Мішані числа та дії над ними

Про матеріал
Мета уроку: сформувати поняття «мішане число», «ціла і дробова частина числа»; формування алгоритмів виділення цілої частини з неправильного дробу та запису мішаного числа у вигляді неправильного дробу; навчити учнів застосовувати названі алгоритми під час розв'язування вправ.
Перегляд файлу

5 клас

Тема. Мішані числа.

Мета уроку: сформувати поняття «мішане число», «ціла і дробова частина числа»; формування алгоритмів виділення цілої частини з неправильного дробу та запису мішаного числа у вигляді неправильного дробу; навчити учнів застосовувати названі алгоритми під час розв'язування вправ.

Тип уроку:     Засвоєння нових знань і вмінь.

                                 Хід  уроку

            І. Організація класу

Перевіряю готовність учнів до роботи

           ІІ. Актуалізація опорних знань

  • Як записати частку 19 : 3 у вигляді дробу?
  • Які із наведених вище дробів неправильні? Чому?
  • Що означає дробова риска у записі дробу?
  • Скільки шоколадок отримав кожен з 7 учнів, якщо між ними порівну поділили 5 шоколадок?

         ІІІ. Перевірка домашнього завдання

       Оглядово перевіряю виконання домашнього завдання.

    Пояснюю проблемні моменти, які виникли при виконанні домашньої роботи.

Усні вправи

1) Зайдіть частку чисел 7 і 5.

2) Скільки шоколадок отримав кожен з 7 учнів, якщо між ними порівну поділили 5 шоколадок?

3) З якою швидкістю йшов пішохід, якщо за 7 годин він пройшов 5 км?

4) З 7 м тканини пошили 5 платтячок. Скільки метрів тканини пішло на кожне платтячко?

5) Розв'яжіть рівняння 6х = 5.

  1. Розв'яжіть рівняння:

1) = 3; 2) = 3; 3) 3у = 6; 4) 6y = 3.

  1. Обчисліть: +; +; +; +; +.

 

IV. Закріплення матеріалу. Формування вмінь учнів

Матеріал уроку (поняття мішаного числа та алгоритми подання не­правильного дробу у вигляді мішаного числа і навпаки) вчитель викла­дає близько до тексту підручника за планом:

  1. Приклади, що приводять до поняття мішаного числа.
  2. Поняття мішаного числа.
  3. Які неправильні дроби можна подати у вигляді мішаного числа?
  4. Алгоритм подання неправильного дробу у вигляді мішаного числа. Приклад.
  5. Алгоритм подання мішаного числа у вигляді неправильного дробу. Приклади.

= 2

 

7 = =

 

Розв'язування вправ за підручником: Iстер О.С.,2022

 №№ 1186; 1190; 1192; 1194; додаткові задачі №№ 1-6.

Оскільки алгоритми перетворень неправильного дробу на мішане число і обернений до нього є досить складними для запам'ятовування, не слід вимагати від учнів відтворювати їх.Треба домогтися від учнів розуміння алго­ритмів і вмінь застосовувати їх, а для цього найкраще — розв'язати яко­мога більше відповідних прикладів.

Фізкультхвилинка

 

Встало в ранці ясне сонце,

Зазирнуло у віконце.

Ми до нього потяглися,

За промінчики взялися.

Будем дружно присідати.

Сонечко розвеселяти

Встали-сіли, встали-сіли.

Бачте, як розвеселили.

Стало сонце танцювати,

Нас до танцю припрошати.

Нумо разом, нумо всі

Потанцюймо по росі.

 

Додаткові задачі

  1. За тиждень сім'я спожила 8 кг картоплі. Скільки кілограмів картоплі витратили за 1 день?
  2. Турист пройшов 25 км за 4 год. Знайдіть швидкість туриста. Яку відстань він пройде за 2 год?
  3. Учень розв'язав 12 рівнянь за 40 хв. Скільки хвилин він розв'язував кожне рівняння? Скільки секунд він витратив на розв'язування кож­ного рівняння?
  4. У Вінні-Пуха декілька банок, які вміщують кг меду. Скільки знадо­биться таких банок, щоб розкласти в них 6кг меду?
  5. Замість квадратиків запишіть такі числа, щоб утворились правильні рівності:

1) 2) 3) 4) 5)

  1. Розв'яжіть рівняння:
    1) ; 2) .

 

V. Підсумок уроку

Запитання до класу

  1. Наведіть приклад неправильного дробу.
  2. Чи правильна рівність?

1) ; 2) ;  3) .

 

VI. Домашнє завдання

п. 37, №№ 1191, 1193, 1195, 1199.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
5 березня
Переглядів
126
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку