"Мирні договори з державами Четвертного союзу"

Про матеріал

Обов'язковим компонентом навчально-пізнавальної діяльності на уроках історії в 10-11 класах є виконання учнями практичних і творчих завдань. Запропоноване практичне заняття має на меті формувати у студентів низку історичних компетентностей, а саме: хронологічну, просторову, інформаційну, логічну; розвивати уміння працювати в команді, виховувати відповідальність за свій внесок у спільну справу; уміння аналізувати і узагальнювати отриману інформацію. Практичне заняття розроблене для студентів І курсу закладу фахової передвищої освіти. Тривалість заняття - 1 пара (90 хв).

Перегляд файлу

ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ №1

МИРНІ ДОГОВОРИ З ДЕРЖАВАМИ ЧЕТВЕРТНОГО СОЮЗУ (2 год.)

Мета:

  • охарактеризувати головні положення Версальського договору з Німеччиною, з’ясувати умови мирних договорів з союзниками Німеччини;
  • розвивати уміння студентів аналізувати, порівнювати історичні документи і робити узагальнюючі висновки;
  • формувати уявлення про справедливість обмежень, накладених на ініціаторів війни,
  •  виховувати гуманістичні цінності.

Тип заняття: засвоєння нових знань.

Навчально-методичне забезпечення:

Полянський П. Всесвітня історія (рівень стандарту): підручник для 10 кл. закл. загал.серед.освіти /Павло Полянський. – К.: Грамота,2018. – 256 с., політична карта світу, настінна карта №13 «Територіальні зміни в Європі у 1919-1923 рр.», атлас з всесвітньої історії для 10 кл, мультимедійний проектор.

 Основні поняття: Версальський договір, репарації, Версальсько-Вашингтонська система

 Очікувані результати:

 Після цього заняття студенти зможуть

  • аналізувати рішення мирних договорів Паризької мирної конференції, давати їм оцінку;
  • використовувати карту як джерело інформації про зміну кордонів після Першої світової війни;
  • пояснювати значення термінів Версальський договір, репарації,

Версальсько-Вашингтонська система;

  • характеризувати переваги та недоліки Версальсько-Вашингтонської системи.

ХІД ЗАНЯТТЯ:

І. Організація навчальної діяльності (2 хв.)

ІІ. Активізація пізнавальної діяльності(8 хв.)

Оголошення теми, мети, мотивація навчальної діяльності.

План:

  1.     Версальський мирний договір.
  2.     Мирні договори з союзниками Німеччини.

Проблемне завдання: Чи були справедливими умови мирних договорів з Німеччиною та її союзниками?

Вступне слово викладача.

Актуалізація опорних знань:

  1.     Коли відбулась Паризька мирна конференція? Яка була її головна мета?
  2. Як були вирішені «польське» та «українське» питання на Паризькій мирній  конференції?
  3.     Назвіть основні пропозиції «14 пунктів Вільсона».
  4.     Поясніть поняття Ліга Націй, «лінія Керзона».

ІІІ. Сприйняття і засвоєння нової навчальної інформації (30 хв.)

Робота в групах.

Академгрупа ділиться на 5 груп, визначаються керівники, розподіляються завдання.

Завдання для групи №1.

  1. Познайомтесь з основними положеннями Версальського мирного договору за підручником (ст.50).
  2. За картою атласу «Територіальні зміни в Європі у 1919 – 1923 рр.» з’ясуйте, як змінились кордони Німеччини та сусідніх з нею країн.
  3.     Заповніть таблицю «Мирні договори з союзниками Німеччини».
  4. Порівняйте висловлювання британських політиків Д. Ллойд-Джорджа, Вінстона Черчілля та німецького історика Й.Феста (ст.51 підручника). Як ви вважаєте, чому оцінки цих різних осіб збігаються?
  5. Запишіть в зошит значення термінів репарації, Версальський мирний договір.

    Тривалість виконання завдань – 30 хв.

 

Завдання для групи №2.

  1. Познайомтесь з основними положеннями Сен-Жерменського мирного договору за підручником (ст.53-54).
  2. За картою атласу «Територіальні зміни в Європі у 1919 – 1923 рр.» з’ясуйте, як змінились кордони Австрії та сусідніх з нею країн.
  3. Заповніть таблицю «Мирні договори з союзниками Німеччини».
  4. Запишіть в зошит значення термінів репарації, Версальський мирний договір.
  5. Тривалість виконання завдань – 30 хв.

Завдання для групи №3.

  1. Познайомтесь з основними положеннями Тріанонського мирного договору за підручником (ст.54).
  2. За картою атласу «Територіальні зміни в Європі у 1919 – 1923 рр.» з’ясуйте, як змінились кордони Угорщини?
  3. Заповніть таблицю «Мирні договори з союзниками Німеччини».
  4. Запишіть в зошит значення термінів репарації, Версальський мирний договір.

Тривалість виконання завдань – 30 хв.

Завдання для групи №4.

  1. Познайомтесь з основними положеннями Севрського мирного договору за підручником (ст.55).
  2. Вивчіть карту атласу «Поділ Османської імперії (1920 – 1923 рр.)». Зробіть висновок.
  3. Заповніть таблицю «Мирні договори з союзниками Німеччини».
  4. Запишіть в зошит значення термінів репарації, Версальський мирний договір.

    Тривалість виконання завдань – 30 хв.

Завдання для групи №5.

  1. Познайомтесь з основними положеннями Нейїського мирного договору за підручником (ст.54).
  2. За картою атласу «Територіальні зміни в Європі у 1919 – 1923 рр.» з’ясуйте, яких територіальних втрат зазнала Болгарія.
  3.     Заповніть таблицю «Мирні договори з союзниками Німеччини».
  4. Запишіть в зошит значення термінів репарації, Версальський мирний договір.

Тривалість виконання завдань – 30 хв.

Розвиток умінь і навичок аналізу історичного документа.

Кожна група знайомиться з основними положеннями визначеного договору за підручником  і заповнює відповідну графу  таблиці.

Розвиток умінь і навичок орієнтування в історичному просторі.

Студенти вивчають карту «Територіальні зміни в Європі у1919 -1923 рр.» атласу.

При опрацюванні навчального матеріалу  за підручником, студенти знайомляться з поняттями «Версальський мирний договір»,«репарації».

Розвиток умінь і навичок зіставлення історичних документів.

Формування поняття

Версальський договір – мирний договір, укладений з Німеччиною 28 червня 1919 р. за наслідками Першої світової війни.

Репарації – відшкодування переможеною у війні державою матеріальних збитків у грошовій або іншій формі державі-переможниці.

Заповніть таблицю за поданим зразком.

Мирні договори з союзниками Німеччини

Назва договору

Дата підписання

Країна

Умови договору

Територіальні питання

Військові обмеження

Інші умови

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IV. Узагальнення та систематизація знань (35 хв.)

Повідомлення представників груп з питання, що вивчалося (кожній групі – по 5 хв.)

Представники кожної групи повідомляють отриману інформацію про основні положення мирних договорів. Показують території і нові кордони на карті. Паралельно ці дані заносяться за допомогою ноутбука в електронну таблицю «Мирні договори з союзниками Німеччини» і відображаються на екрані.

Обговорення рішень Паризької мирної конференції:

  1. На чию користь укладалися мирні договори після війни?
  2. Які території переходили під управління Ліги Націй?
  3. На користь яких країн Німеччина поступалась територіями?
  4. Як змінилися території Австрії, Угорщини, Болгарії, Туреччини після підписання договорів?
  5.  Назвіть держави, які утворилися на уламках Австро-Угорської та Російської імперій.
  6. Покажіть на карті кордони нових незалежних держав у Європі.
  7. Поясніть поняття «репарації».
  8. Поясніть поняття Версальський мирний договір.
  9. Визначте спільні риси мирних договорів, укладених в Парижі.

 Розв’язання проблемного завдання.

Чи були справедливими обмеження за результатами Паризької мирної конференції?

V. Підсумок заняття (5 хв.)

Таким чином, після проведення Паризької і Вашингтонської мирних конференцій за результатами Першої світової війни, у світі утворилася

Версальсько–Вашингтонська системасистема міжнародних відносин, яка склалася у 20-х роках ХХ ст. після підписання Версальського договору, проведення Вашингтонської конференції та укладання інших договорів між державами-переможницями у Першій світовій війні.

VІ. Оголошення домашнього завдання (2 хв.):

Полянський П. Всесвітня історія (рівень стандарту): підр. для 10 кл. закл. загал.серед.освіти /Павло Полянський. – К.: Грамота,2018. – 256 с. - опрацювати ст.ст.50-55 підручника, визначити сильні і слабкі сторони Версальсько – Вашингтонської системи.


 

docx
До підручника
Всесвітня історія (рівень стандарту, академічний рівень) 10 клас (Полянський П.Б.)
Додано
4 грудня 2020
Переглядів
3131
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку