Міні-тренінг "У здоровому тілі-здоровий дух"

Про матеріал
розширити та закріпити знання учнів про здоров’я та здоровий спосіб життя; формувати усвідомлення взаємозв’язку між способом життя людини та її здоров’ям; виробити переконання в необхідності збереження здоров’я та дотримання здорового способу життя; формувати в дітей почуття відповідальності за збереження та зміцнення власного здоров’я.
Перегляд файлу

1

 

«У здоровому тілі - здоровий дух». Міні тренінг. (слайд 1)

Мета: розширити та закріпити знання учнів про здоров’я та здоровий спосіб життя; формувати усвідомлення взаємозв’язку між способом життя людини та її здоров’ям; виробити переконання в необхідності збереження здоров’я та дотримання здорового способу життя; формувати в дітей почуття відповідальності за збереження та зміцнення власного здоров’я.

ХІД ЗАНЯТТЯ:

Вправа:  «Привітаймося» (слайд 2)

(Учні утворюють коло, узявшись за руки, промовляють)

Доброго ранку! Доброго дня!

Доброго вчора, сьогодні, щодня!

Миру бажаємо кожній родині!

Щастя, здоров’я- кожній людині.

Сьогодні урок у нас буде незвичним. Ми з вами будемо мріяти, сперечатися, обговорювати, доповнювати. Отже, пропоную почати із «Острова мрій» слайд 3. На цьому уроці ваші мрії можуть стати реальністю. Проте кожен учень повинен обрати тільки одну мрію з усіх: «Здоров’я», «Багатство», «Слава», «Кохання», «Родина». На запитання «Про що ти мрієш?» відповідають всі по черзі.

Учитель. Вітаючи одне одного, ми від щирої душі бажаєм насамперед міцного здоров’я. Чому? Бо здоров’я- найдорожче, що ми маємо. У будь – якому віці потрібно бути здоровим та мати  здоровий дух. Що означає «бути здоровим»? Навіщо бути здоровим? Що впливає на здоров’я людини? Сьогодні ми спробуємо дати відповіді на ці та інші питання, пов’язані із збереженням та зміцненням здоров’я.

     Прошу команди заповнити картки очікування, де ви маєте записати, про що хочете дізнатися на сьогоднішньому занятті. Слайд 4 «Очікування: «Берег надії»

     Наприклад, «хочу дізнатися про»:

  •   види здоров’я;
  •   правила здорового способу життя;
  •   цінність здоров’я;
  •   як зберегти власне здоров’я протягом життя;
  •   для чого людина повинна бути здоровою;
  •   як можна зміцнити власне здоров’я».

     (команди заповнюють картки очікування.)

      Учитель. Для проведення нашого міні - тренінгу нам потрібно об’єднатися в групи, щоб ви швидше могли виконати всі завдання. Для цього пропоную створити 2 команди. Оскільки наше заняття пов’язане зі здоров’ям, то одна команда буде називатися «Здоров’ячок», інша – «Живчик». І девіз нашого уроку буде .. слайд 5

     Учитель. Давайте пригадаємо  правила роботи в групі:  Слайд 6. «Дотримуйтесь правил»

  •   говорити по черзі;
  •   бути доброзичливим;
  •   бути активним;
  •   не критикувати;
  •   виконувати завдання.

То ж починаємо роботу.

Вправа: «Крихкість» ( слайд 7)

Кожен учасник отримує аркуш паперу. Учням пропонується щось зробити або нічого не робити зі своїм аркушем за бажанням учасника. Як правило,  переважна більшість учнів починає згинати, м’яти робити фігурки тощо. Через хвилину учням пропонується повернути аркуш до попереднього вигляду.

Запитання до обговорення:

  •   Чи вийшло повернути аркуш до попереднього вигляду?
  •   Які асоціації у вас виникають, якщо асоціювати аркуш паперу зі своїм здоров’ям?
  •   Якби ви відразу знали, що цей аркуш-ваше здоров’я, ви б з ним теж так вчинили?
  •   Як ви почуваєтесь після виконання вправи?
  •   Що відчувають ті, хто не згинав аркуш?
  •   Які висновки можна зробити після вправи?

Вчитель: Вже сьогодні кожен з вас тримає в руках своє майбутнє. І лише ви відповідальні за нього. Від вас і від ваших рішень залежить, якими ви будете в майбутньому. Притча «Все в твоїх руках» слайд 8
Дуже давно в стародавньому місті жив Майстер, оточений учнями. Найбільш здібний із них якось задумався: "Чи є питання, на яке наш Майстер не зміг би дати відповіді?"
Він пішов на квітучий луг, піймав найкрасивішого метелика й сховав його між долонями. Метелик чіплявся лапками за його руки й учневі було лоскотно. Посміхаючись, він підійшов до Майстра і запитав:
- Скажіть, який метелик у мене в руках: живий чи мертвий?
Він міцно тримав метелика в зімкнутих долонях і був готовий у будь-яку мить стиснути їх заради своєї істини.
Не дивлячись на руки учня, Майстер відповів:
- Все у твоїх руках.
Тому ми з вами повинні пам`ятати, що лише від нас залежить чи буде наше життя щасливим, здоровим, яскравим та неповторним.

 

 Навколо нас вирує багатобарвне життя! Подивіться навкруги: людина – це господар життя, унікальне творіння. Людина й досі є незбагненою та загадковою. Ні сучасна наука, ні релігія не можуть повністю розкрити всі таємниці людського організму.  Щороку збільшується кількість людей ,які з відповідальністю ставляться до свого здоров’я, спрямовують власні зусилля на збереження та зміцнення здоров’я. Адже здоров’я є тим чарівним ключем, який відчиняє двері можливостей, дає змогу чогось прагнути й досягати, омріювати та здійснювати…

     Проблемне запитання:

-         Яка вона здорова людина? У цьому нам допоможе конкурс знавців кращого міма.  Показати будь-яку ознаку здоровя тільки за допомогою міміки та жестів. ( гарний апетит, міцний сон, веселий настрій,здорові зуби)

Слайд 9 «Народна  мудрість каже …»

                Народна мудрість каже: «Без здоров’я немає щастя. І найбільше в світі багатство – це здоров’я». 

     Правда, здоров’я – всьому голова. Коли людина здорова, то вона дужа, весела, красива, сильна, витривала, смілива, тому що вона себе прекрасно почуває і може наполегливо працювати, навчатись, може робити те, що їй до душі, займатись улюбленою справою. А коли щось болить, то сили немає, радості також, бо всі думки про одне – позбутись болю. Отже, бажаю всім доброго  здоров’я! Будете здорові – будете щасливі й радісні.

- А як же берегти своє здоров’я? 

 - Берегти своє здоров’я – це означає вести здоровий і активний спосіб життя: робити зарядку, ходити в походи, займатись посильною фізичною працею, відвідувати спортивні секції, любити і дотримуватись чистоти, тому що чистота – запорука здоров’я. А ще виробляти в собі добрі, корисні звички, позбавлятись та уникати поганих, шкідливих. 

 - Треба добре знати і завжди дотримуватись правил поведінки, які ви всі вивчали на уроках з основ здоров’я, щоб уникнути неприємностей і нещасних випадків. Ми любимо життя за те, що можемо насолоджуватися красою природи, радіти зустрічам із друзями, щодня дізнаватися про щось нове у світі, який нас оточує. Ваше життя тільки-но починається, і воно сповнене надіями та планами.

 

Вправа:  «Перлини народної мудрості» слайд 10

     Учитель. Не секрет, що український фольклор увібрав у себе мудрість багатьох поколінь нашого народу. Пісні, легенди, прислів’я, приказки, загадки – у кожному жанрі ми можемо знайти приховану перлину народної мудрості. Здоров’я завжди цінувалось українцями як найвищий скарб. Люди намагалися жити за законами природи, цінували її, дбали про збереження, а вона віддячувала їм гарним врожаєм, корисними рослинами та іншими природними ресурсами. Пропоную вам перевірити ваші знання народних прислів’їв про здоров’я.

(Кожна група отримує аркуш, на якому є початки прислів’їв про здоров’я. Група  обговорює завдання, а потім представник від кожної команди виходить до дошки та вписує продовження у свою таблицю з прислів’ями б пояснює їх значення.)

Прислів’я для групи «Здоров’ячок»:

  •   Здоров’я маємо – не дбаємо, а втративши -… (плачемо).
  •   Бережи одяг – поки новий, а здоров’я… (поки молодий).
  •   Доки здоров’я служить, то чоловік… (не тужить).
  •   Вартість здоров’я знає лише той, хто його… (втратив).
  •   Весела думка – половина… (здоров’я).
  •   Здоровому здається, що ніколи… (не захворіє ).
  •   Здоровий злидар щасливіший від хворого… (багача).

Прислів’я для групи «Живчик»:

  •   Гіркий тому вік, кому треба… (ліки).
  •   Здоров’я зникає – і радість… (минає).
  •   Держи голову в холоді, а ноги… (у теплі).
  •   Бережи і шануй честь змолоду, а здоров’я… (під старість).
  •   Було б здоров’я, а все інше… (наживемо).
  •   Розпутне життя в молодості приносить хворобу… (на старості).
  •   Сміх краще лікує, ніж усі… (ліки).

А ви знаєте, казки ж складались теж з певною метою. Подивіться на  слайд11 «Казка – вигадка …» Хочу запропонувати вашій увазі пригадати назви українських народних казок, герої яких сильні, витривалі, мужні, сміливі ( «Котигорошко», «Кирило Кожум’яка», « Про Івана-богатиря», «Про сестричку Оленку та її брата Івасика»)

-Роздивіться ілюстрації до цих казок і скажіть, із чого видно, що герої мають здоров’я? ( вони високі, сильні, красиві, спортивні, кремезні)

- Подумайте, на кого з казкових героїв ви б хотіли бути схожими? Чому?

- Люди здавна дбали про своє здоров’я. Не випадково ще в Стародавній Греції спорт був одним із головних занять вільних громадян, і тільки атлетична статура громадянина-воїна вважалася красивою. Саме в Стародавній Греції почали проводити перші олімпійські ігри, які актуальні і до сьогоднішнього часу. Ну а зараз ми згадаємо тих людей, що ведуть і пропагують  здоровий спосіб життя. Мова йде про людей, завдяки яким Україну знають у світі. Це наші спортсмени. Їх знає увесь світ, і сподіваюсь впізнаєте ви.  Слайди  12- 18. Спортсмени

- Сьогодні я пропоную бути вам акторами. Давайте розіграємо казку «Ріпка» на новий лад. Це колективна творча робота. Визначте кожен собі роль і почнемо.

 Казка «Ріпка»  слайд 19

Автор.
Весною ранньою дід ріпку посадив,
Водою старанно з відра її полив…
На осінь ріпка виросла в землі –
Тепер зусилля треба немалі,
Щоб ріпку витягнуть і урожай зібрати – 
Потрібно дідові лиш рукавиці взяти.

(виходить під музику)

Дід ( кашляє, в рукавицях)
Оце учора я у кума був,
 Кваску  холодного із ним я « потягнув».
Тепер от горло трохи щось болить,
Та все одно я ріпку вирву вмить.

Автор.
Гуп, гуп, взяв дід ріпку за чуб…
Тягне , потягне, 
А витягнути не може…

Дід ( рве, не може витягнути)
Ей, бабо, на лежанці не сиди,
Ріпку рвати на город іди!

Автор.
Насилу баба із лежанки встала – 
Надворі вона майже не бувала.
Повітрям свіжим дихала нечасто,
А болі в спині – не поможе й «фастум».

Баба ( помалу заходить під музику)

Автор
Гуп, гуп, взяв дід ріпку за чуб,
Баба діда за сорочку…
Тягнуть , потягнуть, 
А витягнути не можуть…

Баба
Ей, внучко, за комп’ютер не сідай,
Ріпку нам тягнути помагай!

( виходить під музику)

Внучка ( в окулярах)
За комп’ютером до ночі я сиджу
З  подружками гуляти не ходжу,
Гру завершить успішно хочу я,
Аж болить головонька моя!

Автор.
Гуп, гуп, взяв дід ріпку за чуб,
Баба діда за сорочку, 
Внучка бабу за торочку.
Тягнуть , потягнуть, 
А витягнути не можуть…

Внучка
Друже Шариков, ганяєш цілий день,
Поможи, бо ріпка у землі – як пень!

( виходить під музику)

Шариков (крутий)
Я дорослий, я курити вже почав, ав-ав.
Я крутий – учора школу прогуляв, ав-ав.
Дружбани не будуть з мене кепкувать,-
Бо я з ними можу в барі «зависать»!

Автор.
Гуп, гуп, взяв дід ріпку за чуб,
Баба діда за сорочку, 
Внучка бабу за торочку,
Собачка внучку за спідничку…
Тягнуть , потягнуть, 
А витягнути не можуть…

Шариков
Є у мене подружка – кицюня,
Модна вся, блондиночка гарнюня.
- Гей, Кицюню, сухарики не гризи ,
Ріпку витягнути нам допоможи.

Кицюня ( виходить під музику)
 Я сухарики гризу, 
і цукерками хрумчу.
Все все хрумчу  і хрумчу, -
Зубки скоро вже сточу!

Автор.
Гуп, гуп, взяв дід ріпку за чуб,
Баба діда за сорочку, 
Внучка бабу за торочку,
Собачка внучку за спідничку, 
Киця собачку за ніжку…
Тягнуть , потягнуть, 
А витягнути не можуть…

Кицюня ( гукає)
Мишко, поки я тебе не зїла,
Узялась би ти за діло, -
В нірці щось тебе не чути, -
Поможи врожай добути!         ( виходить під музику)

Мишка ( з гантелями)
Змалку звична до порядку
Вранці я роблю зарядку,
Умиваюсь, чищу зубки,
Доглядаю сіру шубку.
Алкоголь я не вживаю,
Цигарки не підбираю.
Кожен день ходжу до школи, 
Не хворію я ніколи.

Автор.
Гуп, гуп, взяв дід ріпку за чуб,
Баба діда за сорочку, 
Внучка бабу за торочку,
Собачка внучку за спідничку, 
Киця собачку за ніжку,
Мишка Кицюню за хвостик…
Як потягнули і витягнули ріпку!

Дід
Спасибі, Мишко,
Ти нам помогла.
Скажи, ну як ти це змогла ?!

Автор
У Мишки добре самопочуття, -
Веде вона здоровий спосіб життя!
Усім потрібно про здоров’я дбати, -
Лише тоді ти будеш сильним і завзятим!

- Молодці! Всі гарно виконали свої ролі. А скажіть, будь ласка чи всі герої слідкують за своїм здоров’ям? І що на це впливає? Не всі звісно дбають про своє здоров’я. Знаходяться і такі, що нехтують елементарними правилами.

 Слайд 20. «Шкідливі звички»

Народна мудрість каже: «Подивись на вигляд  і не питай про здоров’я». А й справді, уважніше придивися до людини і її вигляд про все розповість. На дітях це особливо помітно.  

З раннього дитинства треба турбуватися про своє здоров’я, бо в здоровому тілі — здоровий дух!

Та, на жаль, діти деколи не лише не виробляють добрих звичок , а навпаки, набувають дуже шкідливих, згубних для організму звичок. Пропоную вашій увазі переглянути відеоролик

Готуючись до сьогоднішнього уроку, я для вас знайшла цікавинки « Як тварини впливають на наше здоров’я”. Вдома ви самостійно їх прочитаєте.

 

Цiкавинки про здоров’я i... тварин.

Чи знаєте ви, що тварини — не лише нашi домашнi улюбленцi, а й чудовi лiкарi? Наприклад:

• канарок i папужок рекомендують тримати бiля себе тим людям, якi змушенi тривалий час перебувати в лiжку або хворiють на депресiю;

• спiлкування з дельфiнами допомагає зняти психiчне напруження;

• їзду верхи застосовують при порушеннях опорно-рухового апарата i багатьох iнших захворюваннях;

• кiнь-лiкар допомагає подолати наслiдки iнсультiв, знижує гiперактивнiсть i хворобливу збудливiсть;

• кiшка — чудовий психотерапевт i... «муркотлива» грiлка;

• собака привчає господаря до розпорядку дня, змушує бiльше бувати на повiтрi; спiлкування iз собакою запобiгає нервовим зривам через перенапруження i стрес, компенсує дефiцит спiлкування; собача слина — непоганий антисептик, що захищає вiд бактерiй i сприяє загоєнню ран;

• хом’яки, мишi та кролики полегшують стан людини при хворобах суглобiв, допомагають замкненим, невпевненим у собi людям подолати страх перед незнайомими.

 

   І останнє завдання, яке я вам пропоную – це « Вікторина». Відповідати можна всім, але дотримуємось елементарних правил: піднімаємо руку, не перебиваємо товариша, не кричимо.

Вікторина слайд 21

1. Номер служби «швидкої допомоги» (103)

2. Зіткнення автомобілів (ДТП)

3. Він визначає межі пляжу (буй)

4. Номер рятувальної служби (101)

5. Щоденний розпорядок дня (режим)

6. Цією хворобою людину можуть заразити собаки, коти або дикі тварини (сказ)

7. Найпоширеніша хвороба зубів (карієс)

8. Якого кольору машини пожежно – рятувальної служби? (червоного)

9. Найкращий відпочинок для мозку (сон)

10.  Номер телефону аварійної служби газу (104)

11. Найнебезпечніша складова цигарок (нікотин)

12. Скільки хвилин на день дитина може сидіти за комп’ютером               (15 – 30 хв.)

 

Ми сьогодні  багато говорили про здоров’я. Та чи збулися ваші очікування? Поясніть свою точку зору.

 Слайд 22. «Берег  реалізованих рішень» . Як бачите наші кораблики зайшли у тиху гавань. Хочеться сподіватись, що ви зробите відповідні висновки і вони матимуть гарні наслідки. Адже з цього ми починали сьогоднішню розмову: «Хто здоровий, той сміється…»

Здоров'я – основа всього на світі.

Здоровими бути бажають всі діти.

Для цього потрібно щоденно вмиватись,

Робити зарядку і зручно вдягатись.

Себе гартувати водою і сонцем.

І солодко спати з відкритим віконцем.

Поводитись добре, усіх шанувати.

Не плакати і не капризувати.

З хорошими словами подружіть,

Веселими та добрими живіть.

Здоров'я бережіть поки малі,

І мудрими ідіть по цій землі.

Хай кожен з вас запам’ятає,

Що без здоров'я щастя не буває.

А є здоров'я, буде все як треба.

Сміятиметься сонечко із неба.

А вам весь світ постелиться під ноги,

Щоб ви пройшли усі дороги.

Здорові діти – нація здорова.

Багата Україна і чудово.

То ж,діти, ви здоровими ростіть

В майбутнє добрими ідіть!

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Tkachenko PS
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
20 грудня 2021
Переглядів
1964
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку