Ввідне заняття міні-проекту «Творчий челендж «Я малюю кожний день»

Про матеріал
Конспект вводного заняття за міні-проектом "Творчий челендж "Я малюю кожний день!". Розрахований на дітей 10-14 років початкового рівня навчання позашкільного навчального закладу.
Перегляд файлу

Ввідне заняття міні-проекту

«Творчий челендж «Я малюю кожний день»

 

Автор: Захваткіна Катерина Олексіївна

Заклад:МКПНЗО «Центр дитячої творчості «Надія»

 

Конспект заняття розрахований на дітей 10-14 років початкового рівня навчання позашкільного навчального закладу.

 

Мета заняття:

  • Навчальна: створити умови для формування первинного уявлення творчий челендж як засіб розвитку творчих здібностей
  • Розвиваюча: розвивати творче мислення та фантазію; розвивати вміння малювати різні предмети та об’єкти ; активізувати творчу діяльність
  • Мотиваційна: спонукати інтерес до вивчення образотворчого мистецтва, виховання самодисципліни.
  • Діагностична: виявити та проаналізувати ступінь розвитку фантазії та самостійності  у дітей початкового рівня навчання

 

Завдання заняття:

  • Виховне - розвиток пізнавального та навчального інтересу.
  • Навчальне - познайомитися з поняттям творчий челендж; розвивати навички малювання предметів та явищ
  • Розвиваюче - розвиток  творчого мислення, мотивації,  уваги, уяви, фантазії та самостійності

 

Методи і прийоми: наочні, словесні, практичні.

 

 Демонстраційний матеріал, роздатковий матеріал:  картки з термінологією, список завдань проекту, приклади зображення тварин, картки з тестами

 

Матеріали та обладнання для дітей: скетчбуки (блокноти для замальовок) на кожного учня групи, олівці, фломастери, фарби, пензлі

 

 

План заняття

  1. Організайційний момент. Перевірка готовності учнів (5 хв.)
  2. Теоретична частина.  (15 хв)
  •   Що таке творчий челендж, чим він корисний. Приклади челенджей.
  •   Правила проходження челенджу та роботи над проектом
  1. Практична частина. Створення малюнку за першим завданням челенджу – малювання улюбленої тварини. Вивчення принципів та етапів зображення тварин, передачі фактури шерсті  та будови тіла.  (1 год. 20 хв)
  2. Підведення підсумків заняття. Перегляд робіт. Домашнє завдання – установка на виконання завдань челенджу. (5 хв.)

 

Хід заняття.

  1.                     Організаційна частина.
  2.                     Теоретична частина.

Дорогі діти, сьогодні на занятті ми познайомимося з новим та дуже цікавим поняттям – «челендж», а також обговоримо принципи зображення тварин.

Челлендж (наголос на перше «е») - це модне англійське слово, яке можна перевести як «виклик», але не в сенсі «вхідний виклик» або «виклик батьків у школу», а в контексті словосполучення «бросити виклик», тобто «розвести на слабо». По-английски це слово пишется так: Challenge. У російському словнику слово «челлендж» сьогодні найчастіше означає будь-яку складну задачу, яку потрібно виконати, щоб не бути слабим. В розмовному варіанті це може звучати так: "А тобі слабо?".

Нещодавно слово «челлендж» було незнайоме для більшості людей, але все швидко розповсюджується по всьому світу.

Челлендж це заклик до дій і виконання цих дій. Люди, що пройшли різні челленджі, відзначають, що стали більш впевненими в собі, або, нарешті, пострункішали, почали писати, малювати, фотографувати. В цьому є величезна користь.

Які бувают челленджі:

ігрові (проходження квестів);

• спортивні;

• направлені на оздоровлення;

• творчі або арт челленджі (письменницьтво, малювання);

• особистісний челлендж (людина кидає виклик собі і на велику аудиторію зобов'язується слідувати своїм вимогам і виконувати завдання. Такий челлендж мотивує інших: "Він / вона змогла я і зможу!".

 

Найбільш відомі види челенджей - етапи проходження комп'ютерних ігор;  змагання в комп'ютерних іграх;  творчі флешмоби, спортивні челенджі (100 присідань в день, 100 віджимань тощо).

Бувають челенджі жартівливі або навіть абсурдні -  випити 3,5 літра молока; нанести  макіяж без зеркал в прямому ефірі;  вийти на балкон і три рази у всьому голосі прокукурікати.  Звісно не всі челенджі, які ми можемо зустріти в інтернеті слід повторювати. Деякі з них можуть буди навіть небезпечні для здоров’я! Але челенджі, які спрямовані на розвиток якихось здібностей, на розвиток спортивних та особистісних якостей допоможуть набути нових навичок та вмінь.

 

Отже, сьогодні ми з вами починаємо міні-проект, творчий челендж  «Я малюю кожний день!»

Я кидаю вам виклик – чи зможете ви малювати кожний день? (відповіді учнів)

Перед вами стоятиме завдання малювати кожний день протягом двох тижнів. Але не просто малювати, а виконувати завдання. Кожний з вас отримує скетчбук (персональний блокнот для малювання) та перелік завдань, які вам належить виконати (додаток 1).  Завдання розписані на кожний день. Отже ви повинні по списку в задану дату виконувати малюнок-завдання зі списку.  А на занятті 12 грудня ми продивимося ваші скетчбуки  і ви зможете поділитися враженнями від виконання цього творчого челенджу.

Правила челенджу:

  1. Виконувати всі завдання і презентувати  свою роботу 12 грудня
  2. Учасник повинен виконувати завдання кожного дня з отриманого списку
  3. Усі завдання повинні бути виконані
  4. Виділяйте на малювання принаймні 30 хвилин в день
  5. Малюнки можна виконувати в будь-якій техніці – малюнок олівцями, фломастерами, фарбами
  6. Невиконання завдань в челленджі -  це вихід з проекту.
  7. Завдання кожного, хто бере участь в челленджі -  дійти до фінішу, отримати заявлений результат.

 

Чи згодні ви пройти челендж? Чи не «слабо» вам? (в жартівливій формі)

Відповіді дітей

Тож отримуйте свої завдання та скетчбуки!

 

  1. Практична частина.

Яке ваше перше завдання зі списку? (відповіді дітей)  Так, намалювати улюблену тварину. Яка ваша улюблена тварина? (відповіді дітей)

Отож сьогодні ми розмовляємо про анімалістичний жанр в зображувальному мистецтві та правила малювання тварин. Даний жанр в мистецтві потребує знань про принципи зображення тварин.  Зверніть увагу на дошку.

Зображення тварини ми починаємо з визначення загальної форми голови, форми тулуба, розміру та положення лапок. Такий схематичний нарис дозволяє вам вірно визначити та намітити фігуру тварини та уникнути помилок.

Далі ми повертаємося до голови та більш подрібно промальовуємо форму голову, положення вушок, очей, носа. Наступним етапом малюємо форму шиї та уточнюємо форму тулуба. І нарешті промальовуємо на форму лапок та хвостика.

Приклади зображення тварин ви можете побачити на дошці

(демонстрація прикладів)

Чи зрозуміло ва все щодо виконання завдання? (відповіді дітей)

Тож приступаймо до роботи!

(триває практична робота учнів)

 

Фізкультхвилинка:

Вправа для  очей.

Подивіться прямо вперед. Не повертаючи голови, переведіть погляд направо і збережіть таке положення, рахуючи про себе до 3. Робіть таким же чином, переводячи очі вниз, наліво і вгору. Не забувайте, що голову повертати не можна. Трохи відпочивши, повторіть те ж рух в зворотному напрямку - ліворуч, вниз, праворуч, вгору.

 

Вправа для рук:

 

1. Масажуйте, починаючи з кінчиків пальців до долоні так, як ніби ви одягаєте вузьку рукавичку.

2. Стисніть в кулак, а потім з силою, напружуючи кожен палець, розчепірте їх.

3. Візьміть в кожну руку два середньої м'якості дитячих м'яча і, тримаючи між великим і вказівним пальцями, стисніть. Виконайте те ж саме, змінивши вказівний палець середнім, а потім іншими по черзі. Стисніть м'яч 3 рази кожним пальцем, а потім 3 рази усіма разом

 

Вправи для концентрації уваги:

1. Сісти зручно, злегка заплющити очі, розслабити м'язи тіла, сконцентрувати увагу на переніссі. Образно уявити, що ви дихаєте через «точку» між бровами. Так дихати 2-4 рази.

2. Початкове положення - стоячи, руки на поясі. Повільно сідайте на стілець і відразу ж вставайте (повторити 14-16 разів).

3. Початкове положення - стоячи, руки спираються на спинку стільця. Підняти праву ногу назад якнайвище, прогнути спину, голову тримати високо. Затриматися в такому положенні. Те ж саме зробити лівою ногою. Вправу повторити 4-10 разів.

 

Творча перерва – тест творчого мислення П.Торренса (додаток 2)

 

  1. Підведення підсумків заняття. Перегляд робіт.

Рефлексія. Чи сподобалася вам тема заняття? Чи зацікавив вас такий проект? Кого ви намалювали та чому? (відповіді дітей)

 Домашнє завдання – установка на виконання завдань челенджу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

Перелік завдань челенджу

День 1. 28 листопада 2018 р. – Намалювати улюблену тварину

День 2. 29 листопада 2018 р. – Намалювати тварину, якої не існує в природі

День 3. 30 листопада 2018 р. – Намалювати улюбленого супергероя

День 4. 1 грудня 2018 р. – Намалювати найкрасивішу квітку

День 5. 2 грудня 2018 р. – Намалювати графіті

День 6. 3 грудня 2018 р – Намалювати ваш настрій сьогодні

День 7. 4 грудня 2018 р. – Намалювати злого монстра

День 8. 5 грудня 2018 р. – Намалювати улюбленого книжкового героя

День 9. 6 грудня 2018 р. – Намалювати сімейний портрет

День 10. 7 грудня 2018 р. – Намалювати абстракцію

День 11. 8 грудня 2018 р. – Намалювати свою мрію

День 12. 9 грудня 2018 р. – Намалювати те, чого ті боїшся

День 13. 10 грудня 2018 р. – Намалювати улюблене блюдо, сладість

День 14. 11 грудня 2018 р. - Намалювати щастя!

День 15. 12 грудня 2018 р. – Намалювати вітальний банер для закінчення челенджу (на занятті в гуртку)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

 

Тест П.Торренса

«Закінчи малюнок»

Тестовий матеріал: а) простий олівець; б) тестовий бланк, що складається з десяти квадратів, в яких зображені графічні контури різної формиhttps://www.wikireading.ru/img/334014_18_Autogen_eBook_id31

Інструкція. На цих аркушах намальовані незакінчені фігурки. Якщо додати до них лінії, вийдуть цікаві предмети або сюжетні картинки. Постарайтеся придумати такі картинки або історію, які ніхто більше придумати не зможе. Зробіть її повної і цікавою, додавайте до неї нові ідеї. Придумайте цікаву назву для кожної картинки і напишіть її внизу цієї картинки. (Якщо діти засмучені тим, що не встигають закінчити завдання вчасно, скажіть таке: «Ви всі працюєте по-різному. Деякі встигають намалювати все малюнки дуже швидко, а потім повертаються до них та додають деталі. Інші встигають намалювати лише кілька, але з кожного малюнка створюють дуже складні розповіді. Продовжуйте працювати так, як вам більше подобається, як вам зручніше».) Після закінчення десяти хвилин вимкніть секундомір і зупиніть роботу.

docx
Додано
25 лютого
Переглядів
278
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку