«Мир, дружба, доброта».

Про матеріал
Виховна година актуальна в наш час. Під час години вчимо дітей сприймати різні життєві ситуації, аналізувати їх і знаходити шляхи виходу з них; розширюємо знання учнів про доброту, її значення в житті людини. Стимулюємо дітей до добрих вчинків.
Перегляд файлу

Маньковецька гімназія

Северинівської сільської ради

 

 

Виховна година:

«Мир, дружба,

доброта».

2 клас

 

 

Вчитель:          

Швець  Тетяна 

              Сергіївна

 

Мета: Вчити дітей сприймати різні життєві ситуації, аналізувати їх і знаходити шляхи виходу з них; Розширити знання учнів про доброту, її значення в житті людини. Стимулювати дітей до добрих

 вчинків. Формування у молодших школярів понять: "дружба", "взаємодопомога". Вчити робити висновки. Розвивати в учнів загальнолюдські чесноти. Розвивати зв’язне мовлення,вміння висловлювати свої думки. Виховувати у дітей правильне ставлення до таких понять, як «друг», «дружба»; виховувати чуйність, доброзичливість, співчуття до оточуючих.
Очікувані результати:
• Засвоєння інформації про День Миру;
• Формування понять: «дружба»; «доброта».
• Оволодіння навичками колективної роботи; взаємодопомоги у вирішенні проблем.
Пристрої та матеріали:
- аркуші білого паперу, клейка стрічка, скотч, олівці; степлер;

  маркери;
- маленькі зображення сонця, хмарок, квітів, посмішок, сердець.

- гілочки;

- проектор, слайди;

                                     Хід заняття: 

Хто не шукає дружби з ближнім,

той сам собі заклятий ворог.
                                                            Шота Руставелі
Людина з друзями — степ із квітами,
а людина без друзів — жменя попелу.
                                                           Прислів'я

Хочеш знайти друга — сам стань другом

І. Вправа «Вітання»

   (1. Слайд 1.) Ситуація успіху «зображення усміхненого сонечка»
Діти стають в коло, беруться за руки, посміхаються один одному. Передаючи в руки м’яч по колу, говорять комплімент.

ІІ. Вправа «Очікування»
- Діти, що ви чекаєте від нашого заняття?

(Діти по черзі висловлюють свої очікування)

ІІІ. Оголошення теми і мети заняття.

Діти, сьогодні ми будемо обговорювати одну з найважливіших тем – тему миру, дружби і доброти.

 

1. Бесіда про мир.

 ( Слайд 2)  «З зображенням голуба».

  Люди здавна вважають голуба – птахом миру.
Вчитель. Чому люди святкують День Миру? (слайд 3)
Для більшості людей планети Земля, мир – це повсякденна реальність. На наших вулицях безпечно, ви ходите до школи. Там, де уклад суспільства міцний, безцінний дар миру може ніхто особливо й не помічати. Та чи всі діти на Землі живуть добре і щасливо? Для багатьох людей у сучасному світі спокійне життя — це лише казкова мрія, багато дітей страждають, вони не мають сім'ї, але мають багато горя. Для них, насамперед, і існує день Миру. (слайд 4)В 1982 році, в своїй резолюції Генеральна Асамблея ООН проголосила Міжнародний день миру (International Day of Peace) як день глобального припинення вогню і відмови від насильства. С тих пір свято, яке відзначається 21 вересня, залучило мільйони людей, охопивши багато країн та регіонів. Цей день закликає людей не тільки замислитися про мир, а й зробити щось заради нього. (слайд5)

(Діти розповідають вірші)

2. Вірші про мир.

 1 учень  Мир на землі — це затишок і тиша,

                Краса і творчість, пісня у гаях.

                Мир на землі — це вечори і ранки            

                Із радістю і щастям у серцях.

 2 учень            Мир на землі — це дім і мама, й тато,

                          Й любові стільки — просто через край!

                          Це та земля, де щастя є багато

                          І в кожній хаті — хліба коровай.

 3 учень   Це та земля, де сміх і пісня лине,

                 А діти йдуть до школи знов і знов.

                 Й ніколи у боях ніхто не гине,

                 Бо там господар — щастя і любов.

Давайте разом подумаємо, яким би ви хотіли бачити світ, і що можна зробити, щоб світ став кращим?  З чого почати?
З чого взагалі все починається? (слайд 6)
Наприклад, у кожного з нас є руки. Що ми можемо зробити цими руками?
(писати, навчатися у школі, допомагати вдома, грати на музичних інструментах, їсти, малювати, тощо)
Вчитель. Ми можемо робити руками багато хорошого. Але чому трапляється, що люди починають робити своїми руками погане? Беруть в руки зброю, створюють бомби. Тому, що в голову приходять погані думки. Все в світі залежить від того, про що ми думаємо, які у нас думки. Чому так відбувається? Може тому, що люди не уміють дружити? Вони не знають, що таке дружба та мир? Навіщо потрібна дружба? ( слайд 7)
За допомогою вправи «Моя думка» , ви можете висловити свою точку зору на це питання.
3. Вправа «Моя думка»
З протилежних сторін класу висять два плакати:
«Дружба потрібна.»

 «Дружба не потрібна.»
(Учням пропонується визначити свою позицію і стати біля того плакату, який відповідає їхній точці зору з цього питання. Діти стають біля плакату і висловлюють свої думки).

4. Бесіда про дружбу.

Вчитель.У кожного на парті лежать гілочки. (слайд 8)
А тепер згадайте казку, яку ми з вами читали на уроках читання. Казка «Батьківський заповіт».
У казці розповідається про батька, який перед смертю покликав своїх синів, дав їм по гілці у руки і попрохав їх переламати. Сини виконали батькову волю і переламали ці гілочки. Тоді батько зібрав ті гілочки докупи, перев'язав їх і знову попросив зробити те саме, але сини не змогли переломити цей оберемочок. Тоді батько сказав: «Ось так і в житті, кожного з вас окремо легко скривдити, образити, а якщо ви будете разом, то ніякі вороги вас не зламають і всі негаразди ви легко здолаєте».
Давайте зберемо гілочки в оберемок. Хай він стане символом єдності нашого класу, символом дружби. (слайд 9)

(Збираємо гілочки і перев’язуємо червоною стрічкою.)
Вчитель. Дітки в одній казковій країні існує казкове королівство під назвою «Ламай-круши».  (слайд 10)

 Там немає друзів, всі сваряться, роблять один одному боляче. Давайте допоможемо жителям цієї країни. Зараз кожен з вас скаже як найбільше добрих законів дружби, за якими мають жити мешканці казкового королівства.
– Завжди прислухатися одне до одного.

– Не брехати одне одному.

– Не кривдити та не ображати один одного.

– Завжди підтримувати один одного.

– Не залишати один одного в біді.

– Завжди чинити по справедливості.

– Завжди поступатися один одному.

– Допомагати один одному.
Ми обов’язково передамо ці поради мешканцям країни, в якій немає друзів. Якщо вони будуть дотримуватися цих законів, то знайдуть собі багато справжніх друзів.
Учитель. То що ж таке дружба? (слайд 11)
Дружба — це близькі стосунки, засновані на взаємній допомозі, прихильності, спільності інтересів, смаків, поглядів, життєвих цілей.

Без друзів у наш час важко жити на світі.
У всі часи дружба вважалася великою цінністю. У скіфів вона перевірялася кров'ю. Дружба оформлялася спеціальним договором і клятвою: надрізавши пальці, побратими зливали свою кров у чашу і, змочивши у ній кінці мечів, куштували цю кров. Після цього вже ніщо не могло їх розлучити. В епоху середньовіччя лицарська мораль ставила чоловічу дружбу навіть вище кохання і сім'ї.
Справді, знайти і мати друга — це щастя. А як знати, що ця людина — саме той друг, якого ти хочеш мати, що ця людина — допоможе, зрозуміє, підтримає.
Дружбу кожен розуміє по-своєму. Більшість із вас погодяться з думкою, що щастя — це коли тебе розуміють, і тому кожен постійно прагне знайти друга, який би зрозумів, вислухав і підтримав, став вашим дзеркалом чи двійником, вашим другим «Я». Але друзі бувають різні.

5. Ігрова вправа "Знайди собі подібного".
Крок 1. Учасники стають в коло. Ведучий просить їх закрити очі і не розмовляти один з одним. Ведучий прикріплює їм на спини маленькі малюнки (сонечко, хмаринка, квітка, серце і один малюнок грозові хмари).
Крок 2. Ведучий дає завдання дітям: «знайти собі подібного» і зайняти свої місця за столами. Розмовляти при цьому не можна.
Крок 3. Діти визначають, за який стіл вони сядуть.
Крок 4. Ведучий звертає увагу дітей на те, що один учень залишився і задає йому запитання: "Як почуває себе той, хто залишився поодинці, без друзів?".
Питання для обговорення:

1. З якими труднощами ви зіткнулися під час виконання цієї вправи?
2. Ви могли б впоратися без допомоги та підтримки?
3. Чи ви хочете допомогти світу?

7. Бесіда про доброту.

Вчитель. Ми можемо допомогти світу? Щоб зробити це, ми завжди повинні пам'ятати про усе добре, що в нас є, використовувати це у своєму житті, у своїх словах і вчинках, дарувати добро тим, хто поруч з нами. Довіряти один одному. Надавати допомогу і знати, що ви комусь потрібні.

8. Вправа «Сонце доброти». (слайд 12)

Робота в групі.

- Давайте засвітимо «Сонце доброти». Для цього на промінцях напишіть риси, які притаманні добрій людині.(Діти пишуть на сонячних промінцях)
чуйність, жалість, милосердя, співчуття, відданість.
9. Вірші про доброту.

                                 На доброті існує світ,

                                 Із добротою пахне хліб,
                                 І мирне небо в школу йти,

                                 це також вияв доброти.

                                 І до людей любов свята –

                                 це чистота і доброта.

10. Енергізатор «Я – зірка».
Звучить тихо легка музика.
Ведучий. Сядьте зручніше і заплющіть очі. Зробіть два глибоких вдихи і видихи. Уявіть, що над вами висить золота зірка. Це – ваша зірка. Вона піклується, щоб ви були щасливими. Відчуйте її тепло. Уявіть, що ви теж випускаєте промінці ясного світла і це світло іде до всіх дітей у класі. Тепер надішліть своє світло людям, яких немає у цій кімнаті: батькам, знайомим, друзям. Попрощайтеся з зіркою і розплющіть очі. (Слайд 13)

11. «Магічна свічка» (слайд 14)
-У народі кажуть: «Добро творить дива». Запалимо свічку і уявимо, що вона магічна, і відтепер всі, хто візьме її в руки, перетворюються на чарівника. Включіть свою фантазію, уявіть,що кожен з вас став добрим чарівником. Щоб ви зробили, ставши чарівником?

Почніть так: - Якби я став чарівником, я б зробив би … (Діти по черзі беруть свічку говорять що вони б зробили і передають свічку далі).
12.Стежка доброти
- Слухаючи вас,я зрозуміла,які ви добрі,і недаремно кажуть,що добро живе в душі людини. І саме тому душа безсмертна. зараз на відбитках своїх ніжок ви напишете добрі справи,які зробили комусь. Утворимо стежку доброти.

13. Гра «Ланцюжок побажань».

Давайте пограємо у гру «Ланцюжок побажань»
(Один учень отримує картку із зображенням посмішки . За сигналом ведучого діти передають картку один одному і говорять свої побажання. Потім картка повертається назад, до учня який розпочинав гру, з гарними побажаннями).
Ведучий: - Вийшло? - Не дуже.
Ведучий. Важко було? Чому це сталося? Можливо тому, що ми не виявляємо наші найкращі якості кожного дня. Давайте робити це частіше. Тоді ми дійсно зможемо щось подарувати світові. Світ величезний. Кожен з нас є невеличкою частинкою земної кулі. Якщо кожна частинка буде чистою і доброю, то на Землі усе буде чистішим. У Світі без миру, дружби і взаєморозуміння не прожити. Це повинен розуміти кожен і йти з цією думкою по життю.

Потрібен мир – тобі й мені
І всім на світі дітям!
Не тільки вранці навесні
Нехай нам сонце світить.
Потрібен мир, трава в росі,
Усміхнений нащадок.
Потрібен мир усім-усім,
Отриманий у спадок.

ІV. Підсумок заняття. (слайд 15)
Не лінуйтесь робити добрo,

Лише зла не бажайте нікому.

Бо воно, як велика гора,

Стане вам на шляхові земному.

І заступить навколишній світ,

Зробить серце жорстоким, холодним.

Ви з любов’ю живіть з юних літ,

Будьте  чуйним,веселим і добрим.  (слайд 16)

 

 

docx
Додано
3 грудня 2023
Переглядів
954
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку