячи відбитки пальчиками, особливо не усвідомлюючи, що вони малюють, приходять у захват від цього процесу.
Дітям подобається малювати скрізь і всім: фарбами і ручками по папері, паличками на піску, крейдою на асфальті. Юні художники завжди знайдуть місце для свого чергового творіння.
Малювання є одним з найважливіших засобів пізнання світу і розвитку знань естетичного сприйняття, так як воно пов'язане з самостійною, практичною і творчою діяльністю дитини. Заняття малюванням сприяють розвитку творчих здібностей, уяви, спостережливості, художнього мислення і пам'яті дітей.
Використання творчого челенджу як форми роботи дозволяє урізноманітнити здібності дитини в малюванні, пробуджуює інтерес до дослідження різних матеріалів і тематик малювання, і, як наслідок, підвищує інтерес до образотворчої діяльності в цілому. Можливість малювати кожен день в будь-який час створює атмосферу невимушеності, розкутості, сприяє розвитку ініціативи, самостійності дітей, дозволяє дитині висловити в малюнку свої враження, думки, почуття і емоції, створює емоційно-позитивне ставлення до діяльності. В ході роботи дитина отримує можливість вибору, що розвиває його творчі здібності.
Мета проекту:
- дослідити психологічні та особистісні особливості вихованців гуртка, розвивати їх творчі здібності
Завдання проекту:
- розвиток творчих здібностей дітей шляхом залучення до активної творчої діяльності
- формування інтересу до образотворчої діяльності;
- виховання активності, самостійності та відповідальності
Вид проекту: творчий
Гіпотеза: Передбачається, що творчий виклик (челендж) сприятиме розвитку творчої уяви учнів, формуванню самостійності, активізації творчого мислення та підвищуватиме інтерес дітей до образотворчої діяльності.
Предмет дослідження: виконання творчих завдань з малювання кожного дня.
Термін реалізації проекту: 1 листопада 2018 року - 12 грудня 2018 року
Етапи реалізації проекту:
I етап - підготовчий: листопад 2018
1. Вивчення та аналіз літератури, інтернет - ресурсів з даної проблеми.
2. Розробка змісту проекту: «Творчий челлендж «Я малюю кожен день».
3.Планування майбутньої діяльності, спрямованої на реалізацію проекту.
4. Вступне заняття для вихованців студії
II етап - основний: 28 листопада 2018 р - 12 грудня 2018 р
Виконання завдань зі списку творчого челенджу в спеціально підготовлених скетчбуках
III етап - підсумковий: 12 грудня 2018 р
Підсумкове заняття по проекту. Презентація скетчбуків учнів.
Матеріально-технічне забезпечення проекту: скетчбуки, список завдань, олівці, фломастери, фарби, пензлі.
Актуальність проекту
Страх чистого аркуша властива багатьом людям, як дорослим, так і дітям. Але малювання є одним з найважливіших засобів розвитку творчої діяльності дитини. Діти люблять малювати, але часто відчувають труднощі, приступаючи до створення малюнків. Малюнки часто не вдаються і, внаслідок цього, у багатьох дітей зникає бажання малювати. Для того, щоб підвищити інтерес до малювання можна використовувати різноманітні арт-челенджі, коли дитина може проявити себе і висловити свої думки без страху, що його творчість низько оцінять. Малювати можна чим завгодно, де завгодно і як завгодно! Результат образотворчої діяльності не може бути поганим чи хорошим, робота кожної дитини індивідуальна і неповторна. Це зароджує у дітей нове бажання, прагнення до нового більш творчому відображенню відчуттів, виконання більш складних завдань, сприяє всебічному розвитку дитячої індивідуальності, формуванню справді творчої особистості. В цьому і є актуальність даного проекту.