5 клас
Тема. Мішані числа.
Мета уроку: сформувати поняття «мішане число», «ціла і дробова частина числа»; формування алгоритмів виділення цілої частини з неправильного дробу та запису мішаного числа у вигляді неправильного дробу; навчити учнів застосовувати названі алгоритми під час розв'язування вправ.
Тип уроку: Засвоєння нових знань і вмінь.
Хід уроку
І. Організація класу
Перевіряю готовність учнів до роботи
ІІ. Актуалізація опорних знань
ІІІ. Перевірка домашнього завдання
Оглядово перевіряю виконання домашнього завдання.
Пояснюю проблемні моменти, які виникли при виконанні домашньої роботи.
Усні вправи
1) Зайдіть частку чисел 7 і 5.
2) Скільки шоколадок отримав кожен з 7 учнів, якщо між ними порівну поділили 5 шоколадок?
3) З якою швидкістю йшов пішохід, якщо за 7 годин він пройшов 5 км?
4) З 7 м тканини пошили 5 платтячок. Скільки метрів тканини пішло на кожне платтячко?
5) Розв'яжіть рівняння 6х = 5.
1) = 3; 2) = 3; 3) 3у = 6; 4) 6y = 3.
IV. Закріплення матеріалу. Формування вмінь учнів
Матеріал уроку (поняття мішаного числа та алгоритми подання неправильного дробу у вигляді мішаного числа і навпаки) вчитель викладає близько до тексту підручника за планом:
= 2 |
|
7 = = |
Розв'язування вправ за підручником: Iстер О.С.,2022
№№ 1186; 1190; 1192; 1194; додаткові задачі №№ 1-6.
Оскільки алгоритми перетворень неправильного дробу на мішане число і обернений до нього є досить складними для запам'ятовування, не слід вимагати від учнів відтворювати їх.Треба домогтися від учнів розуміння алгоритмів і вмінь застосовувати їх, а для цього найкраще — розв'язати якомога більше відповідних прикладів.
Фізкультхвилинка
Встало в ранці ясне сонце,
Зазирнуло у віконце.
Ми до нього потяглися,
За промінчики взялися.
Будем дружно присідати.
Сонечко розвеселяти
Встали-сіли, встали-сіли.
Бачте, як розвеселили.
Стало сонце танцювати,
Нас до танцю припрошати.
Нумо разом, нумо всі
Потанцюймо по росі.
Додаткові задачі
1) 2) 3) 4) 5)
V. Підсумок уроку
Запитання до класу
1) ; 2) ; 3) .
VI. Домашнє завдання
п. 37, №№ 1191, 1193, 1195, 1199.