22.03.2021
6 клас
українська література
Тема. Місце фантазії, романтичності в житті сучасної людини
Мета: навчити учнів підтверджувати свої висловлювання цитатами з тексту, звернути увагу на роздуми героїв про уявне, фантастичне і реальне в їх дитячому житті; розвивати вміння грамотно висловлювати власні думки, зіставляти описане з реальним життям; толерантно й аргументовано доводити свою думку; виховувати почуття любові до навколишнього світу, прищеплювати інтерес до власних результатів навчальної діяльності.
Тип уроку: урок формування вмінь і навичок.
Засоби навчання: підручник, учнівські малюнки.
Перебіг уроку
І. Організаційний етап.
II. Актуалізація опорних знань і суб’єктного досвіду учнів.
Інтелектуальна розминка. Розгадування кросворда.
1. Село, в якому жила бабуся Митька.
2. Навчальний предмет, яким захопилися хлопці.
3. Синонім до слова «чудовисько».
4. Герой, який влаштував хлопцям чудові канікули.
5. Країна, в озері якої живе лох-неське чудовисько.
6. Скам’яніла смола дерев.
7. Тварина, з якою хлопці порівнювали химеру озера.
8. Будівля, у якій жили хлопці біля озера.
9. «Зброя». якою боролися Митько та Сергійко зі звіром.
III. Повідомлення теми, цілей і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності.
Слово вчителя.
Романтика, мрії, фантазія — одвічні супутники людини. Вони роблять наші будні кращими, цікавими, наповнюють їх змістом, надихають нашу уяву на створення нового, невідомого… Мрія для людини неначе крила для птаха: вона підносить її до висот. Саме мрії дають людині можливість фантазувати, створювати в уяві майбутнє.
Найбільшою мрією героїв повісті «Митькозавр із Юрківки…». був відпочинок на природі. Хлопці й гадки не мали, що літні канікули для них перетворяться на справжні пригоди.
IV. Вивчення нового матеріалу.
Робота з текстом у групах.
— Використовуючи цитати із твору, доведіть, що Митько та Сергійко:
✵ люблять природу (І група);
✵ розсудливі, допитливі (II група);
✵ сміливі шукачі пригод (III група).
Дослідницька робота в групах.
Усе почалося із приїзду Митька та Сергійка в село до бабусі на літні канікули. Простежте, які реальні та пригодницькі події з ними відбувалися і чому.
Кожна група має свої запитання.
I група
— З якою метою приїхали хлопці в село? Які реальні події трапилися з ними в Юрківці?
II група
— Чи мріяли Митько та Сергійко про пригоди? Які пригоди трапилися з ними?
III група
— Як поводилися хлопці у складних ситуаціях (коли пливла по озеру голова химери; коли впізнали голос Василя, дізналися, що їх розігрували, хотіли насміятися)? Як би ви поводилися в подібній ситуації?
V. Самостійне застосування учнями знань.
Усне малювання.
— Усно намалюйте істоту, яку ви уявляли, читаючи твір.
— Якою уявляли загадкову істоту з озера Митько та Сергійко? З ким вони її порівнювали?
— Зачитайте епізод, у якому автор подає опис химери, що пливла по озеру. Чи такою уявляли її герої твору?
— Чи розчарувалися хлопці, коли дізналися, що це розіграш? Чому?
Інтерактивна вправа «Мікрофон».
Учні презентують зв'язну розповідь « Чи важливе для сучасної людини романтичне поривання, уміння фантазувати, уявляти?». підготовлену вдома.
Творче завдання.
— Складіть пам’ятку для романтиків.
Орієнтовна пам’ятка для романтиків
1. Завжди прагни пізнати нове, таємниче.
2. Не зупиняйся на досягнутому.
3. Багато читай, будь допитливим.
4. Будь відважним.
VI. Підсумки. Рефлексія. Оцінювання.
Інтерактивна вправа «Незакінчене речення».
— Сьогодні на уроці…
✵ я зрозумів(-ла)…
✵ мені сподобалось…
✵ найцікавішим для мене було…
— Завдяки уроку я…
VII. Домашнє завдання та інструктаж до його виконання.
Намалювати улюбленого героя твору в зошит