"Мистецтво європейського культурного регіону. Архітектура"

Про матеріал
Художній розвиток Європи починається з мистецтва Стародавньої Греції. Успадкована і трансформована Римом мистецька спадщина греків поширилася значною частиною європейського континенту.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Архітектура європейського культурного регіону

Номер слайду 2

Художній розвиток Європи починається з мистецтва Стародавньої Греції. Успадкована і трансформована Римом мистецька спадщина греків поширилася значною частиною європейського континенту. З тих часів збереглися античні рельєфи, мозаїки, фрески, монети, зразки вазопису, присвячені міфу про викрадення Європи.

Номер слайду 3

Найбільш яскраво античний стиль визначився в архітектурі, основу якої складають естетичні поняття міра, гармонія та краса. Гармонія кожної споруди виражалася в певних пропорціях її окремих частин. Саме тоді були розроблені ордер, храм прямокутної форми, оточений з усіх боків колонами; застосовані в будівництві склепінні конструкції, арки; використаний бетон; сформувалися основні типи християнського храму — базиліка і центрально-купольна будова та інше. Храм Артеміди в Ефесі. Реконструкція. Сельчук, Туреччина

Номер слайду 4

Талановиті майстри античності створили величні мармурові храми, які стали взірцями високої класики. Для них характерні гармонійність і досконалість, пропорційність і впорядкованість. Римляни додали до цього утилітарність у поєднанні з урочистою монументальністю. З тих часів у будівництві застосовують арки, колони, куполи. Капітелі колон грецьких ордерів: доричного, іонічного, коринфського. Храм Гефеста, Афіни, Греція. Тріумфальна арка Костянтина, Рим, Італія

Номер слайду 5

Зодчі Стародавнього Риму залишили нащадкам грандіозний амфітеатр Колізей і будівлю храму всіх богів — Пантеон, конструкція яких стала прикладом не одному поколінню архітекторів у всьому світі. Пантеон. Рим, ІталіяІнтер'єр Пантеону

Номер слайду 6

Романський стиль (Х—ХІ ст.) у архітектурі — це грандіозні собори, монастирі, неприступні кремезні замки-фортеці і храми-фортеці. Функціональне призначення романської архітектури — оборона. Девіз романського стилю: «Мій дім — моя фортеця» повністю визначав архітектурні особливості як світських, так і культових споруд. Фортеця Каркассон. Франція

Номер слайду 7

Найкраще готичний стиль (ХІІ—XV ст.) відбився у храмовій архітектурі. Складалося враження, що кам'яна громада соборів немовби стрімко підіймається вгору всупереч законам тяжіння. Вертикаль соборів символізує спрямованість середньовічної людини до позаземного світу, піднесення її думок і почуттів, перемогу духа над плоттю. Шартрський собор Нотр-Дам. Франція

Номер слайду 8

Майстри готики активно поширювали новий стиль і на світське будівництво: з'явилися нові типи будинків цивільного призначення — ратуші, біржі, митниці, суди, лікарні, склади, ринки тощо. Ратуша в Левені. Бельгія. Куранти ратуші «Празький Орлой». Чехія

Номер слайду 9

Готичний храм — неперевершений зразок синтезу мистецтв. Фасади й інтер’єри споруд заповнені скульптурою. Численні вітражі створюють ефект мерехтіння світла. Звучання органа утворює дивовижне багатоголосся й атмосферу піднесеності. Собор Святого Віта, Прага, Чехія (інтер’єр)Орган кафедрального собору, Фромборк, Польща

Номер слайду 10

Архітектуру пізньої готики називають «полум’яною» через характерний для неї декор, адже химерні візерунки з каменю нагадують полум’я свічки. Цей різновид стилю поширився в Іспанії, де він поєднувався з мавританськими мотивами, а також в Італії. Міланський собор, Італія. Собор у Сантьяго-де-Компостела, Іспанія

Номер слайду 11

Страсбурзький собор у Франції (1015—1439) — дивовижне творіння пізньої готики з ажурним ступінчастим шпилем. Головна прикраса інтер’єру — вітражі, з яких складаються 4600 картин. Унікальним є астрономічний 30-метровий годинник, який має 4 циферблати і показує час сходу і заходу сонця, день тижня, знаки Зодіаку, християнські свята. Щодня о 12-й годині фігурки починають рухатися.

Номер слайду 12

В епоху Відродження розвитку архітектури сприяло захоплення античністю, що розпочалося з Італії. Відроджуються ордери, колони й інші декоративні форми греко-римського зодчества. Невипадково стиль дістав назву Ренесанс. Характерні риси:1.пропорційність, 2.симетрична композиція, 3.застосування куполів, 4.чіткий ритм чергування вікон і колон, 5.членування на поверхи фасадів, увінчанихфронтонами.

Номер слайду 13

Барокові зали прикрашали картинами, дзеркалами й люстрами, стелі — фресками, стіни — позолоченим різьбленням. Стиль бароко з його декоративністю і театральністю набув популярності в Італії, Німеччині, Австрії, Іспанії, Чехії.

Номер слайду 14

Бароко перевершив попередні стилі, за складністю екстер’єрів та інтер’єрів. Прямі лінії у спорудах майже зникають, натомість домінує химерна криволінійність, що створює ілюзію руху. Виникають масштабні колонади, кручені колони, волюти, багато скульптур на фасадах, картуші на фронтонах. Собор і площа Святого Петра, Рим, Італія

Номер слайду 15

Приклад взаємозбагачення європейських стилів: поєднання бароко з Ренесансом і з готикою Гранд-Плас у Брюсселі з квітковим килимом у центрі площі, Бельгія

Номер слайду 16

Стиль рококо успадкував і посилив декоративність бароко і додав галантності в інтер’єри. Характерні риси Рококо:вишуканість, велика декоративна нагруженність інтер'єрів і композицій, граціозний орнаментальний ритм, велика увага до міфології, особистому комфортові. інтер’єр церкви Оттобойрен, Німеччина (стеля із фрескою)

Номер слайду 17

У XVII ст. у Франції виник класицизм, який невдовзі став панівним у Європі. В архітектурі відбувся перехід від замків і фортець до палаців і парків. Версаль (палац і парк з висоти пташиного лету), Франція

Номер слайду 18

Стиль «Модерн»Наприкінці ХІХ — на початку ХХ ст. бурхливий промисловий розвиток у Європі супроводжувався інтенсивною забудовою міст. Зросла роль житлової і громадської архітектури (вокзали, банки, театри, лікарні, школи). Антоніо Гауді. Будинок Бальо, Барселона, Іспанія. Віктор Орта. Особняк Тасселя, Брюссель, Бельгія

Номер слайду 19

Індустріалізація привела до посилення функціональності в архітектурі, виникнення конструктивізму з його лаконізмом, граничною простотою прямокутних форм і мінімумом декору. Девіз конструктивістів: форма споруди має відповідати її функціям. Ле Корбюзьє. Вілла Савой, передмістя Парижа, Франція

Номер слайду 20

Стиль деконструктивізм (1950-2016) Винахідниця цього стилю стала британка іракського походження. Заха Хадід. Заха Хадід. Культурний центр Г Алієва, Баку, Азербайджан

Номер слайду 21

Стиль Хай-тек. У 70-х роках ХХ ст. в Англії виник стиль хай-тек. Він орієнтований на максимальний прагматизм і широке використання в будівництві скла, пластмас, блискучих поверхонь, металевого технічного антуражу. Річард Роджерс. Будівля фірми Lloyd’s of London, Лондон, Велика Британія (фото зліва - інтер’єр)

Номер слайду 22

Стиль Біо-Тек і Еко-Тек. Прихильники наймолодшого напряму в архітектурі прагнуть до екологічності. Вони не сперечаються з природою, а вступають із нею у діалог, шукають аналогії конструкцій сучасних споруд із будовою органічних об’єктів. Ріенцо Піано. Акваріум, Генуя, Італія. Зразки Архітектури мають форму яйця, гнізда, печери, дерева, стебла, кокона. Виробляють і матеріали, подібні до природних структур, — павутиння, бульбашки, волокна тощо.

Номер слайду 23

Норман Фостер. Хмарочос Сент-Мері Екс 30, Лондон, Велика Британія. Сантьяго Калатрава. Палац мистецтв ім. королеви Софії, Валенсія, Іспанія

pptx
Пов’язані теми
Мистецтво, 11 клас, Презентації
Додано
29 січня
Переглядів
1674
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку