"Мистецтво у культурі минулого"

Про матеріал

Мистецтво у культурі минулого. Подорож крізь тисячоліття.Історія людства – це історія становлення людських цінностей.

Що можна віднести до загально – людських цінностей взагалі:Цікавий, доступний матеріал на допомогу вчителю для учнів 8-го класу)))

Перегляд файлу

Урок № 1 Дата_______Клас_____

ТЕМА:Мистецтво у культурі минулого. Подорож крізь тисячоліття.

МЕТА: ознайомити учні з періодизацією стилів та напрямів мистецтва за епохами; навчити учнів класифікувати твори мистецтва за художніми напря­мками та стилями; використовувати спеціальну термінологію, набуті знання у процесі художньо-творчої діяльності; ознайомити з поняттями«мистецтво», «стиль», «індивідуальнийстиль митця»; Розвивати вміння учнів розуміти різ­новиди мистецтва та знаходити відмін­ності між видами мистецтва, впізна­вати вид мистецтва за ілюстрацією, нада­вати характеристику художньому образу твору живопису, висловлювати свої власні судження від перегляду твору, розвивати вміння знаходити спільні риси між видами мистецтва. Ви­ховувати інтерес до різних видів мистецтва, творчості відомих митців, до іс­торії розвитку видів мистецтва та індивідуа­льного стилю митця.

Хід уроку

I  ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА

Оголошення теми та завдань уроку.

 II  МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Історія людства – це історія становлення людських цінностей.

Що можна віднести до загально – людських цінностей взагалі:

(учні наводять приклади, обґрунтовують свою думку, доводять її правиль­ність)

Як підсумок дискусії даємо визначення поняття культура.

 

III АКТУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Культура це сукупність матеріальних та духовних цінностей вироблених­людством  протягом усієї історії, а також сам процес творення цих цінностей. Окремо виділяється художня культура: це література і мистецтво.

Без знань про мистецтво, ми   багато чого  не зрозуміли б у творах сучасних митців. Сьогодні ми з вами пригадаємо і систематизуємо знання які ви отри­мали з курсу образотворче мистецтво та історії у 6  та 7  класах.

Всі мистецькі твори створені людиною, отже: Людина творець і носій життєвих сенсів, інакше кажучи – суб’єкт культури. Не кожна людина може бути творцем мистецьких творів, але кожна особа переробляє у власній душі­цінності світової та вітчизняної культури і таким чином визначає своє особи­с­те ставлення до світу, відчуває причетність до життєвого сенсу людства, ку­ль­тури свого народу.

IVВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

З історії виникнення мистецтва

Мистецтво як особливий вид людської діяльності зародилося ще в добу па­леоліту.

Давні художники використовували гострі камінці для продряпування на ске­лях або вуглинки від вогнища, природні мінеральні фарби для зображеньт­варин на стінах печер.

Пізніше в наскельних малюнках почали з’являтися зображення лю­дей, сюже­тні композиції — зокрема, сцени полювання. Фарбу наносили па­льцями або примітивними пензлями (жмут вовни, пучок трави). Пізніше в наскельних малюнках почали з’являтися зображення людей, багатофігурні композиції — зокрема, сцени полювання. Із глибини віків до нас дійшли й висічені з ка­меню скульптури тварин, рельєфи, гравюри на кістках і рогах упольованих звірів.

Перегляд ілюстрацій . Наскельний малюнок у печері Шове;.Наскельний рельєф «Ритуальний танок» у Танумі (ПІДРУЧНИК. СТР.6)

Минули тисячоліття. Виникли стародавні цивілізації з достатньо високим рівнем економічного, політичного і культурного розвитку. Настав період справжнього розквіту мистецтва.

— Із плином часу вслід за соціальними змінами змінювались предмети і спо­соби зображення, характер і стиль мистецтва, однак на всіх етапах історії людства мистецтво завжди відігравало надзвичайно важливу роль.

Словникова робота. Запам҆ятайте!

Мистецтво —це естетичне пізнання світу в процесі художньої твор­чості як особливого виду людської діяльності, що відображує дійсність у конкретно-чуттєвих образах відповідно до певних ідеалів прекрасного.

 

Практичне завдання № 1.

https://pp.vk.me/c604621/v604621361/7947/NZIO5gavWMI.jpg— Пригадайте,що вам відомо про мистецькі стилі та напрями з уроків історії, музичного та образотворчого мистецтва.

Робота із під­ручником. Опрацювання таблиці «Етапи розвитку мистецтва» (підручник стр.7)

 

— Усю історію мистецтва розподіляють на великі часові періоди — епохи, у кожній з яких склався певний мистецький стиль чи напрям.

Розгляньте схему, на стор.7, що ілюструє етапи розвитку мистецтва в культурі минулого.

— Скільки стилів мистецтва у культурі минулого ви нарахували?

— Назви яких стилів вам відомі?

— Скільки  стилів нараховує мистецтво Середньовіччя?

— Про мистецтво якої  епохи вам відомо найбільше?

 

Мистецтво первісної доби - Первісне мистецтво

 

Мистецтво стародавнього світу - Мистецтво  стародавнього    Єгипту

Античне мистецтво (мистецтво  Стародавньої Греції   та Стародавнього Риму) - Античний стиль

 

Мистецтво доби середньовіччя - Мистецтво  Візантії (Візантійський стиль), Романське мистецтво (Романський стиль), Готичне мистецтво (Готи­чний  стиль)

 

Мистецтво ренесансу - Мистецтво  доби Відродження в Італії,  Пів­нічне Ві­дродження (Стиль ренесанс)

 

Мистецтво доби просвітництва - Мистецтво XVII-XVIII ст. - Стиль       ба­роко, рококо, класицизм

 

Мистецтво ХІХ століття – Мистецтво першої половини   ХІХ ст. (роман­тизм), Мистецтво другої половини  ХІХ ст. (стиль реалізм)

 

Мистецтво ХХ століттястиль реалізм

 

Вправа «Асоціації»

Доберіть слова, які асоціюються у вас зі словом «стиль»…

 

6. Прочитати в підручнику про стиль.

 

Стиль у мистецтві—це форма художнього  самовизначення   е­похи,регіону,нації, соціальної  або  творчої  групи  чи  окремої особистості.

Поняття «художній стиль» розглядають у комплексі з поняттями «художня е­поха», «художній напрям» та ін.

 

 Словникова робота

Запам҆ятайте Стиль у мистецтві —це мова мистецтва:сукупність художніх принципів,прийомів і засобів, характерних для мистецтва певних країн пев­ного історичного періоду, напряму або індивідуальної манери художника.

За способом утілення художнього образу розрізняють:

  • Просторові  мистецтва (архітектура, скульптура, живопис, графіка, фотомис­тецтво, декоративно-прикладнемистецтво, дизайн)
  • часовімистецтва (музика, література)
  • просторово-часовіабосинтетичні (кіномистецтво, театральнемистецтво, хореографія, цирковемистецтвотощо)

 

Запам҆ятайте. Види мистецтва—це форми творчої діяльності,що склалися історично як відображення багатогранності реального світу і проявляються в різноманітності способів та засобів художньо-образного відтворення й есте­тичного сприйняття.

 

8. Практичне завдання № 2 «Види мистецтва».

— Розгляньте схему, що зображає види мистецтва.

— З якими видами мистецтва ви знайомі?

— Які види мистецтва вам подобаються найбільше і чому?

 

— Кожен вид мистецтва розкриває сутність життя, високі етичні ідеали за допомогою певних художніх засобів. Ви вже знаєте ,що естетичне відтворення світу в літературі відбувається через слово; в музиці — через звуки та інтонації; у живописі — через кольори та їх відтінки; у скульптурі й архітектурі — через пластичні матеріали , об’ємно-просторові форми; у графіці — через лінії, штрихи, плями, тон; у театрі й кіно — через слово, міміку, жести акторів; у хореографії — через рухи, пластику танцівників тощо.

Проблемне запитання. Робота з ілюстраціями (Підручник стр.9)

 

Робота з ілюстрованим матеріалом

Розгляньте репродукцію відомого твору Леонардо да Вінчі «Пані з горностаєм»

Чимало мистецтво знавців вважають, що на картині зображена Чечилія Ґаллерані, з якою художник познайомився в домісвого покровителя — міланського герцога ЛюдовікоСфорца.Імовірно, портрет був написаний в 1489 – 1490 роках. На ньому зображена тендітна дівчина, на руках  якої покірно сидить маленький  пухнастий звірок. Цією картиною Леонардо да Вінчі започаткував традицію портретів п’ятнадцятого століття. Художник намалював не профіль моделі,  а зображення в три чверті повороту вліво, що допомогло йому досягти ефекту природності, фіксації однієї миті.

V.  ПЕРЕВІРКА ЗАСВОЄНИХ ЗНАНЬ

1. Рефлексія. Вправа «Продовж  думку»

Сьогодні на уроці …

Я зрозумів …

Я запам'ятав …

Мені сподобалось …

Хотілося б ще …

VI.   ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Складіть схему «Стилі в мистецтві» та доповніть її назвами найвідоміших мистецьких творів, обов’язково вказавши прізвища авторів

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Балко Лідія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Мистецтво, Розробки уроків
Додано
6 вересня 2018
Переглядів
9199
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку