Обов'язковим компонентом навчально-пізнавальної діяльності на уроках історії в 10-11 класах є виконання учнями практичних і творчих завдань. Запропоноване практичне заняття має на меті формувати у студентів низку історичних компетентностей, а саме: хронологічну, просторову, інформаційну, логічну; розвивати уміння працювати в команді, виховувати відповідальність за свій внесок у спільну справу; уміння аналізувати і узагальнювати отриману інформацію. Практичне заняття розроблене для студентів І курсу закладу фахової передвищої освіти. Тривалість заняття - 1 пара (90 хв).
ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ №1
МИРНІ ДОГОВОРИ З ДЕРЖАВАМИ ЧЕТВЕРТНОГО СОЮЗУ (2 год.)
Мета:
Тип заняття: засвоєння нових знань.
Навчально-методичне забезпечення:
Полянський П. Всесвітня історія (рівень стандарту): підручник для 10 кл. закл. загал.серед.освіти /Павло Полянський. – К.: Грамота,2018. – 256 с., політична карта світу, настінна карта №13 «Територіальні зміни в Європі у 1919-1923 рр.», атлас з всесвітньої історії для 10 кл, мультимедійний проектор.
Основні поняття: Версальський договір, репарації, Версальсько-Вашингтонська система
Очікувані результати:
Після цього заняття студенти зможуть
Версальсько-Вашингтонська система;
ХІД ЗАНЯТТЯ:
І. Організація навчальної діяльності (2 хв.)
ІІ. Активізація пізнавальної діяльності(8 хв.)
Оголошення теми, мети, мотивація навчальної діяльності.
План:
Проблемне завдання: Чи були справедливими умови мирних договорів з Німеччиною та її союзниками?
Вступне слово викладача.
Актуалізація опорних знань:
ІІІ. Сприйняття і засвоєння нової навчальної інформації (30 хв.)
Робота в групах.
Академгрупа ділиться на 5 груп, визначаються керівники, розподіляються завдання.
Завдання для групи №1.
Тривалість виконання завдань – 30 хв.
Завдання для групи №2.
Завдання для групи №3.
Тривалість виконання завдань – 30 хв.
Завдання для групи №4.
Тривалість виконання завдань – 30 хв.
Завдання для групи №5.
Тривалість виконання завдань – 30 хв.
Розвиток умінь і навичок аналізу історичного документа.
Кожна група знайомиться з основними положеннями визначеного договору за підручником і заповнює відповідну графу таблиці.
Розвиток умінь і навичок орієнтування в історичному просторі.
Студенти вивчають карту «Територіальні зміни в Європі у1919 -1923 рр.» атласу.
При опрацюванні навчального матеріалу за підручником, студенти знайомляться з поняттями «Версальський мирний договір»,«репарації».
Розвиток умінь і навичок зіставлення історичних документів.
Формування поняття
Версальський договір – мирний договір, укладений з Німеччиною 28 червня 1919 р. за наслідками Першої світової війни.
Репарації – відшкодування переможеною у війні державою матеріальних збитків у грошовій або іншій формі державі-переможниці.
Заповніть таблицю за поданим зразком.
Мирні договори з союзниками Німеччини
Назва договору Дата підписання |
Країна |
Умови договору |
||
Територіальні питання |
Військові обмеження |
Інші умови |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
…
IV. Узагальнення та систематизація знань (35 хв.)
Повідомлення представників груп з питання, що вивчалося (кожній групі – по 5 хв.)
Представники кожної групи повідомляють отриману інформацію про основні положення мирних договорів. Показують території і нові кордони на карті. Паралельно ці дані заносяться за допомогою ноутбука в електронну таблицю «Мирні договори з союзниками Німеччини» і відображаються на екрані.
Обговорення рішень Паризької мирної конференції:
Розв’язання проблемного завдання.
Чи були справедливими обмеження за результатами Паризької мирної конференції?
V. Підсумок заняття (5 хв.)
Таким чином, після проведення Паризької і Вашингтонської мирних конференцій за результатами Першої світової війни, у світі утворилася
Версальсько–Вашингтонська система – система міжнародних відносин, яка склалася у 20-х роках ХХ ст. після підписання Версальського договору, проведення Вашингтонської конференції та укладання інших договорів між державами-переможницями у Першій світовій війні.
VІ. Оголошення домашнього завдання (2 хв.):
Полянський П. Всесвітня історія (рівень стандарту): підр. для 10 кл. закл. загал.серед.освіти /Павло Полянський. – К.: Грамота,2018. – 256 с. - опрацювати ст.ст.50-55 підручника, визначити сильні і слабкі сторони Версальсько – Вашингтонської системи.