Клод Моне “ Дама у саду Сент- Андресс”Наприкінці ХІХ століття з’явилась нова течія модернізму – імпресіонізм. Він уособлював абсолютно новий погляд на мистецтво і був протилежністю реалізму, натуралізму та неокласицизму. 2
Номер слайду 3
Клод Моне “ Маннпорт”3
Номер слайду 4
Імпресіонізм* Теза 1. Імпресіонізм (фр. “impression”- враження)- стиль останньої третини XIX- поч. XX ,який зародився у Франції. Представники цього напрмку прагнули природно і невимушено відобразити навколишній світ у його мінливості, передаючи свої враження Клод Моне “ Водяні лілії”4
Номер слайду 5
Мінливість вражень імпресіоністів. У перекладі з французької «impression» означає враження, тобто основна задача митця не передати реальність такою, як її прийнято сприймати, а відтворити суб’єктивне бачення, створити неповторне враження, здатне надихнути спостерігача. Клод Моне “ Пруд з кувшинками”5
Номер слайду 6
Імпресіонізм* Теза 2. Особлива роль у стилі імпресіонізм відводиться миттєвому враженню, ситуації, що відбувається в просторі лише незначний час, але глибоко вражає внутрішній світ митця.6 Клод Моне “ Жінка з дитиною”
Номер слайду 7
Імпресіонізм* Перша імпресіоністична виставка відбулася з 15 квітня по 15 травня 1874 р. Її очолили французькі художники Клод Моне, Едгар Дега, П'єр-Огюст Ренуар, Каміль Піссарро та Берте Морізо . Тоді вони називали себе «Анонімним товариством живописців, скульпторів, естампів» тощо, але це незабаром зміниться. * На паризькому бульварі Капучин, 35, колишній студії фотографа Надара, 30 художників продемонстрували понад 200 робіт. Будівля була сучасною, а картини - сучасними - картинами сучасного життя, написаними у техніці, яка виглядала незавершеною як для мистецтвознавців, так і для широкої громадськості. Твори мистецтва можна було придбати під час шоу.7
Номер слайду 8
Імпресіонізм. Виставка стала розгромною. Оцінки були негативними. Особливо “дісталося” картині Клода Моне “ Імпресія. Схід сонця” (первісна назва” Море”). Вийшла стаття з назвою “ Виставка імпресіоністів, а потім ще одна “ Виставка бунтарів”8
Номер слайду 9
Клод Моне* У роботі « Імпресія. Схід сонця» Клод Моне втілив підхід імпресіоністів до світла, що перетворює зображення в гармонію кольорових плям.* Моне ввів у художню практику вид роботи над серіями картин з одним мотивом, але з різним освітленням залежно від часу дня, пори року. Наприклад, його Руанська серія складалася аж із 30 творів!9
Номер слайду 10
10 Клод Моне “ Бульвар Капуцинок”
Номер слайду 11
Особливості імпресіоністичного стилю в живописі:* Теза 3. 1) Намагання схопити і зафіксувати миттєве враження від пейзажу або людини.2) Розмитий малюнок, мерехтіння, не чіткі лінії, а тонкі нюанси барв, використання півтонів, відтінків кольорів.3) Відмова від ґрунтування полотна, від чорних і білих кольорів.4) Застосування окремих мазків чистих фарб, що зливаються на відстані, створюючи враження мінливості.5) Робота на пленері.11
Номер слайду 12
Словник. Пленер - передача у картині змін кольору, зумовленого дією сонячного світла під час роботи художників на відкритому повітрі. * Імпресіоністи одними з перших почали малювати на повітрі, не допрацьовуючи своїх робіт у майстерні. 12«Клод Моне на узліссі», Джон Сінгер Сарджент
Номер слайду 13
Застосування окремих мазків чистих фарб, що зливаються на відстані, створюючи враження мінливостіСпробуйте визначити колір плаття акторки Жанни Самарі…. П`єр Огюст Ренуар Портрет акторки Жанни Самарі…13
Номер слайду 14
Імпресіонізм* Художники- імпресіоністи використовували чисті дзвінкі кольори, часто контрастні (наприклад, червоний і зелений або оранжевий і блакитний), та багатство відтінків. Змінилася й техніка. Чисті фарби накладали дрібними мазками роздільно, не змішуючи на палітрі. Контури мов розчинялися в повітряному просторі.14
Художники - імпресіоністи:*Альфред Сіслей “Міст у Вільнев-ла-Гаренн”19
Номер слайду 20
20 Тема балету приваблювала Едгара Дега (1834-1917), який зображував танцівниць у граційних позах під час репетицій чи виступів на сцені. Також він нерідко малював скачки, стрімкий рух коней із жокеями. Едгар Дега. “ Танцівниці на поклонах”
Художники - імпресіоністи:* Митець-імпресіоніст, визнаний майстер жіночого портрета П'єр Огюст Ренуар (1841-1919) — «єдиний великий художник, який не написав за своє життя жодної сумної картини», як стверджував письменник Октав Мірбо.* Важко уявити, що світлі образи й настрої виникали на полотні навіть тоді, коли хворий на артрит художник, щоб малювати, був змушений прив'язувати пензель до руки.22
Номер слайду 23
Художники - імпресіоністи: Огюст Ренуар23“ Бал у Мулен – де –ла - Галетт”“Сена біля Асн`єра
Номер слайду 24
Художники - імпресіоністи: Знайдіть автора та назву роботи. О. Ренуар “ На терасі” або “ Сестри”24
Номер слайду 25
Художники - імпресіоністи:Імпресіоністи фіксували ніби випадково вхоплені моменти життя городян: сценки на вулицях, у театрі, під час відпочинку в парку. Отже, поряд із пейзажем улюбленим став побутовий жанр, нерідко змішаний із портретом.25
Номер слайду 26
Скульптура * У цей час творив французький скульптор Огюст Роден(1840-1917). Він додав свіжий струмінь у мистецтво пластики, зруйнувавши застиглі академічні традиції *Митець умів «схопити» те швидкоплинне, ледь відчутне, властиве людині, яка перебуває в постійному русі. І саме ці риси ріднять мистецтво Родена з імпресіонізмом26
Номер слайду 27
Імпресіоністичні риси помітні у творчості українських митців: Микола Бурачека(1871-1942)Найбільше художник відомий своїмипейзажами; картини Бурачека відзначаються теплимліричним настроєм, соковитістю барв, багатством кольору27 Микола Бурачек “ Березень”
Номер слайду 28
Олександр МУРАШКО (1875-1919) – гордість українського образотворчого мистецтва, чудовий живописець, вправний портретист. Один з небагатьох українських художників, що зумів органічно поєднати кращі надбання французького імпресіонізму, елементи модерну і грунтовну реалістичну школу Петербурзької Академії мистецтв, створивши свій неповторний мистецький стиль28
Номер слайду 29
Імпресіоністичні риси помітні у творчості українських митців: Олександр Мурашко - художник, мистецтво якого «народжувалось на зламі епох», коли митці докорінно переосмислювали естетичні ідеали і погляд на закони творчості29 Дівчина у червоному капелюсі
Номер слайду 30
Музичний імпресіонізм. Музику імпресіонізму зближує з імпресіонізмом у живописі перш за все прагнення передавати скороминущі, безпосередні враження від явища, півтони,напівтіні барвистості та кольорової гамми, близькість до природи.30
Номер слайду 31
Музичний імпресіонізм. Композитори - імпресіоністи надавали перевагу програмним мініатюрам, сюїтам. Клод Дебюссі31“ Післяполудневий відпочинок фавна”;“ Дівчина з волоссям кольору льону”;https://www.youtube.com/watch?v=Jg-Cq. N1o3do&ab_channel “ Місячне сяйво”https://www.youtube.com/watch?v=gigo. Ecikf. Ls&ab_channel
Номер слайду 32
Музичний імпресіонізм. Моріс Равель “Гра води”32https://www.youtube.com/watch?v=ua9 Xs. QIDuzk&ab_channel
Номер слайду 33
Постімпресіонізм ( 1886- 1910-і роки)До французьких художників- постімпресіоністів належать: Поль Сезанн. Поль Гоген. Вінсент Ван Гог “ Зоряна ніч”Анрі де Тулуз- Лотрек “ Співачка Іветт Гільбер33 Поль Сезанн Натюрморт з яблуками та апельсинами. Поль Гоген Ареареа(“Забави”)
Номер слайду 34
Дякую за увагу!34 Вінсент Ван Гог “ Червоний віноград”